Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7774 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם הנושא הזה כבר עלה אז מספר שאלות :

 

לרכב שיש הנעה של ארבעת הגלגלים באופן קבוע (B4, STI,EVO) הוא אינו יכול לתפקד טוב בשטח כמו ג'יפ? וזאת רק כדי שתיהיה לו אחיזה טובה יותר?

ג'יפ שנוסע בכביש ולא בשטח וכל ארבעת הגלגלים מניעים יש לו אחיזה פחות טובה מאשר 4X2? הוא מושך יותר לצדדים? ואי אפשר ליסוע מהר כמו בהנעה של 4X2?

 

בתור בעליו הגאה של בי 4 (טוב יותר נכון הוא של ההורים שלי) אז מבחינת אחיזה יש לו אחיזה טובה ואני מניח שגם בשטח הוא היה יכול להסתדר ..... חוץ מהבעיה שהוא נמוך.... אבל ממש ממש ממש נמוך.....

ובגלל זה אי אפשר לבדוק את האפשרות של האחיזה בשטח

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ROEE

לא הבנת כנראה מה שרשמתי לכן אני אסביר לך אמרתה פה במגילה שלמה בדיוק אותו הדבר מה שרשמתי ב 3 שורות...

רשמתי "שטויות" בגלל שהבן אדם אמר את ה משפת הזה "אין קשר בין ההנעה לאחיזה."

אני לא אתבטא בביטויים כגון "שטויות" (שתויות?), אבל גם אם כל העולם (והפרסומות של סובארו) מזמזם על הקשר בין ההנעה לאחיזה, לא בטוח שאכן אלה הם פני הדברים. הכוונה שלי הייתה להבחנה בין ה-grip ל-traction. האחרון מתורגם כ"משיכה" בעוד הראשון כ"אחיזה". המשיכה, כפי שכבר הסבירו לפני, היא היכולת להעביר כוח לכביש, ובהיבט זה אין שום עוררין על יכולתה של ההנעה הכפולה, במיוחד בתנאי אחיזה מופחתת. כך, למשל, בוית לראשונה זנבה הסורר של ה-911 (964C4), לפני שפורשה הבינו את מקור הבעייה האמיתי ותכננו מתלה אחורי ראוי. לגבי האחיזה גופה, היא ה-grip, הרי שאני ממשיך וטוען שאין שום קשר בינה לבין זהותם של הגלגלים המניעים. דוגמא מעניינת היא המאבק בין אלפא רומיאו ל-BMW ב-ETCC. בעוד האלפות השיגו (בעונת 2003) זמני דירוג טובים יותר (משמע - מהירות פניה גבוהה יותר, תוצאה של set-up מתלים עדיף), ה-BMW היו, באופן עקבי, עדיפות בזינוק, בשל תכונות המשיכה העדיפות של ההנעה האחורית בתנאים של העברת משקל לאחור. יעילות ההנעה הכפולה (על אספלט) הומחשה היטב באליפויות הטורינג השונות בשנות ה-90 ע"י אודי (ואלפא 155 ב-DTM), במיוחד על מסלולים רטובים.

 

במאמר מוסגר אוסיף, כי אולי זו רק דעתי, אבל עומס טעויות כתיב יחד עם ביטויים בוטים אינם מוסיפים אמינות ורמה לנכתב.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

RK

אז דיברנו על שני דברים שונים,אתה דיברת על ההגדרה של ה-grip ו-traction.

ואני דיברתי על שוני בהתנהגות הרכב ביחס להנעה שלו... כלומר השפעה של ההנעה על אחיזה...(בזמן נהיגה)

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם
RK

אז דיברנו על שני דברים שונים,אתה דיברת על ההגדרה של ה-grip ו-traction.

ואני דיברתי על שוני בהתנהגות הרכב ביחס להנעה שלו... כלומר השפעה של ההנעה על אחיזה...(בזמן נהיגה)

שוב, אתה מאחד בין הדברים, ורואה אותם כמקשה אחת. אני מבחין. להנעה כפולה קבועה ישנם גם חסרונות, אל תשכח - משקל עודף, וחלוקת כוח נתון ליותר גלגלים פוגעת בביצועים ובצריכת הדלק. מה גם שאני נוטה לחשוב שרכב בעל הנעה אחורית, לדוגמא, יהיה מהיר (על מסלול) מרכב זהה בעל הנעה כפולה (קח, לדוגמא, 911C2 מול C4, או 330i מול 330ix). לגבי הנעה קדמית מול כפולה, שם המצב טיפה יותר מסובך (שוב, לדעתי), אך יכולח להיות שגם במקרה זה תהיה ה-2X4 מהירה יותר, בשל יתרון המשקל וההאצה (תוך כדי תנועה). דגמאות ניתן לראות בקבוצת VAG, סובארו ווולוו, אך לא זכורות לי כרגע תוצאות מבחנים דומים (אם אני לא טועה, מבחן שכזה נערך ב"אוטו" לדגמי וולוו S60, צריך לבדוק).

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

RK, אתה צודק לחלוטין.

 

רק אוסיף, שוב, שלהנעה יש תפקיד גדול ככל שהמומנט המועבר לכביש גדול יותר (כלומר,

מהירויות והילוכים נמוכים), ותפקידה פוחת ככל שעולה המהירות (וההילוכים).

 

עקרונית, הנעה כפולה היא ההנעה הטובה ביותר, אך רק כשהיא מיושמת נכון (כלומר, עם דיפרנציאל

מרכזי נשלט מחשב ואקטיבי לחלוטין שמסוגל לעשות bias של 90 אחוז אחורה ו10 קדימה, למשל).

כך ההנעה יכולה לתפקד ככמעט-אחורית לטובת התנהגות ברוב הזמן.

 

הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי מכאני פשוט, כמו שיש בכמעט כל מכוניות הכביש, כנראה שתמיד תהיה

נחותה להנעה אחורית, לפחות על מסלול.

 

בכל מקרה, איך שלא תיושם, הנעה כפולה תמיד תפגע במשקל וביעילות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אתה צודק אבל אתה עדיין מסתכל בהבט שונה, הכוונה היא שיכולת האחיזה היא אותה היכולת מבחינה הפיזית אך הנצילות של האחיזה הזו תלויה בהנעה של אותו הרכב...

ולגבי החסרונות אתה גם צודק אך אנו עכשיו לא מדברים על מי יהיה יותר מהיר...

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם
אם הנושא הזה כבר עלה אז מספר שאלות :

 

לרכב שיש הנעה של ארבעת הגלגלים באופן קבוע (B4, STI,EVO) הוא אינו יכול לתפקד טוב בשטח כמו ג'יפ? וזאת רק כדי שתיהיה לו אחיזה טובה יותר?

ג'יפ שנוסע בכביש ולא בשטח וכל ארבעת הגלגלים מניעים יש לו אחיזה פחות טובה מאשר 4X2? הוא מושך יותר לצדדים? ואי אפשר ליסוע מהר כמו בהנעה של 4X2?

לרכבי הנעה כפולה המיועדים לשטח יש בדרך כלל מאפייני העברת כוח / נעילה / הגבלת החלקה של הדיפרנציאלים הרבה יותר אגרסיביים מרכבי כביש בעלי הנעה כפולה, מה שאומר שבאופן כללי ותיאורטי, רכבי כביש לא יתנהגו בשטח טוב כמו רכבי שטח ורכבי שוח יתנהגו אפילו קצת יותר גרוע על הכביש (יותר גרוע בגלל המשיכה הגבוהה).

 

מוטי, בעלים של GMC 4WD לשטח ששונאת לסוע עם המנוע משולב לכל הגלגלים על הכביש.

פורסם

מוטי ,איזו GMC ?

 

השילוב היה קבוע?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
לרכבי הנעה כפולה המיועדים לשטח יש בדרך כלל מאפייני העברת כוח / נעילה / הגבלת החלקה של הדיפרנציאלים הרבה יותר אגרסיביים מרכבי כביש בעלי הנעה כפולה, מה שאומר שבאופן כללי ותיאורטי, רכבי כביש לא יתנהגו בשטח טוב כמו רכבי שטח ורכבי שוח יתנהגו אפילו קצת יותר גרוע על הכביש (יותר גרוע בגלל המשיכה הגבוהה).

 

מוטי, בעלים של GMC 4WD לשטח ששונאת לסוע עם המנוע משולב לכל הגלגלים על הכביש.

אז איך רכב בעל הנעה קבועה כזאת (לדוגמא B4) יגיב שיכנסו איתו לשטח, לדיונות של חוף הים לדוגמא?
פורסם

ממש בקצרה AWD ו 4WD זה אותו דבר כלומר הנעה כפולה קבועה לרכב ברכבים אלה אין רק הנעה קידמית או רק הנעה אחורית ,אלא הנעה כפולה והמטרה של הנעה כפולה ברכבים שלא מיועדים לשטח היא : אחיזת כביש מירבית בעיקר בכביש רטוב .

4X4 לרוב מופיע על ג'יפים שם ניתן לקבוע את מצב ההנעה או 4X4 או 2X4 שבאמת כמו שצוין הנעה של שני גלגלים בכביש חוסכת דלק

 

אגב בג'יפים שנחשבים יוקרתיים ישנה הנעה כפולה קבועה , אחד שלא יוקרתי שהשתחל לשם הוא הג'יפ ניבה של לאדה שהסיבה העיקרית להיותו כפול הנעה הוא מזג האוויר המושלג בארץ מוצאו רוסיה שהיה תורם לאחיזה

 

מקווה שתרמתי להבנתך

פורסם
אז איך רכב בעל הנעה קבועה כזאת (לדוגמא B4) יגיב שיכנסו איתו לשטח, לדיונות של חוף הים לדוגמא?

יוכל להכנס עד עומק דיונה מסוים כלומר אם הדיונה עמוקה יש סיכוי רב שהרכב יתישב על החול וכל ארבעת גלגליו יסתובבו באוויר בקיצר האוטו נמוך

פורסם
4X4

 

אגב בג'יפים שנחשבים יוקרתיים ישנה הנעה כפולה קבועה , אחד שלא יוקרתי שהשתחל לשם הוא הג'יפ ניבה של לאדה שהסיבה העיקרית להיותו כפול הנעה הוא מזג האוויר המושלג בארץ מוצאו רוסיה שהיה תורם לאחיזה

 

מקווה שתרמתי להבנתך

ברכבי שטח (ג'יפ יש רק אחד) היוקרה היא חסרון ....רכב שטח יוקרתי זה קייין ,נראה לי שמה שרצית להגיד זה "רכבי שטח אמיתיים "או "רכבי שטח שבאמת מיועדים לחיות בשטח" ולשתי ההגדרות הללו הניבה נכנס (בקושי אבל נכנס).

כמובן שאני מדבר על רכבים כמו ג'יפ (6,7,8,5צ'ורוקי ישניםוכו') לנדרובר (בעיקר דיפנדר) לנדקורוזר 73/75 ,סמוראי ,ניבה וכמובן האמר H1 ,ועוד רבים וטובים.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
מוטי ,איזו GMC ?

 

השילוב היה קבוע?

הרכב היומיומי שלי הוא GMC סיירה 4WD שנת 2000, ב-99% מהזמן אני נוסע רק עם ההנעה האחורית משולבת וכשאני גורר את המיאטה על הטריילר בגשם אני לפעמים משלב להנעה כפולה ביחס העברה גבוה (4X4 HIGH).

 

למי שלא הבין עד השנייה מה כל סימון אומר -

4X4 - הגדרה כללית לרכבים שמצויידים בהנעה כפולה.

4WD - רכב שמצויד בבורר בין 2X4 או 4X2 ל-4X4 וברוב המקרים גם ל-4X4 שני מצבים - HIGH ו-LOW.

AWD - הנעה כפולה קבועה.

 

רכבים כמו B4 יש להם שלוש בעיות - מרווח גחון נמוך מאוד, צמיגים שלא מתאימים לשום דבר חוץ משימוש כביש ואין נעילה או הגבלת החלקה בדיפרנציאלים... לא רכב שטח בגרוש בקיצור, יכול להיות נחמד לנסיעה על שבילי כורכר מקסימום.

 

מוטי.

פורסם

יכול להיות נחמד לנסיעה על שבילי כורכר מקסימום.

כאן המקום להזהיר את אלו מכם שרוצים לקחת B4 (או כל מכונית נוסעים אחרת) ולהתחרע איתה בשבילי עפר. כן, אני יודע שזה מפתה. כן, גם אני לקחתי מכוניות ושיחקתי ב"נהג ונווט". אבל אל תעשו את זה,

מהסיבה הפשוטה שעפר במהירות גבוהה\עומסי צד (הנדברקס..) יותר מעשוי לגרום לנזק לצמיגים.

במקרה הטוב, הצמיג יתפוצץ לכם במקום.

במקרה הרע, הצמיג ינזק ויתפוצץ לכם אחר כך, על הכביש.

 

אם באמת באמת אתם רוצים לשחק, תמצאו שבילי חול, יותר בריא לצמיגים.

או מגרש חניה רטוב.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...