Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5396 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאז מכירתה של הפיקנטו אני מתלבט די הרבה לגבי הרכב הבא ופשוט לא מצליח להחליט.

עיקר הדרישה היא עד 100K, עם 100כס או יותר.

כמובן שבתור סופרמיני היא צריכה להיות חסכונית (לא פחות מ1/12 עירוני), אמינה ונוחה. לא משנה לי איזה גיר.

ואני נורא משתדל להימנע מההיצע של VAG, שנתיים אחריות זה מאוד מרתיע ובכללי צ'מפיון לא עושים לי חשק לקנות מהם רכב.

כמעט שכחתי, חייבת להיות זמינה בכחול. לא רוצה צבע ליסינג אפרורי.

 

צימצמתי את הרשימה שלי לרכבים הבאים:

סיטרואן סי3 1.6 120כס (אוטומאטי 99אשח)

רנו קליאו 1.6 110כס (אוטומאטי 90אשח)

אופל קורסה 1.4 100כס (ידני 85אשח, אוטומאטי 99,9אשח)

טויוטה יאריס 1.3 100כס (ידני 96אשח)

יונדאי איי20 1.4 100כס (ידני 85,9אשח)

 

דעותי בינתיים כלהלן;

C3 - הכי הרבה כ"ס לשקל אבל זמינה רק עם AL4, לא מכיר את הגיר הזה אישית אבל נאמר עליו הרבה רעות

Clio - לא ראיתי יותר מדי כאלו, אין לי משהו רע להגיד עליה, שניה בכ"ס שלה מהמבחר ולא הכי יקרה. זה משחק לטובתה

Corsa - האוטומאטית זוועתית בדלק, אבל על הידנית אני לא מצליח למצוא מדדים אמיתיים בשום מקום.

Yaris - גם חסכונית, גם חזקה, גם יפנית אמינה, אבל לכל הרוחות למה אין בכחול ?! למה רק כסף-לבן-שחור?!!? בעע.

i20 - מאוד פופולרית, הסופרמיני עם הכי הרבה מסירות, כנראה רובן לליסינג, קצת מרתיע אותי אפשרות מכירה של כזאת פרטית בעתיד (כמו כל רכב ליסינג אחר)

 

על פניו, על הנייר, נראה כי האופל הכי מאוזנת מכל הרשימה הזאת.

זולה, חזקה, גרמנית (לטוב ולרע), כנראה חסכונית, נראית לא רע בכלל.

 

תאירו את עיניי, מה אני מפספס?

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בעעע,

רואים שעשית סקר שוק רציני ובהיבט הזה אין לי מה להוסיף.

רק דבר אחר יש לי להגיד - היום, לא הייתי קונה רכב בלי טורבו.

מנועי ה TSI 1.2 של VAG מדהימים ביכולות וצריכת הדלק שלהם פנומנלית.

 

האם עשית נסיעת מבחן? האם ניסית למצוץ שנת אחריות נוספת מאיש מכירות?

Peugeot 208 GTI 2016

פורסם

היו לנו במשפחה מספר לא קטן של רכבים מכל הסוגים, ומכל הרכבים, ה VAG ים והטויוטות היו היחידים שהיו אמינים.

אתן לך דוגמאות :

 

1. Octavia TDI, עשתה 400K ק"מ בחמש וחצי שנים, הלך טורבו אחד, והלך גיר אחד לאחר תאונה. הרכב הזה עם 90 כ"ס בילה את רב חייב בנסיעות אגרסיביות מאוד.

נתן תמורה מלאה לכסף.

2. סיטרואן BX,ZX שתיהן עשו מלא מלא בעיות - ה ZX עדיין איפשהו במשפחה, אבל עשתה מלא בעיות ושפכנו עליה המון כסף.

3. 2 X לאון 2002 ו - 2005, מנוע 1800 20v, שני רכבים אלו, פשוט נוסעים. אין תקלות, אני בעיות, רכבים מדהימים - וצריכת הדלק לא נוראית ביחס למנוע.

4. לי היו 2 טויוטות בליסינג כל אחת 3 שנים, מעולם לא היו לי בעיות איתן. אחת 1600 אוט' מהסוג הישן, והשניה רובוטית.

 

ועכשיו מנגד, במשפחה של החברה דובקים בצרפתיות.

1. פג'ו 307 כפול 2, שתיהן בילו אצל החשמלאי מספר לא קטן של פעמים בגלל שלל בעיות, הכל באחריות - אבל אלוהים, כמה פעמים משהו יכול להתקלקל??? בנוסף הרכבים לא סוחבים ולא חסכוניים וטעמי, יש המון רעש מהמנוע, הגיר מגיב לאט. הדבר היחידי שטוב ברכבים האלה לטעמי זה הכסא שהוא מושלם.

2. 308, אותו דבר בדיוק כמו ה 307. חבל על הכסף. כל כך התרגזתי שהם קנו 308, ולא הלכו איתי לסוכנות סיאט לראות לאון טורבו...

3. סיטרואן c3 מלפני 5 שנים, הרכב עשה מלא בעיות חשמליות.

 

כל הרכבים האלה טופלו תחת אחריות במוסך מורשה.

 

וכהוכחה לקיום הלאונים :)

6hm0zo.jpg

Peugeot 208 GTI 2016

פורסם

תראה יש לי איזשהי משיכה מסויימת למפרט שVAG מציעים, TSI עם 105סוסים מתחת ל100אשח.

זה אטרקטיבי, אבל השיקלול שלי הוא שבשביל רכב של 100אשח אני אצטרך הלוואה קטנה ל3 שנים, אותו הסכום בהלוואה יקח את כל הכסף ה"מיותר". לפיכך בשנה השלישית של הVAG (ששם אין אחריות על כלום) אני אהיה נתון לחסדיה.

אני יודע שסביר להניח שלא יקרה כלום ב99% וודאות. אבל אני לא יכול לקחת את הסיכון. פשוט כי לא יהיה לי את הכסף הפנוי לתקן את האוטו.

 

בגלל הסיבה הזאת אני נמנע מקונצרן VAG עם השנתיים שלהם ומעדיף בעצם כל דבר אחר (וכמו שראית מהרשימה שלי למעלה - לא חסר אלטרנטיבות..)

 

לגבי הצרפתיות - אני רוצה להאמין שהיום הן יותר אמינות מאשר פעם, ובכל אופן יש אחריות של 3 שנים (את הסיטרואן ניתן להרחיב ל4 תמורת כמה מאות בודדות של שקלים) ככה שהאמינות זה לא משהו שממש מדאיג אותי.

 

כרגע אני בפוקוס על האופל דווקא, אבל לא מצליח למצוא באתר של שלמה את ההבדל באיבזור בין הEssentia הידנית ל Enjoy האוטומאטית.

באתר שלהם בכלל אין אזכור כלשהו לידנית.. מוזר ביותר

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מהנתונים אני הייתי מתלבט בין הקורסה לבין הi20, רק בגלל הנפח הגדול (יחסית) בשילוב גיר ידני, עם עדיפות לקורסה.

כדאי לעשות נסיעת מבחן ולהחליט.

 

אם בקליאו האוטומטית זה AL4 אז כדאי שתוציא אותה מהרשימה...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני לא חושב שהקליאו או ה-C3 עם מנועי ה-1600 שלהם יגיעו לצריכת דלק של 1:12 בנסיעה עירונית, בטח שלא עם תיבת ה-AL4 המיושנת.

כל שאר הרכבים רחוקים מלענות להגדרה "עם פלפל". אולי i20 בגרסת ה-1600 ידנית יכולה להתאים לזה, אבל היא יקרה וגם פחות חסכונית ממה שאתה מחפש.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

Tzvika-Pick, ההגדרה הייתה קצת אבל ממש קצת פלפל, שהרכב יהיה מהיר ולא חנוק כשמדליקים מזגן וזה. (לא פלפל כמו קליאו ספורט ששורף לך שלושה ימים, אלא פלפל כמו חומוס אחלה עם חריף שהקשר בינו לבין חריף הוא מקרי בהחלט, אבל עדיין קיים) בקיצור - משהו מעל 100 כס.

 

SlowRide, בקליאו אני לא יודע, אבל בC3 זה AL4, וצויין במחבנים שזו נקודת החולשה שלה.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
תראה יש לי איזשהי משיכה מסויימת למפרט שVAG מציעים, TSI עם 105סוסים מתחת ל100אשח.

זה אטרקטיבי, אבל השיקלול שלי הוא שבשביל רכב של 100אשח אני אצטרך הלוואה קטנה ל3 שנים, אותו הסכום בהלוואה יקח את כל הכסף ה"מיותר". לפיכך בשנה השלישית של הVAG (ששם אין אחריות על כלום) אני אהיה נתון לחסדיה.

אני יודע שסביר להניח שלא יקרה כלום ב99% וודאות. אבל אני לא יכול לקחת את הסיכון. פשוט כי לא יהיה לי את הכסף הפנוי לתקן את האוטו.

 

בגלל הסיבה הזאת אני נמנע מקונצרן VAG עם השנתיים שלהם ומעדיף בעצם כל דבר אחר (וכמו שראית מהרשימה שלי למעלה - לא חסר אלטרנטיבות..)

 

לגבי הצרפתיות - אני רוצה להאמין שהיום הן יותר אמינות מאשר פעם, ובכל אופן יש אחריות של 3 שנים (את הסיטרואן ניתן להרחיב ל4 תמורת כמה מאות בודדות של שקלים) ככה שהאמינות זה לא משהו שממש מדאיג אותי.

 

כרגע אני בפוקוס על האופל דווקא, אבל לא מצליח למצוא באתר של שלמה את ההבדל באיבזור בין הEssentia הידנית ל Enjoy האוטומאטית.

באתר שלהם בכלל אין אזכור כלשהו לידנית.. מוזר ביותר

 

מה אכפת לך לנסות?

קח את הרגליים שלך, כנס לסוכנות, תגיד להם שהיית אצל המתחרים, תגיד את האמת, הם יודעים מה המצב בשוק...

תגיד לו שהסיבה היחידה שאתה לא לוקח VAG, זה שנת האחריות השלישית, ותראה את התגובה... לך תדע אולי תצליח להשיג,

אני אומר לך - לא תתחרט, חסכוני, יפה, חזק. TSI 1.2.

 

לגבי הפג'ו, אמרתי כבר 307/308 ? אלה רכבים חדשים! אני לא מדבר על מכוניות מלפני 7 שנים...

אלא על כל הסקאלה 5 שנים אחורה עד היום.

Peugeot 208 GTI 2016

פורסם

חכה ליאריס החדשה, היא תגיע באוקטובר לאולמות התצוגה באירופה ויש לשער שגם אלינו לא הרבה זמן אחרי. היא עושה רושם טוב מאד על הנייר:

 

 

טויוטה (לטעמי) היא הכי הרבה "אירופה" שתקבל מיפן (ומהמזרח בכלל)...

:idea:
פורסם

eitama, הבנתי שאת השנה השלישית הם נותנים צ'ופר רק לרכבי אאודי, הלא כן?

אחרת אולי שווה באמת לבקר בסוכנות VW..

 

domo2, גם יקרה ב3,990שח וגם חסר לה 6.2כס, כלומר לא עונה על הדרישה.

 

Fkl0ster, האמת אין לי בעיה להחזיק עד אוקטובר עם הבורה שלי, יכול להיות ששווה לחכות לה באמת.

למרות שאם היא תוצג רק באוקטובר בעולם, לא בטוח שהיא תגיע אלינו בכלל עד סוף השנה, לדעתי אפילו בכיוון ינואר 12.. דעתך?

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

כן, יכול להיות.. אל תשכח שאם לא היית מזמין את הפיקנטו "הזמנת פרוספקט", היית מקבל את הרכב בחודש הזה - מחכה הרבה זמן ובדיעבד רק כדי להתאכזב ממנו (בשל המקרה הפרטי שלך וסדר העדיפויות שלך). יש כיום רכב שחולק לא מעט רכיבים עם היאריס החדשה וזו הטויוטה ורסו (אני לפחות יודע על גיר, מנוע וגם גלגל ההגה.. בטח יש עוד), כך שניתן לקבל התרשמות צולעת מהיאריס החדשה כבר כיום (צולעת כי זה לא אותו רכב - למשל, לא תוכל להקיש ממנה לגבי ביצועי היאריס למרות מערכת הינע זהה בשל משקל גבוה יותר ומקדם גרר שהוא כנראה נחות יותר).

 

ניתן להתרשם מהתמונות שהפעם היפנים שמו יותר דגש על איכות החומרים והבידוד.. זו לא תהיה VAG-ית, אבל לא רחוק בהרבה. אני אעז לצאת בהצהרה יבשה שזו תהיה הסופר-מיני היפנית האיכותית שתצא לשוק בקרוב ורק תדגים עד כמה המרחק בין יפן לאירופה הולך ונסגר בתהליך מתמשך (בדומה לסגירת פערי אמינות מצד האירופים). אם אמינות, סחירות ושמירת ערך חשובים לך יותר מאשר נוחות ונינוחות אירופאיים, היאריס תיתן לך את שלוש הראשונים ולא תגרום לך להרגיש מקופח בשניים האחרונים (שוב, על הנייר).

 

יש לי תחושה שהיא תחזיר עטרה ליושנה ותהפוך את היאריס ללהיט שהיא זכתה להיות בדור הראשון (לפחות מאז מתיחת הפנים של הדור הראשון) ואשר הדור השני לא הצליח לשחזר.

:idea:
פורסם

אני מציע לך ללכת לסוכנות של אופל ולראות.

 

אני הזמנתי אופל ידנית (במבצע של הוט 77 אלף שקל) אבל היה לי את הבעיות האלה שבסופם ביטלתי את ההזמנה והזמנתי קליאו ידנית:

1. האופל ממש ממש ממש לא מאובזרת בגרסא הזאת - טמבונים שחורים כסא אחורי לא מתקפל בכלל, אין שליטה מההגה צמיגים קטנים יותר ומה לא.

2. אין את האופל בגרסא הזאת לנסיעת מבחן (אם אני אתייחס למה שאמר הבחור בסוכנות כנראה גם לא תהיה)

3. השמועה אומרת (אשמח שיתקנו אותי) שאין לאופל מחסן חלפים בארץ, מה שאומר שבמקרה שתצטרך אותם סביר להניח שתצטרך להמתין.

4. רנו כוללים עם הרכב גם את השירות שלהם (king-service) שכולל החלפת גלגל, לקיחת הרכב למוסך, מונית במקרה שאתה נתקע, הכוונות GPS ועוד בחינם לשלוש שנים.

5. אופל מוכרים הרבה לליסינג - כלומר אתה ממן מחיר מנופח כדי שיוכלו לתת הנחות לחברות הליסינג, ביד שניה זה אומר ירידה חזקה לאחר שלוש שנים.

6. האווירה הכללית ברנו היתה טובה בעשרות מונים מזאת שקיבלתי אצל החבר'ה באופל.

 

במשפחה שלנו היה לנו הרבה אופל, ככה שאישית אהבתי את העיצוב הכללי האנמי, עם זאת אופל לא חסרה בעיות שבמוסכים בארץ פשוט לא יודעים לטפל, כל מיני חיישנים שיש להם שם שלא נמצאים או כן נמצאים או כל מיני דברים כאלה.

 

בנוסף אני יכול לעזור לך לגבי התיבה הנוראית העונה לשם AL4\8 שהיא דומה גם בסיטרואן וגם ברנו התיבה הזאת פשוט כמו בחורה עם שוט שלא נותנת למנוע לעשות כלום (ואני הייתי איתה בליסינג 3 שנים עם סיטרואן 2.0 ליטר מנוע של 159 כוחות סוס שפשוט לא דהרו אצלי אפילו יום אחד) חבל לי שלא מביאים את המכוניות הללו כידניות.

 

בנוסף לגבי הרנו אני חייב לציין שפילוסופית המנועים שלהם אומרת סיבובי מנוע נמוכים אנמיים וחסכניים והמנוע נפתח ומגיב מה-4 אלף טור עד ה-6000 כאשר שיא הכוח הוא באיזור ה-5.5 אלף. זה נכון ל-1.2 הידני נכון ל-1.6 האוטומאטי ונכון ל-2.0 הספורטיבי אז תראה אם זה מתאים לך, מה שזה אומר שתוכל לשייט על טורים נמוכים ואנמיים וכאשר תרצה כוח תהייה חייב לבחוש קצת הילוכים.

 

לסיום ההמלצה שלי אליך היא לקפוץ לסוכנות רנו בתל אביב שיושבת כמה מטרים ברגל מסוכנות אופל, תמסור ד"ש לזכי שמסתובב פה הרבה בפורום (אם אתה צריך את הפלאפון שלו אשמח לתת לך את זה בהודעה פרטית) תעשה נסיעת מבחן על הקליאו (אני מציע שתזרוק גם סיבוב על ה-1.2 הידני שיפתיע אותך לטובה והוא לדעתי הכי הרבה אוטו לשקל בישראל) אחרי זה תלך לאופל ותעשה נסיעת מבחן על ה-1.4 האוטומאטית ותחליט.

 

דבר חשוב שהרחיק אותי מההיצע של VAG (למרות שה-TSI הוא מנוע מדהים) הוא שכשביררתי ועמדתי על ה-3 שנים אחריות - הציעו לי אחריות לשנה שלישית כמחווה של רצון טוב או בעברית אם כפתור לא עובד - עלינו אם מנוע לא עובד - עליך. לא אהבתי. לדעתי יבואן שמביא טכנולוגיה חדשה, מנוע שזכה כמנוע השנה וגיר שזכה כגיר השנה חייב לעמוד מאחורי זה ולתת את המינימום המקובל בשוק של שלוש שנים אחריות.

 

by the way, חסר לי בכיוון שלך דווקא את פיאט שיש להם כמה מכוניות זריזות באיזור המחירים שלך (מדבר על מחירון אמיתי ולא מה שהם מפרסמים)

:king:

פורסם
Tzvika-Pick, ההגדרה הייתה קצת אבל ממש קצת פלפל, שהרכב יהיה מהיר ולא חנוק כשמדליקים מזגן וזה. (לא פלפל כמו קליאו ספורט ששורף לך שלושה ימים, אלא פלפל כמו חומוס אחלה עם חריף שהקשר בינו לבין חריף הוא מקרי בהחלט, אבל עדיין קיים) בקיצור - משהו מעל 100 כס.

נראה לי שדווקא המוגדשות שלך קבוצת פולקסוואגן מתאימות לך יותר, אם רק תצליח להתגבר על עניין האחריות והשירות. שלא תבין אותי לא נכון, אני מצדיק אותך, אבל לאור הדרישות שלך נראה לי שהן הטובות ביותר.

 

100 כ"ס זה נחמד על הנייר אבל לא תמיד מורש בפועל, במיוחד כשהמנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית. מה שכן, מבחינת "סחיבה עם מזגן" זה באמת נוטה לעזור.

 

 

[quote=צ'וצ'ו;3060493

בנוסף אני יכול לעזור לך לגבי התיבה הנוראית העונה לשם AL4\8 שהיא דומה גם בסיטרואן וגם ברנו התיבה הזאת פשוט כמו בחורה עם שוט שלא נותנת למנוע לעשות כלום (ואני הייתי איתה בליסינג 3 שנים עם סיטרואן 2.0 ליטר מנוע של 159 כוחות סוס שפשוט לא דהרו אצלי אפילו יום אחד) חבל לי שלא מביאים את המכוניות הללו כידניות.

הניסיון שלי עם הגרסאות החדשות של ה-AL4 (המוכרות גם בשם AT8, למרות שעדיין יש להן 4 הילוכים) אחר לגמרי. עם תוכנה חדשה ושיפורים קלים בממיר המומנט הגיר הזה לא רע בכלל ולדעתי היא ממש לא גרועה. כנראה שהניסיון שלך הוא עם אחת מהגרסאות הישנות יותר, שבאמת לא היו מבריקות במיוחד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

מתוך ניסיון של חבר (לא שלי!). הוא היה באולם התצוגה הראשי של לובינסקי ושאל לגבי רכב מסוים (כבר לא זוכר איזה) ושאל אם ניתן להביאו בגרסה ידנית. הם הסכימו.

אבא של אותו חבר, שאל לפני מספר שנים לגבי הבאת C4 פיקאסו דיזל ידנית (לא נמכרת בארץ כדרך קבע) וגם כן הייתה הסכמה להביא לו אותה במיוחד.

אני הייתי מציע לך להגיע לאולם התצוגה הראשי (אבל רק לראשי, לא לאיזו סוכנות קטנה. שלא תבין לא נכון, ייתכן והשירות מעולה אבל מניסיון של החבר רק בראשי נתנו לו את האופצייה של היבוא) ולשאול, אולי יתנו לך את האופצייה הזו.

 

בהצלחה! :wink:


×
×
  • תוכן חדש...