Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה: שלושה ימים עם פיאט בראבו 2010 טורבו 1400 סמ"ק ו1050 ק"מ לא נעימים


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 4686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אתה מה-זה מגזים...

רוני

 

"מוצר נחות"?! תגיד, אתה מקשיב לעצמך? טוב באמת שלא נסחפת... :?

 

מה זה, חילקו למנהלי קארז פורום בלילה מניות בפיאט ולא שמעתי על זה? :shock:

 

עפ"י כל פרמטר קיים התיבה המקוללת הזאת נחותה מה DSG!

בהשוואה ל DSG מדובר בבדיחה רעה שלא תיזכר הרבה בדפי ההיסטוריה.

 

אם שניכם באופן ריגעי איבדתם את צלילות דעתכם אני מוכן למחול לכם, העיקר שתיתוודו שאכן מדובר בחרה של מוצר :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחרי כתבה כמו זו הייתי רץ וקונה את הבראבו. הביקורת היחידה היא על הגיר והנוחות. הגיר לא מפריע לי - נהגתי בהרבה רובוטיות של קונצרן פיאט ובאמת שאני יכול להסתדר עם כולן. הנוחות גם היא לא נוראית (זה כבר מנהיגה על הבראבו עצמה). התלהמות של מישהו שלא רגיל לגיר רובוטי - שאם יוצאים מהראש שהוא אמור להתנהג כמו גיר פלנטארי, בסה"כ השד לא כ"כ נורא. זה פשוט שדרוג של הידני הן לפקקים (משחרר את הצורך בקלאץ') והן לנהיגה ספורטיבית (העברות מהירות יותר, חרף התחושה, ופינוי רגל שמאל לייצוב הגוף), כשעל הכיף אפשר להתווכח.

 

ואני לא מנהל ב-CF :wink: ובוודאי שלא בעל מניות בפיאט.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל, דווקא את הקטע בדבריי שבו התייחסתי ל-DSG בחרת לא לצטט. אעשה זאת בשבילך:

היחידה שכנראה מצליחה להתעלות עליה היא תיבת ה-DSG, שבהדרגה גם מחלחלת לקונצרן פיאט תחת השם TCT.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, העיניין הוא שרובם המוחלט של רוכשי המכוניות האלו חיפשו מכונית אוטומטית "רגילה" ולא מכונית ידנית ללא מצמד.

ואין מה לעשות, גם התיבה הרובוטית הטובה ביותר חוקה מאד מלהציע נוחות של גיר אוטומטי פלנטרי.

ואגב, גיר אוטומטי, מכונית יכולה להיות מהנה לנהיגה גם אם היא מצויידת בגיר אוטומטי, בתנאי שהיא תהייה מאד חזקה.

שום גיר ידני לא יתן לך FUN כמו הורדה לראשון בקיק דאון במרצדס 500S או בב.מ.וו X5 4.4.

לא סתם ה C AMG63 מיוצרת עם תיבה אוטומטית בלבד.

 

ברור לי שזה מה שרוב רוכשי המכונית מחפש. זו גם הסיבה שבמבחן הוידאו על האוטו (חפש ב"אוטו" :wink: ) הדגשתי יותר מפעם אחת את עניין התיבה, ואמרתי שהאוטו טוב מאוד למעט הצורך להתרגל לתיבה, דבר שלא מתאים לכל אחד.

בנוגע להורדה לראשון בקיק דאון במכונית חזקה - זה עניין של טעם. אני למשל נהנה הרבה יותר מהאקט של לחיצת קלאץ' - משיכת/דחיפת הידית - עזיבת קלאץ' - הזנת גז, מאשר מתחושת הקיק-דאון.

וזה לא חוכמה להגיד שבמכוניות חזקות מאוד גיר אוטומטי הוא גם מהנה. תיכף תביא לי כדוגמא את פרארי - אצלם ואצל יצרני סופר-ספורט אחרים, הבחירה באוטומט נובעת מדרישת הלקוחות שכבר מזמן הם לא רק הארדקוריסטים, וגם מהעובדה הפשוטה שאוטומטי עשוי היטב (נניח כפול מצמדים) הוא מהיר יותר מידני.

 

אם שניכם באופן ריגעי איבדתם את צלילות דעתכם אני מוכן למחול לכם, העיקר שתיתוודו שאכן מדובר בחרה של מוצר :wink:

 

מצטער, יש לי עשרות שעות מאחורי ההגה של פיאטים עם הגיר הרובוטי, ואני אמנם לא החובב הכי גדול שלו, אבל התרגלתי אליו היטב ואני נהנה ממנו יותר מאשר אוטומטי רגיל. כמובן שכפול מצמדים הוא טוב יותר, זה לא חוכמה...

 

אה, וגם לי יש הערה לגבי הבלו אנד מי - זו מערכת מחורבנת. אפילו יותר מהגיר :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לא מזמן לנהוג על פיאט פיורנו עם גיר זהה במשך מס' ימים, בעיקר בתוך העיר.

הגיר הזה הוא פשוט בדיחה, התפוצצנו מצחוק באוטו מכמה שהגיר הזה מפגר.

זה שהגיר לא מגיב כמו כמו גיר אוטו' כעוזבים את הבלם, ניחא.

אבל שאתה עומד עם הרכב ולוחץ על הדוושה עד סוף מהלכה והגיר חושב קודם איזה 2 שניות לפני שהוא יוצא מהמקום ואז הוא מפרפר כמו משוגע אז אתה מרפה מהדוושה, הגיר עובד להילוך שני ואז הרכב לא זז בכלל כאילו אין שם כלום מתחת למכסה מנוע, אז אתה מוריד לראשון ידנית, מקבל פצצה מהגיר, הרכב נזכר להאיץ עובר לשני בהשהיה וכך חוזר חלילה.

 

אני מוכרח להודות שנהניתי מהרכב הזה בעיקר בתור קוריוז, אבל לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות רכב עם גיר כזה אלא אם הוא סדיסט.

 

את אותו הדבר ניתן להגיד על DSG7 בשילוב עם חלק מהמנועים כמו בסקודה יטי 1.2TSI למשל .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sronis האם ביצעתה שדרוג תוכנה למערכת ?

זה פתר לי את כל הבעיות..

 

לא היה מה לשדרג. המערכת הייתה מעודכנת (ועדיין מחורבנת)

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקונצרן פיאט היתה תיבה רובוטית הרבה לפני הרבה יצרנים מכובדים אחרים. התיבה הזאת היתה הבסיס להתפתחות לא מעט תיבות רובוטיות שבאו אחריה - ברמות שונות של הצלחה. :?

פיאט השקיעו לא מעט משאבים בפיתוח התיבה הרובוטית בעיקר בשל העובדה שבשנים האחרונות חל גידול חד ומהיר במכירת מכוניות אוטומטיות באיטליה, ופיאט, או מתוך עקשנות או בשל חוסר כדאיות כלכלית, מעולם לא פיתחה בעצמה תיבה אוטומטית פלנטרית, ותמיד קנתה אותן מספקי חוץ - GM (פיאט 131,132) פולקסווגן (רגאטה\ריטמו,טיפו\טמפרה) ואייז'ן וורנר (מראה).

למרות שפיאט השקיעה רבות בתיבה הרציפה והצליחה להביא אותה לפעולה נעימה ולאמינות טובה (פונטו ספייס) החליטה משיקולי עלות לא להשתמש בה עוד, ולכן החליטה להטיל את כל כובד משקלה על התיבה הרובוטית.

גם נתוני זיהום האוויר הנמוכים של המכוניות שמשתמשות בתיבה הרובוטית סייעו למכוניותיה לקבל הטבות מס במדינות רבות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את אותו הדבר ניתן להגיד על DSG7 בשילוב עם חלק מהמנועים כמו בסקודה יטי 1.2TSI למשל .

 

 

ואם זה מה שהפריע לך - יצא עדכון לגיר, והוא פותר את ההשהייה כמעט לחלוטין. לפחות לרמה לא מורגשת / לא מעצבנת / לא מעיקה והעברות הילוכים עצמן הופכות זריזות ונעימות עוד יותר. דומות יותר לתפקוד התיבה במצב SPORT.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לא מזמן לנהוג על פיאט פיורנו עם גיר זהה במשך מס' ימים, בעיקר בתוך העיר.

הגיר הזה הוא פשוט בדיחה, התפוצצנו מצחוק באוטו מכמה שהגיר הזה מפגר..

 

את אותו הדבר ניתן להגיד על DSG7 בשילוב עם חלק מהמנועים כמו בסקודה יטי 1.2TSI למשל .

 

 

כל נסיון להשוות, אפילו בצחוק, בין הבדיחה החד מצמדית של טויוטה/סיטרואן/פיאט/אופל וכו' ובין ה DSG נשמע לא רציני.

 

הפערים הטכנולוגיים והתוצאה בשטח הם כ"כ כבירים שזה בערך כמו לעשות מבחן דרכים של הפיאט 500 הישנה מול החדשה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי, כפי שכבר נכתב כאן ולא רק על ידי, מאופין בהתנהגות שונה מגיר אוטומטי רגיל. מי שלא מכיר ולא מוכן להתרגל יגיב בדיוק כמו פותח הדיון הזה, אף שהמדובר באחד הגירים הרובוטיים היותר ידידותיים. ה DSG מגיב מהר יותר, העברות הילוכים בנסיעה מהירות ופחות מטלטלות, אבל הוא עדיין גיר רובוטי ומי שנוסע עם גיר כזה מכיר את ה"השהיות" ה"גיהוקים" ועוד כהנה וכהנה תופעות המאפינות גיר רובוטי. כמובן שהוא טוב יותר מגיר רובוטי עם מצמד אחד, בכל הנוגע למהירות ואופן החלפת ההילוכים אבל המרחק בהחלט אינו כזה אותו אפשר להסיק מדבריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום יתרון בזה שצריך לנהוג בגיר "אוטומט" כמו בגיר ידני.

כמו שכבר כתבו, אם אני ארצה להיות מעורב יותר בנהיגה ולחסוך בדלק, אקנה גיר ידני!

 

ממש מעצבן אותי שאומרים "צריך לנהוג בזה כמו בגיר ידני. להרפות מהגז בזמן העברת הילוך".

 

יש לי "לא מעט" נסיון עם רכבים ואני ממש לא מפונק! אבל אם כבר אוטומט, אז עד הסוף! ואם כבר ידני, אז עד הסוף! אבל לא זה ולא זה? אי אפשר להנות באמת מכל העולמות בתיבות רובוטיות חד מצמדיות.

 

הניסיון האחרון (והמר) שלי עם תיבה רובוטית, היה עם סיטרואן C4 פיקאסו שאיתה גמעתי כ 1200 ב3 ימים.

הגיר שם פשוט זוועתי!

מצאתי את עצמי מזנק בעליות כשרגל שמאל על הברקס ורגל ימין על הגז כדי למתן את ההתדרדרות לאחור.

בתוך העיר ממש קשה לנהוג מבלי לגרום ליושבים ברכב למחלת ים. גם כאשר יש שימוש במצב ה"ידני"+עזיבות גז מתוזמנות.

 

הרכב עצמו אגב, הפתיע לטובה בכל מה שקשור בהנסדת אנוש, מרווח פנים ונוחות. (היינו 4 מבוגרים עם 4 מזוודות).

והוא גם הפתיע בזה שהוא לא התקלקל :lol:

 

בקיצור,

אם כבר תיבה רובוטית, אז רק כפולת מצמדים!

ומי ש"מצליח להתרגל" לתיבות רובוטיות זוועתיות, לדעתי פשוט נבוך מלהודות שזאת הייתה ח^א של קנייה!

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון שהגיר הרובוטי של פיאט לא מוצלח כמו כפול המצמדים של VW, אבל הוא לא מה שעושים ממנו. אם אנשים יטרחו להוריד את הרגל מהגז לרגע, פתאום יגלו שהוא לא משתהה שנה וחצי בין הילוך להילוך ולא בועט בגב. אבל עד שאנשים לא יפסיקו להתייחס לגיר רובוטי כגיר פלנטרי, התלונות ימשיכו לזרום....

 

בכל מקרה, לגבי הבראבו, כל תלונה על "חוסר סחיבה" בטלה בשישים. אנחנו מתניידים עם בראבו ידנית כמשפחה שלמה, 5 נפשות, ואין עליה בארץ שלא שעטנו בה למעלה בקלילות.

חיפה, ירושלים, טבריה, you name it.

בנוגע לנוחות, רכב מלא זה דבר אחד, שאני ברכב עם עוד אדם אחד או 2, מהמורות בכביש נספגות היטב והנסיעה חלקה למדי.

לא מדובר ברכות המפנקת של הצרפתיות, אבל בואו נגיד שגם אחרי 200 ק"מ לא יוצאים עם כאבי גב. אחלה מושבים יש לרכב, תמיכה טובה לגב.

צריכת דלק- ממוצע של 1:14-1:15 שרוב הנסיעות בין עירוניות בכביש 6 מעל 130 קמ"ש.

עברנו לבראבו מהונדה אקורד, שכביכול קטגוריה מעל, אבל אף אחד מבני המשפחה לא מוכן אפילו לשמוע על מעבר חזרה.

מפה השלב הבא זה רק 159 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום יתרון בזה שצריך לנהוג בגיר "אוטומט" כמו בגיר ידני.

כמו שכבר כתבו, אם אני ארצה להיות מעורב יותר בנהיגה ולחסוך בדלק, אקנה גיר ידני!

 

ממש מעצבן אותי שאומרים "צריך לנהוג בזה כמו בגיר ידני. להרפות מהגז בזמן העברת הילוך".

 

יש לי "לא מעט" נסיון עם רכבים ואני ממש לא מפונק! אבל אם כבר אוטומט, אז עד הסוף! ואם כבר ידני, אז עד הסוף! אבל לא זה ולא זה? אי אפשר להנות באמת מכל העולמות בתיבות רובוטיות חד מצמדיות.

 

הניסיון האחרון (והמר) שלי עם תיבה רובוטית, היה עם סיטרואן C4 פיקאסו שאיתה גמעתי כ 1200 ב3 ימים.

הגיר שם פשוט זוועתי!

מצאתי את עצמי מזנק בעליות כשרגל שמאל על הברקס ורגל ימין על הגז כדי למתן את ההתדרדרות לאחור.

בתוך העיר ממש קשה לנהוג מבלי לגרום ליושבים ברכב למחלת ים. גם כאשר יש שימוש במצב ה"ידני"+עזיבות גז מתוזמנות.

 

הרכב עצמו אגב, הפתיע לטובה בכל מה שקשור בהנסדת אנוש, מרווח פנים ונוחות. (היינו 4 מבוגרים עם 4 מזוודות).

והוא גם הפתיע בזה שהוא לא התקלקל :lol:

 

בקיצור,

אם כבר תיבה רובוטית, אז רק כפולת מצמדים!

ומי ש"מצליח להתרגל" לתיבות רובוטיות זוועתיות, לדעתי פשוט נבוך מלהודות שזאת הייתה ח^א של קנייה!

 

 

עודד.

בפרארי, ממש עד לאחרונה כולל ה 599, מורכב כזה גיר "זוועתי" חד מצמדי ובאמת מענין אם גם מי שנוהג בהן חולק את המבוכה שאתה מייחס לנהגי מכוניות עם גיר רובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4686 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...