Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה: שלושה ימים עם פיאט בראבו 2010 טורבו 1400 סמ"ק ו1050 ק"מ לא נעימים


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 4693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משבוע בגרמניה ושוייץ בכל סוגי הכבישים עם הבראבו 1.9 טורבודיזל 6 הילוכים ידני :- אוטו נפלא. רצועות מומנט רחבה, התנהגות מאוזנת,נוח,חסכוני מאד. זה מה שהם היו צריכים להביא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נבלה של גיר, אוטו בילתי נסבל לנהיגה, אני ממתין בקוצר רוח שכבר יקחו אותו ממני ובינתיים אני לא מעוניין לא ללמוד ולא להתרגל לכלום, אני לא פה בשביל ללמוד איך לנהוג בפאשלות העלובות של סיטרואן/ פיאט/ אופל/ טויוטה ושאר גחמות רובוטיות חצי אפויות שלא שוות את משקלן בברזל.

מבלי להתייחס לגיר הספציפי בסיטרואן המדוברת, זאת אמירה קצת חזקה. בעיקר בהתחשב בכך שישנם נהגים אשר מסוגלים ללמד רבים מאיתנו נהיגה מהי והם דווקא מרוצים מאוד מתיבות היל' כמו הסלה-ספיד של אלפא. לא פעם קראתי/שמעתי את הטענה שאנשים המדגפים את הסלה-ספיד אינם נוהגים את הרכב (בעל תיבה זו) באופן נכון. הרי לא תגיד ש-Carrera RS 1973 היא נבלה כי צריך לדעת לנהוג אותה (ואני לא מתכוון ללמוד להתסדר עם התכנון המטומטם הזה של מנוע מאחורה...). שוב אני לא מדבר על הגיר של הסיטרואן, לא מכיר אותו ואולי נקודתית לגביו אתה צודק ב100 אחוז, אך ההכללה מוגזמת.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לא מזמן לנהוג על פיאט פיורנו עם גיר זהה במשך מס' ימים, בעיקר בתוך העיר.

הגיר הזה הוא פשוט בדיחה, התפוצצנו מצחוק באוטו מכמה שהגיר הזה מפגר.

זה שהגיר לא מגיב כמו כמו גיר אוטו' כעוזבים את הבלם, ניחא.

אבל שאתה עומד עם הרכב ולוחץ על הדוושה עד סוף מהלכה והגיר חושב קודם איזה 2 שניות לפני שהוא יוצא מהמקום ואז הוא מפרפר כמו משוגע אז אתה מרפה מהדוושה, הגיר עובד להילוך שני ואז הרכב לא זז בכלל כאילו אין שם כלום מתחת למכסה מנוע, אז אתה מוריד לראשון ידנית, מקבל פצצה מהגיר, הרכב נזכר להאיץ עובר לשני בהשהיה וכך חוזר חלילה.

 

אני מוכרח להודות שנהניתי מהרכב הזה בעיקר בתור קוריוז, אבל לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות רכב עם גיר כזה אלא אם הוא סדיסט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משבוע בגרמניה ושוייץ בכל סוגי הכבישים עם הבראבו 1.9 טורבודיזל 6 הילוכים ידני :- אוטו נפלא. רצועות מומנט רחבה, התנהגות מאוזנת,נוח,חסכוני מאד. זה מה שהם היו צריכים להביא.

 

הבראבו 1.6MJET120 (ידנית כמובן) היא מכונה לא רעה בכלל - זמינות כוח לא רעה, צריכת דלק מצויינת, נוחות טובה והתנהגות חביבה בהחלט.

אבל אנחנו סוטים מהנושא המקורי - הרי היא לעולם לא תמכר בארצנו, לא משנה כמה נרצה בגרסאות הדיזל המצויינות של הבראבו, אז זה רחוק מלהיות רלוונטי.

 

הדואלוג'יק היא תיבה סבירה. לא גרועה ברמת הרובוטית של טויוטה אך רחוקה שנות אור מלהיות DSG או Powershift.

במצב ידני אפשר לחיות ולהסתדר איתה לא רעה (אפילו מצויין). במצב האוטומטי היא פחות נעימה, פחות יעילה, פחות זריזה ולעיתים מעצבנת. גם עם זה ניתן להסתדר - חשוב לזכור שהיא יותר ידנית מאשר רובוטית ולהתייחס אליה בהתאם (כפי שכבר ציינו זקני הפורום...).

 

וה-1.4TJET120 הוא מנוע חביב בהחלט. יש מקרים שאני מעדיף אותו על פני ה-TSI125 / TSI122.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהמתקנים הרובוטיים המזעזעים האלו יזכרו בעתיד הדי קרוב, כשיעלמו רובם, בתור רעיון לא מוצלח של שילוב היעילות של התיבה הידנית עם הנוחות של תיבה אוטומטית.

תיבת ה DSG פתרה את הבעייה בצורה המשכנעת ביותר ומשיגה את הטוב בשני העולמות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם אין לי בעיה להסתדר עם התיבות האלה, אבל אף פעם לא הבנתי אותן. אם אני צריך לנהוג כמו בידני, אני כבר אקנה ידני. אם אני רוצה אוטומט, אני אקנה אוטומט.

הקלאץ' זה מה שמפריע?

גם ל DSG (במיוחד DSG7) יש המון חסרונות.

 

בקשר לביקורת עצמה, זה אולי ישמע פלצני, אבל לי אישית קשה להתייחס ברצינות למשהו שכתוב בצורה הזאת.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פונטו איבו עם התיבה הרובוטית ,

אומנם לא מדובר בתיבה אוטמטית אבל היא עושה את העבודה בסדר גמור

כמו שאמרו לפני צריך ללמוד ולהבין איך היא עובדת.

לגבי חיבור iPhone/iPod ניתן לחבר ולהפעיל עם blue&me

אצלי האייפון מחובר ועובד תקין גם לשמיעת שירים וגם הדיבורית.

m3forever

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בקשר לביקורת עצמה, זה אולי ישמע פלצני, אבל לי אישית קשה להתייחס ברצינות למשהו שכתוב בצורה הזאת.

 

שמע,הביקורת נועדה בראש ובארשונה לעלות חיוך על הפנים של האנשים,אם הצלחתי לעשות זאת, אני גאה בעצמי.

המטרה השניה היא להראות כמה באמת הגיר הזה בעייתי ולא נעים לנסיעה.

זאת הביקורת הראשונה שלי שרשמתי כך, שאם יש הערות ו\או הארות נוספות אשמח לשמוע.

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב בחייך, פעם ראשונה שאתה קורא "ביקורת שכונה"?

 

באופן אישי אני מאוד אוהב אותן והן תמיד מעלות חיוך ומזכירות ישר את "הולכים להביא את אירנה" :wink:

 

 

בכל מקרה, תפסיקו לצאת להגנת הבני כילאיים העלובים האלה, אין שום סיבה להגן עליהם, אף אחד לא צריך להוציא מאות אלפי שקלים בכדי לקבל מוצר נחות שכזה ש"צריך ללמוד אותו (אעלק),לא הייתה מעולם שום סיבה להוציא אותם לשוק ומאוד בקרוב ההיסטוריה תשפוט אותם ע"י השלכת כולם לפח המיחזור שבשמיים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוצה להבין עד כמה אני שונא את התיבה הרובוטית הזאת?

עד כדי כך שאני מעדיף לנסוע במוסו הקשיש ולא בפיקאסו החדשה.

 

גם אתה מה-זה מגזים...

נכון, התיבות האלו לא משהו, אבל אני מכיר לא מעט אנשים שהתרגלו אליהן לא רע ונהנים מאוד מהאוטו. אז אפשר לשחק אותה ראש בקיר ולהגיד "למה אני צריך להתרגל לאוטו? שהוא יתרגל אלי!" (וראיתם איך זה עבד בעבר, עם ה-AL4 :wink: ), ואפשר לזכור שזה ידני עם שליטה אוטומטית על הקלאץ', ולהתרגל אליו.

 

לרובוטי של פיאט יש חסרונות לעומת גיר אוטומטי רגיל, ויש גם יתרונות. אחרי שלומדים לנצל אותן, הוא לא פחות מהנה (לא שגיר אוטומטי זה מהנה...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, העיניין הוא שרובם המוחלט של רוכשי המכוניות האלו חיפשו מכונית אוטומטית "רגילה" ולא מכונית ידנית ללא מצמד.

ואין מה לעשות, גם התיבה הרובוטית הטובה ביותר חוקה מאד מלהציע נוחות של גיר אוטומטי פלנטרי.

ואגב, גיר אוטומטי, מכונית יכולה להיות מהנה לנהיגה גם אם היא מצויידת בגיר אוטומטי, בתנאי שהיא תהייה מאד חזקה.

שום גיר ידני לא יתן לך FUN כמו הורדה לראשון בקיק דאון במרצדס 500S או בב.מ.וו X5 4.4.

לא סתם ה C AMG63 מיוצרת עם תיבה אוטומטית בלבד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאינו יודע מה זה גיר רובוטי ואינו מכיר את אופי פעולתו, מנסה לרוב להתייחס אליו כאל גיר אוטומטי רגיל ונתקל באופן בלתי מובן, מפתיע ומרגיז, בתופעות שהוא אינו מכיר ולא יודע לצפות. כמובן שבנהיגה מצב כזה יכול להביא לתגובות כמעט נזעמות מהסוג שאנחנו קוראים כאן. מי שכן מוכן להסתגל לאופי פעולתו ויזכור למשל שגיר רובוטי מותקן בחלק גדול מהמכוניות האקזוטיות, יוכל די בקלות לחיות איתו ואפילו להנות ממנו. אשר לשאר הביקורת שהובאה כאן למעלה, קשה קצת להתווכח עם מי שכותב שהאוטו הזה רועש ולא נוח כשנסיוני הפרטי עם בראבו ( ידנית אמנם ) מעת לעת מלמד אותי בדיוק את ההפך. אני גם סבור שהמנוע של האוטו הזה אינו פחות מפנינה חזק מאוד ושקט, ללא השהיית טורבו בכלל ורהוט מאוד בפעולה. דווקא מה שאהב הפותח באוטו, כמו ההגה שלו, אותי מעט מעצבן בעודף המירכוז שלו. מכל בחינה אחרת וביחוד בתחום שכה היה "רחוק" מפיאט, לפחות בתודעה, כמו איכות גימור ותחושה סולידית, מדובר באוטו מצוין. אבל כידוע לכל אחד זכות מלאה לדעה משלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, תפסיקו לצאת להגנת הבני כילאיים העלובים האלה, אין שום סיבה להגן עליהם, אף אחד לא צריך להוציא מאות אלפי שקלים בכדי לקבל מוצר נחות שכזה ש"צריך ללמוד אותו (אעלק),לא הייתה מעולם שום סיבה להוציא אותם לשוק ומאוד בקרוב ההיסטוריה תשפוט אותם ע"י השלכת כולם לפח המיחזור שבשמיים.

"מוצר נחות"?! תגיד, אתה מקשיב לעצמך? לקונצרן פיאט היתה תיבה רובוטית הרבה לפני הרבה יצרנים מכובדים אחרים. התיבה הזאת היתה הבסיס להתפתחות לא מעט תיבות רובוטיות שבאו אחריה - ברמות שונות של הצלחה.

היחידה שכנראה מצליחה להתעלות עליה היא תיבת ה-DSG, שבהדרגה גם מחלחלת לקונצרן פיאט תחת השם TCT.

 

טוב באמת שלא נסחפת... :?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שתי ברבואים דנדשים, אני יכול להגיד שהרכב מספק תמורה מלאה לכסף כולל מגנזיום וחלונות שחורים ומיזוג ליושבים אחורה, והתמורה הטובה ביותר בסגמנט.

יש לך טעות קשה שאתה מחשיב את הגיר הידני הזה (כן ידני) כגיר אוטומט - צא מהסרט , מדובר בגיר רגיל חד מצמדי של אלפא - SELSPEED.

על מנת להנות מהנסיעה (ובכלל באופן כללי כדי להפוך אותה לנסבלת) עליך להשאר במצב ידני בלבד ולהחליף הילוכים מההגה.

לגבי תלונתך על הסחיבה, עם מומנט של 21 קגמ ב 1750 סלד (האצות בינים של טורבו דיזל..) האוטו מרגיש חזק ולא חלש בכלל. בייחוד בהילוך ראשון שני אומנם, אבל גם אחרכך. אם אתה נכנס להילוך 6 זה יחס אחרון, תשתמש ב 5 ו 4 ותנצל אותם עד תום (ראה סמל אצלי בצד)

אתה תתפלא שהרכב יעבור את ה 160, ויגיע עד הצד השמח של 195.

להזכירך - מדובר בגרסא T-JET המוחלשת, וישנה גרסא חדשה יותר, T-JET MULTIAIR עם 140 כ"ס מ 1.4 ואף T-JET BRAVO SPORT חזקה יותר.

ובאלפא ישנו מנוע אף חזק יותר על אף שזה אותו מנוע.

מסכים איתך לגבי הנוקשות של הרכב, ירדתי לרכב הזה מ C5.. אני מבין על מה מדובר בהחלט. אבל האם לקחתה בחשבון שמדובר ברכב איטלקי עם "הרגשה" ספורטיבית,SELSPEED , הילוכים מגלגל ההגה מנוע קטן אך מוגדש, והצליל של האגזוז בהחלפת הילוך ב 6732 סל"ד הוא לא תקלה (הנתון הובא ממחשב הרכב) ).

מן הסתם הוא קשה ולא רך בשום מצב, וכך צריך להיות.

סוגיה נוספת שאתה מדבר עליה, הפתיחה בהילוך ראשון : פיאט תיכננו את זה כך שבלחיצה מלאה על דוושת ההאצה, המנוע יעשה REVVING UP והקלאץ יתחבר רק אחרכך (כמו זריקת קלאץ) .אין לי מושג מה הסיבה . אני אצטרך למצוא לזה סימוכין וזכור לי שקראתי את זה איפה שהוא בפורמים של אלפא.

על מנת לספק לך הוכחה, נסה להתחיל בהילוך שני - תווכח שזה לא קורה. והרכב מתחיל נסיעה רגיל עם קפיצה קטנטנה . בנזין שמתחיל נסיעה בהילוך שני , מצחיק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...