Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5492 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגיעו לרכב שלי שני פנסים אחוריים .

מדובר בהונדה אקורד מודל 86 האצ'בק , יחידה בארץ וכמובן ביבוא אישי.

מיותר לציין שאין חלפים לרכב שלי בארץ ולכן הזמנתי מחו''ל.

הגיע אלי הודעה שאני צריך לגשת למשרד התחבורה (כנראה לראובן ברדה :?).

פעם הייתי לוקח את כל הטופסולוגיה וניגש לשם פיזית , הבנתי שהכללים השתנו? איך זה עובד עכשיו?

צריך לשלוח להם בדואר? בפקס?

לשלוח חשבונית קנייה, הזמנה מהדואר , ת"ז , רשיון רכב בתוקף , עוד משהו?

הרכב כרגע ללא טסט אבל עם אגרה משולמת (חצי שנתית) ,

הרכב כרגע עובר אובראול ורק בתחילת שבוע שעבר הכנסתי את המנוע לרכב ,

יש עוד עבודה עליו (חידוש מתלים , חידוש פנים , צבע...) , לכן לא יכול לגשת לטסט כרגע ...

הרשיון שצריך להשלח אליהם , חייב להיות עם טסט או שמספיק שהוא משולם

? הרי לצורך העניין אם כרגע אין לי פנסים אז אני לא עובר טסט ... האם עוד פעם נפלתי בין כסאות המערכת?

 

 

תודה :|

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בעקרון היום באים לבניין בו יושב ראובן ברדה (או שולחים בדואר)

אם מביאים למקום אפשר לבחור אם לקבל את הניירת בדואר או לבוא לקחת כשמוכן (לוקח כשבוע)

 

אין צורך לבוא בשעות הקבלה, שוער נמצא שם כל הזמן.

 

לי חזרו הניירות כי רישיון הרכב שצרפתי לא היה בתוקף.

 

לדעתי צרף את הרשיון עם האגרה וכן את הרישיון בפג תוקפו וציין שהחלפים דרושים לך ע"מ לעבור טסט.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

רשיון פג תוקף ורשיון משולם זה רעיון טוב.. :-D

על שטר המכר לא רשום שזה לאקורד , אבל זה נקנה מאיביי , כך שיש תמונה וכותרת על הקנייה.

 

תודה על העצות :wink:

 

אגב , מה קורה אם אני רואה שעובר זמן סביר ולא חוזרים אלי? להתקשר?

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

פורסם
רשיון פג תוקף ורשיון משולם זה רעיון טוב.. :-D

על שטר המכר לא רשום שזה לאקורד , אבל זה נקנה מאיביי , כך שיש תמונה וכותרת על הקנייה.

 

תודה על העצות :wink:

 

אגב , מה קורה אם אני רואה שעובר זמן סביר ולא חוזרים אלי? להתקשר?

 

אל תשכח להדפיס את הטופס מהאתר שלהם ולמלא

בנוסף כמובן לצילום רשיון רכב , צילום ת.ז. צילום אישור דואר וצילום של החשבונית

מוטב שתוסיף מכתב מלווה בהתחלה אשר מסביר שאתה זקוק לפנסים על מנת להעביר טסט, (ואכן רעיון טוב להוסיף את הרשיון הקודם)

 

במידה ולאחר שבוע אין תגובה תנסה להתקשר , צריך סבלנות בסוף מגיעים...

 

בהצלחה

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

תרגמו את השרשור הזה לכל שפה- ותראו שאף דובר השפה המתורגמת לא יאמין לכם כשתגידו שזה לא מערכון.

 

רק בעיברית זה לא מערכון זו מציאות נחיית, משולמת ע"י כל משלמי המיסים.

 

צריך להמשיך, כן להזמין מחו"ל, כן לשלוח להם את כל הניירת, רוצים גם תעודת שפיות? אין בעיה. תעודת לידה? ברצון, כמה שיותר תעודות וניירות.

אולי בסוף מישהו יבין שלהיות שוטר של הפנסים של ההונדה/ רובר/ סיטרואן זה לא מקצוע ראוי. שיש דברים אולי קצת יותר חשובים מלעצור כל חבילה עם חלקי רכב במדינה שחיים בה כ-7 מיליון איש.

פורסם

נסתדר עם מה שיש .. מעטפה מפוצצת מסמכים הושארה על שמו של ברדה אצל השומר כבר בשמונה בבוקר.

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

פורסם
תרגמו את השרשור הזה לכל שפה- ותראו שאף דובר השפה המתורגמת לא יאמין לכם כשתגידו שזה לא מערכון.

 

רק בעיברית זה לא מערכון זו מציאות נחיית, משולמת ע"י כל משלמי המיסים.

 

צריך להמשיך, כן להזמין מחו"ל, כן לשלוח להם את כל הניירת, רוצים גם תעודת שפיות? אין בעיה. תעודת לידה? ברצון, כמה שיותר תעודות וניירות.

אולי בסוף מישהו יבין שלהיות שוטר של הפנסים של ההונדה/ רובר/ סיטרואן זה לא מקצוע ראוי. שיש דברים אולי קצת יותר חשובים מלעצור כל חבילה עם חלקי רכב במדינה שחיים בה כ-7 מיליון איש.

 

קיבלתי היום מכתב עם בקשה לשלוח פרטים כדי לקבל אישור, כשתכולת חבילתי היא:

 

- 1965-69 Convertible/ coupe 1/4 window seals, pair - ובעברית, פיסת גומי קטנה לבידוד חלון צד

- 1960-69 chrome oil cap, - ובעברית, פקק שמן מנוע

- 1960-69 High Perf. Air Filters w.CHROME TOP, PAIR, - פילטר אוויר

- 1960-69 D- temp sender - יוניט חום מנוע

 

כן, בשביל הנ"ל יש איש דואר (כאן שרבבתי קללה אשר לא תועלה על הכתב) שפותח חבילה, איש מכס (קללה) שבודק תכולה, איש משרד התחבורה (קללה) שמבצע בדיקה, פקיד במשרד התחבורה (קללה) שמקבל דואר, פקיד (קללה) אחר שעובר על הבקשה, פקיד (קללה) נוסף שמאשר אותה לאחר שהקודם עבר על הבקשה, מזכירה (קללה) ששולחת את המכתב ושוב דואר ישראל (קללה) ששולח את החבילה.

 

אם לא הובן, הנ"ל מספק עבודה להרבה גורמים בדרך גם אם זו שטות עבורם ונראה את אותו פקיד עובד מדינה (קללה) מוצא עבודה במקום אחר... אנחנו משמנים את גלגלי השיניים החלודים... (כמה קללות ברצף, במספר שפות)

 

בכל פעם שאני מקבל מכתב כזה אני מתמלא כעס, תסכול, מרמור ואכזבה מהאופן שהמדינה שאני חי בה מתנהל.

 

(קללה).

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

ליאור

 

לכן בארצות מתוקנות אחוז האבטלה גבוה ואילו כאן תעסוקה כמעט מלאה.

 

כבר לא יודע מה עדיף. קללה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

זה ישמע פרסומת ואני מצטער ע"כ, במגרש חלקים באיזור פרדס חנה (הבעלים בנתניה) בו אני קונה חלקים לביאיכס שלי , ישנה גם הונדה הצ'בק E2000...לא זוכר ת'שנה

מקוה שעוד לא פרקו אותה

סעו בזהירות, כדי שנשוב וניפגש

:roll:

סאאב ל(ה)נשמה.

פונטו פונטו פונטו ....צריך להכביר מילים ? :-D

פורסם

מצד אחד אני מבין את הרעיון הגדול מאחורי כל הבירוקרטיה הזו והיא לוודא שאין קומבינות וחלטורות עם חלקי חילוף האמורים לשמש לתיקון רכבים. את הרעיון אני מבין ומכבד אבל את כל הבירוקרטייה, השחיתות והסירחון זה דבר בלתי נסבל שחבל על הזמן.

 

למרבה הצער של פותח השירשור הרכב שלו עדיין לא רכב אספנות. לפיכך הוא יצטרך להביא אישור ממוסך הונדה מרכזי שבו המוסך מאשר שהחלק מתאים לרכב הנ"ל ושהמוסך הוא זה שירכיב את החלק הנ"ל. מצד אחד זה נשמע הגיוני לחלוטין שהרי משרד התחבורה רוצה להבטיח שהאוטו יהיה מתוכן בצורה איכותית וכאשר החלק בהחלט מתאים. אבל אם באים למוסך הונדה או כל יצרן אחר שהוא מוסך מרכזי לבקש אישור עבור מראה למשל. מדוע שהמוסך ייתן לך כזה אישור כאשר הוא מפסיד בכך שהוא לא מוכר לך מראה מטעמו? ונגיד שזה כולה מראה שלוקח פחות מ 10 דקות להרכיב מדוע להגיע עד למוסך ולשלם עבודה על משהו שלוקח פחות מ 10 דקות?

בקיצור יש כאן ניגוד אינטרסים מאוד רציני. מוסך שמוכר לך חלק חילוף במחיר מסויים הוא זה שצריך לאשר לך את אותו חלק שיכול לעלות פחות 50 אחוזים ויותר ממה שהמוסך מבקש על החלק בארץ.

בקיצור סחיטה לאור היום.

 

מצד שלישי, לפותח השירשור. לפי ידיעתי על מנת להוריד עומס ממשרד התחבורה, חלקים שהם לא בגדר בטיחות של חיים ומוות אינם מצריכים אישור מוסך אבל כל מצריכים אישור משרד תחבורה. עלייך להוכיח שהפנסים הם בעלי תקן DOT כלומר ראויים לשימוש בכביש. ככה גם מראות, נורות, אגזוזים וכיוצא בזה. החלקים אמורים להיות מסומנים באותיות CE או E שזה אומר שיש להם תקן אירופאי.

 

דרך אגב, הזמנתי אטמי ראש מנוע וגומיות תושבות מנוע ולא התבקשתי להמציא שום אישור. זה הגיע אליי ישירות הביתה. אז ישנם פריטים שהם לא יורדים עד כדי כך נמוך ומבקשים עליהם אישור משרד תחבורה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

דרך אגב, למי שלא בקיא בהליך יבוא פרטי של חלקי חילוף לרכב הנה כל התהליך בצורה מסודרת וקלה להבנה.

 

הנה הנוהל לקבל את אישור משרד התחבורה. מבטיח לך שאם תעבוד לפי הכללים הבאים לא תהייה לך שום בעייה לייבא חלקי חילוף לרכב שלך.

 

להלן התהליך לקבלת אישור משרד התחבורה כפי שאני אכלתי מירורים בכדי לקבל כזה אישור.

בהצלחה לכולם ושיהיה במזל.

כל חלק לרכב ואני חוזר כל חלק לרכב חייב אישור משרד התחבורה על מנת לשחרר אותו מהדואר. לעומת זאת אני בספק לגבי אטמי ראש מנוע וגומיות למינהם.

ישנן 4 שאלות שצריך לשאול את עצמכם. האם זה רכב אספנות או לא ואם הפריט הוא חלק בטיחותי או לא.

 

אם מדובר בחלק בטיחותי אז צריך אישור מוסך. אם לא מדובר בחלק בטיחותי כמו מראה, פנס וכיוצא בזה אז אין צורך באישור מוסך אבל צריך שיהיה לחלק תקן ושהוא תקני לשימוש. כלומר, אם זה חלק מתוצרת אירופה צריך שיהיה לחלק סימון CE.

בשני המקרים חייבים להשיג אישור משרד התחבורה.

עוד שתי שאלות שצריך לשאול והן האם הרכב נחשב אספנות או לא אספנות?

רכב אספנות הוא רכב שמלאו לו מעל 30 שנים משנת יצורו. נכון להיום זה כל מכונית או אופנוע שיוצר לכל המאוחר בתאריך המקביל בשנת 1981.

איך מקבלים אישור כזה ממשרד התחבורה?

רכב לא אספנות,

1* על בעל הרכב לצלם את רישיון הנהיגה, רישיון הרכב וצריך כמובן שלרכב יהיה טסט בתוקף.

2* על בעל הרכב לצרף הצהרה של מוסך יבואן שבו הוא מצהיר שהחלק מתאים לרכב המדובר ובנוסף שהמוסך מתחייב שהוא זה שיהיה שיחליף את החלק.

3* יש לצרף צילום של הודעת הדואר ששולחים לבעל הרכב כאשר החבילה נעצרת בדואר.

4* יש לצרף צילום של הקבלה שקיבלתם מהמוכר שבה מראים את סוג הפריט, מחירו ואת שם בעל הרכב על הקבלה.

5* יש לצרף טופס של משרד התחבורה שהוא בעצם טופס בקשה ליבוא חלקי רכב ביבוא פרטי ולא מסחרי.

6* יש לשלוח את כל המסמכים הנ"ל לראובן ברדה בתל אביב בדואר רשום בלבד. את הכתובת המדוייקת ניתן לראות על טופס בקשת היבוא.

את הטופס מקבלים מהלינק של משרד התחבורה כאן.

http://he.mot.gov.il/index.php?optio...s-c&Itemid=132

 

רכב אספנות. יש לפעול לפי כל הסעיפים. השוני היחידי ברכב אספנות הוא שבסעיף 2 אפשר לקבל אישור שכזה מכל מוסך מורשה משרד התחבורה בניגוד לרכב שהוא לא אספנות שחייב אישור מוסך יבואן בלבד. כלומר אם יש לך מאזדה אתה חייב אישור ממוסך מאזדה מרכזי בלבד הקרוב אלייך ביותר.

לאחר שקיבלת את האישור המיוחל ממשרד התחבורה אתה צריך לפקסס את האישור לסניף הדואר שבו נעצרה החבילה ואז החבילה תישלח אלייך ישירות לסניף הדואר הקרוב. במידה והיא מצריכה תשלום מיסים אתה משלם את זה במקום או במידה ולא מקובל עלייך סכום המיסים אתה יכול לערער ואז תצטרך להסביר ולנמק בצירוך מסמכים וחשבוניות מדוע ולמה אתה חושב שהם טעו.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
...

 

 

דרך אגב, הזמנתי אטמי ראש מנוע וגומיות תושבות מנוע ולא התבקשתי להמציא שום אישור. זה הגיע אליי ישירות הביתה. אז ישנם פריטים שהם לא יורדים עד כדי כך נמוך ומבקשים עליהם אישור משרד תחבורה.

 

Dont push you luck

או בעברית אל תתגרה במזל

 

החבילה שלך במקרה עברה מתחת לראדר , יש חבילות שעוברות את זה וזה ללא קשר לתכולה שלהן. בד"כ מדובר בחבילות קטנות, וכנראה בחוסר תשומת לב של הפקיד.

 

ברור שאם תביא אגזוזים או רצפה של רכב או דברים כאלו גדולים, הסיכוי לזה קטן עד לאפס.

אבל אם תביא אטמים או גומיות ,

הסיכוי הוא הרבה יותר גבוה

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

ירון, למה ללכת סחור סחור. בוא ונשאל את זה ככה. מכל חברי הפורום החברים כאן, האם מישהו הזמין אטמים ותושבות או גומיות למיניהם והתבקש להוציא אישור של משרד התחבורה?

 

כפי שאני יודע על פריטים של ביטוחתיים הם לא מבקשים אישור מוסך יבואן אלא אישור משרד תחבורה בלבד. היה לי ספק לגבי אטמים וגומיות למינהם ואכן הזמנתי ולא הייתה עם זה שום בעייה. לפיכך אני מסיק שעל זה הם לא מבקשים.

נכון שהם במשרד התחבורה כמו קוץ בתחת אבל גם הם מבינים שזה מגוחך לבקש אישור על פריטים מסויימים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
ירון, למה ללכת סחור סחור. בוא ונשאל את זה ככה. מכל חברי הפורום החברים כאן, האם מישהו הזמין אטמים ותושבות או גומיות למיניהם והתבקש להוציא אישור של משרד התחבורה?

 

כפי שאני יודע על פריטים של ביטוחתיים הם לא מבקשים אישור מוסך יבואן אלא אישור משרד תחבורה בלבד. היה לי ספק לגבי אטמים וגומיות למינהם ואכן הזמנתי ולא הייתה עם זה שום בעייה. לפיכך אני מסיק שעל זה הם לא מבקשים.

נכון שהם במשרד התחבורה כמו קוץ בתחת אבל גם הם מבינים שזה מגוחך לבקש אישור על פריטים מסויימים.

 

בבקשה

חלקים קטנים לכפתור של הצופר על ההגה (4 פלסטיק,ופחית קטנה לויליס) עצרו גם עצרו ,וגם הוציאו לי את הנשמה עד ששיחררו בסוף.


×
×
  • תוכן חדש...