Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5535 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב הוא פולו 98. מנוע AEE

כמו שניתן לראות בתמונה המצורפת, הברגים המקוריים (ברגי אלן) שאמורים לחבר את הפולי של רצועת האלטרנטור (משמאל) לגלגל השיניים של הקראנקשאפט - הוחלפו בהשד-יודע-מה.

הברגים האלו סגורים די חזק, כמובן. אין אפשרות להלביש עליהם בוקסה עקב המרווח האפסי בינם לציר המרכזי, גם פלייר לא 'תופס' בגלל המיקום הקשה והקוער של הפולי. האפשרות היחידה באופק היא לפרק את הבורג המרכזי ולהוציא את הפולי-רצועת אביזרים עם הפולי של הטיימינג כיחידה אחת ואז בחוץ לפרק את הברגים ולהחליפם במשהו יותר מקורי. על הסיכון הגדול שבדבר (הוצאת טיימינג מסנכרון) מיותר לדבר. יש למישהו רעיון אחר??

IMG_1819.jpg

פורסם

ראשית יש לשים מסיר חלודה (WD40 או שמנים חודרים אחרים) על הברגים ולתת להם מכות קלות כדי לסייע לו לחדור.

כדאי לתת למסיר חלודה זמן לעבוד.

יש מפתחות סגורים (ראה צד עליון בתמונה) עם זוית המאפשרת גישה למקומות אליהם מפתח שטוח לא יגיע. מפתחות אלה דקים יותר מבוקסה ועשויים להתאים.

כמוצא אחרון יש אופציה הרסנית של נסיון לפתוח את הברגים על ידי מכות מקב (דורן או מפסלת) על ראש הבורג , לא במרכזו,כנגד כוון השעון. אם אופציה זו נכשלת, צריך לקדוח את הבורג ולהוציא עם מברז.

 

בתמונה נראה כאילו בורג אחד חסר. האם התבריג תקין?

hexagonal-open-ended-spanners.jpg

פורסם

בתמונה הגלגל משמאל הוא הפולי שמורכב על הגלגלת המשוננת של הקראנק. במקור יש זם ברגים עם ראש XZN. התחליפיים שלהם בחברה הם ברגי אלן. אצלך הרכיבו ברגים עם ראש משושה רגיל..:shock:

 

אם אין מרווח בינם לבין הציר לא ברור איך סגרו אותם. אני מציע לך אחת מכמה דרכים:

  1. לייצר כלי מתאים. ישנו מפתח רינג פתוח: www_heyco-792-51-120x120.jpg תוכל להתאים לו ידית בניצב או למצוא ידית מכונה כך שהוא יהפוך למשהו כזה :10048934-285.jpg אם אין מקום להכניס מפתח כזה אתה יכול לחתוך ראש של מפתח פתוח ולרתך אותו לצינור.

2. תקדח בראש הבורג ותשתמש בחולץ ברגים (מברז קוני הפוך): drl40b.jpg

 

3.תקדח את כל הראש. אתה מתחיל בקדיחת חור מוביל במרכז הראש ואז קודח את הראש בעזרת שקען קוני גדול.

 

4. תיקח פלייר פטנט גדול ותסגור אותו על המשושה (בניצב). תעזר במפתח נוסף כדי לסובב את הפלייר פטנט.

 

5. כמובן שאתה יכול לחזור לחכם שעשה את הקומבינה הזו בפעם האחרונה.

פורסם

תודה לכל העונים.

 

הברגים באמת קשים. סגורים חזק והמרווח ביניהם לציר המרכזי הוא כ-2 מילימטר...

גם המיקום הלא ממש מרווח מקשה עוד יותר על הפתיחה. נראה שאנסה את הרעיון לחבוק את הבורג עם פלייר פטנט גדול מאוד.

 

ולחזור לערבי שעשה את זה - רוח בליט אלבחר...

פורסם

אתה כן יכול לשים שם בוקסה. לי יש מנוע דומה לשלך ואחד מהברגים עם הראש אלן נשחק לי, אז דפקתי עליו בוקסה 11 או 12 והצלחתי לפתוח. חוץ מזה, אם הצליחו לסגור את הברגים אז אפשר גם לפתוח.

פורסם

למה להישתגע סתם? למה להתחיל לקדוח סתם? למה להרוס את הברגים סתם?

פתח מעט את הבורג המרכזי (הוא דיי ארוך) אבל עד האמצע בערך ואז בקלי קלות תיכנס עם מפתח רינג סגור/פתוח לכל בורג שתרצה שם בלי שהפולי יזוז במקומו וגם יהיה לך רווח קטן לעבודה של הרינג. במיקרה הכי גרוע אם אתה חושש שהפולי יזוז קצת אז בזמן שאתה מנסה לפתוח את הברגים שהבורג המרכזי מעט פתוח שמישהו ייתפוס את הפולי צמוד לקראנק.

:)
  • ספונסר פורום
פורסם

אם הוא יפתח את הבורג המרכזי אז גלגל התיזמון התחתון יצא ממקומו

בגלל המתח שמפעילה רצועת התיזמון ,אל תעשה זאת .

את הברגים האלו ניתן לפתוח בקלות במוסך עם בוקסה דקה ופטיש אויר ,

כולל ההחלפה לברגי אלן מקוריים זה לא אמור לעלות לך יותר מ 200 שח לפני מעמ .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
אם הוא יפתח את הבורג המרכזי אז גלגל התיזמון התחתון יצא ממקומו

בגלל המתח שמפעילה רצועת התיזמון ,אל תעשה זאת .

את הברגים האלו ניתן לפתוח בקלות במוסך עם בוקסה דקה ופטיש אויר ,

כולל ההחלפה לברגי אלן מקוריים זה לא אמור לעלות לך יותר מ 200 שח לפני מעמ .

ערב טוב רון..

אני מאמין שכמו בכל רכב הפולי התחתון של רצועת הטיימינג מולבש מלבד הבורג על ציר מרכזי אומנם קצר אבל עדיין אם לא יימשכו אחוצה את הפולי עצמו וישמרו עליו עוד זוג ידיים שלא ייתנתק זה יהיה אפשרי... הייתכן?

:)
פורסם

אולי בתיאוריה זה אפשרי אבל מעשית זה מתכון לבעיות. הסיכוי לשחרר את הבורג המרכזי מבלי לפרק את הרצועה דיי גרוע. גם הלחץ של הרצועה ובעיקר העבודה שמאד קשה לשחרר את הבורג הזה.

 

אם ניתן להשחיז בוקסה ולהכניס אותה לשם זה בהחלט עדיף לפני שמנסים את שאר הדרכים.

  • ספונסר פורום
פורסם
ערב טוב רון..

אני מאמין שכמו בכל רכב הפולי התחתון של רצועת הטיימינג מולבש מלבד הבורג על ציר מרכזי אומנם קצר אבל עדיין אם לא יימשכו אחוצה את הפולי עצמו וישמרו עליו עוד זוג ידיים שלא ייתנתק זה יהיה אפשרי... הייתכן?

 

מדובר על מדרגה של כמה ממ בגל הארכובה אבל אם תשחרר את הבורג

הרצועה תפיל את הגלגל המשונן .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

×
×
  • תוכן חדש...