Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5640 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

broshm כתב:

 

העניין מאוד פשוט:

ביום שישי אני וחבר נוסעים למקום בו יהיה ניתן לבדוק את הדבר.

אנחנו הולכים לעשות ניסוי שיוכיח את הדבר אחת ולתמיד:

הילוך 5, ירידה עצבנית :twisted: וסגירת סוויץ'. יותר פשוט מזה?

 

לא הבנתי בדיוק מה הולכים לבדוק ואיך , אתה יכול לפרט יותר .

 

ציטוט מההודעה של psyrax:

מנוע עובד הוא מנוע שמתבצעת בו בערה = יש דלק + אויר + וניצוץ + יחס ותזמון נכון

זה נכון למצב שאתה מעוניין להאיץ את הרכב,כלומר לגרום למנוע לייצר אנרגיה לשם הזזת הרכב.

לא מדיויק , זה נכון תמיד כאשר הרכב מונע! אפילו סתם בחנייה בנוטראל (אפילו אתה כתבת את זה בהתחלת השרשור..)

מנוע כבוי הוא מנוע שלא מתבצעת בו בערה = חסר לפחות אחד המרכיבים הנ"ל.

קצת לא מובן לי התיאור הזה,מנוע כבוי זה מנוע בלי מפתח בסוויץ,חלקים לא נעים,מנוע במצב "מנוחה" בלי שום תזוזה.

 

ההגדרה שלך לא מדוייקת כי בהחלט יכול להיות מנוע שמסתובב ע"י גורם חיצוני (הגלגלים בדוגמה של הירידה)אבל עדיין המנוע כבוי , דוגמה נוספת כאשר מנסים להניע עם הסטארטר אבל המנוע לא מניע, אז יש מפתח בסוויצ' + המנוע מסתובב , וזה עדיין לא נקרא שהמנוע עובד.

שוב , חייבים להתקיים מספר תנאים כדי שהמנוע יעבוד והם התנאים שכתבתי למעלה : דלק + אויר + וניצוץ + יחס ותזמון נכון

אם אחד מהמרכיבים חסר המנוע לא יעבוד !!!

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לאחר בדיקה עם מומחה בתחום:

אין כל הבדל בין 2 המצבים, משום שהמחשב מזהה את שתי המצבים בעצם כאותו מצב ולכן הוא מזריק את אותה הכמות הקטנה של הדלק.

בירידה תישארו עם הילוך, זה לא יהרוס את הגיר או המנוע, אם תהיו בננוטראל זה יהרוס לכם את הבלמים.

מעניין שאלו מסקנותיו של המומחה. זה מורה במקרה? כי זה נשמע כמו מקרה נכון באופן תאורטי אבל ממש לא ישים.

 

לא הבנתי בדיוק מה הולכים לבדוק ואיך , אתה יכול לפרט יותר.

הולכים לסוע בירידה להכניס הילוך ולאחר מכן לסגור את הסוויץ' כדי לבדוק האם המנוע אכן מסתובב ע"י הגלגלים.

Bimmer

פורסם

זהו המורה, ואל תדאג אפשר לסמוך על מה שהוא אומר.

כמו שגם אני אמרתי מההתחלה, מנוע בירידה ללא הילוך צורך את אותה כמות הדלק שמוזרק כמו שתעמוד בסרק.

קובי

פורסם

הולכים לסוע בירידה להכניס הילוך ולאחר מכן לסגור את הסוויץ' כדי לבדוק האם המנוע אכן מסתובב ע"י הגלגלים.

 

אני אחסוך לך את סיכון החיים שלך ושל החבר שלך (נסיעה במנוע כבוי מסוכנת ביותר כפי שנאמר כבר) ואומר לך בוודאות שכן. אתה לא צריך לדומם מנוע בשביל זה, סע בהילוך נמוך (שני נניח) ופשוט תן לרכב להתגלגל, אתה תרגיש את הסל"ד עולה. לעולם אל תדומם מנוע תוך כדי נסיעה.

 

מה שאני כן יכול לומר לך - אם אי פעם המנוע לא יניע, ותהיה בירידה, שלב הילוך שני, תתחיל להתגלגל עם הקלאץ' בפנים והרם בעדינות את הקלאץ'. אם הכל יהיה בסדר המנוע יניע, זו הוכחה מספיק טובה שהגלגלים מסובבים את המנוע?

פורסם

זה ברור - גם אני יכולתי להגיד לך את זה.

הקטע הוא לבדוק שאין שינוי בהתנהגות הרכב מה שיוכיח שהמצבים לא זהים כמו ש-kobic או המורה שלו טוענים.

Bimmer

פורסם
לא מדיויק , זה נכון תמיד כאשר הרכב מונע! אפילו סתם בחנייה בנוטראל (אפילו אתה כתבת את זה בהתחלת השרשור..)
אני מדבר על מצב ספיציפי מאוד,שהוא סיבוב המנוע ע"י גורם חיצוני כגון גלגלים,בירידה.

בכל מצב אחר חייבת להיות הזרקה אחרת המנוע יפסיק לעבוד.

 

שוב , חייבים להתקיים מספר תנאים כדי שהמנוע יעבוד והם התנאים שכתבתי למעלה : דלק + אויר + וניצוץ + יחס ותזמון נכון

אם אחד מהמרכיבים חסר המנוע לא יעבוד !!!

אוויר,דלק וניצוץ הם גורמים אשר מספקים אנרגיה למנוע,שאותה הוא הופך לתנועה סיבובית לשם האצת הרכב.

אם זאת הגדרתך למנוע "עובד" אז סבבה.

בירידה המצב מתהפך,זרימת האנרגיה מהמנוע לגלגלים מפסיקה ומתחילה זרימת אנרגיה מהגלגלים למנוע.

התיזמון כמובן ישאר וכל החלקים ימשיכו לנועה באותה הצורה,אבל כאן המצערת סגורה ואין הזרמת גורמי אנרגיה למנוע לכן הוא ממשיך להסתובב כל עוד הגלגלים מזרימים לו אנרגיה.

תוריד לניוטרל,נתק את הגלגלים והסל"ד יצנח לסרק,שם תתחיל שוב הזרקה כדי שהמנוע ימשיך להסתובב בסרק ולא יכבה.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

psyrax אני חושב שאתה טועה(אבל אל תתפוס אותי במילה) כי המד סלד שאתה רואה ברכב מחובר לכבל שמחובר בגיר.

ברגע שההילוך משולב אז אתה מקבל מהכבל הזה את המהירות סיבוב שלו שזה הסל"ד.

ברגע שאתה מנתק את ההילוך אז הכבל אינו מעביר את מספר הסיבובים ולכן זה צונח.

 

אבל שוב כמו שאמרתי אל תתפוס אותי במילה, ככה אני הבנתי פעם שהייתה בעיה לאוטו של חבר במד קמ"ש/סל"ד.

 

אגב- כשהמצערת סגורה ישנו בורג כיוון שמזרים אוויר למערכת על מנת שהיא תמשיך לפעול.

אני חושב שגם אם לא תזריק דלק למערכת הרכב לא יכבה ישר(אני חושב כך בגלל מערכת הבלימה ג'ייקובסברקס שמשנה את תזמון פתיחת שסתומי הפליטה על ידי פתיחתם מעט לפני נקודה מתה עליונה ובמקביל מפסיקה את הזרקת הדלק, מה שגורם לבלימת מנוע בצורה מאוד חזקה).

קובי

פורסם

אני לא מאמין כמה אפשר להתווכח על העניין של צריכת דלק בסרק או בגלישה בהילוך.

 

גם אם אחד מהשיטות צורך יותר דלק, ההבדל הוא כל כך זניח בנסיעה יומיומית שזה בכלל לא ישפיע בכלום על סה"כ צריכת הדלק.

שנה שלמה של גלישה חסכונית הולכת לאיבוד עם האצה אחת מ 20 ל 50 קמ"ש (או משהו כזה. לא טרחתי לחשב. דלק קיים כדי שישרפו אותו, לא כדי שיימנעו מלשרוף אותו).

 

לא חבל על המאמץ שלכם?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
psyrax אני חושב שאתה טועה(אבל אל תתפוס אותי במילה) כי המד סלד שאתה רואה ברכב מחובר לכבל שמחובר בגיר.

ברגע שההילוך משולב אז אתה מקבל מהכבל הזה את המהירות סיבוב שלו שזה הסל"ד.

ברגע שאתה מנתק את ההילוך אז הכבל אינו מעביר את מספר הסיבובים ולכן זה צונח.

 

אבל שוב כמו שאמרתי אל תתפוס אותי במילה, ככה אני הבנתי פעם שהייתה בעיה לאוטו של חבר במד קמ"ש/סל"ד.

 

אתה צודק בגדול,אבל למה אני טועה?

חיישן מהירות ויחוס נמצא ליד גל הארכובה,לפי המהירות של גל הארכובה הוא מחשב את הסל"ד ברכב.

לפי זה הוא גם מחשב זמני הצתה והזרקה.

אם לא יהיה מידע מהחיישן לא יהיה הזרקה והצתה.

 

אגב- כשהמצערת סגורה ישנו בורג כיוון שמזרים אוויר למערכת על מנת שהיא תמשיך לפעול.

אני חושב שגם אם לא תזריק דלק למערכת הרכב לא יכבה ישר(אני חושב כך בגלל מערכת הבלימה ג'ייקובסברקס שמשנה את תזמון פתיחת שסתומי הפליטה על ידי פתיחתם מעט לפני נקודה מתה עליונה ובמקביל מפסיקה את הזרקת הדלק, מה שגורם לבלימת מנוע בצורה מאוד חזקה).

 

במילים אחרות-"מנוע צעדים"

 

 

 

אני לא מאמין כמה אפשר להתווכח על העניין של צריכת דלק בסרק או בגלישה בהילוך.

 

"הוויכוח" לא היה מעולם על חיסכון בדלק או על צריכה,אלה האם יש הזרקת דלק בסיטואציות מסויימות בנהיגה.

ברור שאין פה חיסכון ממשי אלה שאלה עקרונית האם יש הזרקה או לא.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

הכוונה שלי לא הייתה למנוע צעדים.

אלא לבורג כיון CO.

תוכל לראות אותו פה בהודעה מספר 19 מוקף בצהוב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=274477&page=2

 

למי ששאל, אין כאן וויכוח, אלא דיון שאותי אישית מעניין לדעת האם ישנה הזרקה או לא.

psyrax- לפי מה שאמרת אז כשהחיישן אינו מקבל נתונים(משמע הגיר מנותק מהמנוע) אז הרכב לא מקבל הזרקה?

אז זה לא יכול להיות כי כאשר אתה עומד בסרק ברמזור, אתה לא נמצא בהילוך וכן יש הזרקה אחרת המנוע יכבה.

 

שאלתי מורה שהוא מהנדס בתעשית הרכב, אבל ליתר ביטחון אני אשאל עוד מורה בשבוע הבא.

קובי

פורסם

 

- לפי מה שאמרת אז כשהחיישן אינו מקבל נתונים(משמע הגיר מנותק מהמנוע) אז הרכב לא מקבל הזרקה?

אז זה לא יכול להיות כי כאשר אתה עומד בסרק ברמזור, אתה לא נמצא בהילוך וכן יש הזרקה אחרת המנוע יכבה.

 

לא,אמרתי שכאשר החיישן לא מעביר נתונים [מצב תקול] לא תהיה הזרקה.

החיישן הזה תמיד מעביר נתונים,בלי קשר אם המנוע מחובר לגיר או לא,הוא סופר את הצפיפות של גלגלי השיניים בגל הארכובה.

Renault Clio TCe 120 EDC


×
×
  • תוכן חדש...