Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5639 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אשמח לקבל הסבר

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה קשה פה להבין , על ניו טראל המנוע על סרק מתחת ל1000 זה אומר עובד פחות חזק פחות מהר פחות דרישה של דלק

 

לעומת מנוע שכל הזמן עובד אם זה 1500-3000 סל"ד הוא תמיד במצב עבודה כביכול אבל זה נראה לי באמת שולי

פורסם

הסבר מאוד פשוט,מנוע הזרקה מזריק דלק רק כאשר המצערת פתוחה [לוחצים על גז],אין קשר לסל"ד.המנוע יכול להיות גם על 5000 סל"ד,כל עוד לא נוגעים בגז אין הזרקה כלל.

כאשר המנוע על סלד סרק,יש הזרקה מינימלית כדי שהמנוע לא יתכבה.

 

לכן תמיד עדיף בטיחותית וגם חיסכונית בדלק לנסוע בהילוך,גלישה ניתן לעשות בלי הורדת הילוכים ואפשר עם.עדיף עם,בשביל מצב של האצה לא צפויה.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

אישית, אני מעביר להילוך סרק רק בגלישה הסופית לקראת העצירה , ובעת העמידה. בכל שלב נתון לקראת הרמזור, אני עם הילוך משולב. בעת העמידה אני גם עם בלם חניה דרוך.

 

כל אחד בוחר את הדרך הנוחה לו בהמתנה, הסברים לכאן ולכאן לא חסרים:

מדוע להמתין עם הילוך משולב?

בכדי להיות מוכנים בכל שלב להמלטות מפני סכנה(במידה וישנה אפשרות: ראשון ברמזור, נתיב ליד פנוי).

מדוע לא להמתין עם הילוך משולב?

שחרור לא רצוני של המצמד יקפיץ את הרכב קדימה ויצור מצב לא נעים(פגוש-פגוש) עד מסוכן(פגיעה בהולך-רגל, כניסה לצמת).

שחיקה מוגברת של מסב הלחץ.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
המנוע יכול להיות גם על 5000 סל"ד,כל עוד לא נוגעים בגז אין הזרקה כלל.

רגע, אז איך המנוע עובד בכלל בלי דלק? :shock:

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם

אם זה במישור,אז מהתנופה שיש לו,כמובן שהסלד ילך ויקטן עקב החיכוך והתנגדות האוויר עד לעצירה.

אם זה בירידה אין כל צורך בדלק,הרכב ימשיך את התנופה ואף יגדיל אותה בגלל השיפוע.האנרגיה עוברת מהגלגלים אל המנוע.

יש צורך בהזרקת דלק רק כאשר רוצים להאיץ את הרכב,כלומר להעביר אנרגיה מהמנוע אל הגלגלים.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
הסבר מאוד פשוט,מנוע הזרקה מזריק דלק רק כאשר המצערת פתוחה [לוחצים על גז],אין קשר לסל"ד.המנוע יכול להיות גם על 5000 סל"ד,כל עוד לא נוגעים בגז אין הזרקה כלל.

כאשר המנוע על סלד סרק,יש הזרקה מינימלית כדי שהמנוע לא יתכבה.

לכן תמיד עדיף בטיחותית וגם חיסכונית בדלק לנסוע בהילוך,גלישה ניתן לעשות בלי הורדת הילוכים ואפשר עם.עדיף עם,בשביל מצב של האצה לא צפויה.

 

בדיוק פה קבור הכלב! זה ממש לא נכון מה שאתה אומר, מנוע הזרקה כן יזריק דלק כאשר אתה על ניוטרל אחרת המנוע יכבה:

 

הרעיון מאוד פשוט, אתן הסבר קצר על מה קורה בניוטרל ומה קורה בהילוך ואז יהיה קל יותר להבין.

 

בניוטרל:

המנוע מנותק מהגלגלים ולכן הרכב פשוט מתגלגל. אבל, המנוע עדין עובד. מסכים איתי שכדי שהמנוע ימשיך לעבוד, גם אם מדובר על סרק, הוא צריך לקבל דלק?

ולכן כדי שהוא לא יכבה המחשב מורה על הזרקה קטנה מאוד של דלק רק כדי למנוע כיבוי של המנוע.

 

בהילוך:

המנוע מחובר לגלגלים כלומר, אם המנוע יסתובב מהר יותר (לחיצה על הגז) הגלגלים יושפעו והפוך - אם מישהו יסובב את הגלגלים המנוע יושפע.

במילים אחרות, אם אני בהילוך ועוזב לגמרי את הגז, התנופה של הרכב תסובב את הגלגלים והם יסובבו את המנוע. המחשב לעומת זאת, יפסיק לגמרי כל הזרקה של דלק כי המנוע גם ככה עובד מסיבוב הגלגלים (התנופה של הרכב).

לכן גם הרכב מאיט, כל סיבוב של הגלגלים הוא איבוד תנופה - זה לא קל לסבוב את המנוע.

 

אגב, אני עדין משתמש בניוטרל. למה? החיסכון בדלק מזערי והבלאי שעובר על המנוע ותיבת ההילוכים פשוט לא שווה את זה.

מה גם שלעצור ע"י הורדת הילוכים זה לא נכון. אפשר להשתמש בהילוך כדי להאט את הרכב אבל אין זה אומר שהמנוע הוא כלי לעצירת הרכב.

Bimmer

פורסם

כאשר המנוע על סלד סרק,יש הזרקה מינימלית כדי שהמנוע לא יתכבה.

 

 

נו מה רשמתי בדיוק שורה אחרי מה שצוטט?

מה שרשמת זה בדיוק מה שאני שרשמתי.

 

בלי קשר לסלד הכוונה כל סלד מלבד סרק,בסרק המצב שונה כמובן.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
בדיוק פה קבור הכלב! זה ממש לא נכון מה שאתה אומר, מנוע הזרקה כן יזריק דלק כאשר אתה על ניוטרל אחרת המנוע יכבה:

 

הרעיון מאוד פשוט, אתן הסבר קצר על מה קורה בניוטרל ומה קורה בהילוך ואז יהיה קל יותר להבין.

 

בניוטרל:

המנוע מנותק מהגלגלים ולכן הרכב פשוט מתגלגל. אבל, המנוע עדין עובד. מסכים איתי שכדי שהמנוע ימשיך לעבוד, גם אם מדובר על סרק, הוא צריך לקבל דלק?

ולכן כדי שהוא לא יכבה המחשב מורה על הזרקה קטנה מאוד של דלק רק כדי למנוע כיבוי של המנוע.

 

בהילוך:

המנוע מחובר לגלגלים כלומר, אם המנוע יסתובב מהר יותר (לחיצה על הגז) הגלגלים יושפעו והפוך - אם מישהו יסובב את הגלגלים המנוע יושפע.

במילים אחרות, אם אני בהילוך ועוזב לגמרי את הגז, התנופה של הרכב תסובב את הגלגלים והם יסובבו את המנוע. המחשב לעומת זאת, יפסיק לגמרי כל הזרקה של דלק כי המנוע גם ככה עובד מסיבוב הגלגלים (התנופה של הרכב).

לכן גם הרכב מאיט, כל סיבוב של הגלגלים הוא איבוד תנופה - זה לא קל לסבוב את המנוע.

 

אגב, אני עדין משתמש בניוטרל. למה? החיסכון בדלק מזערי והבלאי שעובר על המנוע ותיבת ההילוכים פשוט לא שווה את זה.

מה גם שלעצור ע"י הורדת הילוכים זה לא נכון. אפשר להשתמש בהילוך כדי להאט את הרכב אבל אין זה אומר שהמנוע הוא כלי לעצירת הרכב.

 

 

 

 

 

 

 

סוף סוף קיבלנו הסבר מדוייק!:-D

פורסם

broshm כתב:

 

אם אני בהילוך ועוזב לגמרי את הגז, התנופה של הרכב תסובב את הגלגלים והם יסובבו את המנוע. המחשב לעומת זאת, יפסיק לגמרי כל הזרקה של דלק כי המנוע גם ככה עובד מסיבוב הגלגלים (התנופה של הרכב).

אני קצת חולק עליך וחושב שאתם טועים .

אני חושב (חושב כי אני לא בטוח ב 100% - לא אני כתבתי את התוכנה של מחשב המנוע..) שבשום מצב לא מופסק הדלק לחלוטין כי, בירידה + הילוך משולב + ללא לחיצה על דוושת הדלק המנוע עדיין עובד! - עובד = שורף דלק ומייצר עשן + חום + רעש של מנוע עובד , אין מצב שמנוע ממשיך לעבוד בלי לשרוף דלק ! גם אם מסובבים אותו הצורה מלאכותית (ירידה בהילוך משולב ללא לחיצה על מצערת) אחרת לא היה עשן בכלל ! אפס עשן ללא דלק !

אפשר לראות את זה מהכיוון ההפוך -

נסה לדמיין שאתה נמצא בתחילת ירידה חזקה וארוכה מנוע כבוי ! סוויטצ סגור הילוך ראשון קלץ לחוץ (מפריד), עכשיו אתה מתחיל לדרדר וכשהגעתה למהירות 20 ק"מש אתה משחרר את הקלץ האוטו מקפץ ומגמגם אבל המהירות והירידה החזקה והוא ממשיך להאיץ לכיוון 30 קמ"ש , האם הרעש הנשמע ממנוע כבוי זה (הסויט'צ סגור !) דומה לרעש של ממנוע של רכב נוסע שמתחיל לדרדר בירידה + הילוך משולב + ללא לחיצה על דוושת הדלק(כמובן שהמנוע היה מונע ) ?

ברור שלא !

בשני המיקרים אתה טוען המנוע כבוי (אין דלק למנוע) ובכל זאת נשמע מאוד מאוד שונה . הסיבה פשוטה: המנוע לא כבוי כאשר אתה בירידה + הילוך משולב + ללא לחיצה על דוושת הדלק

ואם המנוע לא כבוי אז יש זרימת דלק + אוויר + הצתה .

 

ולדעתי במצב המדובר הוא אפילו שורף יותר דלק כי הוא מסתובב בטורים גבוהים יותר מאשר בנוטרל וכאשר המנוע בטורים גבוהים יותר ( אפילו אם מאולצים ע"י הירידה) המחשב יספק מעט יותר דלק אחרת המנוע יכבה כיוון שכמות האויר גדלה (תלוי באופן ישיר בסיבובי המנוע) חייבים להגדיל את כמות הדלק שלא תהיה תערובת ענייה כל כך שיכבה המנוע .

 

ואי ואי .. איזה ארוך יצא לי .

פורסם

התיאורייה שלך שגוייה מייסודה. ההסבר של broshm נכון.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מה שאתה מתאר פה היא הבנה שגויה לגבי פעולת המערכת.

תערובת דלק אויר מתפוצצת בתוך חלל הצילינדר ומורידה את הבוכנה כלפי מטה,המנוע מייצר אנרגיה אשר מועברת לגלגלים דרך הגיר,במצב שהרכב בהילוך הגלגלים והמנוע מחוברים דרך הגיר.

האנרגיה הזאת יכולה ללכת בכיוון ההפוך,מהגלגלים למנוע דרך הגיר,כמו במצב של ירידה,שם הגלגלים הם אלה שמייצרים את האנרגיה מהתנופה של הרכב ומעבירים אותו למנוע,בגלל זה הסל"ד של המנוע עולה בירידה.

במצב הזה אין צורך למנוע לשרוף דלק ולייצר אנרגיה.

העשן לא יוצא כאשר אין שריפת דלק,בירידה אין עשן אלה אם כן נשאר קצת בצנרת.

 

אגב הטענה הזאת מאומתת עם מחשב ניהול מנוע שמציג לי צריכת דלק רגעית. ללא לחיצה על הגז המחשב מציג צריכה 0.0

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

אם אני מבין נכון ממכם , אז אם אני בירידה + הילוך משולב + ללא לחיצה על דוושת הדלק אני יכול לסגור את הסויצ' למספר שניות ולא יהיה שום הבדל ברעש המנוע ?

בשני המיקרים זרימת דלק = 0

בשני המיקרים יניקת אוויר זהה .

ואני מניח שגם בשני המיקרים אין הצתה כי אם המחשב לא מזרים דלק אז בודאי לא צריך להצית שום דבר ...

פורסם
אם אני מבין נכון ממכם , אז אם אני בירידה + הילוך משולב + ללא לחיצה על דוושת הדלק אני יכול לסגור את הסויצ'[אם תכבה את המנוע תאבד בלמים והיגוי,לא כדאי לעשות את זה] למספר שניות ולא יהיה שום הבדל ברעש המנוע ? מה רעש קשור לפה? מנוע עובד יש רעש,הרעש מצביע על פעולת מנוע,זה לא משנה אם הוא מייצר אנרגיה או מועברת אליו אנרגיה. אין שום קשר.

בשני המיקרים זרימת דלק = 0

בשני המיקרים יניקת אוויר זהה .אין יניקת אוויר ואין הזרקה,יש רק שימון מנוע לחלקים הנעים.

ואני מניח שגם בשני המיקרים אין הצתה כי אם המחשב לא מזרים דלק אז בודאי לא צריך להצית שום דבר[פה אתה צודק] ...

............

Renault Clio TCe 120 EDC


×
×
  • תוכן חדש...