Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5640 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עוד משהוא קטן ..

broshm כתב:

המחשב לעומת זאת, יפסיק לגמרי כל הזרקה של דלק כי המנוע גם ככה עובד מסיבוב הגלגלים (התנופה של הרכב).

 

זה שהמנוע מסתובב בגלל הגלגלים לא אומר שהמחשב יפסיק את צריכת הדלק ! - איך אתם יודעים שהוא מפסיק את צריכת הדלק? זה שנראה למישהו הגיוני שהוא מפסיק את הדלק עדיין לא אומר שהמחשב באמת מפסיק את הדלק !

 

psyrax כתב:

 

אגב הטענה הזאת מאומתת עם מחשב ניהול מנוע שמציג לי צריכת דלק רגעית. ללא לחיצה על הגז המחשב מציג צריכה 0.0

האם בדקת גם בנוטראל וגם בהילוך משולב ?

זה שהמחשב מציין 0.0 זה לא אומר שלא נשרף בכלל דלק! (מאוד יכול להיות שמישהו מסיאט החליט שכאשר דוושת הדלק לא לחוצה צריך להציג 0 - לא תאמין איך מתכננים מוצרים כשאנשי שיווק אונסים את המהנדסים....)

האם כשמד המהירות מראה 100 קמ"ש זה לא יכול להיות 101 קמ"ש אמיתיים.....

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

psyrax - לא הסברתי את עצמי טוב :?

לגבי הרעש הכונה שלי שבשני המיקרים שהצגתי יהיה רעש שונה המצביע על כך שהמנוע נמצא בשני מצבים שונים (מצב אחד כבוי -ללא הצתה/דלק/אוויר, ומצב שני מונע יש הצתה/דלק/אוויר אבל הגלגלים מסובבים את המנוע יותר מהר ממה שהוא "מסובב את עצמו" ).

 

לגבי יניקת האוויר - עד כמה שידוע לי אין אפשרות לסגור את מעברי האויר למנוע (אפשר לצמצם את המעבר ע"י המצערת אבל זה תמיד טיפה פתוח , לדוגמה כאשר המנוע מונע אבל לא לוחצים על המצערת)

פורסם

כן בדקתי.

בסל"ד סרק המחשב מציג 0.7 ליטר למאה קילומטר,סל"ד סרק גם בנסיעה וגם בעמידה.

 

מד מהירות מכוייל לסטיה של כ10% כלפי מעלה מהנתון האמיתי,מה שאתה רואה לא לגמרי נכון ויש מאוחרי זה סיבה.

ואין קשר בין נתונים עם סטייה שמציג מד מהירות לבין "הטעייה מכוונת" של מחשב ניהול מנוע.

 

חבל על הויכוח,אם אינך מעוניין ללמוד ולהפנים מה אנשים מסבירים לך ובוחר עדיין לדבוק מהבנה שלך שהיא לא נכונה,זאת החלטה שלך.חפש באינטרנט חומר בנושע פעולת המנוע ומערכת הדלק,אני בטוח שתקבל את אותם התשובות.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
psyrax - לא הסברתי את עצמי טוב :?

לגבי הרעש הכונה שלי שבשני המיקרים שהצגתי יהיה רעש שונה המצביע על כך שהמנוע נמצא בשני מצבים שונים (מצב אחד כבוי -ללא הצתה/דלק/אוויר, ומצב שני מונע יש הצתה/דלק/אוויר אבל הגלגלים מסובבים את המנוע יותר מהר ממה שהוא "מסובב את עצמו" ).

 

מנוע כבוי זה מנוע של עובד,אין סוויץ.

כאשר מנוע עובד על סלד מסויים אין לך דרך לדעת לפי הרעש אם יש הזרקה/הצתה/יניקה.רק לחיצה על הגז מפעילה את "הגורמים" האלו לשם יצירת אנרגיה.

לגבי יניקת האוויר - עד כמה שידוע לי אין אפשרות לסגור את מעברי האויר למנוע (אפשר לצמצם את המעבר ע"י המצערת אבל זה תמיד טיפה פתוח , לדוגמה כאשר המנוע מונע אבל לא לוחצים על המצערת)

כאשר הגז לא לחוץ בנוסף לערכת הזרקה הדלק שסגורה לחלוטין גם מערכת האוויר סגורה לחלוטין!

 

.......

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

psyrax לא באתי להרגיז מישהו חס וחלילה , אבל פה אני בהחלט חושב שיש לכם טעות עקרונית , ומה שמקובל בין יודעי דבר בפורום לא בהחלט נכון (ועדיין יכול להיות שאני טועה !)

 

קצת על עצמי בעניין המוטורי - אני בין 37 ו מגיל 17 כבר עסקתי במנועים ושיפורי מנוע - אומנם באופנועים בלבד ולמרוצים בלבד אבל יש לי ידע סביר גם למנועי מכוניות .

(תרצה תפנה בפרטי אתן לך פירוט ארוך יותר על ההיסטוריה שלי..:wink:)

 

בוא נסכים על דבר בסיסי - מהוא מנוע עובד (הכונה למנוע סטנדארטי הזרקה תקין).

מנוע עובד הוא מנוע שמתבצעת בו בערה = יש דלק + אויר + וניצוץ + יחס ותזמון נכון

מנוע כבוי הוא מנוע שלא מתבצעת בו בערה = חסר לפחות אחד המרכיבים הנ"ל.

 

אפשר להסכים על זה ?

פורסם

לא אמרתי שאתה מרגיז או משהו כזה,גם לא היית נימה שלילית או מזלזלת חס וחלילה:-)

 

אני באמת לא יכול להתווכח איתך על מנועי אופנועים כי אין לי מושג בהם בכלל.

אני לא יודע איך המערכות שם עובדות,אבל יכול להיות שהם טיפה שונות,אולי בגלל זה יש לך בילבול בהבנה והשלכה שגוייה על מערכת הרכב.

 

 

מנוע עובד הוא מנוע שמתבצעת בו בערה = יש דלק + אויר + וניצוץ + יחס ותזמון נכון

זה נכון למצב שאתה מעוניין להאיץ את הרכב,כלומר לגרום למנוע לייצר אנרגיה לשם הזזת הרכב.

מנוע כבוי הוא מנוע שלא מתבצעת בו בערה = חסר לפחות אחד המרכיבים הנ"ל.

קצת לא מובן לי התיאור הזה,מנוע כבוי זה מנוע בלי מפתח בסוויץ,חלקים לא נעים,מנוע במצב "מנוחה" בלי שום תזוזה.

 

 

המנוע יכול להמשיך לעבוד ללא יצירת אנרגיה[בערה],רק במצב שגורם אחר מייצר אנרגיה ומעביר אותה למנוע,כמו שקורה במצב שהרכב מעביר אנרגיה למנוע.

מנוע מסוגל לעבוד בשתי אפשרויות:

א-לייצר אנרגיה ע"י בערה של התערובת.

ב-לקבל אנרגיה ממקור אחר להמשיך לעבוד באותה הצורה אבל בלי בערה.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
זה שהמנוע מסתובב בגלל הגלגלים לא אומר שהמחשב יפסיק את צריכת הדלק !

 

נכון. אבל זה שהיצרן החליט - כבר לפני עשרות שנים - לחסוך קצת דלק מקרה זה - זה כן אומר.

 

איך אתם יודעים שהוא מפסיק את צריכת הדלק?

 

איך באמת?

  1. מפני שכך אומרים היצרנים
  2. מפני שאפשר לשמוע את רעש המזרקים נפסק במנועים מסויימים
  3. מפני שאפשר למדוד את זמן ההזרקה ולראות שיורד לאפס
  4. כל התשובות נכונות

זה שנראה למישהו הגיוני שהוא מפסיק את הדלק עדיין לא אומר שהמחשב באמת מפסיק את הדלק !

 

זה שנראה לך הגיוני שממשיכים להזריק לא אומר שככה זה במציאות.

 

מה לעשות... :roll:

 

דני

פורסם

העניין מאוד פשוט:

ביום שישי אני וחבר נוסעים למקום בו יהיה ניתן לבדוק את הדבר.

אנחנו הולכים לעשות ניסוי שיוכיח את הדבר אחת ולתמיד:

הילוך 5, ירידה עצבנית :twisted: וסגירת סוויץ'. יותר פשוט מזה?

 

אחזור עם התוצאות.

Bimmer

פורסם

אצלי המנוע פשוט סותם את הפה שלו כשאתה על חמישי בירידה ולא לוחץ על הגז.

לא שומעים כלום, כאילו שהמנוע כבוי ורק הגלגלים מסתובבים. לא שומעים בעירה בכלל וכשהקרבורטור מכוון כמו שצריך גם לא שומעים את האגזוז.

 

בוולוו זה אותו דבר. הוא לא עושה בכלל רעש למרות שהסל"ד נשאר גבוה.

 

אגב, לכבות את האוטו באמצע נסיעה זה ממש מסוכן, בלי לדבר על זה שבחלק מהמנועים אין סיכוך למנוע והוא נשחק מהר מאוד. זה בלאי מאוד מיותר.

 

אגב מספר 2: בפיאט אני יכול להוציא את המפתח מהסוויץ' גם בלי לכבות את המנוע. שימושי מאוד כשבודקים לי את הבגא'ז בקניונים.

פורסם
העניין מאוד פשוט:

ביום שישי אני וחבר נוסעים למקום בו יהיה ניתן לבדוק את הדבר.

אנחנו הולכים לעשות ניסוי שיוכיח את הדבר אחת ולתמיד:

הילוך 5, ירידה עצבנית :twisted: וסגירת סוויץ'. יותר פשוט מזה?

 

אחזור עם התוצאות.

 

לא בטוח שתחזור.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

נו אבל למה אתם מגזימים?

זה לא הולך להיות כביש - מקום נטוש שגם אם לא יהיו לי בלמים אני פשוט אתגלגל עד לעצירה.

 

מה גם שאני לא מתכוון לעשות את זה במהירות גבוהה. לכן ציינתי שנוסעים למקום מיוחד (ה"הילוך 5..." התייחס לסמיילי זה לא באמת הולך לקרות).

Bimmer

פורסם

האמת שרוב התגובות כאן מזכירות שיחה בין נערים בני 17 שאך קיבלו רישיון נהיגה...

 

בעת עצירה- השתמשו בבלמים, לשם כך הם נועדו.

בלימה בעזרת המנוע על ידי הורדת הילוך מומלץ לבצע בירידות חדות וארוכות- נועלים את הרכב על הילוך נמוך ומרפים מעט מדוושת הבלם.

בעת נסיעה, גם אם זה תוך כדי האטה לקראת עצירה- הישארו תמיד בהילוך.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

נו באמת.

אותנו זה מעניין ואם אין לך משהו חיובי להוסיף, אז אל תוסיף בכלל.

אני מקווה שהשורה הראשונה שלך נתנה לך הרגשה טובה כי עליי עשית רושם של אחד שחושב שהוא יותר טוב מהשאר.

 

ההמלצות שלך טובות אבל הדיון מזמן עבר מהכביש ואופן נהיגה פרקטי לסנכרון המנוע עם הגיר.

Bimmer

פורסם

לאחר בדיקה עם מומחה בתחום:

אין כל הבדל בין 2 המצבים, משום שהמחשב מזהה את שתי המצבים בעצם כאותו מצב ולכן הוא מזריק את אותה הכמות הקטנה של הדלק.

בירידה תישארו עם הילוך, זה לא יהרוס את הגיר או המנוע, אם תהיו בננוטראל זה יהרוס לכם את הבלמים.

קובי


×
×
  • תוכן חדש...