Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות גדולה, האם לקנות רכב חדש או להשאר עם הישן?


davemustaine87
שימו לב! השרשור הזה בן 4969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

ברשותי סיטרואן קסרה 99, 1.8 אוטומט שעברה 215 אלף. אני חשבתי על למכור אותה בגלל 2 סיבות:

1. לא היו לי תקלות עם המנוע ועם הגיר עד עכשיו, ואני מפחד שזה יבוא לי בקרוב

2. אני סטודנט ואני לא ממש מרוצה מהצריכת דלק של הרכב(1 ל-10 בערך)

 

ביחד עם המכירה העתידית של הסיטרואן(בתקווה) יהיו לי משהו כמו 13-15 אלף לקניית רכב

חשבתי על הפונטו,קורסה, סקסו למינהם, שיהיו חסכוניות יותר ויתנו לי פחות או יותר הספק על הכביש(בהתאם לגירסא שאני רוצה)

 

האם זה שווה את זה?

האם הדאגות שלי בקשר לסיטרואן הם מוגזמות מדי?

הם בתקציב הזה, הרכב שאני אקנה יתחיל לבלות לי במוסך?

האם אולי להתפשר על שנתון נמוך יותר, במחיר של עד 10, ולנסות למצוא רכב שמור?

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב פעוט שכזה אני מציע לך להישאר עם הרכב שאתה מכיר לטובה. ב-15K אתה יכול ליפול (בהסתברות גבוהה יחסית) על רכב בעייתי והסיכון לא שווה את זה.

 

אם היית יכול להעלות את התקציב, התשובה היתה אחרת (שהרי הכלל הוא למכור את הרכב דקה לפני שהוא מתחיל לעשות בעיות...).

 

לגבי דלק - לא ציינת כמה אתה נוסע, אך 1/10 זה לא כזה נורא. בהנחה שאתה לא נוסע עשרות אלפי ק"מ בשנה, מדובר בפער זניח יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה ללכת על בטוח? תמכור את הרכב וסע בתחבורה ציבורית.

כפי שרשמו לך, כל רכב אחר שתקנה יעשה לך בעיות מכיוון שבתקציב הזה נכנסים רכבים בני 10 ומעלה ואלו רכבים שיש להם כבר בלאי גדול.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 ל-10 זו צריכה מצויינת לרכב בסדר גודל כזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ, עם כמות הנסיעות שלי, ההפרש בין צריכה של 1-13 לבין הצריכה של הרכב שלי יהיה 160 שקל בחודש, ככה שבאמת זה לא נורא.

אבל מישהו יכול להעריך בערך כמה קילומטרים הרכב עוד ישרוד לפני שתתחיל תקלה רצינית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ, עם כמות הנסיעות שלי, ההפרש בין צריכה של 1-13 לבין הצריכה של הרכב שלי יהיה 160 שקל בחודש, ככה שבאמת זה לא נורא.

אבל מישהו יכול להעריך בערך כמה קילומטרים הרכב עוד ישרוד לפני שתתחיל תקלה רצינית?

רק ברטה (מגדת העתידות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם תחליף ברכב שלך בעתיד מנוע או גיר זה עדיין יהיה זול בהרבה מלהיכנס לאיזו גרוטאה שאתה לא מכיר.

אין שום בעיה להחליף בקסארה למנוע מייבוא או לשפץ גיר אם צריך ולא נראה לי שתקבל עליה 13-15 אלף.

יותר בכיוון 10 אלף ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם תחליף ברכב שלך בעתיד מנוע או גיר זה עדיין יהיה זול בהרבה מלהיכנס לאיזו גרוטאה שאתה לא מכיר.

אין שום בעיה להחליף בקסארה למנוע מייבוא או לשפץ גיר אם צריך ולא נראה לי שתקבל עליה 13-15 אלף.

יותר בכיוון 10 אלף ש"ח.

 

זאת הייתה ההערכה, יש לי 5-6 אלף נוספים שיכולים להיות מוקצים לרכב.

פשוט אני שמעתי סכומים מפחידים על שיפוץ גיר/ החלפת מנוע בקסרה... מחירים של 4-7 אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4 -7 אלף להחלפת מנוע מייבוא או שיפוץ גיר זה לא סכומים מפחידים בכלל ,אלו המחירים.

אתה חושב שברכב אחר זה עולה פחות?

אני מתכוון למשהו איכותי שיחזיק שנים ולא איזה תיקון עלוב במוסך מדרכה.

אתה חושב בצורה לא נכונה, כל עוד הרכב תקין סע ותהנה ממנו ואל תחשוב על תיקונים.

תחזק אותו בצורה טובה ואל תחסוך בטיפולים וזהו.

1 ל10 זאת צריכה מצויינת לרכב 1.8 או 1.6 אוטומטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשלם 7 אלף על שיפוץ גיר לרכב שעולה 40 אלף זה נסבל. לעשות אותו דבר לרכב ששווה 9 אלף(במקרה הטוב) זה די רע. בגלל זה אני די לחוץ על זה, ולא יכול שלא לחשוב על זה לאור הקילמוטראג' של הרכב.

 

פשוט חבל לי לזרוק כול כך הרבה כסף סתם, אבל לאור התגובות, כניראה שלא יהיה מנוס מזה, ורק צריך לקוות לטוב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב בצורה מעוותת.

אם ללכת לפי הראש שלך לא צריך לנסוע בכלל בשום רכב ישן.

מצד שני אין לך 40 אלף כדי לקנות רכב.

אני במקומך הייתי נשאר עם הקסארה הזאת כמה שיותר עד שבאמת יהיו לי 30 או 40 אלף.

ולמה אתה מנסה לנבא עתיד שחור?

אולי תיסע עם הגיר והמנוע עד 250 אלף ותזרוק את הרכב לפירוק ואולי גם תעבור את ה300 אלף והרכב עדיין יהיה תקין.

מה שבטוח זה שכדאי לתת לרכב את הטיפול הכי טוב שאפשר שזה אומר: שמנים,פילטרים ונוזל קירור איכותיים וטובים וטיפולים בזמן במוסך שמתמחה בפיג'ו סיטרואן( לא בהכרח מורשה).

ואם יש בעיות קטנות לתקן ולא להזניח עד שיחמירו.

זה יגדיל את הסיכוי שלא תגיע לנזקים גדולים.

להחליף לרכב ישן אחר זאת הטעות הכי גדולה שאתה יכול לעשות.

ובקשר לשיפוץ גיר או החלפת מנוע אם שאר הרכב תקין ואתה מתכנן להמשיך לנסוע בו אז זה בסדר.

אם יש בעיות נוספות והרכב עצמו לא שווה הרבה ברור שזה לא כדאי.

תחשוב גם שבקסארה הזאת אין לך ירידת ערך וביטוח מקיף שיש ברכב יקר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח לפי הראש שלי לא צריך לנסוע בכלל בשום רכב ישן עם קילומטרג' גבוה

 

אני יודע שיש לי חשיבה פסימית למדי, אבל בגלל זה אני רוצה לברר פה בפורום מאנשים שמבינים קצת יותר ממני בזה

 

יש מנועים ותיבות שמתפגרים אחרי 150 אלף קילומטר, יש כאלה שאחרי 400 אלף.

 

כול מה שאני רוצה זה לצמצם נזקים, אם מנסיון של אנשים יגידו לי שהמנוע והגיר(ZF) יחזיקו בסבירות טובה עד 250 אלף, הרי זה מבורך. אבל אם יגידו לי ש"יום הדין" קרב ובא, ואני לא אעשה עם זה כלום, סתם אני אתבאס להתחיל אח"כ לנסוע באוטובוס :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה ללכת על בטוח? תמכור את הרכב וסע בתחבורה ציבורית.

גישה נכונה לגבי סטודנט עם הכנסה מוגבלת. אם הרכב לא ממש קריטי עבור לתחבורה ציבורית, אני מניח שתוכל לחסוך כמה מאוות שקלים בחודש. שים אותם בצד וכאשר ירווח לך יעמוד לרשותך סכום יותר משמעותי, לצורך רכישת רכב או לצורך כל הוצאה חיונית אחרת. תוכל לעשות נסיון - להשבבית את רכב לכמה ימים ללראות איך אתה מסתדר בתחבורה הציבורית, או הסעות, או טרמפים עם המשפחה או כל הסדר אחר שמתאים לתנאים שלך.

לפי ההערכה שלך חסכון של 3 ק"מ לליטר יתבטא ב-160 ש"ח בחודש, כלומר סה"כ הוצאות הדלק שלך עומדות על כ-600 ש"ח. נוסיף לזה הוצאות רישוי, ביטוח וטיפולים שוטפים - אני מניח שסה"כ הרכב עולה לך בממוצע כ-1000 ש"ח לחודש (כמובן לא כולל אבדן ערך, שהוא די זניח ברכב כזה). אפילו אם תוצא 500 ש"ח בחודש על תחבורה ציבורית יוותרו לך כ-500 ש"ח פנויים, החוכמה תהיה לחסוך אותם כדי שלא ייזלו בין האצבעות על הוצאות אחרות. מאידך - תקלה גדולה אחת לאכל את כל חסכונותיך, וסביר שהיה תהיה האות לתקלות נספות שאת תיקונן כבר תתקשה לממן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גישה נכונה לגבי סטודנט עם הכנסה מוגבלת. אם הרכב לא ממש קריטי עבור לתחבורה ציבורית, אני מניח שתוכל לחסוך כמה מאוות שקלים בחודש. שים אותם בצד וכאשר ירווח לך יעמוד לרשותך סכום יותר משמעותי, לצורך רכישת רכב או לצורך כל הוצאה חיונית אחרת. תוכל לעשות נסיון - להשבבית את רכב לכמה ימים ללראות איך אתה מסתדר בתחבורה הציבורית, או הסעות, או טרמפים עם המשפחה או כל הסדר אחר שמתאים לתנאים שלך.

לפי ההערכה שלך חסכון של 3 ק"מ לליטר יתבטא ב-160 ש"ח בחודש, כלומר סה"כ הוצאות הדלק שלך עומדות על כ-600 ש"ח. נוסיף לזה הוצאות רישוי, ביטוח וטיפולים שוטפים - אני מניח שסה"כ הרכב עולה לך בממוצע כ-1000 ש"ח לחודש (כמובן לא כולל אבדן ערך, שהוא די זניח ברכב כזה). אפילו אם תוצא 500 ש"ח בחודש על תחבורה ציבורית יוותרו לך כ-500 ש"ח פנויים, החוכמה תהיה לחסוך אותם כדי שלא ייזלו בין האצבעות על הוצאות אחרות. מאידך - תקלה גדולה אחת לאכל את כל חסכונותיך, וסביר שהיה תהיה האות לתקלות נספות שאת תיקונן כבר תתקשה לממן.

 

בעסה לנסוע באוטובוס. נסעתי יותר מחצי שנה ככה.

 

אני מודע להוצאות של רכב לעומת אוטובוס אבל זה משהו שאני מוכן לקבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שנסיעה בתחבורה הציבורית פחות נוחה וגוזלת יותר זמן מתחבורה פרטית, וכל עוד יש לך רכב תקין אני בהחלט מקבל את הגישה שלך.

הבעיה היא שרכב כשלך צפוי לתיקונים גדולים, וכנראה תתקשה לממן תיקונים כאלה. כאמור לעיל - רק ברטה יודעת מתי הדבר יקרה, ואי אפשר לסמוך עליה.

תחשוב על מצב שבו אתה צריך לשפץ תיבת הילוכים - ומוציא את חסכונותיך הדלים (כ-5000 ש"ח) על תיקון זה. התיקון אינו מעלה את ערך הרכב במכירה, כלומר לאחר התיקון כל רכושך יסתכם בכ-10000 ש"ח. עכשיו - מה תעשה אם מישהו יכנס בך מאחור בחניה ויהיה לך תיקון פחחות קטן של 1500-2000 ש"ח, שלא לדבר על תקלות מיכאניות יקרות? תעמוד במצב שבו רכבך עומד בחניה, אתה משלם תמורת הרישוי והביטוח שלו ונוסע באוטובוס משך כמה חודשים כדי לחסוך כסף לצורך התיקון. כמובן שעם ההוצאות הקבועות קצב החסכון יצטמצם בהשואה לקצב החסכון כאשר אין לך רכב. לכן לדעתי, אם אתה יכול לעמוד באי הנוחות הנובעת משימוש בתחבורה הציבורית - עדיף לך להפטר מהרכב כבר עכשיו (ומדובר בתהליך שיכול להיות קצר, אבל גם לארוך חודשים), לפני שנגרמת לך תקלה כלכלית קשה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4969 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...