Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נוסעים בכיכר עם 2 נתיבים


avivyalo
שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

איזה קטע, בדיוק לפני כמה ימים נכנסתי לכיכר עם כמה נתיבים ורק כשהייתי בתוכה נזכרתי שאין לי מושג מה אני אמור לעשות :-P

מה שכן, אולי זו השעה המאוחרת, אבל עדיין גם אחרי שקראתי את כל ההסברים משהו לא מסתדר לי-

נסיעה ישר מותרת מהנתיב השמאלי- סבבה.

מצד שני- אפשר להכנס לנתיב הימני אם הוא פנוי, בלי תלות בשמאלי.

משמע- וזה בדיוק מה שקרה לי בכיכר-

נניח אני נוסע ישר בשמאלי, ויציאה הראשונה של הכיכר נכנס מישהו לנתיב הימני שהיה פנוי.

אותו מישהו ממשיך ישר, (מותר לו, כמו שנאמר לעיל), ובעצם חותך את הנתיב שלי.

איך במקרה כזה כל אחד ינצל את זכות הקדימה שניתנה לו בלי שתהיה תאונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

flytomars בדיוק, ישראלים (וגם אני בניהם) לא מבינים איך לעשות את זה, אז פעם אחרונה, אם אני בשמאלי ורוצה לצאת אני צריך לאותת, לעבור לימני (לפני היציאה) ולצאת או פשוט לאותות לצאת ביציאה ?

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע, בדיוק לפני כמה ימים נכנסתי לכיכר עם כמה נתיבים ורק כשהייתי בתוכה נזכרתי שאין לי מושג מה אני אמור לעשות :-P

מה שכן, אולי זו השעה המאוחרת, אבל עדיין גם אחרי שקראתי את כל ההסברים משהו לא מסתדר לי-

נסיעה ישר מותרת מהנתיב השמאלי- סבבה.

מצד שני- אפשר להכנס לנתיב הימני אם הוא פנוי, בלי תלות בשמאלי.

משמע- וזה בדיוק מה שקרה לי בכיכר-

נניח אני נוסע ישר בשמאלי, ויציאה הראשונה של הכיכר נכנס מישהו לנתיב הימני שהיה פנוי.

אותו מישהו ממשיך ישר, (מותר לו, כמו שנאמר לעיל), ובעצם חותך את הנתיב שלי.

איך במקרה כזה כל אחד ינצל את זכות הקדימה שניתנה לו בלי שתהיה תאונה?

 

לא, אי אפשר צריך לתת זכות קדימה לרכבים שבכיכר גם אם הוא בנתיב הימני ובין אם הוא בשמאלי.

וכשאתה בתוך הכיכר בנתיב השמאלי ורוצה לצאת, אתה מאותת ימינה ויוצא לנתיב השמאלי של היציאה (לא עובר לימני ואז, אלא חותך את הימני)

*תמיד להסתכל במראות ולהיזהר כמו שאמרת שמישהו לא ימשיך מהנתיב הימני ותפגשו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

flytomars ו-rupni:

כשרוצים לצאת ביציאה השנייה או השלישית בכיכר בעלת 2 נתיבים ונכנסים לנתיב הפנימי כמובן שמאותתים שמאלה ונותנים זכות קדימה לרכבים שנמצאים בשני הנתיבים בתוך המעגל, בין היציאה והכניסה של הזרוע לפני זו שאתם צריכים (עבור היציאה השנייה זה אומר מייד לאחר היציאה הראשונה ולפני הכניסה הראשונה, עבור השלישית מייד לאחר היציאה השנייה ולפני הכניסה השנייה, אתם מאותתים ימינה ועוברים לנתיב החיצוני, משם אין לכם בעיה לצאת בזרוע יציאה שאתם צריכים.

 

Dirty

אתה טועה לחלוטין, כשאתה נכנס לנתיב החיצוני במעגל תנועה אתה צריך לתת זכות קדימה רק לנתיב החיצוני, לא לפנימי.

כמו שאם אתה משתלב בכביש עם 2 נתיבים מצד ימין, עליך לתת זכות קדימה רק לנתיב הימני ולא לשמאלי.

והיציאה מתבצעת כמו שאני תיארתי ולא תוך חיתוך נתיבים שעלול להסתיים בתאונה או לפחות בדו"ח שמנמן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאר גם נוסעים על 80 בנתיב השמאלי בכביש 1 גם כשהנתיב הימני והאמצעי ריקים, לא אומר שזה נכון או חוקי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם מישהו כבר סיפר את זה.

בקרואטיה (ובטח בעוד מדינות) יש כיכרות דו נתיביות, בכניסה אליהן אתה מחליט אם אתה פונה או ממשיך ישר (נתיב ימני) או פונה שמאלה\פרסה (נתיב שמאלי) בין הנתיבים קיימת הפרדה בדמות מעקה קטנטן מפלסטיק (גובה 100 מ"מ בערך) שמאפשר במקרה חירום\מקרה הצורך לעבור בין הנתיבים אך לדעתי מבחינה חוקית זה שקול לחציית פס הפרדה לבן.

בעבר: פג'ו 205 1.4i שנת 95'\ פג'ו 205 1.4i שנת 98'

רנו קליאו 1.4 שנת 92'\ סוזוקי סמוראי 1.3 שנת 88'

מיצובישי קולט 1.6i שנת 95'\ ניסאן טראנו 2.4i שנת 97'

כיום: טויוטה קורולה 1.6i RunX שנת 07'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנכנסים לכיכר בעלת 2 נתיבים לנתיב החיצוני (זה שממנו יוצאים ליציאה הראשונה והשנייה בלבד) צריך שרק הנתיב החיצוני יהיה פנוי, שהרי אין הפרעה לתנועה בנתיב הפנימי.

 

זה בדיוק מה שאני חשבתי עד שמישהו מהנתיב הפנימי (השמאלי) בא לצאת מהכיכר בדיוק כשאני נכנסתי לנתיב הימני שהיה פנוי וזה הסתיים בתאונה. ויצא שאני הייתי לא בסדר, שאלתי את המורה שלי לנהיגה והוא אמר שלפני שנכנסים לכיכר חייבים לוודא ששני הנתיבים פנויים ולא רק הנתיב שאליו אני רוצה להשתלב..

"חייך אל העולם והעולם יחייך אליך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

flytomars ו-rupni:

כשרוצים לצאת ביציאה השנייה או השלישית בכיכר בעלת 2 נתיבים ונכנסים לנתיב הפנימי כמובן שמאותתים שמאלה ונותנים זכות קדימה לרכבים שנמצאים בשני הנתיבים בתוך המעגל, בין היציאה והכניסה של הזרוע לפני זו שאתם צריכים (עבור היציאה השנייה זה אומר מייד לאחר היציאה הראשונה ולפני הכניסה הראשונה, עבור השלישית מייד לאחר היציאה השנייה ולפני הכניסה השנייה, אתם מאותתים ימינה ועוברים לנתיב החיצוני, משם אין לכם בעיה לצאת בזרוע יציאה שאתם צריכים.

 

Dirty

אתה טועה לחלוטין, כשאתה נכנס לנתיב החיצוני במעגל תנועה אתה צריך לתת זכות קדימה רק לנתיב החיצוני, לא לפנימי.

כמו שאם אתה משתלב בכביש עם 2 נתיבים מצד ימין, עליך לתת זכות קדימה רק לנתיב הימני ולא לשמאלי.

והיציאה מתבצעת כמו שאני תיארתי ולא תוך חיתוך נתיבים שעלול להסתיים בתאונה או לפחות בדו"ח שמנמן

 

תראה, אני לא מסכים איתך, אני את הנושא בדקתי וחיפשתי מידע ואילו המסקנות שהגעתי אליהם, יכול להיות שאני טועה אז אם תחדש לי, למה לא?

*זכות קדימה נותנים לכל מי שבכיכר, זכותו של מי שבכיכר לעשות כרצונו (וגם למען הבטיחות שלך)

דבר שני, אם אתה ממשיך ישר, ולקחת את הנתיב השמאלי אז אז תצא מהנתיב השמאלי, ותכנס לנתיב השמאלי.

בלי לעבור נתיבים באמצע.

 

אני מצרף סרטון סימולציה שמסביר את כוונותי:

 

r_mFDov7xp4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

k0H2URY7BX0 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שאני חשבתי עד שמישהו מהנתיב הפנימי (השמאלי) בא לצאת מהכיכר בדיוק כשאני נכנסתי לנתיב הימני שהיה פנוי וזה הסתיים בתאונה. ויצא שאני הייתי לא בסדר, שאלתי את המורה שלי לנהיגה והוא אמר שלפני שנכנסים לכיכר חייבים לוודא ששני הנתיבים פנויים ולא רק הנתיב שאליו אני רוצה להשתלב..

 

הוא לא יכול לצאת מהכיכר מהנתיב השמאלי, מה גם שזרוע הכניסה נמצאת לאחר זרוע היציאה.

כל הסיטואציה שאת מתארת לא נשמעת מסתדרת עם המציאות, אולי אם תציירי זה יהיה יותר ברור.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, אני לא מסכים איתך, אני את הנושא בדקתי וחיפשתי מידע ואילו המסקנות שהגעתי אליהם, יכול להיות שאני טועה אז אם תחדש לי, למה לא?

*זכות קדימה נותנים לכל מי שבכיכר, זכותו של מי שבכיכר לעשות כרצונו (וגם למען הבטיחות שלך)

דבר שני, אם אתה ממשיך ישר, ולקחת את הנתיב השמאלי אז אז תצא מהנתיב השמאלי, ותכנס לנתיב השמאלי.

בלי לעבור נתיבים באמצע.

 

אני מצרף סרטון סימולציה שמסביר את כוונותי:

 

r_mFDov7xp4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

k0H2URY7BX0 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

ההדגמות האלה לא נכונות לישראל, ויש היגיון בכך.

יציאה ממעגל תנועה (ולא משנה כמה נתיבים יש בו) מתבצעת תמיד מהנתיב החיצוני ביותר, נקודה, אין צורך לחשוב, לחשב ולחתוך נתיבים על ימין ועל שמאל.

הכניסה למעגל התנועה היא:

* עם נתיב אחד - לנתיב תוך מתן זכות קדימה לרכב הבא משמאל.

* עם שני נתיבים - בהתאם לשילוט (בד"כ הנתיב החיצוני ליציאה הראשונה והשנייה, הנתיב הפנימי ליציאה השנייה השלישית והלאה) תוך מתן זכות קדימה לנתיב החיצוני, ואם אתה צריך את הנתיב הפנימי אז גם לחיצוני וגם לפנימי.

* עם שלושה נתיבים ויותר - בהתאם לשילוט תוך מתן זכות קדימה לכל הנתיבים שבדרכך לנתיב הנכון ולאותו נתיב עצמו (אם לנתיב הפנימי ביותר מתוך 3, עליך לתת זכות קדימה לכל הנתיבים, אם לשני עליך לתת לחיצוני ולאמצעי).

 

שים לב גם בסרטונים שיש עיכוב תנועה חסר טעם, של רכבים שהיו יכולים להיכנס לנתיב הפנימי כאשר שני הנתיבים פנויים ולהמשיך לדרכם.

אילו היית יוצא ממעגל התנועה מאותו נתיב שאליו נכנסת, הרי שלפני היציאה עליך לתת זכות קדימה לרכבים בנתיב החיצוני, נראה לך הגיוני שתעצור באמצע המעגל תנועה כי אתה צריך לצאת ביציאה מסוימת ומישהו שנכנס למעגל יציאה אחת אחריך ונוסע בנתיב החיצוני (שמותר לו!) צריך להמשיך סביב מעגל התנועה?

 

בשיטה הישראלית יש קצת יותר הגיון מהסרטונים שהעלית.

 

הרי אם אתה נכנס לנתיב הפנימי, מייד לאחר היציאה שלפני זו שאתה צריך (אם אתה צריך את ה-3, מייד אחרי היציאה השנייה) ולפני הכניסה ה-2, אתה מאותת ועובר לנתיב החיצוני שפנוי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההדגמות האלה לא נכונות לישראל, ויש היגיון בכך.

יציאה ממעגל תנועה (ולא משנה כמה נתיבים יש בו) מתבצעת תמיד מהנתיב החיצוני ביותר, נקודה, אין צורך לחשוב, לחשב ולחתוך נתיבים על ימין ועל שמאל.

הכניסה למעגל התנועה היא:

* עם נתיב אחד - לנתיב תוך מתן זכות קדימה לרכב הבא משמאל.

* עם שני נתיבים - בהתאם לשילוט (בד"כ הנתיב החיצוני ליציאה הראשונה והשנייה, הנתיב הפנימי ליציאה השנייה השלישית והלאה) תוך מתן זכות קדימה לנתיב החיצוני, ואם אתה צריך את הנתיב הפנימי אז גם לחיצוני וגם לפנימי.

* עם שלושה נתיבים ויותר - בהתאם לשילוט תוך מתן זכות קדימה לכל הנתיבים שבדרכך לנתיב הנכון ולאותו נתיב עצמו (אם לנתיב הפנימי ביותר מתוך 3, עליך לתת זכות קדימה לכל הנתיבים, אם לשני עליך לתת לחיצוני ולאמצעי).

 

שים לב גם בסרטונים שיש עיכוב תנועה חסר טעם, של רכבים שהיו יכולים להיכנס לנתיב הפנימי כאשר שני הנתיבים פנויים ולהמשיך לדרכם.

אילו היית יוצא ממעגל התנועה מאותו נתיב שאליו נכנסת, הרי שלפני היציאה עליך לתת זכות קדימה לרכבים בנתיב החיצוני, נראה לך הגיוני שתעצור באמצע המעגל תנועה כי אתה צריך לצאת ביציאה מסוימת ומישהו שנכנס למעגל יציאה אחת אחריך ונוסע בנתיב החיצוני (שמותר לו!) צריך להמשיך סביב מעגל התנועה?

 

בשיטה הישראלית יש קצת יותר הגיון מהסרטונים שהעלית.

 

הרי אם אתה נכנס לנתיב הפנימי, מייד לאחר היציאה שלפני זו שאתה צריך (אם אתה צריך את ה-3, מייד אחרי היציאה השנייה) ולפני הכניסה ה-2, אתה מאותת ועובר לנתיב החיצוני שפנוי.

 

אם אתה נותן זכות לשני הנתיבים בכיכר, לא יקרה מצב כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שיקרה

 

דמיין מצב זה:

אתה מגיע מכיוון מסוים למעגל בעל שני נתיבים ו-4 יציאות/כניסות, ברצונך לצאת ביציאה השנייה ולכן אתה נותן זכות קדימה לשני הנתיבים במעגל, נכנס לנתיב הפנימי כחוק.

ביציאה הראשונה נכנס רכב הרוצה לצאת ביציאה השנייה (עבורו), והוא נכנס לנתיב החיצוני (חוקי לחלוטין).

הגיעה היציאה השנייה, אתה רוצה לצאת אך נמצא בנתיב הפנימי, הוא רוצה להמשיך במעגל ונמצא בנתיב החיצוני, עליך להיכנס לנתיבו בדרכך החוצה ולכן עליך לתת לו זכות קדימה, הוא נמצא בנתיב ולכן עליך לעצור באמצע הכיכר (לפי שיטתך) ולתת לו לעבור ורק אז לצאת מהמעגל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...