Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נוסעים בכיכר עם 2 נתיבים


avivyalo
שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי!

רק אני כמוך תושב באר שבע ששם לב שכתבת "יעקב טרנר, ראש העיר"?

אני לא יודע איפה היית בחודשים האחרונים חביבי, אבל יעקב טרנר כבר מזמן איננו ראש העיר.

עכשיו רוביק (ראובן) דנילוביץ הוא הבעל בית של העירייה.

נסיעה טובה.

 

הכוונה היתה שבתקופתו של יעקב טרנר התחילו לבנות כיכרות בצורה מאסיבית.

אני יודע שהוא כבר לא ראש עיר

ואם תסתכל בשרשור תראה שכבר דיברו על זה.

אני חיי בבאר שבע 25 שנים אז אני יודע פחות או יותר מה קורה כאן :-P

 

ולעניין עצמו

כל אחד כאן כתב משהו אחר

בגדול הבנתי: ימינה\ישר נתיב ימני, שמאלה\פרסה נתיב שמאלי. בכל מקרה לאט ובזהירות, כדי שהבחורה לא תברח 8)

 

מעניין אותי לשמוע מה מורה לנהיגה ותיק ומקצועי יגיד בעניין ואם בין מורים לנהיגה גם יש מחלוקות

מעניין אותי גם מה למשרד התחבורה יש להגיד בעניין

זאת פעם ראשונה שאני נתקל בנושא שקשור לחוקי תנועה שאין תשובה חד משמעית

שר התחבורה צריך לנסוע למקומות אחרים בעולם ולראות איך לומדים נהיגה. פינלנד תהיה התחלה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכוונה היתה שבתקופתו של יעקב טרנר התחילו לבנות כיכרות בצורה מאסיבית.

אני יודע שהוא כבר לא ראש עיר

ואם תסתכל בשרשור תראה שכבר דיברו על זה.

אני חיי בבאר שבע 25 שנים אז אני יודע פחות או יותר מה קורה כאן :-P

 

ולעניין עצמו

כל אחד כאן כתב משהו אחר

בגדול הבנתי: ימינה\ישר נתיב ימני, שמאלה\פרסה נתיב שמאלי. בכל מקרה לאט ובזהירות, כדי שהבחורה לא תברח 8)

 

מעניין אותי לשמוע מה מורה לנהיגה ותיק ומקצועי יגיד בעניין ואם בין מורים לנהיגה גם יש מחלוקות

מעניין אותי גם מה למשרד התחבורה יש להגיד בעניין

זאת פעם ראשונה שאני נתקל בנושא שקשור לחוקי תנועה שאין תשובה חד משמעית

שר התחבורה צריך לנסוע למקומות אחרים בעולם ולראות איך לומדים נהיגה. פינלנד תהיה התחלה טובה.

 

 

התשובה חד משמעית והיא זו שאמרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0522760235

תתקשר אחרי 19:00 ותבקש לדבר עם מאיר.

הבחור מרצה לנהיגה מונעת, מורה נהיגה ופשוט שועל, אם לא תנין או אריה, לכבישים.

לא רק שהוא מורה לנהיגה, הוא גם מלמד אנשים, שרוצים להיות מורי נהיגה בעצמם.

מתייעץ איתו עד היום, גם אחרי הרבה שנים שיש לי רשיון נהיגה בזכותו.

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנים רבות, בשיתוף עם אתר topspeed פרסמתי מאמר הדרכה שתורגם לעברית להתנהגות במעגל תנועה.

 

http://topspeed.co.il/Articles/index.asp?articleID=7

 

התנהגות נכונה במעגל תנועה

בכל העולם המערבי כללי התנהגות ברורים במעגל תנועה. בישראל? "יהיה בסדר".

 

 

דבר העורך

מאמר זה הופיע בRTA - רשות התימרור האוסטרלית.

בעקבות בקשתו של אבי בפורום, תירגמתי את המאמר והבאתי אותו לפניכם.

המאמר תורגם מאנגלית לעברית וכן מימין לשמאל.

 

שימו לב כי מדובר בחוק העולמי ולא בחוק הישראלי.

זה מחייב הסבר- על פי משרד התחבורה, אסור להורות את כללי ההתנהגות הבאים כדי "שהנהג לא יתבלבל"...

היות וכך, לא מלמדים את הכללים הפשוטים וההגיוניים הללו שכל דרדק בחו"ל מכיר, ומסתפקים בקיומו של תמרור ב' 48...

אם מישהו מבקש לחקור מדוע רק בישראל לא נקלטו מעגלי תנועה בהצלחה, זו בדיוק התשובה.

 

 

 

roundabout_sign.gif

תמרור ב 48:

 

תמרור "מעגל תנועה"תמרור ב 48:

תן זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכך במעגל התנועה ועבור מצידו הימיני

 

משמעות התמרור- האט, התכונן לתת זכות קדימה ואם יש צורך- עצור למניעת התנגשות.

 

אזי- אם אתה מתקרב לכיכר, אתה חייב להיכנס לנתיב הנכון, אותת אם אתה פונה, ותן זכות קדימה לתנועה שבכיכר.

 

הכנס למעגל התנועה כשיש מרווח בטוח להשתלבות בתנועה.

 

 

 

מתן זכות קדימה

האט כאשר אתה מתקרב למעגל התנועה. אתה חייב לתת את זכות הקדימה לכלי הרכב שבמעגל אם יש סכנת התנגשות.

הכנס למעגל התנועה אך ורק לאחר שווידאת שיש מרווח בטוח להשתלבות בתנועה.

 

איתות

כאשר אתה מתקרב אל מעגל התנועה, אם אתה פונה ימינה או שמאלה, אתה חייב להשתמש במחוונים בכדי לציין את כיוון הפניה.

כאשר אתה יוצא ממעגל התנועה, ובכל מקרה עליך לאותת על פניה ימינה לפני היציאה מהמעגל.

 

 

מעגלי תנועה בעלי נתיב אחד

הכללים לגבי האטה, מתן זכות קדימה ואיתות, תקפים לגבי כניסה ויציאה ממעגל התנועה זהים עבור מעגל תנועה חד-נתיבי ורב-נתיבי.

 

 

רוכבי דו-גלגלי ומעגלי תנועה

במעגלי תנועה עם שני מסלולים מסומנים ויותר, ניתנת בידי הרוכב האפשרות לפנות שמאלה על ידי כניסה למעגל התנועה בכל אחד מהנתיבים.

בכל אופן, אם הרוכב בוחר להכנס אל מעגל התנועה בנתיב הימני, עליו לתת את הדעת שהוא חייב לתת את זכות הקדימה לרכבים היוצאים ממעגל התנועה.

 

 

רכב הפונה ימינה

  • האט והתכונן לתת זכות קדימה כאשר אתה מתקרב למעגל התנועה.
  • כאשר אתה מתקרב אל מעגל התנועה, חובה עליך להימצא בנתיב הימני (אלא אם כן מסומן אחרת על הכביש) ולאותת על פניה ימינה.
  • אתה חייב לתת את זכות הקדימה לכלי הרכב שבמעגל אם יש סכנת התנגשות.
  • הכנס למעגל התנועה אך ורק לאחר שווידאת שיש מרווח בטוח להשתלבות בתנועה.
  • השאר בנתיב הימני.
  • השאר את המאותת (וינקר) הימני פועל כל עוד לא עזבת את מעגל התנועה.

turnRight_small.gif

תרשים המתאר פניה ימינה

במעגל תנועה

 

רכב הפונה שמאלה

  • האט והתכונן לתת זכות קדימה כאשר אתה מתקרב למעגל התנועה.
  • כאשר אתה מתקרב אל מעגל התנועה, חובה עליך להימצא בנתיב השמאלי (אלא אם כן מסומן אחרת על הכביש) ולאותת על פניה שמאלה.
  • אתה חייב לתת את זכות הקדימה לכלי הרכב שבמעגל אם יש סכנת התנגשות.
  • הכנס למעגל התנועה אך ורק לאחר שווידאת שיש מרווח בטוח להשתלבות בתנועה.
  • השאר בנתיב השמאלי.
  • עליך לאותת לפניה ימינה לפני עזיבתך את מעגל התנועה.

turnLeft_small.gif

תרשים המתאר פניה שמאלה

במעגל תנועה

 

רכב הממשיך ישר

  • האט והתכונן לתת זכות קדימה כאשר אתה מתקרב למעגל התנועה.
  • כאשר אתה מתקרב אל מעגל התנועה, באפשרותך להימצא בכל אחד מהנתיבים (אלא אם כן מסומן אחרת על הכביש).
  • אין צורך לאותת על פניה כאשר אתה ממשיך ישר.
  • אתה חייב לתת את זכות הקדימה לכלי הרכב שבמעגל אם יש סכנת התנגשות.
  • הכנס למעגל התנועה אך ורק לאחר שווידאת שיש מרווח בטוח להשתלבות בתנועה.
  • עליך לאותת לפניה ימינה לפני עזיבתך את מעגל התנועה.

straightForward_small.gif

תרשים המתאר המשך ישר

במעגל תנועה

 

הערה לסיום - לא הצלחת לצאת ממעגל התנועה בצורה בטוחה? תמשיך לסיבוב נוסף! אל תאט את התנועה בכיכר!

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

שחכתם משהו מאוד מאוד חשוב בתאור שלכם.

שאם אתה בא לכיכר במטרה לפנות שמאלה אז אתה במעגל הפנימי, אבל בדיוק באותו זמן בא רכב מהכיוון הנגדי(בדיוק מימול, מעבר לכיכר) שרוצה לדוגמה להמשיך ישר, ואז הוא סוגר לך את המעגל החיצוני.

 

גם אני מאלו שלא מצליח להבין את העניון הזה. בטח שמדובר בכיכרות עם רדיוס מעגל קטן.

 

פלג_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

שחכתם משהו מאוד מאוד חשוב בתאור שלכם.

שאם אתה בא לכיכר במטרה לפנות שמאלה אז אתה במעגל הפנימי, אבל בדיוק באותו זמן בא רכב מהכיוון הנגדי(בדיוק מימול, מעבר לכיכר) שרוצה לדוגמה להמשיך ישר, ואז הוא סוגר לך את המעגל החיצוני.

 

גם אני מאלו שלא מצליח להבין את העניון הזה. בטח שמדובר בכיכרות עם רדיוס מעגל קטן.

 

פלג_

 

במקום מתוקן, עם הדרכה נכונה לנהגים ששומרים על החוק, זה פשוט לא יכול לקרות. הרכב ממול לא יכנס לככר בנתיב שלך עד שאתה תפנה אותו.

ישראל היא המקום היחידי בעולם שבו לאחר שבנו מעגל תנועה, חזרו בחזרה לצומת עם רמזורים יען כי "הנהגים לא הסתדרו עם זה..." (ראשל"צ, בין שער ראשון למכללה).

 

רוצים דוגמא נוספת? ישראל היא המקום היחיד בעולם בו לא משתמשים בתמרור מעויין צהוב - יש לך זכות קדימה! התמרור היה קיים כאן פעם, אבל כשעמישראל החליט שזכות הקדימה היא של כ-ו-ל-ם, החליטו לבטלו.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלג!

הבחור שעושה את זה (או הבחורה), הכוונה שחוסמים, פשוט עוברים על החוק.

נחש מי אשם במקרה של תאונה?

רמז: הנוסעים בתוך הכיכר, שנחשב כביש לכל דבר ועניין, בטוח לא אשמים)

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

שלום,

רציתי לשאול האם כשבאים להיכנס לכיכר בעלת שני נתיבים ורוצים להמשיך ישר (לצאת ביציאה השנייה) דרך הנתיב הימני,

חייבים לחכות ששני הנתיבים ייתפנו? או שמספיק שהנתיב שלי יהיה פנוי ואז אהיה רשאית להיכנס לכיכר?

 

תודה לעוזרים.

 

בברכה, ארבל.

"חייך אל העולם והעולם יחייך אליך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנכנסים לכיכר בעלת 2 נתיבים לנתיב החיצוני (זה שממנו יוצאים ליציאה הראשונה והשנייה בלבד) צריך שרק הנתיב החיצוני יהיה פנוי, שהרי אין הפרעה לתנועה בנתיב הפנימי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון בכיכרות 2 נתיבים: ישראלים לא יודעים להשתמש בכיכרות כאלה !

כמעט כל פעם שאני עובר בכיכר כזו (להוציא באמצע הלילה כשאין מכוניות) זה נגמר בכמעט תאונה

 

העצה שלי: בכיכר דו נתיבית, התנהג כאילו המטרה של כל מכונית שאתה רואה היא להתנגש בך

(אני לא צוחק, אל תשאיר מקום לטעויות)

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...