Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או שנורא חם בקנדה או שאני מסמיק כמו משוגע .... באמת ריגשת אותי , ברכות מכל הלב ואני עדיין מחכה לקיץ כשאהיה בארץ ואבקר אותך ואת טינה ...

 

מכל הלב. כשתגיע לארץ, טינה טנדר ואני נצא למסע אלייך לצפון, בליווי שתי אחיותיה לסדרה 1301 (סדאן וסטיישן) כל זאת על מנת שאקיים את הבטחתי מהיום שנפגשנו: לתת לך לנהוג בטינה.

כל מה שאתה צריך הוא לתת לי מקום ושעה ולהיות עם רישיון נהיגה בתוקף...

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי בתמונות אם נעשתה הפרדה בין הפלדה לאלומיניום כידוע אין האהבה שורה בין המתכות האלה וחייבים ליצור חוצץ ביניהן.

 

כרגע אנו בשלב ההתאמה הסופית. בתכנון, כמובן, צביעה של הדלת עצמה. האם שכבת צבע עבה ואיכותית לא תיצור את אותה שכבת בידוד נדרשת בין שני החלקים?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תפחידו את הבחור, עוד 100 שנה יצטרך להחליף פלטה, לא נורא.

אני מכיר חלקי אלומיניום הנמצאים צמוד לברזל וליציקת ברזל במכונות תעשייה לפחות 15 שנים ולא קרה להם כלום.

איך ברכב, במנוע הרכב ובגיר משולבות שתי המתכות, כולל ברגי פלדה בחלקי אלומיניום ?.

אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. מדובר בהפרש פוטנציאלי חשמלי כשהמוליך הם הברגים. המתכת הנחותה יותר תתאכל. במקרה זה האלומיניום.

 

מכל מלמדי השכלתי. מצד שני, יש פיתרון...

 

דיסקיות פיבר או חומר מבודד אחר יבודדו בין הבורג לאלומיניום.

 

וזהו פיתרון מעניין אחד. החיסרון הוא שדיסקיות מכל סוג שהוא יגביעו את הברגים ביחס לפלטת האלומיניום. צריך לראות עד כמה זה בולט לעין ומפריע. מצד שלישי...

 

אל תפחידו את הבחור, עוד 100 שנה יצטרך להחליף פלטה, לא נורא.

אני מכיר חלקי אלומיניום הנמצאים צמוד לברזל וליציקת ברזל במכונות תעשייה לפחות 15 שנים ולא קרה להם כלום.

איך ברכב, במנוע הרכב ובגיר משולבות שתי המתכות, כולל ברגי פלדה בחלקי אלומיניום ?.

אריק

 

גם זה נכון. לשמחתי מדובר בפלטת אלומיניום פשוטה ביותר לשחזור. בין אם בעזרתו של דני יונגר, או באמצעתו של חבר, אשר למשפחתו יש עסק שמתמחה בחיתוך לייזר של מתכות.

 

אז במקרה הכי גרוע - נכין "סטוק" של פלטות אלומיניום שכאלו, בכמות שיספיקו גם לילדים שלי...

 

תודה לכולכם על הדיון המעמיק.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבת שמשות ברום כרמל היא פחות או יותר הדבר האחרון שאמור להיעשות. אחרי ריפודים. אלא שרק אז יהיה אפשר לנסוע לטסט. וזה אומר שכל הסעה של האוטו עד למועד זה צריכה להיעשות על גבי נגרר. זאת ועוד: המדובר בפרוייקט שיפוץ ממושך ומורכב ועם המון סימני שאלה ובעיות שעלולות לצוץ. יהיה זה די מבעס, לדוגמא, להרטיב את הריפודים או ללכלך אותם כתוצאה מאיזו בעיה שצצה בשלב ההרצה ותיקון הריג'קטים. לפיכך, החלטתי על קיצור דרך. שלב הריפודי ידחה לעת עתה. נדלג עליו ונשאיר אותו לשלב בו האוטו כבר ייסע ובתום שלב "יישור הקו", אוכל לנסוע לרפד וגם לחזור ממנו בנהיגה, ללא צורך בנגרר.

 

אם כך, קדימה לזגג!

 

1. שלב ראשון מוציאים מהאיכסון את השמשה הקדמית והחלון האחורי ששכבו להם יתומים שנתיים וחצי.

2. לפני שמרכיבים שמשות, מחזירים מחדש למקומם והפעם באופן סופי את מנגנוני המגבים וכן את המתז המים של השמשה.

3. עכשיו אפשר להעלות את הטנדר (שוב...) על גבי הנגרר. הפעם לכיוון הזגג בחדרה.

4. המקום נבחר מהסיבות הבאות: קרוב לסדנא של ינאי, שהייתה מקום משכנו הזמני של האוטו; הוא כבר עשה את האוטו של רענן, אז אנו יודעים שיש לו את הגומיות הדרושות.

5. ולמרות שמשה קריזיונר ולא מהסס לסלק לקוחות שבאים לו לא טוב בעינים, מסתבר שהוא מפחד מהאחות של רענן, אז היא זו שהתקשרה אליו להגיד שאנו באים... :wink:

6. רציתי להישאר לראות את שלב ההרכבה, אבל רענן הבהיר לי שלא כדאי, אלא אם כן אני רוצה זגג אחר... אז נאלצנו לנטוש...

 

המשך יבוא.

מרץ 7 044.jpg

מרץ 7 042.jpg

מרץ 7 041.jpg

מרץ 7 043.jpg

מרץ 7 046.jpg

מרץ 7 045.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בקורות של השימשה הקידמים לא צריך להיות ריפוד, או שהפיבר חשוף ?

מרץ 7 045.jpg

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בקורות של השימשה הקידמים לא צריך להיות ריפוד, או שהפיבר חשוף ?

 

והוא שאמרתי: ״הרכבת שמשות ברום כרמל היא פחות או יותר הדבר האחרון שאמור להיעשות. אחרי ריפודים. אלא שרק אז יהיה אפשר לנסוע לטסט. וזה אומר שכל הסעה של האוטו עד למועד זה צריכה להיעשות על גבי נגרר. זאת ועוד: המדובר בפרוייקט שיפוץ ממושך ומורכב ועם המון סימני שאלה ובעיות שעלולות לצוץ. יהיה זה די מבעס, לדוגמא, להרטיב את הריפודים או ללכלך אותם כתוצאה מאיזו בעיה שצצה בשלב ההרצה ותיקון הריג'קטים. לפיכך, החלטתי על קיצור דרך. שלב הריפודי ידחה לעת עתה. נדלג עליו ונשאיר אותו לשלב בו האוטו כבר ייסע ובתום שלב "יישור הקו", אוכל לנסוע לרפד וגם לחזור ממנו בנהיגה, ללא צורך בנגרר״.

 

ריפוד הגג אכן משתפל לעבר הקורות A ו-B עד לקו המותניים של המכונית. עבור הריפודים האלו בקורות אצטרך שוב לפרק שמשות בבוא העת. מסיבה זו לא היה איכפת לי להרכיב לעת עתה את השמשה הקדמית והשרוטה. היא ממילא יורדת.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברו כמה שעות, ונקראנו לחזור בחזרה, על מנת לקחת את הטנדר מהזגג. אני מודה שקצת התרגשתי. לראות את האוטו הזה עם חלונות - זה משהו שלא ראיתי כל כך הרבה זמן! איזה כיף... זה גם משנה לחלוטין את הצלילים שנכנסים לתא הנוסעים ומבודד אותם הרבה יותר טוב.

 

ואין כמו מראה עינים.

 

1. את השמשה הקדמית עוטפת גומיה חדשה וטריה.

2. איך העיצוב של האוטו מתחיל לקבל צורה בזכות השמשה...

3. כמובן שגם החלון האחורי הורכב. הכוכבים - לא ישארו לאורך זמן...

4. ואת זה דווקא כן הייתי מעוניין לשמור לאורך זמן. המדבקה המקורית של רום כרמל.

 

 

זהו! האוטו עולה על העגלה וחוזר לסדנה של ינאי. החלטתי שאין טעם להחזירו לשפיים מאחר ואת הטסט הראשון הוא יעבור כאן, באזור חדרה. אז את שארית המטלות אעשה כאן, כי מכאן ועד הטסט - זהו מרתון: סיום שיפוץ מכלולי דלתות, הרכבת מכלולי דלתות, ידיות חיצוניות, הרכבת מגבים, שבכה קדמית ו... אם לא שכחתי משהו, אז... טסט!

 

בינתיים - חג שמח לכולם.

מרץ 7 047.jpg

מרץ 7 048.jpg

מרץ 7 049.jpg

מרץ 7 050.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה ששאלתי כיוון שהיה כדאי לעדות את הריפוד לקורות לפני השמשות,

אבל קבל פיתרון יפה,

אצלי בקפרי בקורות האלו יש פנל מתכתי דק מעוצב לפי הקימור בקורה, הפנל הזה תפוס ע"י 2 ברגים נאים וגלויים,

לכן הפיתרון שלי אליך הוא לעשות מפלטת אלומיניום פנל בקימור המתאים (קלי קלות) ואותו לרפד ולהרכיב בסיום הפרוייקט אפילו שהשמשות מורכבות.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גבי החלון הקדמי נראות שריטות כנראה משימוש במגבים לקויים (יתכן ומדובר בלכלוך).

עדיף כל עוד הדבר אפשרי לנסות ולהשיג שמשה תקינה שלא תסנוור, או לחילופין

לנסות וללטש את הנוכחית. אחרת נסיעת לילה עלולה להפוך לסיוט-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי בתמונות אם נעשתה הפרדה בין הפלדה לאלומיניום כידוע אין האהבה שורה בין המתכות האלה וחייבים ליצור חוצץ ביניהן.

 

אני לא מהנדס חומרים אבל עובד בתחום האלומניום ומנסיון מעשי אין שום בעיה בין פלדה לאלומניום.

כמו שגם נאמר פה גם בתחום הרכב המתכות הללו משמשות בעירבוביה אז הסירו דאגה מלבכם.

 

גם גם מתכות יותר בעיתיות משמשות ברכב כמו נחושת או פליז על פלדה למשל בתותבי הגה וכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גבי החלון הקדמי נראות שריטות כנראה משימוש במגבים לקויים (יתכן ומדובר בלכלוך).

עדיף כל עוד הדבר אפשרי לנסות ולהשיג שמשה תקינה שלא תסנוור, או לחילופין

לנסות וללטש את הנוכחית. אחרת נסיעת לילה עלולה להפוך לסיוט-רן

 

איך מלטשים שריטות ? אשמח להמלצות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...