Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 1409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לי דווקא יצא לאחסן במחסן פגוש על חלק מאלומיניום, כעבור כשנה כשבאתי לקחת את הפגוש היה עליו בכל האיזורים שנגעו באלומיניום קורוזיה כמו על מצברים.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה ששאלתי כיוון שהיה כדאי לעדות את הריפוד לקורות לפני השמשות,

אבל קבל פיתרון יפה,

אצלי בקפרי בקורות האלו יש פנל מתכתי דק מעוצב לפי הקימור בקורה, הפנל הזה תפוס ע"י 2 ברגים נאים וגלויים,

לכן הפיתרון שלי אליך הוא לעשות מפלטת אלומיניום פנל בקימור המתאים (קלי קלות) ואותו לרפד ולהרכיב בסיום הפרוייקט אפילו שהשמשות מורכבות.

 

נשמע מעניין. אזכור את הנקודה הזו בהגיעי לשלב הריפודים.

תודה!

 

על גבי החלון הקדמי נראות שריטות כנראה משימוש במגבים לקויים (יתכן ומדובר בלכלוך).

עדיף כל עוד הדבר אפשרי לנסות ולהשיג שמשה תקינה שלא תסנוור, או לחילופין

לנסות וללטש את הנוכחית. אחרת נסיעת לילה עלולה להפוך לסיוט-רן

 

השמשה הנ"ל היא המקורית והיא שרוטה ומעצבנת. הסיבה שהיא חזרה למכונית היא על מנת לקצר תהליכים לטסט. השמשה הקבועה שתחליף אותה בבוא העת, חדשה לגמרי ומעולם לא הורכבה.

 

ונשאלת השאלה: איך באמת מלטשים זכוכית?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלון המשולש נועד במקור עבור האפשרות להכניס אוויר פנימה בעת נסיעה במכונית לא ממוזגת. אבל הטנדר שלי ממוזג, אז הם ממש מיותרים. מה גם שלא מצאתי גומיות חדשות עבור החלונות הללו, כמו גם סוגר אחד ששבור. הלוואי והייתי יכול להעיף את החלון הזה ולהחליף אותו במנגנון מתאים שיאפשר חלון ראשי גדול על פני כל מסגרת החלון - כמו במכונית חדשה. אולי בעתיד. מאחר שלעת עתה אני תקוע עם החלונות הללו, אולי מוטב שאסדר אותם.

 

אז הנה זה בא:

 

1. החלון המשולש עם המסגרת שלו - לפני הפירוק.

2. החלון עצמו מקובע למקומו באמצעות... שני ניטים! פשוטים ורגילים.

3. אחרי הקידוח של הניטים, מתקבלים את המסגרת והגומיה בלבד...

4. ואת החלון בנפרד.

5. אז ממשיכים לפרק ומוציאים גם את הגומיה - מה שמשאיר לי את האפשרות לנקות את המסגרת, לראשונה מאז הורכבה על האוטו לפני 33 שנים.

6. כך ניתן לנקות גם את הגומיה עצמה ואת שרידי הצבע הלבן בו נצבע האוטו.

7. זה סוגר אחד תקין. של צד שמאל של האוטו. השני, הימני, שבור. אם למישהו יש אחד כזה בבית שהוא לא צריך - אשמח לקנות אותו.

8. ואלו הם הצירים של החלון המשולש. גם אותם ניתן לנקות כהלכה, לפני ההרכבה המחודשת.

 

צריך לבער חמץ - אז נמשיך אחר-כך... :wink:

פבוראר 1 023.jpg

פבוראר 1 024.jpg

פבוראר 1 027.jpg

פבוראר 1 028.jpg

פבוראר 1 032.jpg

פבוראר 1 033.jpg

פבוראר 1 029.jpg

פבוראר 1 030.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם פה

חדי העין יראו באיזו מילת חיפוש השתמשתי :shock:

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שאין לי את תמונות הרכבת החלונות המשולשים, אז נמשיך הלאה. לידיות הדלתות.

 

הנה:

 

1. לשמחתי הצלחתי לאתר באי.בי (בעזרת "ליד" מחבר פורום) גומיות חדשות לידיות הדלתות. הן הגיעו ממש ימים ספורים לפני הרכבת הידיות לאוטו.

2. וזו אחת הידיות. האחת - חדשה לגמרי. השניה - משומשת במצב טוב. הידיות הועברו בזמנו להתאמת מפתח זהה עבור שתיהן.

3. ככה נראית הידית על גבי הדלת.

4. וכך מהצד השני. במקור, היו מושתלות בתוך הפיבר פיסות מתכת קטנות שבאמצעותן היו מהדקים את הידיות לדלת. אלא שכתוצאה מחיסכון בעלויות בשעתו, או קוצר ראיה קדימה, פיסות המתכת הללו לא חוסנו כנגד חלודה ועם השנים הן... החלידו. החלידו, התנפחו ומסיבה זו ניתן לראות כמעט בכל הרומים את ההתנפחות הזו. אנחנו שינינו את שיטת ההידוק וויתרנו על פיסות המתכת המושתלות בפיבר. האזור מולא ועובד מחדש, נקדחו חורים מתאימים ו...

5. נוספו פלטות הידוק רחבות ומסיביות יותר, שמולבשות על הדלת מבפנים, כך שהן מוסיפות חוזק ומונעות תלישה של הידית בקלות.

6. בעקבות השינוי באופן החיבור של הידית לדלת, הגישה להידוק האום השמאלי בדלת השמאלית, נהפך לבלתי אפשרי. לפיכך, קדחתי חור בדופן הדלת הפנימי, על מנת לאפשר גישה קלה לאום. אפשר לראות את האום הזה מציץ דרך החור שנקדח.

7. וזהו הפקק שהותאם לחור הזה שנקדח.

8. וזוהי הידית בגמר העבודה. עכשיו צריך לחזור על כל התהליך בצד השני ולסמן עוד V ברשימה ההולכת ומצטמצמת.

מרץ 7 054.jpg

מרץ 7 053.jpg

מרץ 7 051.jpg

מרץ 7 052.jpg

מרץ 7 059.jpg

מרץ 7 057.jpg

מרץ 7 055.jpg

מרץ 7 061.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד איזה שתי תמונות על מנת להשלים את הפרק הידיות.

מרץ 8 002.jpg

מרץ 8 003.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדלתות ומה שבקרבן - זה ללא ספק החלק המורכב ביותר במכונית. כל כך הרבה חלקים מרכיבים את הדלתות הללו ויותר מאשר החלקים עצמם, הסדר הנכון של ההרכבה הוא מה שחשוב. כי יש דברים שלא ניתן להרכיב בשלב מוקדם מדי או מאוחר מדי. לקח לי לא מעט זמן בכדי לפענח את הסדר הנכון בדלת הראשונה, כולל איזה מוט ברזל קטן שהשארתי לסוף ובסוף התברר שהוא צריך לבוא דווקא בהתחלה... למזלי, מצאתי קיצור דרך והצלחתי להרכיב אותו למקומו מבלי לפרק את כל מה שעשיתי. לפחות בדלת השניה, אז לקח הרבה יותר מהר.

 

אז עכשיו הגיע תור כפתורי הנעילה הפנימיים:

 

 

1. טבעת הקישוט שמורכבת סביב כפתור הנעילה הפנימי.

2. וזה החור בו מורכבת הטבעת. עקב שכבות הצבע שנוספו, הקדח הצטמצם כמעה, אז מקדח במידה הנכונה החזיר את המצב לקדמותו.

3. וכך זה נראה עם הטבעת מורכבת במקומה.

4. ואלו הם כפתורי הנעילה.

5. וזה המוט המחבר בין הכפתור למנגנון הנעילה במכלול הבריח. המוט נוקה ונצבע מחדש.

6. כאן ניתן לראות את אותו מוט מדובר מגיע מכיוון הכפתור למעלה, מתחבר למנגנון הנעילה ומאובטח למקומו.

7. וזהו! כל שנותר הוא להרכיב את הכפתור. ככה זה נראה במצב פתוח...

8. וככה במצב סגור.

מרץ 8 004.jpg

מרץ 8 006.jpg

מרץ 8 007.jpg

מרץ 8 008.jpg

מרץ 8 009.jpg

מרץ 8 010.jpg

מרץ 8 011.jpg

מרץ 8 012.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שסיימנו את שלב הידית החיצונית ומנגנון הנעילה, אפשר להמשיך. לפי הסדר כמובן...

 

1. הראשון בתור הוא מנגנון הרמת החלון. הברגים הבעייתים המקוריים עבור מברג שטוח הוחלפו בברגי עם ראשי אלן.

2. הרכבת ידית זמנית ובדיקה: המנגנון (שנוקה, סודר וגורז מבעוד מועד), עובד כראוי.

3. עכשיו אפשר להרכיב למקומו את החלון המשולש.

4. מבפנים אפשר לראות מדוע יש לחבר קודם לכן את מנגנון הידית ורק אחר כך את החלון המשולש. אגב, חדי העין ישימו לב בתוך מסגרת החלון, ישנו המוביל שלו. המדובר במוביל חדש לגמרי, זהה למקורי, אותו קיבלתי במקרה "בירושה".

5. מסגרת החלון מעוגנת בצד התחתון באמצעות ברזל זווית לדלת.

6. וזה מוביל החלון מהצד השני. בחלק התחתון הורכב מעצור חלון חדש.

7. אותו מוביל - קצת יותר מרחוק.

8. המוביל מהודק למקומו לדופן הדלת, כאשר בין השניים (כך במקור) פיסת עץ. אחרי שלושים ושלוש שנים, מצאתי לנכון להחליף את העץ הישן בחדש... ברגע אפשר לראות את מנגנון הדלת והחיבורים בין הבריח לידית.

מרץ 8 014.jpg

מרץ 8 018.jpg

מרץ 8 013.jpg

מרץ 8 022.jpg

מרץ 8 021.jpg

מרץ 8 015.jpg

מרץ 8 016.jpg

מרץ 8 023.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המרתון היה ארוך ומתיש, אבל אנחנו כבר ממש לפני הסוף. בפנישים האחרונים לפני הטסט. נכון, עשיתי איזה קיצור דרך בויתור על רפד בשלב הזה, קיצור דרך שחסך כמה שבועות, אבל המטרה מקדשת את האמצעים.

 

בניגוד להרגלי ובלהט העבודה - לא את הכל צילמתי, אבל גם התמונות החלקיות נותנות את התמונה המלאה...

 

1. מאחר שייקח זמן עד שהאוטו יועבר לרפד, התקבלה החלטה: מרכיבים את הריפודים הפנימיים הקיימים. כלומר, את אלו של הדלתות ושל בתי הגלגלים. כן, החור של הרמקול מיותר, אבל יש לי עוד דיפון שכזה בלי חור, אז אחליף בין השניים הללו. מאחר ששטיחי הרצפה אינם, אז להסוות את המראה - הנחתי על הרצפה שטיחי גומי.

2. יחידת המזגן הגדולה לא הייתה בתכנון של מהנדסי רום כרמל בשעתו. זהו אזור שנצטרך להכין עבורו כיסוי הולם בעתיד.

3. מראת הצד המקורית הייתה מפלסטיק שחור. חוץ מהעובדה שלא מצאתי כאלו, דווקא המראות הללו - במקור של פיג'ו 504 - מתאימות באופן הולם ליעודן החדש.

4. וככה נראית הדלת המושלמת, עם כל האביזרים עליה.

5. מה נשאר? שבכה קדמית! אפשר לקרוא לה שבכה זמנית. חדשה תחליף את זו הנוכחית בהמשך.

6. ומה עוד? זהו בעצם! מבחינה חיצונית - הטנדר מושלם!

7. שתי המראות מורכבות, כל החלקים במקומם וזהו המראה הסופי. טוב, בעצם, יש לצבוע את הדלת האחורית ולהרכיב סמלים מאחור...

8. ועוד לפני הטסט, מתקבלת החלטה: אחד הריג'קטים הראשונים ברשימה הם הקפיצים הקדמיים. הם פשוט נמוכים מדי ויוחלפו בהקדם.

מרץ 8 028.jpg

מרץ 8 029.jpg

מרץ 8 020.jpg

מרץ 8 019.jpg

מרץ 8 024.jpg

מרץ 8 026.jpg

מרץ 8 025.jpg

מרץ 8 027.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המרתון היה ארוך ומתיש, אבל אנחנו כבר ממש לפני הסוף. בפנישים האחרונים לפני הטסט. נכון, עשיתי איזה קיצור דרך בויתור על רפד בשלב הזה, קיצור דרך שחסך כמה שבועות, אבל המטרה מקדשת את האמצעים.

 

בניגוד להרגלי ובלהט העבודה - לא את הכל צילמתי, אבל גם התמונות החלקיות נותנות את התמונה המלאה...

 

1. מאחר שייקח זמן עד שהאוטו יועבר לרפד, התקבלה החלטה: מרכיבים את הריפודים הפנימיים הקיימים. כלומר, את אלו של הדלתות ושל בתי הגלגלים. כן, החור של הרמקול מיותר, אבל יש לי עוד דיפון שכזה בלי חור, אז אחליף בין השניים הללו. מאחר ששטיחי הרצפה אינם, אז להסוות את המראה - הנחתי על הרצפה שטיחי גומי.

2. יחידת המזגן הגדולה לא הייתה בתכנון של מהנדסי רום כרמל בשעתו. זהו אזור שנצטרך להכין עבורו כיסוי הולם בעתיד.

3. מראת הצד המקורית הייתה מפלסטיק שחור. חוץ מהעובדה שלא מצאתי כאלו, דווקא המראות הללו - במקור של פיג'ו 504 - מתאימות באופן הולם ליעודן החדש.

4. וככה נראית הדלת המושלמת, עם כל האביזרים עליה.

5. מה נשאר? שבכה קדמית! אפשר לקרוא לה שבכה זמנית. חדשה תחליף את זו הנוכחית בהמשך.

6. ומה עוד? זהו בעצם! מבחינה חיצונית - הטנדר מושלם!

7. שתי המראות מורכבות, כל החלקים במקומם וזהו המראה הסופי. טוב, בעצם, יש לצבוע את הדלת האחורית ולהרכיב סמלים מאחור...

8. ועוד לפני הטסט, מתקבלת החלטה: אחד הריג'קטים הראשונים ברשימה הם הקפיצים הקדמיים. הם פשוט נמוכים מדי ויוחלפו בהקדם.

 

 

שלום

זהו מוכן? אולי פנוי להובלה?

יש לי להעביר מקרר לעזה יש מצב :lol:

און מברוק והרבה הרבה נחת וכף

 

בברכה בני ל

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און את פיסת העץ לחלון תנסה להחליף בחומר לא מתקלה אולי פלסטיק או לחלופין לתת טיפול

מונע התיבשות/התנפחות כתוצאה מחדירת לחות לדלת. אם החלק יתנפח תהיה בעיה במנגנון. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...