Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו B4 2006


אבולושיין
שימו לב! השרשור הזה בן 5143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לכתוב כבר הרבה זמן ,לא יצא , אז הנה הייתי חייב כבר ,קצת מידע, רשמים, והפתעות שחוויתי לגבי ה B4 למי שירצה (או רוצה ) לרכוש אחת כזו .

אגב המכונית נמכרה אחר כבוד (בינואר האחרון ) למישהי מת"א ,אני מניח שהיא מרוצה ,גם אני שקיבלתי את הש'ק ממנה :lol:.

קצת פרטים לגבי המכונית :

B4 שנת ייצור 2006 2.0 ליטר (הדגם שיצא עם 165 כ"ס) גיר אוטו' הנעה כפולה AWD .

נרכשה בינואר 2009 כשמד האוץ היה 42000 ק"מ , נמכרה בינואר 2010 מד האוץ הראה 78000 ק"מ .

מחירון בינואר 2009 92000 ש"ח (לוי יצחק) , מחירון ינואר 2010 87000 ש"ח.

 

עליי לציין כי המחירון לא ירד הרבה בגלל שמחירי מכוניות בעלי דרגת זיהום גבוהה עלו אצל היבואנים מה שגרר עליה יחסית במחירי המשומשות בשנתונים האחרונים .

המכונית שרכשתי היתה ללא תאונות ,החלפות פחים,חלקים ,תיקוני צבע ואו שיפשופי חניה מעצבנים (למרות שאני נמצא יום יום בת"א.).

המכונית פורסמה ביד 2 ודרשתי ברב עוונותי 92000 ש"ח:roll:, חיכיתי כשבוע לקונה הפוטנציאלי,עד אז הגיעו אליי לא מעט אנשים תימהוניים, חשדניים ,ויועצים לטובתי (תמכור עכשיו לא תקבל שקל מעל המחירון ) וסתם שלא יודעים מה זה B4 ורצו פשוט לעשות סיבוב, אז הפנתי אותם למסגר 28 ( סוכנות היבואן ).

בסוף הגיעה מישהי רצינית (עם בעלה) הבנתי מדבריהם כי כבר בדקו מס' מכוניות כאלה ,אבל לא רכשו כי גם אנשים פרטים ניסו לרמות ולא בדיוק סיפרו מה עבר הרכב,אז מבחינתי היתה בשלה לעסקה וסגרנו אחרי בדיקה 90000 ש"ח, לא רע אחרי שנה ו 35000 ק"מ, הייתי אומר .

כמעט 15 שנים אני נוהג בהונדה (לאחר מפלה עם אלפא 33 מהיבואן אחרי השחרור :-( ), היום אני נוהג באקורד 2006 ופשוט מתגעגע ל B4 ,לא שחסר כח לאקורד ,פשוט מערכת ה AWD ואופי של המכונית כנראה כבשו אותי ,אני חושב להחליף את הסימלון.

אומנם הייתי צריך להתרגל שהB4 לא בעלת כח מתפרץ מהרמזור ,כמו ה SPIRIT שהיתה לי לפני כן ,תנוחת הנהיגה יותר נמוכה אבל מאוד מרווחת מלפנים ומאחור, אין שליטה לרדיו מההגה (כבר התרגלתי מהSPIRIT), אבל הנהיגה הנמרצת ומנוע גמיש יותר (מומנט יותר טוב למנוע הבוקסר) בנסיעות ארוכות ,עליות ומהירות גבוה ,נסיעה בגשם (הרכב פשוט נצמד לכביש למרות המים) גורמים לאנדרלנין ולהנאה פשוט לזרום .

ההגה מתקשר יותר (הודות לתיגבור חשמלי ולא חשמלי מלא כמו במאזדה) וביחד עם חבילת AWD ההנאה יותר ממושלמת, ואין ספק שאם הזמן והק"מ שצברתי גרמו להפיק את המירב מהמכונית .

כל הטיפולים בוצעו בסובארו הרצליה ,כללו הנחה ויחס מועדף .

טיפול 45000 ק"מ : 650 ש"ח , הוחלף בולם ימני אחורי (היתה הזעה בבולם) ובוקסות למתלה קידמי אשר היו מרעישות על כל מהמורה בכביש, עידכנו תוכנה לגיר ,ניהול מנוע ,וניקו חיישן מצערת ,כל זה במסגרת אחריות יצרן .

טיפול 60000 ק"מ:1600 ש"ח ,טיפול גדול הכולל החלפת שמן דיפרנציאל וגיר אוטו'. (הוצאה מוכרת 8) ).

טיפול 75000 ק"מ:550 ש"ח ,טיפול קטן .

תצרוכת דלק ממוצעת 8.3 ק"מ לליטר (שוב לא מעניין אותי ), אם הייתי נוהג רגוע יותר אז היה כ 9 ק"מ לליטר.

נסיעה לאילת (ומזגן ) נסיעה של 110 קמ"ש צריכה של 10 ק"מ לליטר,חסכוני הרכב הזה הוא לא .

זהו ,אלה היו העלויות לשנה ,לא התקלקל כלום (פרט לשני מנורות ראשיות) ,מצבר היה עדיין מקורי ,צמיגים מקוריים ,כל הפלסטיקים שלמים ולא מקרקשים.

נ.ב מחפש שוב B4 משנתון מתקדם יותר ,מוותר על ההונדה .

04-04-09_1745.jpg

03-06-09_1614.jpg

20-09-09_1751.jpg

20-09-09_1752.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, AWD= All Wheel Drive.

 

אבי גם כן רוצה לקנות B4 שנת 2008 (שהפנסים האחוריים קטנים יותר), אני אישית ממש אוהב אותה במיוחד בגרסת ה3 ליטר :-)

רכב יפיפה, בקיצור לפי הסיכום אני מבין שהיא מומלצת, הבעיה היחידה היא הצריכת דלק הגבוהה יחסית שלה, אבל הכח הרב שלה וההנאה שהיא מספקת מפצים על זה, לא ככה?

 

אגב ציינת שהיה לה פחות כח מהספיריט, איזה רכב זה אם אפשר לדעת, כי לפי מה שאני הבנתי לB4 דווקא יש כח, במיוחד לאור ה160 סוסים, אז איזה רכב זה הספיריט המדוברת שחזקה ממנה? :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, AWD= All Wheel Drive.

 

אבי גם כן רוצה לקנות B4 שנת 2008 (שהפנסים האחוריים קטנים יותר), אני אישית ממש אוהב אותה במיוחד בגרסת ה3 ליטר :-)

רכב יפיפה, בקיצור לפי הסיכום אני מבין שהיא מומלצת, הבעיה היחידה היא הצריכת דלק הגבוהה יחסית שלה, אבל הכח הרב שלה וההנאה שהיא מספקת מפצים על זה, לא ככה?

 

אגב ציינת שהיה לה פחות כח מהספיריט, איזה רכב זה אם אפשר לדעת, כי לפי מה שאני הבנתי לB4 דווקא יש כח, במיוחד לאור ה160 סוסים, אז איזה רכב זה הספיריט המדוברת שחזקה ממנה? :roll:

הכוונה למאזדה 3 2.0 ליטר , 150 כ"ס ,שוקלת כמובן פחות מה B4 (קרוב ל 200 ק"ג), ואין הנעה כפולה שיוצרת חיכוך והתנגדות בתחילת הנסיעה (מה שמהווה יתרון בנושא אחיזה בסיבובים וכביש רטוב).

כמובן שבהאצות ביניים אין כל חוסר בכח (ל B4 יש 165 כ"ס) ,חבל רק שאין גיר בעל 5 מהירויות כמו לאקורד .

 

לB4 ישנו הגה כח הידראולי לכל דבר פשוט עם תגבור חשמלי ,למאזדה (רק לגרסת הספיריט לא לדגמי ה 1.6 ) ישנו הגה חשמלי ואיננו הידראולי (כמו לסיויק משנה 2001 ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן. B4 היא מכונית אולטימטיבית לשיוטים בכביש וממש לא חיית רמזורים. אין משהוא יותר טוב לגמוע מרחקים בטיול משפחתי בשבת. השקט והשלווה מדהימים. חוץ ממנה בצי המשפחתי עומדות לרשותנו טויוטה קאמרי V6 וגם פיג'ו 308, אבל B4 לוקחת בגדול. היא גם יודעת לספק את הסחורה בהתגרזנות לילית לצורך pure driving fun הודות לאחיזה אין סופית והיגוי מדוייק.

אפילו אישתי שמפחדת ממהירויות לפעמים תופסת את עצמה מבלי לשים לב על 140 בכביש פתוח. היא גם בטוחה שרכב הבא שלה יהיה בעל הנעה כפולה.

לי אישית מפריעה תנוחת נהיגה נמוכה שלא כל כך נוחה בנסיעות ארוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הדברים שתורמים לירידה בביצועי ה B4:

 

הילוכים מאוד ארוכים לטובת חיסכון בדלק.

הנעה 4*4 וכל מיכלוליה [גם התנגדות כפולה כמו שציינו וגם עודף משקל ].

 

מי שנהג על הרכב בגירסה הידנית דיווח שהרכב פשוט שונה בתאוצות.

 

נ.ב. אני לא יודע מדוע אבל רוב דגמי סובארו צורכים יותר דלק בהשוואה לרכבים מקבילים מחברות אחרות.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול 45000 ק"מ : 650 ש"ח , הוחלף בולם ימני אחורי (היתה הזעה בבולם) ובוקסות למתלה קידמי אשר היו מרעישות על כל מהמורה בכביש, עידכנו תוכנה לגיר ,ניהול מנוע ,וניקו חיישן מצערת ,כל זה במסגרת אחריות יצרן .

טיפול 60000 ק"מ:1600 ש"ח ,טיפול גדול הכולל החלפת שמן דיפרנציאל וגיר אוטו'. (הוצאה מוכרת 8) ).

טיפול 75000 ק"מ:550 ש"ח ,טיפול קטן .

 

יש לך מזל שנפתרת מהרכב זמן קצר לאחר גמר האחריות, כי אם היית צריך לתחזק אותו כמו שצריך ו/או לתקן תקלות לא היית גומר את החודש. חלפים מאוד יקרים, מכלולים מסובכים, תקלות קשות לפתרון. כמו כן לפי המחירים של הטיפולים שציינת אני רואה שלא עשו לך כלום חוץ מלהרים את הרכב על הליפט. טיימינג אולי 3K שקל, ציריות מיסבים ומה לא במערכת הנעה - יקר אש, מצתים חצי אלף שקל לפני עבודה, בלמים רק דיסקיות קד'+אח' יותר מ-1K שקל... וכד'. להמשיך?

 

talroze

מי שנהג על הרכב בגירסה הידנית דיווח שהרכב פשוט שונה בתאוצות.

 

אז כדאי שיעשו קצת שיעורי בית. הרכב שונה בהאצות מכיוון שסובארו ידניים וסובארו אוטומטיים שונים לגמרי מבחינת מבנה הנעה הכפולה. המכלולים אינם זהים וגם חלוקת המומנט לצירים שונה לגמרי. אין בכלל להשוות את שתי הגרסאות אחת מול השניה, הן שונות לא רק מבחינת תיבת ההילוכים, אלא עוד מכלולים נוספים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נ.ב. אני לא יודע מדוע אבל רוב דגמי סובארו צורכים יותר דלק בהשוואה לרכבים מקבילים מחברות אחרות.

 

והתשובה:

 

הנעה 4*4 וכל מיכלוליה [גם התנגדות כפולה כמו שציינו וגם עודף משקל ].

 

אז כדאי שיעשו קצת שיעורי בית. הרכב שונה בהאצות מכיוון שסובארו ידניים וסובארו אוטומטיים שונים לגמרי מבחינת מבנה הנעה הכפולה. המכלולים אינם זהים וגם חלוקת המומנט לצירים שונה לגמרי. אין בכלל להשוות את שתי הגרסאות אחת מול השניה, הן שונות לא רק מבחינת תיבת ההילוכים, אלא עוד מכלולים נוספים.

 

אתה יכול לפרט?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לפרט?

 

B4 2.0 אוט'

גיר: אוטומטי 3 הילוכים קדימה + אוברדרייב + הילוך אחורי

הנעה: כפולה קבועה

העברת מומנט לציר אחורי: מצמד ויסקוזי מסוג האלדקס

חלוקת המומנט המינימלי: 90/10

 

 

B4 2.0 ידני

גיר: רגיל 5 הילוכים קדימה + הילוך אחורי

הנעה: כפולה קבועה

העברת מומנט לציר אחורי: דיפרנציאל מרכזי

חלוקת המומנט: 50/50

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המכלולים של ההנעה 4*4 בס"כ ההבדל הוא בין מצמד החלקה חשמלי מבוקר מחשב שנותן ביום יום עד 90% הנעה לגלגלים הקידמיים [כמו שרשמת בתיבה האוטומטית], אבל במקרים של עומס או זיהוי איבוד אחיזה הוא יכול להעביר עד 60% לגלגלים האחוריים.

 

 

ברכב בעל הנעה ידנית אכן ההנעה היא מבוקרת מכנית והיא מחולקת ביום יום ל 50% קדימה 50% אחורה, אבל גם כאן החלוקה משתנה ולא קבועה.

 

ההבדל בין השתיים נובע מהעובדה שבסובארו מבינים שמי שלוקח גיר ידני מראש יודע שהרכב צריך שליטה יותר גבוהה ובאוטומאטי אתה פחות מחפש להתגרזן עם האוטו.

כמו כן באוטומאטי כבר יש את החיישנים שמורכבים על התיבה האוטומאטית ובעזרת הנתונים שמגיעים ממנה יש אפשרות לבצע ניתוח מהיר וקל מאשר בתיבה הידנית [שבה בכל רגע נתון הנהג יכול ללחוץ על הקלאץ ולהעביר חלק רב יותר או פחות מהכוח למכלולי ההנעה, ולמחשב יהיה הרבה יותר מסובך להתמודד עם המצב.]

 

אבל הדבר לא גורע מהעובדה שהרכב הידני יותר מהיר משמעותית מהאוטומאטית ומרגיש יותר כיפי לנהיגה.

 

או כמו שאנשים שנהגו כתבו:

 

I've owned 5 speed and automatic Legacy's, both were great in the snow but the auto was a little better. Traction was improved, with a noticable increase in the cars reaction time (less wheel spin) and I could take on deeper snow. Its close, you can't go wrong with either car, but the awd system in in the auto is a bit better. From what I understand, it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans, as opposed to a more mechanical system with the manual."

 

בברכה.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...