Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו B4 2006


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5905 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ברכב בעל הנעה ידנית אכן ההנעה היא מבוקרת מכנית והיא מחולקת ביום יום ל 50% קדימה 50% אחורה, אבל גם כאן החלוקה משתנה ולא קבועה.

 

נכון, אבל אם תיקון קטן: למרות שהחלוקה משתנה, היא תמיד מנסה לחזור לחלוקה של 50/50. להזכיר כי בגרסאות ספורט (דהיינו STI) ניתן גם לנעול את החלוקה 50/50.

 

 

ההבדל בין השתיים נובע מהעובדה שבסובארו מבינים שמי שלוקח גיר ידני מראש יודע שהרכב צריך שליטה יותר גבוהה ובאוטומאטי אתה פחות מחפש להתגרזן עם האוטו.

 

באוטומטי כדי להגיע לשליטה דומה לסובארו ידנית חייבים להשתמש רק בהילוכים נמוכים (2,3). בהילכי שיוט (3,4) ככל שהמהירות גוברת כך גם פוחתת השליטה. בקיצור, חייבים הרבה מומנט באוטומטי כדי להרגיש "קצת" כמו בידנית.

 

 

אבל הדבר לא גורע מהעובדה שהרכב הידני יותר מהיר משמעותית מהאוטומאטית

 

זה נכון כלפי כל רכב, אלא אם כן התיבה האוטומטית היא סופר מתקדמת.

 

 

או כמו שאנשים שנהגו כתבו:

 

I've owned 5 speed and automatic Legacy's, both were great in the snow but the auto was a little better. Traction was improved, with a noticable increase in the cars reaction time (less wheel spin) and I could take on deeper snow. Its close, you can't go wrong with either car, but the awd system in in the auto is a bit better. From what I understand, it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans, as opposed to a more mechanical system with the manual."

 

בברכה.

 

לא צריך ללכת רחוק. 2 סובארו אוט' ואחת ידנית (חרמון 2010): http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=305808

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

או כמו שאנשים שנהגו כתבו:

 

I've owned 5 speed and automatic Legacy's, both were great in the snow but the auto was a little better. Traction was improved, with a noticable increase in the cars reaction time (less wheel spin) and I could take on deeper snow. Its close, you can't go wrong with either car, but the awd system in in the auto is a bit better. From what I understand, it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans, as opposed to a more mechanical system with the manual."

 

 

עם מלוא ההערכה "לאנשים" ומה שהם כותבים, בכלל לא ברור מהכתוב שההבדל המתואר קשור למערכת ההנעה ואופן פעולתה, ולא להבדלים בין הגירים ויחסי ההעברה שלהם, לדוגמא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כאחד שנוסע ל B4 2008 מהיום שהיא יצאה מהחברה אני מזדהה לחלוטין עם התחושות שלך, יהיה לי קשה מאוד להיפרד מהרכב .

פורסם
נו אז איפה זה סותר את מה שכתבתי מלכתחילה ? :wink:

הרכב בעל הגיר הידני יותר כיפי ויותר מהיר.8)

 

לא סותר את מה שכתבת, התגובה היתה לטקסט שהבאת:

 

 

I've owned 5 speed and automatic Legacy's, both were great in the snow but the auto was a little better. Traction was improved, with a noticable increase in the cars reaction time (less wheel spin) and I could take on deeper snow. Its close, you can't go wrong with either car, but the awd system in in the auto is a bit better. From what I understand, it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans, as opposed to a more mechanical system with the manual."

 

בברכה.

 

כלומר (להבהרה), יכול להיות שהבדלי המשיכה (traction) הם לא תוצאה של ההנעה, אלא של המומנט השונה שמעבירים הגירים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא הבנתי למה הוא התכוון בכלל, איזה מחשב? :lol:

it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans

זאת הבעיה כאשר מצוטטים משהו שלקוח מפורום אחר באינטרנט. איזה מקור זה בכלל להסתמך עליו??

כמעט הכל בולשיט, מה שכתוב שם. מחשב :lol:

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

אני לא מבין מה אתם מרוצים כ"כ מהרכב?

אבא שלי קיבל אותו כחלופי, שה407 הייתה במוסך, ופשוט האוטו לא נוח, אתה מרגיש שאתה יושב על הריצפה, כל במפר נשבר לך הגב. הוא דרש שיחליפו לו את הB4 החלופית באוטו אחר, כי זה אוטו פשוט לא נוח.

פורסם

יש לי את הגירסה הישנה, והיא נוחה מאוד, אולי בגלל שאין לה צמיגי חתך נמוך, כמו ברכב לאחר המתיחה והחיזוק. יכול גם להיות שאביך קיבל את הרכב עם יותר מדי אוויר בצמיגים.

את הקשר בין תנוחת הישיבה לקשיחות לא הבנתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יש לך מזל שנפתרת מהרכב זמן קצר לאחר גמר האחריות, כי אם היית צריך לתחזק אותו כמו שצריך ו/או לתקן תקלות לא היית גומר את החודש. חלפים מאוד יקרים, מכלולים מסובכים, תקלות קשות לפתרון. כמו כן לפי המחירים של הטיפולים שציינת אני רואה שלא עשו לך כלום חוץ מלהרים את הרכב על הליפט. טיימינג אולי 3K שקל, ציריות מיסבים ומה לא במערכת הנעה - יקר אש, מצתים חצי אלף שקל לפני עבודה, בלמים רק דיסקיות קד'+אח' יותר מ-1K שקל... וכד'. להמשיך?

 

טוב , אז BURZUM ידידי,אני לא יודע מהיכן הגעת למסקנות הללו ,ומהיכן המידע כי הרכב ממש כגרוטאה חבוטה אשר יכולה כל רגע קט להתפרק על האספלט החם ובסופו של דבר להחזיר את נשמתה לבורא ,אנא למד אותי את אשר איני יודע ועל סמך עובדות ולא סתם שמועות מצוצות מהאצבע שאין להן קשר למציאות .

1. אם המכונית היתה קשה לתיקון ,רמת הבלאי גבוה ,מכלולים מסובכים ,תקלות קשות לפיתרון ,חלפים יקרים מאוד ,הרכב הבא שלי יהיה אלפא 159 ובטח לא B4 .

2. לגבי עלות טיפולים ,אני משלם רק להרים את המכונית על ליפט ,להוריד ולשחרר אותי לעבודתי ,זה התעריף לשירות כזה , אה שכחתי ומקבל שטיפה חינם ,ככה זה בהרצליה .

3. אם אתה זוכר היתה לך מאזדה 3 ולי 2.0 ליטר , עלות בלמים במכוניות הללו יותר מאלף ,אז גם ב B4 ,מיותר שציינת את זה , ברבה מכוניות העלות ממש לא זולה , לידיעתך .

4. מצתים ,אירדיום מחליפים ב 105000 ק"מ , גם במאזדה העלות לא נמוכה יותר .

5. טיימינג ב 105000 ק"מ עולה פחות מ3K , תשאל כמה עולה לבעל גולף ישנה לבצע טיימינג ? אני יודע .

 

אם לא שמת לב , בצעתי במכונית הזו בשנה כ 35000 ק"מ , לא מעט הייתי אומר , השיטה היא , לקנות אחת עם ק"מ נמוך לנסוע שנה ,להוסיף כ 35000 ק"מ ואז פשוט למכור .

 

כל מה שאמרת איננו משקף את המציאות ,או לחלופין יכול להכתב לגבי מכוניות אחרות מבחינת עלויות,חבל שכל מה שנאמר איננו רק אלא מס' משפטים שהקשר בינם למציאות מקרי לחלוטין .

פורסם
לא הבנתי למה הוא התכוון בכלל, איזה מחשב? :lol:

it is a result of the more modern/faster computer assisted system with the auto trans

זאת הבעיה כאשר מצוטטים משהו שלקוח מפורום אחר באינטרנט. איזה מקור זה בכלל להסתמך עליו??

כמעט הכל בולשיט, מה שכתוב שם. מחשב :lol:

 

למיטב ידיעתי המצמד החשמלי \אלקטרוני שמותקן בגירסה האוטומטית מחובר לסולונואיד מפוקח מחשב שקובע את יחס החלוקה [לעומת הקלאצ' המכני בגיר הרגיל.]

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

אין ספק, אחד העיצובים המוצלחים ביותר של סובארו בעת הזאת.

רק דבר אחד לא ברור לי

טיפול 45000 ק"מ : 650 ש"ח , הוחלף בולם ימני אחורי (היתה הזעה בבולם) ובוקסות למתלה קידמי אשר היו מרעישות על כל מהמורה בכביש, עידכנו תוכנה לגיר ,ניהול מנוע ,וניקו חיישן מצערת ,כל זה במסגרת אחריות יצרן .

ממתי מחליפים רק בולם זעזועים אחד? חלקי מתלה, בלמים וצמיגים תמיד מוחלפים בזוגות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

רכב מצויין, לדעתי הטוב בקבוצה שלו בשנים שהוא נמכר.

 

לאבא שלי יש כזו מודל 2007 (יד 1 , 60 אלף ק"מ) אחרי מתיחת הפנים ויצא לי להתנסות עימה לא מעט. מדובר בקפיצת מדרגה עצומה שעשתה סובארו מכל הבחינות ומבחינת מנוע / גיר לדעתי מדובר בשילוב טוב למרות מיעוט ההילוכים הרכב מרגיש נמרץ ולא מורגש חוסר בכוח. (במקרה שלו מדובר במנוע ה165 כ"ס לפני שקיזזו אותו ל150)

 

כעת הוא מחפש מחליפה (סתם קטע של להחליף רכב כל 3-4) והוא דיי אובד עצות לנוכח העיצוב המכוער של החדשה.

 

נ.ב. גם לי צרמה העובדה שהוחלף רק בולם אחד. מזל שלא החליפו רק צמיג אחד ברכב שצריך להחליף בו רביעייה זהה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אבולושיין

אם אתה זוכר היתה לך מאזדה 3 ולי 2.0 ליטר

עדיין יש לי אותה. וגם סובארו.

 

. אם המכונית היתה קשה לתיקון ,רמת הבלאי גבוה ,מכלולים מסובכים ,תקלות קשות לפיתרון ,חלפים יקרים מאוד ,הרכב הבא שלי יהיה אלפא 159 ובטח לא

תאמין לי שכל רכב בעל הנעה קדמית זו מתנה למוסכניק לאומת הנעה כפולה, שרובם לא יודעים מה זה בכלל. ראיתי את השירות של סובארו גם בהרצליה וגם לא בהרצליה ואני יכול להעיד שהרמה היא נמוכה. אינני מדבר על להחליף שמן מנוע. אני מדבר על דברים יותר מסובכים.

 

. מצתים ,אירדיום מחליפים ב 105000 ק"מ , גם במאזדה העלות לא נמוכה יותר .

 

במאזדה העלות בשליש נמוכה יותר, אבל לא נתווכח על זה. לא משנה.

 

טיימינג ב 105000 ק"מ עולה פחות מ3K , תשאל כמה עולה לבעל גולף ישנה לבצע טיימינג ? אני יודע .

 

אולי 600-1000 ש''ח

 

אם לא שמת לב , בצעתי במכונית הזו בשנה כ 35000 ק"מ , לא מעט הייתי אומר , השיטה היא , לקנות אחת עם ק"מ נמוך לנסוע שנה ,להוסיף כ 35000 ק"מ ואז פשוט למכור .

 

אתה עושה בשכל.

 

כל מה שאמרת איננו משקף את המציאות ,או לחלופין יכול להכתב לגבי מכוניות אחרות מבחינת עלויות,חבל שכל מה שנאמר איננו רק אלא מס' משפטים שהקשר בינם למציאות מקרי לחלוטין .

 

אני לא סתם משועמם שאין לו מה לעשות. אני אומר לך מתוך ידע נרחב כי הרכב הזה יקר אש בכל מה שקשור להנעה (גם חלפים אחרים מאוד יקרים). ואיננו אמין במיוחד, כמו שסובארו פעם היו. באופן כללי כל מכוניות יפניות בעלות הנעה כפולה סובלות מאי אמינות בשנים האחרונות וסובארו בהחלט לא יוצאי דופן. הייתי אומר ההפך, הן מובילות את האי אמינות. לי יש סובארו awd שחולקת רוב המכלולים עם B4 שלך ופורסטר, ויש בה הרבה דברים חיוביים כמו גם הרבה שליליים.

נסה להתענין כמה עולים חלפים לסובארו ותופתע לרעה. תשאל מחסנאי בסובארו, אם אתה לא מאמין לי.

דיפרנציאל אחורי 18,000 ש''ח

צירייה 3,700 ש''ח (כפול 4 ב-awd)

משאבת דלק 4,200 ש''ח

ואין חליפי, הכל רק מקורי. אני ידעתי למה אני נסנכ כאשר לקחתי סובארו awd ,אבל אנשים חיים בסרט כאשר הם אומרים שהיא לא יקרה להחזקה. היא יקרה בטירוף. יקרה כמעט כמו מכונית ספורט, רק שהיא לא מכונית ספורט. מכונית עלובה בעלת ביצועים של אוטו עם מנוע 1.6 בעל גיר רגיל. רק היתרון היחיד שלה הוא awd. יתרון אחד ויחיד.

 

 

 

talroze

למיטב ידיעתי המצמד החשמלי \אלקטרוני שמותקן בגירסה האוטומטית מחובר לסולונואיד מפוקח מחשב שקובע את יחס החלוקה [לעומת הקלאצ' המכני בגיר הרגיל.]

 

לא הבנתי מה כל זה קשור לרכב בעל גיר אוטומטי לאומת ידני ??

מה בכלל החלוקה של המומנט קשורה לגיר ו/או ליחסי העברה בגיר, אם זה אוט' או ידני.

 

 

אייל

נ.ב. גם לי צרמה העובדה שהוחלף רק בולם אחד. מזל שלא החליפו רק צמיג אחד ברכב שצריך להחליף בו רביעייה זהה.

 

אין שחר לטענה הזו. רק לא צריך ללמד עכשיו מה כן צריך לעשות, אבל את מה שאתה כתבת לא מופיע בשום מקום לא על הרכב ולא בהוראות שימוש ברכב של היצרן ו/או היבואן. אם אתה כבר כותב משהו, אז תדייק.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

לפותח הת'רד , מסכים עם מה שכתבת

יש לי גם בדיוק כזו סובארו שנת 2006 (90 אלף ק"מ ) אותו צבע..הרכב דיי חדש אצלי ואני מאוד מרוצה ממנו , רכב עם אחיזה מצויינת וכוח. לדעתי הוא מאוד נוח

קצת מבאס שבאותם שנים ואפילו פחות בדגמי 3.0 יש דברים נוספים שאין במנוע 2.0 ליטר .

סה"כ אוטו מצויין :)

קצת תמונות משלי ;)

 

dsc0121v.jpg

 

dsc1184q.jpg

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5905 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...