Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6040 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה פשוט מאוד - זה עניין של הגיון נטו.

 

כשאתה הופך לרמקול פאזה מה שקורה זה שהרמקול בעצם מנגן ביכוון ההפוך, הוא קודם נכנס פנימה במקום לצאת החוצה.

 

זו הפיכת פאזה חשמלית והיא אבסולוטית.

 

התוצאה היא שהרמקול ינגן את גל הקול בסדר הוכפי בעצם כי לגל קול יש חצי חיובי וחצי שלילי.

 

ברגע שאתה משנה את הסלופ אתה מסיט את הנקודה ממנה הרמקול מתחיל לנגן את גל הקול (אני לא יודע אם זה ההסבר המדוייק, אבל הדבר היחידי שיכול להפוך לרמקול את הפאזה שלו זה קוטביות, אז זה יכול להיות או קוטביות חשמלית או קוטביות של גל הקול עצמו...) - הקטע המוזר כאן שבניגוד להפיכת פאזה חשמלית, זה לא אבסולוטי ואפשר לשחק עם זה בהתאם לסלופ

 

תנסה ותבדוק את זה בעצמך - תיקח רמקול ותיתן לו FULL ותקשיב למוזיקה.

עכשיו תחתוך אותו בסלופ 12 ותקשיב למוזיקה.

עכשיו תחזור לFULL אבל תהפוך לו פאזה חשמלית - תקשיב למוזיקה...

עכשיו תשאיר אותו בפאזה חשמלית הפוכה ותהפוך לו את הסלופ ל12 - תקשיב למוזיקה...

 

עכשיו תנסה את המשחק הזה בין LPF של סאב וופר לHPF של מידבאסים - תגיד לי אתה מה התוצאות...

 

לא ברור. אך זה מסתדר בגרף?

 

אך אתה מקשר פאזה לנקודת חיתוך ולזוות בחיתוך?

 

מה זה פאזה בעצם?

פורסם

אדי, אתם מדברים באופן אבסולטי וזה מטעה אנשים לדעתי.

כל -6DB סלופ על גורם להסטה של 90 בפאזה סביב נקודת החיתוך בלבד!

 

לא כל ה"מוסיקה" זזה בפאזה, רק תדרים שקרובים לתדר הcutoff! מכיוון התדרים הקרובים לcutoff מונחתים (בדר"כ 12DB) אז דווקא הם פחות נשמעים וההבדל לא תמיד שמיע.

(אלא אם כן קורה התאבכות הורסת מול _עוד_ אלמנט אחר בתדר קרוב עם פאזה הפוכה)...

פורסם

אני לא חושב שאתה יכול לשנות פאזה לחלק מהאות, אתה לא יכול להפוך קוטביות למקטע מסויים עד כמה שידוע לי.

 

אדגר - פאזה זה בדרך כלל מינוח להדק החיובי של מעגל חשמלי או לטווח שמעביר את הפלוס.

 

פאזה הפוכה היא כאשר הכיוון של זרימת המטען החשמלי היא הפוכה. ( קל לזהות את זה כי הזרימה של המטען החשמלי היא תמיד מהקטודה אל האנודה - הדק שלילי להדק חיובי או במילים אחרות מהמינוס אל הפלוס - עכשיו אם אתה יודע שזה אבסולוטי הפיכת החוטים תגרום להפיכת זרימת הכוון של המטען החשמלי וגם להפיכת התנועה של הממברנה של הרמקול בסופו של דבר - אם תהפוך את הקוטביות של גל הקול - אותה תופעה קוראת אבל בניגוד להיפוך החוטים אתה פשוט גורם לרמקול להתחיל לנגן את גל הקול מהצד הלא נכון שלו ולפעמים גם לא ממש מנקודת ההתחלה של גל הקול אלא מהאמצע שלו - 90 מעלות...)

 

במקרה הזה צריך להבדיל בין שני מקרים - הפיכת הקטבים הפיזיים של הרמקול עצמו לעומת הפיכת הקטבים של הגל הסינוסי שנושא עליו את אות האודיו.

 

כאשר הסלופ של נקודת החיתוך גורם לתופעה שהופכת את הפאזה של האות - איך בדיוק, לא ברור לי עדיין אבל אין הגיון אחר.

 

כמו שאמרתי אדגר - במפגש הקרוב, דבר איתי כי אני לא מאמין שאני אצליח להסביר לך את זה על גבי דפי הפורום בצורה נורמלית.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, אתה לא משנה פאזה לחלק מן האות - אלא לחלק מתדרי האות, התדרים שקרובים לcutoff freq.

תחשוב על האות במרחב התדר ולא במרחב הזמן. תחשוב על האות כאוסף של סינוסים בתדרים שונים ובעוצמות שונות מורכבים אחד על השני - הפילטר כאילו "עובד" על כל אחד מהתדרים בנפרד ואז מרכיב חזרה את האות.

(זה היה נסיון גרפי להמחיש התמרת פורייה)

 

biamp-f4.gif

 

שים לב לגרף השני - נתייחס לירוק LPF - התדרים מ-0 עד 100 הרץ כמעט ולא מוזזים בפאזה, רק מ200 והלאה הפאזה משתנה משמעתית ועבור תדרים באזור ה-2KHZ ומעלה יש כבר היפוך מופע כמעט מלא.

פורסם

אני מבין את ההסבר שלך אבל זה לא מסביר את השינוי בתנודות של הרמקול היות והפיכת פאזה אקוסטית מצליחה לעשות פעולות כמו ביטול של "אפקט הביטול" או לגרום להשהייה בין המידבאסים לסאבוופרים

 

אותה תופעה בדיוק ניתנת לפתרון בעזרת הפיכת פאזות חשמליות

 

והתוצאה היא כמעט לחלוטין זהה וברוב המקרים אתה גם לא תוכל להבדיל

 

אז איפה מתבצעת פה ההסטה של האות בצורה כזו שהרמקול מנגן כאילו והפאזה שלו הפוכה?

 

אבל גם אם זה נכון - זה עדיין מספיק טוב בכדי להסביר שבתחום הבאס הרמקול מנגן את תחום התדרים הללו בהסטה מסויימת וזה מתבטא בזמן\הגברה וזה מה שנותן לנו יכולת לשחק משחקי במה ותזמון...

 

הסבר יפה - אני יותר ננעלתי על הכוון שכל הקטביות של האות משתנה אבל מה שאתה אומר זה שלכל תדר ותדר יש אות נפרדת משלו - האם אני מבין אותך נכון?

 

 

עריכה - לפותח הת'רד - תחפש את הערך "וודו" בפורום אודיו לגבי ת'רד שאליקו רשם על עשרת הבדיות הגדולות בתחום האודיו... זה יענה לך על השאלה לגבי RCA "נורמאלי"...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...