Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6083 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

אני תוהה לעצמי משהו לגבי הגלי קול

לדוגמא ניקח מכסה של סיר

עכשיו אם נפיל את המכסה של הסיר על שיש לדוגמא הוא יפיק צליל ולעיתים יתמהמהה

עכשיו לגבי השאלה שלי

לאיפה נעלם ה"צליל" הזה?

 

מה שאני שואל פה בעצם שגם אפ ניקח חדר אטום וסגור וריק ונפיל בו את המכסה הגלי קול ינועו בחדר והם צריכים להישאר ולהישמע אבל למה הם "נעלמים" ככה שלא שומעים אותם יותר? תיאורטית לפי מה שאני מבין אם הם נעים צריכים לשמוע אותם כל הזמן כי הם נעים במהירות מטורפת.

 

מצטער אם זה לא מובן יש לי דיסלקצייה בהתבטאות אבל אני מקווה שהבנתם אותי.

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם

גלי קול מתחילים לנוע ויש להם אנרגיה מסויימת.

גל קול הוא בעצם גם שמתקדם בתוך חלקיקי האוויר.

לאט לאט עם התפזרות הגל בצורה מעגלית מתוך המוקד שיצר אותו האנרגיה הולכת ופוחתת וכך הגל הולך ודועך.

 

הדעיכה היא בעקבות פיזור מעגלי וירידת האנרגיה, התאבכות, וחיכוך בין חלקיקי אוויר.

:cry: !!SOLD!!

פורסם
גלי קול מתחילים לנוע ויש להם אנרגיה מסויימת.

גל קול הוא בעצם גם שמתקדם בתוך חלקיקי האוויר.

לאט לאט עם התפזרות הגל בצורה מעגלית מתוך המוקד שיצר אותו האנרגיה הולכת ופוחתת וכך הגל הולך ודועך.

 

הדעיכה היא בעקבות פיזור מעגלי וירידת האנרגיה, התאבכות, וחיכוך בין חלקיקי אוויר.

 

אוקיי הבנתי, שכחתי לגמריי מהתנגדות האוויר.

 

עכשיו לגבי גל קול שנעצר מה קורה לו?

 

עכשיו אני מבין למה שאם ניקח את אותו החדר בדיוק וכשהוא ריק וכשהוא מלא בדברים כמו שטיחים רהיטים וכל מיני דברים אז כנראה בגלל שהגלי קול "נתקעים" בדברים האלו ככה הדעיכה היא הרבה יותר מהירה כנראה זו גם הסיבה שעושים איטום אל חדרים ומכוניות זה נכון?

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם

היי,

כמו שכולנו יודעים, אנרגיה לא נעלמת, אלא מתחלפת לאנרגיה אחרת.

גם אנרגיה של גלי קול לא נעלמת, אלא הופכת לאנרגיה של חום (HOT) בחיכוך עם האויר או ב"התנגשות" עם עצמים (קירות או מה שלא יהיה).

 

 

עכשיו לגבי גל קול שנעצר מה קורה לו?

 

עכשיו אני מבין למה שאם ניקח את אותו החדר בדיוק וכשהוא ריק וכשהוא מלא בדברים כמו שטיחים רהיטים וכל מיני דברים אז כנראה בגלל שהגלי קול "נתקעים" בדברים האלו ככה הדעיכה היא הרבה יותר מהירה כנראה זו גם הסיבה שעושים איטום אל חדרים ומכוניות זה נכון?

 

לגבי אקוסטיקה פנימית של חלל-

אפשר להגיד שנושא זה מתחלק ל3:

-פיזור: כל דבר שגל הקול "נתקע" בו וחוזר חזרה לכיוונים שונים.

קצת קשה להסביר במילים, אבל תתאר לעצמך קרן ליזר שמוקרנת על קיר ישר.

במצב הזה הקרן תפגע בקיר ומשם לקיר הנגדי לו בהתאם לזוית (וכן הלאה*).

לעומת זאת, קרן (זהה לצורך העניין) שנזרקת על קיר מחוספס ומלא בבקעים ושקעים, תחזור חזרה לכל מיני זוויות שונות ומפוזרות אחת מהשניה.

*וכאן בא ליידי ביטוי "איבוד" אנרגית האור (במקרה הזה) לטובת אנרגית חום, עד שתעלם לגמרי האנרגיה של האור.

-בליעה: לכל חומר שקיים בטבע יש יכולות בליעה (או ספיגה, אם נוח יותר ככה) של קול.

הספיגה היא בעצם ההמרה של אנרגית הקול לאנרגיה של חום.

יש חומרים (כמו שטיחים, ספוגים אקוסטים ועוד) בעלי אחוזי ספיגה גבוהים ולכן הם משמשים למטרות אלו (כמו באולפני הקלטה וכו').

ואחרון חביב-

-בידוד: בידוד זה מה שעושים הרבה במכוניות, מדביקים יריעות אקוסטיות בעלות תכונת בידוד אקוסטי גבוהה ע"מ לבודד את רעש הנסיעה (ובכלל, את הרעש החיצוני לרכב) מה"רעש" הפנימי של הרכב.

ככל שהיריעה כבדה יותר, ככה גם החלקיקים שלה צפופים יותר וככה היא מבודדת רעש טוב יותר.

 

תרגיש חופשי לשאול עוד שאלות על אקוסטיקה ועלילות גלי הקול במרחב.

פורסם

עיניין המסה של היריעות לבידוד אקוסטי הוא לא למטרת ספיגת גלי הקול, אלא למטרת הורדת תדר הרזוננס של המשטח עליו הודבקו, והורדת העוצמה של הרעד בתדר זה.

מתחדשת*

פורסם

לא התכוונתי לספיגה, התכוונתי לבידוד.

שגל קול מצד אחד לא יעבור לצד השני.

מה שמנטרל גם את הרטט של אותו משטח שעליו הוא מודבק (אם זה דלת למשל).

פורסם

אני חושב שאמרנו את אותו דבר במילים קצת שונות.

אני בא ממושגים של אקוסטיקה וסאונד (בלי קשר לרכב יותר מדי),

לכן היה נראה כאילו אנחנו מדברים על דברים שונים.

סה"כ אני מסכים עם מה שהוא אמר.

אין פה עניין של ויכוח.

יום מלבב.

פורסם

תודה רבה עניתם לי על השאלות רק אם אפשר לדעת מה זה תדר הרזוננס?

 

ואם כבר מדברים שמעתי פעם שיש תדר מסויים שגורם לשלשולים אך בלתי נשמע לאוזני האדם זה נכון? אם כן עד כמה הוא גבוהה? ( במספרים )

 

לגבי התיאור של הקרן לייזר עם הקיר פשוט דמייתי את זה בתור כדור דיסקו זה עם המראות ששמים עליו זרקור הוא מפזר את הקרני אור לכל מקום

 

עכשיו עוד שאלה שמעניינת אותי:

 

אמרת שהגלי קול בסופו של דבר הופכים אל חום,

זה אומר שאם ניקח חדר נשים בו מוסיקה בווליום מספיק חזק זה יכול להעלות את טמפרטורת החדר? אם כן עד כמה היא יכולה להעלות את טמפ' החדר? מעלה או שתיים או שמדובר על יותר?

 

עכשיו בקשר אל החומרים אני יודע שאפשרי להשתמש בקרטונים של ביצים ושזה מביא בידוד טוב עכשיו אם ניקח לדוגמא ספוג בעל צפיפות גבוהה זה אומר שהוא יהיה מבודד טוב בגלל שהגלי קול נתקעים ומסתבכים בתוך כל ה"כיסי אוויר" שיש בספוג וככה נוצר בידוד טוב? ולמשל אם ניקח משטח פלסטיק בגלל שהוא נתקע בשכבה אחת שמחזירה ומעיפה לכל מקום את הגלי קול זה יהיה "מבודד" גרוע? רק בשביל לדעת אם הבנתי את התשובה כמו שצריך

Amp1: Crescendo 2000.4 Amp2: Zapco ST-2X Mono: Soundqubed 7k DSP: Steg 6TO8 HU:Pioneer X8750BT

Tweeters: Crescendo STS-1 Midbass: Crescendo PWX8 X2

Subwoofer: FI Team4 15" @0.5ohm ALT: JS Alt's 300A

פורסם

תדר רזוננס זה בעצם תדר התהודה.

נגיד ואני שם רמקול בקופסת מתכת (מדמה את דלת הרכב לצורך העניין) ריקה ואטומה,

הרמקול ישמיע צלילים בעוצמה חזקה ובאופן טבעי, פלטות המתכת שממנה עשויה הקופסה ירטטו.

התדר שמהן הן ירטטו (אפשר לחשב את זה) זהו תדר הרוזננס.

 

לגבי תדר שגורם לשלשולים, לא בדקתי, אבל אם כן, זה תדר נמוך ולא גבוהה.

יהיה משהו סביב ה10HZ ומטה (משוער).

אגב, בנאדם בריא בגיל ה30 לחייו אמור לשמוע 20HZ עד 20KHZ.

מה שכן, גוף האדם לא עשוי כמכונה ותמיד יש שינויים מאחד לשני.

 

לגבי החום-

שמע, אין לי מושג פיזית כמה זה יחמם (זה מן הסתם יהיה מאוד תלוי בעוצמה ובתדרים שתפיק,

אבל מה שבטוח, זה יהיה שינוי כלכך קטן במעלות שלא תרגיש בחיים.

הרבה פחות ממעלה אחת, זה בטוח.

לגבי מספרים וכו' - שוב, תצטרך לערוך ניסוי מעבדה בשביל לדעת. או לחשב בעזרת נוסחאות שאין לי מושג מהן.

 

קרטוני בייצים - לא אקוסטי במובן של בליעה או ספיגה, אלא (ובגלל צורתם בלבד) מפזרים (כמו העניין עם כדור הדיסקו).

לגבי ספוג, לכל ספוג שאני אי פעם ראיתי לא היה צפיפות גבוהה, וזה בעיקר בגלל כיסי האויר שיש בו.

תבין, אחד הדברים הבסיסיים באקוסטיקה זה שגל קול עובר באויר.

כמו שחשמל עובר במוליך, אויר הוא המוליך של גלי הקול.

בשביל לבודד 2 אזורים שונים מרעש, תצטרך חומר כבד כמה שיותר שצפיפות המולקולות שלו יהיה גבוה (כלומר, שיהיה צפוף).

לדוגמא, בטון, חול ים, לבנים מלאות וכו' וכו'.

לגבי הפלסטיק מול הספוג, הפלסטיק יבודד יותר מספוג.

ספוג יהיה יעיל אך ורק בתדרים גבוהים, עם תדרים נמוכים יהיה הרבה יותר קשה להתעסק, וזה בגלל עוצמת האנרגיה שלהם.

תדר גבוה הוא בעל אנרגיה חלשה בהרבה מתדר נמוך.

 

אשמח לענות על עוד שאלות ו/או להבהיר את עצמי אם לא הייתי מספיק ברור.

פורסם

לגבי התדר המשלשל או "BROWN NOTE" בתוכנית "מכסחי המיתוסים" בדקו נדמה לי מ 6 הרץ ומעלה ושום תדר לא גרם לשום תופעה, הם טענו המיתוס הזה לא אמיתי.

:cry: !!SOLD!!

פורסם

היו הרבה בדיחות על התדר החום, אריק, תלוי באיזו עוצמה בדקו, כדי להגיע ללחץ סביר בתדרים נמוכים אתה תצטרך שטח ממברנה עצום! אני יודע ששיא העולם לרכב עומד כרגע על 142 דיבי ב23 הרץ עם 5 סאבים של 15, כמובן שלתיבה יש חלק גדול בכך, אבל המיתבאסטרס הם סתם צמד בנות. צריך לקחת את פראנקי או אם סינג לבדיקות כאלה (מעל 20 סאבים ברכב) ושיאי עולם בכל קטגוריה כמעט.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

דני, דיברתי על רכב, וסאבים של בני אדם:)

מחוץ לרכב זה כבר סיפור אחר, למשל הסאב הגדול בעולם ששמעו אותו למרחק 4 ק"מ, או הנשק האינפראסוני של איזה דוקטור שלא זוכר את שמו:)

העולם שלי זה ברכב

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

×
×
  • תוכן חדש...