Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף שנת 81


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8144 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם !

 

בקרוב אני מביא גולף שנת 81 חודש בלי טסט וצריך לעשות פחחות וצבע, מבחינה מכנית היא במצב סביר מנוע 1100.

רציתי לדעת איזה מנוע אני יכול להכניס לה אבל שישב על אותן תושבות ושלא יצתרך התאמות מיוחדות, לא משהו רציני , משהו כמו 1.6 כי גם ככה האוטו קל.?

ומה אתם חושבים על האוטו הזה ? שווה לשפץ אותו?

 

 

תודה מראש

פורסם

אהלן,

 

כבעלים של גולף 1 כבר יותר משנה וחצי, אני יכול לומר לך שהאוטו יחסית די אמין.

כמובן שאתה צריך לבדוק את הדברים הרגילים כמו בכל רכב, עם דגש על מערכת חשמל מקורית,

וכמובן חלודה - מתחת לחלונות בטוח שיהיה, אבל חפש גם מתחת לשטיחים,

לפעמים יש הפתעות שמעידות על כניסת מים (אצלי הם הגיעו לתיבת פיוזי/ריליים פעם...

לא נעים בכלל ליסוע עם וישרים שאי אפשר לכבות...).

חלקים ניתן להשיג בשפע מEbay.com (תריץ שמה חיפוש vw rabbit) או מEbay.co.uk (שמה תריץ golf mk1). בנוסף יש לוחות Classifieds ענקיים בכמה אתרים בריטיים.

 

בחו"ל יש המון פרוייקטים שמתבצעים דווקא על הדגמים המשפחתיים של הגולף, בגלל מחיר קניה ראשוני נמוך יותר מה-GTI, וידיעה שבכל מקרה כל חלק באוטו הולך להיות מוחלף במהלך הפרוייקט.

כל גולף היא בעלת פוטנציאל שיפורים ענקי מבחינת מנוע, אתה רק צריך לבחור -

1. 1800/1600 8 שסתומים - כמו של ה-GTI המקורית (110), או מנוע 2000 מאודי 80/פאסאט (נכנס גם למרות שאורכי במקור),

2. 1.8/2.0 16V - מגולף GTI 2/3, בסביבות 139 כ"ס ל1.8 ויותר מ-150 ל-2.0

(הגיע לארץ רק בסיאט איביזה קופרה, האגדה מספרת שהמנוע הזה במקור היה מוציא 170+ כ"ס, אבל בשביל שלא ינגוס במכירות של ה-VR6 הורידו לו את ההספק עם צ'יפ).

 

בנוסף, ישנם את המנועים מוגדשים - 1.8T מהדור האחרון של VW (עד 225 כ"ס במקור) או G60 מהגולף 2 (160כ"ס, בשילוב עם 16V צפה להרבה יותר...ויש כבר כזה דבר בארץ) ואת ה-VR6 שאתה בטוח מכיר, השמועות מספרות שהוא לא תורם רבות להיגוי.

 

לגבי שילדה/מתלים, אם אתה תחליף מנוע אתה חייב דבר ראשון לדאוג לשפר את הבלימה,

כי גם הגולף GTI MK1 במקור הייתה חזקה מדי לבלמים שלה.

כל ערכת בלימה מ-GTI 2 או מאודי 80 תעשה את העבודה (דיסקים 256ממ וקאליפרים גדולים יותר).

סביר גם להניח שהבולמים/כריות/בוקסות של הגולף שאתה עומד לקנות כבר מתו, אז צפה להחלפתם. קח בחשבון שה-GTI באה עם מוטות מייצבים (Anti roll bar) קדמיים ואחוריים במקור,

והייתה נמוכה בס"מ וחצי מהגולף המקורית. בנוסף, Strut Brace קדמי תחתון לגולף 1 הוא בגדר חובה (ואף בה במקור בשירוקו 16V ובגולף קבריולט), כל השאר סתם קוסמטיקה.

 

אני עכשיו הזמנתי בולמי בילשטיין מאנגליה (1600 ש"ח כולל מיסים ומשלוח) וקפיצי אייבך מקובי מהפורום (900 ש"ח),

כרגע אני מחכה להזמין מבריטניה בוקסות Polyurethane של Prothane, ואחרי זה אני יגש להרכיב את הכל.

 

שיהיה בהצלחה, ואם אתה צריך עזרה אל תתבייש,

צחי.

No worries 8)

פורסם
זה שאפשר לשים ברכב שלל מנועים של קבוצת פולקסווגן זה נכון, אבל צריך לבחון את חוקיות העניין....

לא תמיד מה שנכון תאורטית, גם יעבור טסט :!:

 

אייל,

 

אני ציינתי לבחור את שני המנועים הכי פרקטיים לדעתי לגולף 1 (1.8 8V וה-1.8 16V ),

והמשכתי עם ה-1.8T, G60 וה-VR6 רק בשביל שיבין איזה פוטנציאל טמון בגולף.

 

לגבי ה-1.8 16V, המנוע הזה כיכב בשירוקו 2 שמבוססת על השילדה של ה-MK1,

ולפי מה שידוע לי אישרו כבר בעבר מנועים כאלו ברשיון.

 

צחי.

No worries 8)

פורסם

המנועים האלה (1.8 8V וה-1.8 16V) יושבים על אותן תושבות מנוע שקימות או שצרך תאמות ושינויים מיוחדים?

 

ואם אפשר קצת נתונים על המנועים האלה?

 

 

תודה מראש

פורסם

ה-1.8 8 שסת' זה המנוע של ה-GTI מסוף שנת 82 והלאה, והוא מתאים אחד לאחד.

זה המנוע של הגולף שלי כיום, 112 כ"ס, מומנט גבוה כבר בטורים נמוכים (2500),

יחס דחיסה 1:10 ותגובת דוושה מצויינת תודות למערכת הזרקה Bosch K-Jetronic.

 

ב-1.8 16 שסת', פה כבר מדובר על 139 כ"ס בבסיס, ומנוע שאוהב לעבוד גבוה.

השוני בין ה-8V זה בעוד 8 שתומים (מה באמת?), מערכת הצתה ממוחשבת,

ומצנן שמן מקורר מים ולא אויר כמו ב-8V. המערכת הזרקה היא גם K-Jet,

ויש דגמים שבאו גם עם KE-Jetronic. רצועת הטיימינג היא כמו ב-8V,

רק שמצידם השני של הקאמשפטים הם מחוברים בעזרת שרשרת.

בדגמים הישנים אמור להתאים לך אחד לאחד, אבל בדגמים היותר מאוחרים,

אם אני זוכר נכון יש תושבת קדמית הידראולית, אבל גם על זה ניתן להתגבר.

 

צחי.

No worries 8)

×
×
  • תוכן חדש...