Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כבל הרמקול ואר. סי. איי. ביחד?


fixxxer
שימו לב! השרשור הזה בן 7456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה נכון שחשבו על זה שיתכן ומגבר מולקן על מישטח שמחובר ל בודי

 

אבל אני אמרתי במיקרה של רעשים כדאי להפריד אותו מהבודי כי יש רכבים שיש להם שדה אלקטרומגנטי שכן גורם לרעש הזה כשהמגבר מחובר ל בודי

 

 

עכשיו גם יכול להיות מצב הפוך...שדווקא העברת חוט (-) לבודי הרכב מאחד הברגים שמחברים את המגבר לאיפה שהוא מותן

 

כמובן שגם צריך ליבדוק את אותו נושא גם לגבי אקולייזרים חיצוניים או קרוסאובר אקטיבי

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשני הסוגים של המגברים (מבודד או לא מבודד) בידוד המגבר מהשילדה לא יעזור.

 

מגבר שכבר מגיע מבודד - אין טעם לבודד אותו.. למה? כי הוא מבודד :)

 

מגבר שלא מגיע מבודד, אם נבודד את הheatsink שלו מהשילדה הוא עדיין ישאר לא מבודד. למה? כי קיים חיבור פנימי בתוך המגבר בין המינוס שלו ל heatsink.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף כמה שאתה אוהב לטחון.

אתה צריך להבין שלא תמיד הכל שחור ולבן (ראה המקרה שציינתי) ולכן יש מקרים בהם התקנת המגבר על פלטת עץ ככה שהוא מבודד מהשלדה יכולה לעזור בין היתר גם במניעת רעשים (דבר שלא היה לי כח לכתוב כי שוב - סכנת טחינה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב לטחון כי הדברים שנאמרים פה לדעתי לא נכונים...

"פתרון", של מיקום מגבר על פלטת עץ, לרעש אלטרנטור הוא לא פתרון לדעתי... אין כל בסיס לפתרון שכזה.

ואפשר להבין את זה בברור מההודעה הקודמת שלי.

אבל עזוב.. לא נתווכח....... כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה, ומה שהוא מוצא לנכון שיעזור לו לפתרון הבעיה.

רק אמרתי את דעתי בנושא..

 

 

המקרה שציינת על הבחור ששרף את המגבר אתה מתכוון?

אין לנו שליטה על זה... מסיבה פשוטה.

אם המגבר שלנו מגיע מבודד מהמפעל, אז יופי, לא נוכל לגרום לקצר אם ניגע עם כבל מתח בheatsink.

אם המגבר שלנו לא מבודד, וננסה "לבודד" אותו ע"י מיקומו על פלטת עץ, זה לא יעזור, כי קיים חיבור פנימי בין המינוס לheatsink.

וכמו שאמרת, הפתרון הכי טוב הוא לדעת איך לעבוד, שזה אומר לנתק את הפיוז הראשי מכבל המתח.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להיכנס לוויכוח מיותר אני רק אומר שהדברים האלו הם דברים שעוזרים במציאות, ראיתי את זה במו עיניי. לדגי ההסבר לכך יש לנו ויכוח ואין לי כח לפתוח אותו מחדש.

 

הייתה תקופה של משהו כמו שנה בחיי שהייתי כמעט של שבוע יום יומיים אצל מתקין ליד הבית שלי (פוקו שמע את הסיפור ממקור ראשון :wink: ) ושם למדתי שלא כל הדברים שאנחנו חושבים שהם לא אפשריים בשל הסבר כזה או אחר הם באמת כך.

 

כמו שאמרתי פעמים רבות בפורום (כבר לפני למעלה משנה) אני מקבל את ההסבר למשל שאומר שהפרדת כבל מתח מRCA הוא לא דבר הכרחי ושלא עושה הבדל. למרות זאת ולמרות שבאמת אין לי הסבר לכך הדבר עזר לאנשים במקרים מסויימים.

לאבי מהפורום (MOOCH) היה מקרה דומה ולטענתו (למרות ששוב לא מצאתי לכך הסבר) הוא הפריד בין המתח לRCA וזה מה שעזר וכמוהו יש עוד.

 

אז אפשר להתחיל לזרוק השערות וניחושים למה עשה את השינוי ואפשר פשוט לנקוט באמצעי "זהירות", גם אם הם נראים לנו לא הכרחיים.

כל עוד הם לא עושים לנו חור בכיס אין סיבה שלא, לפחות זו דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי באמת היתה תקופה כזאת...

כשהייתי בן 15-16... הייתי פשוט הולך פה למתקין באיזור ורואה איך הוא עובד :) זה היה נחמד...

 

 

בקשר להפרדה של הכבלים...

זוכר שהשילדה שלנו מכילה זרמי DC רבים ומשרה על הכבלים שלנו?

בדרך כלל האנשים שמדברים על זה שהם הפרידו את כבל המתח מכבל הסיגנל וזה עזר להם.. מה הם עשו בדיוק? שני הכבלים בהתחלה היו צמודים ועברו בצד שמאל של האוטו.

מה שהם עשו, הם השאירו את המתח בצד שמאל, ואת הסיגנל העבירו לצד ימין.. והופה.. פחות רעש? מקרים כאלה באמת יכולים לקרות..

אבל הם לא קשורים לעובדה שכבל המתח לא נמצא יותר ליד הסיגנל.

הם קשורים לעובדה שיש מיקומים שהם יותר שקטים בכל הסביבה הזאת של האוטו.

אז יש לנו סינגל בצד ימין ומתח בצד שמאל, יפה?

אני מוכן להתערב שאם הם יעבירו את כבל המתח מצד שמאל לצד ימין, הרעש לא יופיע שוב. (בתנאי שכבל הסיגנל שקט בצד ימין עם אורות דלוקים ורכב מותנע).

לא ניראה לי שאותם אנשים ניסו לעשות את הניסוי הזה, הם פשוט הגיעו למסקנה לא להשים מתח ליד סיגנל...

מי שזה מעניין אותו, שיעשה את הניסוי ויגלה את האמת.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי לנחש, המתקין פשט את הרגל? :wink:

 

האמת לא ברור לי את מי זה יעניין. בכל זאת זה פורום אודיו ולא פורום אלקטרוניקה. אם זה פתר לבן אדם את הבעיה מה צריך לעניין אותו בדיוק בדיוק מה ההסבר לכך (ואת הרוב זה באמת לא מעניין). הוא בסך הכל רוצה לשמוע טוב ברכב ולכן כל אמצעי הזהירות האלו, גם אם באופן עקיף הם תורמים לפתרון הבעיה, טובים.

 

אצל אבי ממה שאני זוכר דווקא הוא שינה את המיקום של המתח והRCA ולטענתו זה עזר, אבל כמו שאמרתי אין לי הסבר לזה (וזה לא מטריד אותי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אמור לעניין מישהו שמתעניין באם או מאמין במיתוס או לא.

ואם הוא רוצה לבדוק אם זה באמת מיתוס, שיעביר את כבל המתח ליד ה RCA במערכת השקטה שלו, ויבדוק אם יתווסף רעש.

 

בקיצור, שאנשים יעשו מה שטוב להם.....

במוקדם או במאוחר אם הם יהיו אינטליגנטים מספיק להבין את העובדות, אולי הם יגלו את האמת בעצמם.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם אפשרות שהבן אדם יהיה אינטילגנטי או יחשוב שהוא כזה ולא יבין דברים במלואם, לבל נשכח אפשרות שכזו.

 

ובכל מקרה כמו שאמרתי לך בעבר, אני מבטיח לך שבפורום אודיו וקולנוע ביתי של תפוז יש אנשים מאוד אינטילגנטים ולמרות זאת אתה לא מסכים עם דברים רבים ממה שהם אומרים. לחשוב שאתה אינטילגנטי יותר (ולא אמרתי שאתה חושב כך אך זו הנגזרת מדברייך) זו התנשאות, שכן אין הנחתום מעיד על עיסתו ולחלק מהכותבים שם יש ניסיון וידע גדולים בהרבה משלך (וגם משלי) בכל הנוגע לאלקטרוניקה, חשמל ואודיו.

 

איך אתה אוהב להגיד - "אף אחד לא יודע הכל" ואני אוסיף שלהרבה דעות ניתן למצוא כאלו שמנוגדות, גם בנושאים מדעיים ובזאת סיימתי את דברי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה מה להבין.

 

כשהווליום על 0 ולוחצים על הגז, כמה זרם זורם דרך הכבל מתח? אם כל כך קצת, למה שומעים את שריקת האלטרנטור ברמקולים? כי כבל המתח הוא מקור מתח "גדול מאוד" ש"מקרין" על הסיגנל..?

 

כשלוקחים מערכת שקטה, ומעבירים ליד הסיגנל שלה את כבל המתח של המגבר, לא נוסף רעש, למה?

 

יש פה עובדות, שאתה יכול לבדוק אותם בעצמך אם זה מעניין אותך.

ולא צריכים להיות כל כך אינטליגנטים בשביל להבין אותם.

גם אני סיימתי את דברי.....................

כל אחד שיעשה מה שטוב לו.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...