Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6553 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ליאור, אתה הזוי (לא שזה חדש...) :shock:

 

הפוקוס נוחה (אומנם פחות מהיוצאת), מרווחת, איכותית, מאובזרת, בטוחה ומתנהגת לא רע.

חבל שה-1.6 עצלנית אמיתית :-(

 

אוראל, למה הזוי? מבטיח לך שאם היית נאלץ לבחור, היית בוחר ב-I30 גם אתה לעומת הפוקוס. באמת שאני לא רואה מה יש להעדיף ברכב עם מנוע כה חלש, עייף ומיושן.

 

נ.ב - הידעת שיש לפוקוס בלמי תוף מאחורה? (:shock:, הלו אנחנו עוד מעט בשנת 2009). דברים אלו נכתבו על פוקוס 1.6, שלא יהיו אי הבנות.

Twincharger Stratified Injection

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אנחנו רוצים גם מכונית חדשה ומתלבטים בין טידה לפוקוס, שניהם 2008.

מה שאנחנו רוצים זה: מכונית אמינה, סולידית, חסכונית בדלק, נוחה ונעימה. ביצועים, עוצמה וכאלה פחות חשוב.

 

מכיוון שלא התייחסתם בכלום לבטיחות אז הטידה מתאימה לכם (לא איכפת לכם מבטיחות של רכב שקונים ב- 111 אלף ש"ח ??).

 

הטידה יותר חסכונית מהפוקוס (כנראה שב- 10% יותר חסכונית).

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

I30 נחמדה מאוד (בעיקר ברמת הגימור הבכירה).

 

B3 מזעזעת להחריד (דוד שלי קיבל כזאת מההשכרה בביקורו האחרון בארץ) - לא מאובזרת במיוחד, לא מרווחת במיוחד, לא איכותית במיוחד ויש לה תא מטען קטן במיוחד :shock:

 

מעדיף את הפוקוס על שתיהן (בעיקר על ה-B3), למרות המנוע החלש...

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אולי לגבי ה-B3 באמת הנושא נתון לויכוח, אך באמת שאני לא רואה מדוע להעדיף את הפוקוס על ה-I30.

 

אז בסדר, לפוקוס יש אחלה התנהגות כביש, מה זה שווה עם יחידת כוח שנתקעה איפשהו באמצע שנות ה-90'?!

 

ושוב - בלתי תוף אחוריים?! WTF?!!

Twincharger Stratified Injection

פורסם
למה לפסול את הפוקוס? מנוע עצלן ומיושן, רכב כבד ואיטי, נוחות נהיגה לא משהו (מנסיעה שאני ערכתי עליה), לא חסכונית במיוחד, לא מרגשת, בקיצור - לא מצטיינת בדבר אחד אפילו. סתם עוד פורד.

 

אם כבר פוקוס, את גרסת השני ליטרים.

 

"סתם עוד פורד"? נו באמת.

 

הפוקוס מכונית מצוינת עם חסרון מהותי יחיד בדמות מחסור בכוח מנוע. אם זה לא חשוב לפותח השרשור, בשאר המאפיינים היא תספק אותו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אפשר להבין את פשר גישתו הזלזלנית של "האחד" בפוקוס. את מה שהוא אומר הוא אומר מאחורי ההגה של גולף TSI שנותנת פחות או יותר את כל מה שלפוקוס אין, ובכמויות.

פורסם

המבחן ש-ZX2 שלח משבח מאוד את הפוקוס מול הטידה. פעם שכרנו פוקוס ונסענו לים המלח. הנסיעה היתה טובה מאוד, נעימה ונוחה. הרגשתי קצת איטיות בעליות, אבל לא משהו נורא. כאמור, ביצועים לא ממש ממש חשובים לי. התרשמתי גם שהיא די חסכונית בדלק.

באשר ל-I30, הבעיה היא שהפוקוס כבר בשוק הרבה זמן וממה שאני מדבר עם בעלי פוקוסים הם מאוד מרוצים ממנה. I30 חדשה.

אני מעדיף האצ'בק מסדן, נראה לי יותר פרקטי, לא צריכים ממש בגאז' גדול.

איזה עוד אופציות יש? מה עם גולף 1.6 ידנית? עולה 117K.

פורסם

כל זה אמר מישהו שנוהג בTSI, שבעצם נותנת פי שתיים כמעט מכל דבר שהפוקוס נותנת (כעקרון הפורד לא מנסה להיות TSI\B3\I30\3\COROLLA\TIDDA\OPTRA\CIVIC\JETTA\GOLF או כל שאר הקט' הנפוכה הזאת)

הפורד מנסה להיות משהו משל עצמה, והיא מצליחה.

היא מהנה גם בגרסאת 1.6, היא נוחה ותומכת, לטעמי יפה, מרווחת (אולי הכי בקט'), איכותית מאוד ובעלת אבזור עשיר ותחושת קונסולה עשירה.

טידה לא נותנת שום דבר מיוחד, למען האמת בהשוואה הזאת הייתי מוחק אותה, וגם קרסו היבואנים לוקחים חלק נכבד בעניין, שכן אני אחד מנפגעי החברה הגרועה להחריד הזאת, אם משווים אותה לUMI אז היא ככל הנראה גרועה פי 3.

C4, לא ברשימה שלך במילא, אז למה ..

הI30 ככל הנראה הכי מתאימה בשבילך, היא יחסית איכותית, זריזה יחסית, נוחה באופן סביר, בטיחותית (חוץ מ-4 כוכבים, מביך לרכב בשנת 2009 [כמעט], כנ"ל הסיוויק, גם 4 כוכבים) יחסית, אמינה יחסית ומרווחת יחסית. (שמת לב שהכל יחסית ? האוטו בהחלט ממוצע וסביר, אבל כנראה הכי יתאים).

בקשר לB3 - אכן, היא איננה כל כך איכותית, ולמען האמת, הפעם הגיע הזמן שלא אגן על סובארו, אם נשווה פוקוס לB3, זה שני עולמות שונים (לטובת הפוקוס).

הB3 מרווחת, מהנה לנהיגה, יפה (לטעמי), לא יקרה כל כך, אמינה כמו תנור עצים [טופגיר?], בעלת נוכחות (להגיד לך אמת ? אם תיקח כל רכב מהקט', כמו אלה שכתבתי למעלה ותוסיף SX4, ליאנה, C4, מגאן, קליו, סיאט איביזה\ליאון , שקודה (לידיעת אלה שלא יודעים, אומרים שקודה, לא סקודה, ה"V" הקטנה מעל הS הופכת את זה ל"ש") אוקטביה, זה הרכב שיסובב הכי הרבה עיניים, יש לו מקדם פוזה רציני ביותר, בגודל של צ'כיה כולה. (לטוב או לרע, בשביל צעירים זה טוב).

אבל בשאר הדברים הפוקוס מנצחת -

היא מרווחת מעט יותר, מהנה לנהיגה באותה רמה, וביצועים מאוד דומים, גם היא יפה, אבל פוזה היא לא, גם היא לא יקרה כל כך, וכן היא איכותית יותר.

בכל מקרה הB3\I30 ישככו מהמורות יותר טוב מהפוקוס, ולטעמי עדיפות מבחינת נוחות מושבים ונוחות בכללי.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אכן The One יכול לדבר הרבה בתוך ה-TSI שלו, הלוואי על כולנו...

בטיחות כן חשובה לנו, ולדעתי הפוקוס גם מצטיינת כאן.

מה לגבי גולף 1.6 ידנית? לא FSI.

פורסם
אכן The One יכול לדבר הרבה בתוך ה-TSI שלו, הלוואי על כולנו...

בטיחות כן חשובה לנו, ולדעתי הפוקוס גם מצטיינת כאן.

מה לגבי גולף 1.6 ידנית? לא FSI.

אם הגענו למצב של 1.6 לא TSI, אז גם הרכב הזה לא חזק מדי ..

לדעתי, לך על הפוקוס וזהו, ה"פשרה" (לא ממש נראת לי פשרה) בין רכב בטיחותי (6 כ"א, ESP, ABS,EBD ו5 כוכבים) נוח, איכותי ומרווח מאוד ומהנה יחסית.

הנ3 נופלת בתחום הבטיחות בדבר אחד, מערכת הESP מגיעה רק בגרסאת ה2000 הבסיסית ומעלה. (קיבלה 5 כוכבים + 6 כ"א, ה5 כוכבים התקבלו ע"י ANCAP, ולא ENCAP, אך לאחר בדיקה מעמיקה ראיתי שהגרסא שנבדקה בANCAP תואמת לגרסא המשווקת בארץ.

אם היא לה ESP בכל גרסא, היא הייתה בטוחה ברמת הפוקוס, ובטוחה יותר מI30 (כל האבזור, רק שהיא קיבלה 4 כוכבים במבחני ריסוק)

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

הENCAP העודה האם קיים ESP ברכב לא משפיע על הציון בANCAP כן משפיע.

 

מזדה 3 קיבלה 4 כוכבי בטיחות ולא יכול לקבל 5 והועבדה שיוסיפה לה ESP לא תשנה את זה.

 

לגבי הפוקוס,עולה בכל פרמטר על הטידה על הI30 וגם על B3,בנוחות ובבטיחות בטח ובטח,באבזור בטח ובטח,הסעיף היחיד שאפשר להגיד שהפוקוס היא חלשה בו היא המנוע בגירסת ה-1.6,אבל הוא לא חלש בצורה קטסטרופלית.

 

אתה קונה משפחטומטית לא מטוס קרב,הגעה מA ל B פוקוס תספק את הסחורה בצורה הכי טובה לדעתי ונוחות ובטיחות מירבית שאף רכב בקבוצה לא יספק.

 

ואגב יש גירסת 5 דלתות אם זה מה שעושה לך את זה,והתא מטען שם באמת קיים לאומת דוגמית שיש ב B3

פורסם

ניכרת התחושה פה בפורום, שבחיים לא יפרגנו פה לרכב קוריאני ביחס לרכב אירופאי מקביל.

הרכבים הקוריאניים כיום התקדמו פלאים ביחס לשנים הראשונות פה בארץ שהם דשדשו ולא היו הכי פופולריים בלשון המעטה.

 

הבעיה פה נובעת מסטיגמות עתיקות יומין שמה שאירופאי, חייב להיות בהכרח טוב יותר. אז אני לא מסכים עם זה ופותח השרשור יכול לעשות נסיעת מבחן על שתיהן ולהחליט בעצמו.

 

הפוקוס ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה היא פשוט בושה מוטורית, וממש לא מעניין אותי כמה תסובבו את זה על נוחות, התנהגות, איבזור, בטיחות וכו'.

כל הדברים האלו נכתבים לא בגלל שאני נוהג על גולף TSI אלא כיון שהיתה לי בעבר גם התלבטות בין הפוקוס למאזדה 3, וגם אני נהגתי על שתיהן והלכתי בסופו של דבר על המאזדה. בזמנו עשיתי גם נסיעת מבחן על הפוקוס 1.6 (שנת 2006) וגם היתה ברשותי אחת ליום שלם וממש לא נהניתי מהרכב.

שוב, מה כל הפלוסים בפוקוס שווים אם בשורה התחתונה אתה עושה אותם בצורה כל כך לאה ומגושמת להחריד?

 

פשוט לא מובן לי העניין הזה שהפוקוס כבר קרוב ל-10 שנים (!!) עם אותה יחידת כוח, זה פשוט נראה לי זלזול בשוק הישראלי ורק אנשים שבאמת רוצים להגיע באיטיות ממקום למקום וממש שונאים לנהוג - יקחו אחת כזאת.

 

ובואו אגיד לכם עוד משהו, הפרשי ההאצות בין המאזדה 3 למשל לבין הפוקוס היא איזה שניה וקצת (לטובת המאזדה כמובן) לצורך העניין;

במאזדה האצות הביניים וההאצות מאפס למאה מרגישות מהירות יותר ולא תוך 12.4 שניות לכאורה. בפוקוס? התופעה ההפוכה, 13.6 שניות למאה לפי נתוני היצרן, אך בפועל היא מרגישה אף יותר איטית (משהו בסביבות ה-15 שניות).

ידוע לי שפותח השרשור לא ביקש רכב מהיר וכו', אבל עדיין, הפוקוס פשוט עצלה, כבדה ואיטית אפילו ביחס למשפחתית ממוצעת כיום. לי היא הרגישה הרבה מתחת ל"ממוצע".

Twincharger Stratified Injection

פורסם

אני מודה ומתוודה שלא נסעתי בחיי על הפוקוס לכן לא אגיב על נוחות נסיעה וכ"ו אך מבחינת איבזור הi30 טובה ממנה מנסיון המושבים מאד נוחים והאוטו מרגיש חזק ונמרץ .. קשה לי להגיד עד כמה הוא מהנה לנהיגה כיוון שאני לא ממש נהנה מנהיגה אך זה לא סיוט לנסוע עליו

ואמת שצריכת הדלק חשובה לך לכן הi30 עדיפה בהרבה כיוון שהצריכת דלק שלה טובה מהפוקוס לפחות בקילומטר אחד לליטר וגם כך בחשבון שבעליות הפוקוס תתאמץ פי כמה מהi30 ועל כן תצרוך יותר דלק

וגם בהאצות תצטרך להדביק את הגז רק כדי ליצור תאוצה סבירה (שוב צריכת דלק גבוהה מאד) לעומת זאת ביונדאי אפשר לבצע עקיפה בטורים נמוכים בהרבה גם יותר יעיל ופרקטי וגם חסכוני יותר

פורסם

תשמע בטח שאחרי שנסעת בTSI כל דבר אחר מרגיש איטי

 

בכל מקרה אני לא מבין את האהבה הישראלית לבינוניות.

 

I30 היא בינונית ומטה,היא בינונית במבחינת נוחות,היא בינונית מבחינת אבזור,היא בינונית באיכות בניה,והיא בינונית בבטיחות.

 

יש אמרה שאומרת שלא מחליפים משהו שעובד.

 

לדעתי פורד עשו טעות שלא החליפו את היחידת הנעה 1.6 למשהו חזק יותר,אבל זה לא אומר שהמצב בפוקוס הוא כמו שאתה מתאר אותו.

 

משפחטומטית אמורה לקחת משפחה בנקודה A לנקודה B,רצוי שתהיה מרווחת כמה שיותר,נוחה כמה שיותר,בטיחותית כמה שיותר

 

אתה לא קונה כאן רכב ספורטיבי,ועם מי בדיוק אתה הולך להתחרות? מזדה 3 ליסינג ברמזורים?

 

בקיצור המנוע בפוקוס בסדר גמור בשביל הצרכים של משפחה ממוצעת,הוא יספק את הצרכים,וכל השאר ברכב הרבה מעבר למה שאחרות בקטגוריה יכולות להציע.

 

זה שעם ישראל כבש וקונה מזדה לא מחייב שהרכב הוא הכי טוב שקיים בשוק,זה פשוט אוטו עם הכי הרבה פוזה,והכי הרבה תחושת מהירות שיש במשפחטומטיות של היום,דברים חשובים כמו בטיחות זה לא בראש מעיינו של מר ישראלי.

 

אם אתה רוצה כמעט אירופי לך תקנה I30 ואם אתה רוצה אירופי אמיתי תקנה פוקוס זה מה שיש לי להגיד לך

פורסם

הבעיה של הפוקוס, שלמעשה לא הוחלף כבר די הרבה זמן, אלא עבר מתיחות פנים פה ושם.

זו אולי רשלנות של היצרןת או שיקול לא נכון, לא יודע.

כיום היצרנים מחליפים דגמים לאחר 5-6-7 שנים בממוצע.

בפורד כנראה שכחו את העניין.

למרות זאת הוא עדיין נחשב לרכב טוב- שוב - עפ"י יעודו.


×
×
  • תוכן חדש...