Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעל אוודי מאוכזב מצ'מפיון מוטורס [דין בענייני שמן גיר]


RAZ1212
שימו לב! השרשור הזה בן 5813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע מה זה אי וודאות אייל, אצלי יש בורג ריקון שמן, מעליו יש בורג מילוי שמן.

 

בספר כתוב 2 ליטר שמן גיר, לוקחים צינור של מזגן, מכניסים לחור מילוי, ומתחילים לשפוך שמן מהבקבוק לצינור.

 

בלי מכשירים מיוחדים ובלי כלום.

 

כשמגיע לקוח עם מנוע חם השמן יוצא ברובו ומה שנשאר שם זאת כמות אפסית וזניחה.

 

בספר כתוב 2 ליטר שמן גיר,

 

( יש צדיקים ) אבל הרוב יודעים יותר טוב מהספר .. וגם אם מראים להם , מה כתוב על סוג הנוזל .

התשובה, עזוב - דקסרון 3 , מתאים פה ( ואנחנו מדברים על נוזלים סינטטיים )

 

לבדוק, כמה נכנס , אחרי המילוי , לא יודעים - יש ממסרות שבהן הבדיקה, על P .

ויש ממסרות על N .

בממסרה אשר הבדיקה צריבה להיות על N . במידה ותבדוק על P , יראה כאילו , יש נוזל במלואו .

אולם בפועל יהיה חסר נוזל , וכאשר תבדוק ב N . לפי ההוראות, תראה את המצב הנכון .

 

- ספרים רבותי , ספרים - ( הגשש החיוור )

אז תומר , מה לעשות , זה המצב . ( ושוב מדגיש, יש צדיקים בודדים )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה לא צדיקים, זה אנשי מקצוע שעובדים בצורה נכונה.

 

אומנם אני לא מכונאי, אבל ברכב שלי אני מטפל לבד ויש דברים שאני לא אחפף בהם, במיוחד מילוי נוזלים כאלה ואחרים.

 

כשאני מכניס רכב למוסך מורשה יבואן, אני מצפה שעבור המחיר הגבוהה יותר שאני משלם שם, אני אקבל גם עבודה בהתאם.

 

לא יתכן שמכונאי של צ'מפיון לצורך העניין לא ידע למשל איפה הפילטר אויר בגולף.

 

כל הבעיה נובעת מסיבה פשוטה, שברוב המוסכים, המכונאים אינם בעלי תעודה אלא עובדים מזדמנים חסרי ידע שלאחר העבודה המנהל עבודה בודק שהם סידרו מה שצריך בצורה מספקת ולא מעבר לזה.

 

אני אתן פה דוגמה הכי פשוטה שיכולה להיות

 

יש רכבים שהגיעו במקור עם סוג של מגן\ריפוד מתחת לתא מנוע. מסתבר שבשביל להחליף שמן מנוע יש צורך בפרוק המגן הזה והרי למה להחזיר בחזרה את המגן הזה אם בטיפול הבא שוב צריך להוריד אותו? הם פשוט היו מורידים את המגן בטיפול הראשון וזורקים לפח.

 

גם בסיטרואן ראיתי שפרקו פלסטיקה עליונה בתא מנוע ולא החזירו אותה רק כי איבדו את הקליפסים שלה והלקוחה לא ידעה מזה בכלל. ומדובר במוסך מורשה יבואן

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה זה צריך להיות ככך? למה כל השנים אף אחד לא עשה שום דבר בנידון,לא שר התחבורה ולא אף אחד, הרי זה דבר ידוע שהרבה מהתאונות הדרכים נגרמו בגלל רכבים לא תקינים. לדוגמה באוטו של חבר שלי לא חיברו כמו שצריך את הצינור וואקום של בוסטר בלמים,הצינור כבר כמעט השתחרר, דרך אגב גם בצ'מפיון! מזל שהוא שם לב לפני שקרה משהו.

ומה שהכי מעצבן זה כאשר אתה מבקש מאותם החברה בצ'מפיון להחזיר את הפלסטיקים,ברגים,חלקים למיניהם שלפי דעתם לא חשובים שהם לא חיברו בחזרה, הם עוד מתעצבנים...:x:evil:

בקיצור אין על מי לסמוך, צריך לתקן לבד וזהו..

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ולא הייתה מעולם המלצה של פולסווגן לא להחליף שמן גיר+פילטר מעולם זוהי פשוט הוראה שקיימת בישראל

אין אותה באירופה ואין אותה בארצות הברית

ההוראה הגיעה בשנת 1998 אחרי שהיו תקלות מוזרות שנבעו אחרי החלפת שמן גיר אוטומט במוניות הראשונות שהגיעו

לארץ פולסווגן וונטו [ההסבר ארוך אבל בכלליות רמת ידיעת נושא החלפת שמן גיר ברכבים הנ"ל [בלי מדיד שמן הייתה בחיתולים

ונעשו המון פשלות בנושא לכן יצאה הוראה שהודיעה למוסכי הרשת שיפסיקו להחליף שמן גיר ופילטר גיר]

אז שמי יורם ממוסך אדמונד ואם יש משהו שאני מבין בו ומבין בו טוב אלו הם גירים אוטומטיים

שמן גיר אוטומט תפקידיו כמו שמן מנוע לנקות לשמן לקרר

אחרי ק"מ או פרק זמן מסוים השמן מאבד את היכולת לבצע את הפעולות הנ"ל ביעילות וכמו שאתם מבינים ששמן מנוע צריך להחליף

אז הגיע הזמן שרמת הבורות שלכם תשתפר ותדעו שאין הבדל בין גיר למנוע בטיפולים שלו

אצלי במוסך יודעים כל 30000 ק"מ או 1 בשנה מה שבא קודם

בתודה יורם לוי מוסך אדמונד

 

אדון יורם הנכבד,

 

אני לא יודע למי התכוונת שרשמת "אז הגיע הזמן שרמת הבורות שלכם תשתפר ותדעו שאין הבדל בין גיר למנוע בטיפולים שלו" אולי ללקוחות התכוונת ?

 

במידה והיית מבצע חיפוש בפורום וקורא הודעות של משתמשים רבים היית מבין שרמת הידע של מספר אנשים היא גבוהה מאוד.

 

ברשותך אני הרחיב את הנושא של "הבורות"

 

1. בספרות הייצרן וגם בחומר הלימודי של הייצרן בעניין תיבות מסוג 01M המותקנות ברכבי הקונצרן החל משנת 1995 לא קיימת הנחיה שלא להחליף נוזל ATF או איסור החלפה אלה רשום במילים האלה :

 

Filled for life No change

 

 

אני מסכים איתך שאין איסור על החלפת השמן וגם אנוכי ממליץ על החלפתו.

 

 

2. רכבים אשר יוצרו החל משנת 2006 קיימת הנחיה ברורה של הייצרן לבצע החלפה לאחר 60K במדינות בעלות מזג אוויר חם הכולל את ישראל (ראה קובץ מצורף).

 

מצורף קובץ עם הסבר מפורט כיצד מחליפים נוזל ATF בתיבה מסוג 01M.

הנחיה 1.pdf

הנחיה 2.pdf

New VW ATF 01M transmission, checking ATF.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם האנגלית שלי שווה משהו, אז התרגום של הציטוט שהבאת אומר כדלקמן : " לכל החיים ( חיי התיבה כמובן ) אין להחליף ".

אם זו אכן הנחית היצרן, נראה לי שהפרשנות שלך מעט רחבה. בכל מקרה היות ואין המדובר בלוחות הברית, כדאי לברר עם היצרן אחת ולתמיד מה הוא חושב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי,

 

כאשר קיימת בעיה בהחלפת של רכיב או נוזל הייצרן במפורש כותב הודעת אזהרה בכיתוב מודגש והנזק שעלול להגרם.

 

אכן אני מתרגם את הכתוב בהוראות הייצרן בצורה מורחבת בהסתמך על הקובץ הנוסף שצירפתי שבו רשום שיש להחליף נוזל ברכבים משנת 2006 שבהם התיבה זהה לשנים קודמות.

 

עבור...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורם ערב טוב



אני שמח שהצטרפת לפורום בו רבים בעלי פולקסווגן ושאלות רבות עולות בנוגע לרכבים האלו.

מרק,

יורם אדם מנוסה ביותר,אדיב,הגון ומקצוען אמיתי (ואני אומר הכל מניסיון).דע לך שחלק גדול ממוסכי המרכז,חלקם אף מומלצים בחום בפורום ע"י חלקנו,מפנים אליו רכבים המגיעים אליהם עם בעיות בגיר.

אין פה מקום להתכתשויות אני חושב,אלא להיפך,להקשיב לאנשי מקצוע ולייחס חשיבות למה שאומרים.

אני חושב שיש לייחס לדברי יורם משמעות ומשקל,כי הוא יודע על מה הוא מדבר,ויכול להיות נכס לפורום.

מעבר,כולנו שוכחים דבר בסיסי-קודם כל תיבה שעשתה 195K ,זאת של פותח השירשור,בלי בעיות עד כה,והגיעה לגיל שכזה,זה קודם כל יפה כשלעצמו.

ישנן תיבות רבות שלא מגיעות לחצי חיים של התיבה המדוברת .

חוץ מזה,תיבות הקונצרן נוטות לעשות בעיות לחלק מהנהגים,(גם לי אגב) חלק מהסיבות שמורות עם קונצרן VAG, חלק ייתכנו בגלל בעיית הקולר הידועה לשמצה,וחלק כי פשוט התיבה עברה התעללות ואורך חייה קוצר בחצי בשל כך.

אני נוטה להסכים עם יורם,והוא בתור אדם שמטפל בתיבות האלה לא מאתמול,יכול לתת מושג על מספר האנשים שחזרו אליו עם בעיה אחרי החלפת שמן גיר,לעומת מספר האנשים שלא חזרו אליו עם בעיות לאחר החלפה,וכך ניתן לראות באמת האם יש דברים בגו.

 

רן

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בספרות הייצרן וגם בחומר הלימודי של הייצרן בעניין תיבות מסוג 01M המותקנות ברכבי הקונצרן החל משנת 1995 לא קיימת הנחיה שלא להחליף נוזל ATF או איסור החלפה אלה רשום במילים האלה :

 

Filled for life No change

 

אני מסכים איתך שאין איסור על החלפת השמן וגם אנוכי ממליץ על החלפתו.

 

לא הבנתי.

 

היצרן כותב NO CHANGE, כלומר ללא החלפה. אז מה? זה לא נקרא איסור החלפת שמן?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי.

 

היצרן כותב NO CHANGE, כלומר ללא החלפה. אז מה? זה לא נקרא איסור החלפת שמן?!

 

יצרן הרכב, לא מייצר את הנוזל ATF הסינטטי, הנמצא בממסרה האוטומטית .

 

הוא רוכש זאת מחברות מתמחות בנושא, לפי מפרט הממסרה, ודרישות העומס מהממסרה .

 

אני מוסיף מדיון קודם בנושא .

בעניין: שמן גיר מאזדה 6 2003

הוראות יצרני הנוזל הסינטטי לממסרה אוטומטית "האיכותיים ביותר" בארה"ב.

אומרות : כל 180.000 ק"מ. בתנאי עבודה סבירים.

בתנאי מאמץ. 120.000 ק"מ. רכבי הסעה ועבודה . 90.000 ק"מ.

זה המידע . .

ישראל נחשבת כמדינה, אשר יש בה עומס חום ( מקררים ומזגנים , מגיעים לפי תקן איזור טרופי חם )

 

- וכבר היו מקרים, רכבים הגיעו עם מזגן, לא מותאם לעומס החום בארץ , ( את תקינת היצרן הם עברו )

אולם בארץ, כשלו , ובארץ, החליפו להם את הרדיאטור הקידמי של המזגן, לגדול יותר , והוסיפו

מאוורר נוסף בחזית הרכב -

 

ולכן תנאי התחזוקה של מערכות המיצרות חום , צריכות להיות מוקדמות יותר . ורצוי להחליף .

( ושוב אני מדגיש , נוזלים סינטטיים ATF , מוחלפים ברכבים רבים בארץ, לפי הוראות יצרני הרכבים )

 

לידיעתך - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי ואולי עם, קשר לענין נוזל התיבה ב VAG, דומה שהיגיע הזמן לרדת מהעץ הזה של תנאי חום קיצוניים בארץ. כל מי שמכיר את תנאי מזג האויר בקיץ במרבית מדינות ארה"ב, דרום מזרח אסיה, דרום ומרכז אמריקה, אפריקה, יודעים מה ? כל העולם, למעט אולי חלק מצפון ומערב אירופה ואולי ניו זילנד, יודע שמזג האויר ועומס החום כאן לא כל כך קיצוניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי ואולי עם, קשר לענין נוזל התיבה ב VAG, דומה שהיגיע הזמן לרדת מהעץ הזה של תנאי חום קיצוניים בארץ. כל מי שמכיר את תנאי מזג האויר בקיץ במרבית מדינות ארה"ב, דרום מזרח אסיה, דרום ומרכז אמריקה, אפריקה, יודעים מה ? כל העולם, למעט אולי חלק מצפון ומערב אירופה ואולי ניו זילנד, יודע שמזג האויר ועומס החום כאן לא כל כך קיצוניים.

 

רועי , עומס חום , הוא פונקציה של , טמפרטורה + לחות (מים באויר ) + הולכת חום איוורור (רוח)

אפשר כי הטמפרטורה החיצונית, תהיה זהה, בשני מקומות - אולם עומס החום יהיה שונה .

 

אנו דנים , ומנסים להבין , מדוע מערכות מסוימות כושלות בתנאים מסוימים .

 

ולכן , יש הבדל בהולכת חום , אם האויר רווי (מים) או יבש .

 

והפרש זניח בחום מערכת , כגון ממסרה , שנאי חשמל , מעבד מחשב , לפעמים הפרש של מעלות בודדות, יוצר כשל .

לפעמים הנזק מגיע אחרי מספר אירועים , ולפעמים הכשל הוא מיידי .

 

הרכבים החדשים , מערכות המנוע, הממסרה , והקירור , מאוד קרובות ,

מיצרות חום רב ( חום המנוע הועלה למעל 100 מעלות , לשריפה יותר איכותית של הדלק,למניעת זיהום)

תא המנוע מאוד צפוף , ולכן מרווח הסטייה קטן .

 

וההתרשמות היא - רכבים אשר הוחלף בהם נוזל הממסרה, באופן שותף כל כ 45000 ק"מ. לא כשלו .

 

אז זה המידע ( לא מחקר ) - וכל אחד יעשה כרצונו .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשציינתי שהתנאים כאן ודאי אינם יוצאי דופן בקיצוניותם, יחסית למקומות אחרים, גם אני כיוונתי למכלול הידוע כתנאי מזג אויר ולא רק לטמפרטורה חיצונית כפי שאולי אתה הבנת.

נקודה אחת אצלך נשארה מעט סתומה לגבי ואודה לך אם תוכל לבארה. מה הוא בדיוק הקשר בין התרשמות שלך לבין הממצא המאלף של אורך חיי תיבת הילוכים שהוחלף בה נוזל התיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורם ערב טוב

 

 

אני שמח שהצטרפת לפורום בו רבים בעלי פולקסווגן ושאלות רבות עולות בנוגע לרכבים האלו.



מרק,

יורם אדם מנוסה ביותר,אדיב,הגון ומקצוען אמיתי (ואני אומר הכל מניסיון).דע לך שחלק גדול ממוסכי המרכז,חלקם אף מומלצים בחום בפורום ע"י חלקנו,מפנים אליו רכבים המגיעים אליהם עם בעיות בגיר.

אין פה מקום להתכתשויות אני חושב,אלא להיפך,להקשיב לאנשי מקצוע ולייחס חשיבות למה שאומרים.

אני חושב שיש לייחס לדברי יורם משמעות ומשקל,כי הוא יודע על מה הוא מדבר,ויכול להיות נכס לפורום.

מעבר,כולנו שוכחים דבר בסיסי-קודם כל תיבה שעשתה 195K ,זאת של פותח השירשור,בלי בעיות עד כה,והגיעה לגיל שכזה,זה קודם כל יפה כשלעצמו.

ישנן תיבות רבות שלא מגיעות לחצי חיים של התיבה המדוברת .

חוץ מזה,תיבות הקונצרן נוטות לעשות בעיות לחלק מהנהגים,(גם לי אגב) חלק מהסיבות שמורות עם קונצרן VAG, חלק ייתכנו בגלל בעיית הקולר הידועה לשמצה,וחלק כי פשוט התיבה עברה התעללות ואורך חייה קוצר בחצי בשל כך.

אני נוטה להסכים עם יורם,והוא בתור אדם שמטפל בתיבות האלה לא מאתמול,יכול לתת מושג על מספר האנשים שחזרו אליו עם בעיה אחרי החלפת שמן גיר,לעומת מספר האנשים שלא חזרו אליו עם בעיות לאחר החלפה,וכך ניתן לראות באמת האם יש דברים בגו.

 

 

רן

 

אני אישית לא מכיר את יורם ולא כתבתי שום דבר בעדו או נגדו להיפך אני מסכים עם חלק מדבריו.

 

אני לא יודע אם הוא מומחה/מקצוען בתחומו, משמועות אני לא ניזון.

במידה ויורם היה משתתף פעיל בפורום ייתכן שמתוך תשובותיו יכולתי בין הייתר להבין אם הוא מקצוען/מומחה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע מזה דיי המון זמן שיש צורך להחליף נוזל ממסרות בתיבות של VAG כל 30 אלף בערך, כולל הפילטר.

במיוחד בתיבות לרכבים עם מנוע דיזל, שעובדים במומנטים גדולים יותר.

נכון שהמלצת היצרן היא לא להחליף שמן ממסרות בכלל, אבל בעקבות תנאי מזג האויר הקיצוניים בארץ, והשינויי של הטמפ' פה מול מדינות אחרות, פה חל שינוי.

היצרן לא רוצה לתת הוראות שונות לכל מדינה, אנחנו מהווים פחות מאחוז מסה"כ מכירות של היצרן. ואין סיבה שבשבילנו הוא ישנה את זה. הכל עניין של ניסוי ותהייה

מעבר לזה, אני גם ממליץ לכל בעלי ה VAG עם קולר מים של התיבה, להחליף לקולר חיצוני, יש המון בעיות של פריצה במצנן, מה שיגרום לנזק בתיבה ושיפוצה.

אז נכון שאצלנו (במוסך אדמונד) משפצים את התיבות, ואין בעייה לעשות עוד לקח מרוצה ולקחת מזומנים. אבל עדיף להקדים את המכה לפני הנזק.

אסף. הנדסאי רכב

מוסך אדמונד (בעיקר בספ"שים ובארועים משפחתיים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף, מהו לדעתך הק"מטראז' המכסימלי שבו החלפת נוזל תיבה לא תגרום לנזק ?

אני נתקלתי בלא מעט תיבות שהחלפת שמן בק"מ גבוה יחסית כן גרם לנפילת לחץ בגיר וכתוצאה מכך החלו החלקות בעיקר בין 1-2 ובין 2-3 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...