Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8248 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מפרסם את זה כאן מכיוון שזה נושא מעניין לדיון, לדעתי. עלי לציין שזה לקוח מתוך מוסף הרכב ב"גלריה" של עיתון "הארץ" ביום שישי, כל הזכויות שמורות להם :wink:

 

אנשי "הארץ" לקחו ארבע מכוניות - משפחתית בנזין, משפחתית דיזל, סופר מיני בנזין וסופר מיני דיזל. ובדקו את עלויות האחזקה השנתיות שלהן, עם דגש על מידת ההשפעה של עלות הדלק לתמונה הכוללת. כבונוס המשפחתית המונעת בנזין היא האימפרזה LPG המונעת בגז. כך שגם היא נבדקה.

 

אחסוך מכם את קריאת כל הכתבה, ואפנה לטבלאות. הטבלה הראשונה היא טבלת צריכת דלק המראה כי ההשפעה של סגנון הנהיגה יכולה להגיע לכ-75% הבדל בצריכה בממוצע.

 

download.php?id=9069

 

הטבלה השנייה היא המעניינת יותר. יש בה בדיקת עלויות חודשיות ושנתיות מכל התחומים אשר אמורות להציג את העלות השנתית הכוללת של כל אחת מהמכוניות באם נוהגים בהן 18 אלף ק"מ בשנה או 36 ק"מ בשנה.

 

מה שהפתיע אותי בטבלה היא העובדה שלפי החישובים גם בנסיעה של 36 אלף ק"מ בשנה, ההבדלים בין הבנזין לדיזל קטנים ביותר. שימו לב לנתון של הג'ז מול ה-C3 ושימו לב לנתון של המגאן מול האימפרזה הרגילה (המגאן זולה יותר לאחזקה ב-2500 ש"ח בלבד). אני ציפיתי שההבדלים יהיו גדולים בהרבה לטובת הדיזל. אני חושב שהאשם הוא באופן בדיקת העלויות החודשיות, אבל קשה להצביע על המיקום המדויק של ה"טעות". אולי זה עלות ליטר סולר שבכל תחנה כמעט היא זולה יותר בעשרות אגורות, אולי זה עלות התיקונים/חלפים/צמיגים/שונות שמשמעותה כ-600 שקלים בחודש ואני עדיין לא מבין לאן הם הולכים.

 

השורה התחתונה של הבדיקה מובאת בכותרת: "במבחן השוואתי של צריכת דלק התברר שנסיעה של 1500 ק"מ תעלה 200 שקל בסיטרואן C3 HDI, המונעת בסולר, ו-600 שקל בסובארו אימפרזה, המונעת בבנזין. אבל יהיה מעט נמהר להסיק מכך שמשתלם יותר לנהוג במכונית הראשונה."

 

בכל מקרה, קראו והביעו דעתכם.

 

download.php?id=9068

 

רוני

fuel_haaretz.jpg

fuel_haaretz2.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני חושב שהכתבה והניסויי לא ממש מעניינים .. ואפילו אין להם משמעות יתר על המידה...

 

כי בדרך כלל אם קונים דיזל בדרך כלל רוצים לנסוע לפחות 30000 אלף בשנה .. מינימום 25000 , והם בדקו אותם ל 18000 ...

 

מההתחה היה ברור שהעלויות יהיוכמעט זהות , ואפילו עם נטייה קטנה לבנזין (לפחות כך חשבתי ) אבל בסופו של דבר הם כמעט ויצאו אותו דבר ...מה שאומר שהקנייה של דיזל במקרה זה לא מומלצת ....

 

עלויות דומות כמעט , מנוע רועש בדיזל , כוח עדיף בבנזין ..

 

לפי דעתי הם היו צריכים לבחון ב 30000 ... :roll:

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם
עלויות דומות כמעט , מנוע רועש בדיזל , כוח עדיף בבנזין ..

 

לפי דעתי הם היו צריכים לבחון ב 30000 ... :roll:

 

תקרא עד הסוף!! יש בדיקה של 18000 ושל 36000!!

 

והדיזלים המודרנים לא ממש רועשים או חלשים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
עלויות דומות כמעט , מנוע רועש בדיזל , כוח עדיף בבנזין ..

 

לפי דעתי הם היו צריכים לבחון ב 30000 ... :roll:

 

תקרא עד הסוף!! יש בדיקה של 18000 ושל 36000!!

 

והדיזלים המודרנים לא ממש רועשים או חלשים.

 

רוני

:oops:

 

ואללה לא ממש ראיתי בטבלה שהשורה האחרונה היא של 36אלף !!!!

 

אם כך אז לא לקנות דיזלים :!:

 

אני לא מבין איך החישובחם יצאו כך .. משהו לא הגיוני פה :!:

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

באופן כללי , ככול שנוסעים יותר ככה הפער לטובת הדיזל גדל , אני שמעתי על חישוב שאומד שדיזל משתלם מעל 30 - 35 אלף קילומטר (מגהמטר ?) בשנה . כששם הגבול וככול שנוסעים יותר אז זה יותר ויותר משתלם .

פורסם
באופן כללי , ככול שנוסעים יותר ככה הפער לטובת הדיזל גדל , אני שמעתי על חישוב שאומד שדיזל משתלם מעל 30 - 35 אלף קילומטר (מגהמטר ?) בשנה . כששם הגבול וככול שנוסעים יותר אז זה יותר ויותר משתלם .

 

כל העניין פה זה שאפילו ב 36 אלף לא היה כמעט הבדל בעלויות האחזקה !

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

חבל שמול ה C3 דיזל לא נבחנה אחותה המונעת בבנזין, זה לדעתי היה יותר פרספקטיבי.

 

הגפ"מ לא כול כך מעניין במשוואה הזאת מכוון שהוא עדיין לא בתפוצה מורחבת.

 

במקום אימפרזה היה צריך לבדוק את המגאן בנזין גם, או עם רוצים לבדוק יפנית אז היה צורך בלחפש יפנית המונעת בסולר.

 

מנסים להשוות עלות טיפולים וחלקים של יפנית מול צרפתיה?

 

מחיר סולר בממוצע בחודשים האחרונים לא עמד על 2.81, לפחות לא באזורנו.

 

בקשר למנועי סולר אז לאחרונה כבר נתקלתי ב S80 D5, כאשר הוא אמר סולר מלא, פי נפער בהבעה כל כך גדולה שאי אפשר פשוט לתאר, הרכב היה שקט כאילו זה בנזין ורק מחיפוש אחר תווית על דלת המיכל דלק נוכחתי לדעת כי אכן הנהג לא הוזה אלא אני הוא.

 

180 ש"ח הבחור שילם כמעט על 80 ל' של סולר שיספיקו לו לפי קולו ל650 ק"מ מינימום.

 

סולר משתלם לא רק למי שנוסע הרבה אלא גם למי שנוסע על רכבי יוקרה.

 

הרמן.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

ראשית היתרון הלא משמעותי של הסולר הפתיע אותי. הייתי בטוח שהפער יהיה לטובתו באופן מוחץ.

שנית מחירי הסולר ואגרת הרישוי הם תוצאה של מדיניות ממשלתית ויש היום לחץ

ודיבור על השואת מחירי הסולר לבנזין.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם
ראשית היתרון הלא משמעותי של הסולר הפתיע אותי. הייתי בטוח שהפער יהיה לטובטו באופן מוחץ.

שנית מחירי הסולר ואגרת הרישוי הם תוץאה של מדיניות ממשלתית ויש היום לחץ

ודיבור על השואת מחירי הסולר לבנזין.

 

 

אם ישוו את המחירים אזי צריכים לעשות אותה אגרת רישוי. ודבר שני, מכונית יכולה לנסוע יותר על ליטר סולר מאשר על ליטר בנזין, לכם אפילו אם ישוו את המחירים, סולר עדיין ישתלם יותר.

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם

אם תשימו לב רוב רכבי הדיזל כיום הם מסחריות קטנות (ברלינגו, קנגו, פרטנר, וכו').

לדיזל מסחרי אגרת הרישוי השנתית נמוכה ב 45% מאגרת הרישוי של משפחתית דיזל.

ועוד משהו,

אני לא קונה בתחנות שהמחיר שם הוא 2.5 ש"ח (אלא הרבה פחות...) אז על איזה 2.81 הם מדברים?

 

בקיצור, הפערים ב 36K הם יותר גדולים ממה שכתוב, ואפילו עוד יותר גדולים מזה, אם מדובר במסחרית דיזל.

פורסם

רוני, אני לא מופתע מההפרש הקטן בין דיזל לבנזין.

מקובל לחשוב ש 25000 ק"מ זה נקודת האיזון, אבל היתרון לטובת הבנזין או הדיזל אינו גדול בסביבות כמה אלפי קילומטרים לכל כיוון, כי המרכיב המשתנה בעלויות האחזקה של רכב מהווה רק חלק קטן מסך ההוצאות.

העלויות היחידות התלויות בנסועה הן הוצאות הדלק והוצאות הטיפולים, בעוד שהעלויות הגדולות של ביטוח, רישוי והחזר הון נשארות תמיד קבועות (ולרעת הדיזל).

 

אגב, בחישוביהם של עלויות אחזקת רכב, עושה רושם שמרבית האנשים מתעלמים לגמרי מעלות ההון, שמהווה בין שליש לחצי מסך עלויות האחזקה של מכונית חדשה בסדרי הגודל שבכתבה הנ"ל.

עלות ההון נשארת קבועה לרכבי בנזין או דיזל, ובכך מקטין עוד יותר את רגישות סך העלות לשינויים בנסועה.

 

קאפיש?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

ג'רמי - אז אם עלויות הביטוח, הרישוי וכולי - קבועות, ועלויות הדלק והטיפולים הן המשתנה היחידי - כיצד עדיין ב-36000 ק"מ ההבדלים כל כך קטנים?

 

הרי החזר ההון דומה למדי. הביטוח גם. הרישוי - יקר ב-2300 ש"ח.

טיפולים נמצאים בחישוב תחת סעיף "תיקונים, חלפים, צמיגים ושונות" ועולים כ-600 ש"ח לחודש לכל המכוניות - סכום מטורף למדי שאינני יודע מאיפה הגיע (7000 ש"ח בשנה?? WTF?)

ודלק - בין דיזל לבנזין ההבדלים בצריכה לפי המבחן הם פי אחד וחצי. עלות הדלק היא כחצי (במבחן 2.81, בכמעט כל תחנת דלק יש ב-2.3-2.2) לכן עלות הבנזין היא בערך פי שלוש מעלות הדיזל. אם נקח צריכה של כ-1:10 בבנזין לאורך 36000 ק"מ, זה 3600 ליטר שהם יותר מ-16000 ש"ח. אם בדיזל זה 1:15 זה יוצא כ-5500 ש"ח. נניח 6000. לאן נעלמו 10000 שקלים בשנה? מתוכם 2300 לרישוי, אז נשארנו עדיין עם אלפי שקלים...

 

אבל בטבלה - הונדה ג'אז עדיין מציגה עלות שנתית עדיפה בכמה מאות על פני ה-C3, ב-36000 ק"מ... מוזר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ג'רמי - אז אם עלויות הביטוח, הרישוי וכולי - קבועות, ועלויות הדלק והטיפולים הן המשתנה היחידי - כיצד עדיין ב-36000 ק"מ ההבדלים כל כך קטנים?

 

הרי החזר ההון דומה למדי. הביטוח גם. הרישוי - יקר ב-2300 ש"ח.

טיפולים נמצאים בחישוב תחת סעיף "תיקונים, חלפים, צמיגים ושונות" ועולים כ-600 ש"ח לחודש לכל המכוניות - סכום מטורף למדי שאינני יודע מאיפה הגיע (7000 ש"ח בשנה?? WTF?)

ודלק - בין דיזל לבנזין ההבדלים בצריכה לפי המבחן הם פי אחד וחצי. עלות הדלק היא כחצי (במבחן 2.81, בכמעט כל תחנת דלק יש ב-2.3-2.2) לכן עלות הבנזין היא בערך פי שלוש מעלות הדיזל. אם נקח צריכה של כ-1:10 בבנזין לאורך 36000 ק"מ, זה 3600 ליטר שהם יותר מ-16000 ש"ח. אם בדיזל זה 1:15 זה יוצא כ-5500 ש"ח. נניח 6000. לאן נעלמו 10000 שקלים בשנה? מתוכם 2300 לרישוי, אז נשארנו עדיין עם אלפי שקלים...

 

אבל בטבלה - הונדה ג'אז עדיין מציגה עלות שנתית עדיפה בכמה מאות על פני ה-C3, ב-36000 ק"מ... מוזר.

 

רוני

 

לגבי ענין הדלק - (בדקתי את הנושא) בכל תחנות אלון-דור המחיר לאחר כל ההנחות עומד על 2.58 ש"ח. כלומר 2.6 שקל לליטר, בנזין (ההבדל בין 96 ל95 הוא של 8-10 אגורות) באיזור ה4.6 שקלים לליטר. כלומר 4500 שקלים ל36K ק"מ ו12Kשקלים ל36K ק"מ. צריכה הממוצאת הייתה 20.3 ק"מ לליטר לדיזל ו14 ק"מ לליטר לבנזין. אז נשארנו עם הבדל של 7500 שקלים בין עלויות הדלק של הדיזל לאלה של הבנזין. עלות הרישוי עומדת על 3300 שקלים בשנה (274 רישוי חודשי כפול 12 חודשים.) בעוד הבנזין עומד על 1200 שקלים כלומר ההפרש הוא 2100. אוקיי אז עוד 5400 לצמצום הפער. ההפרש בביטוח עומד על 600 ש"ח בשנה. 4800 ש"ח TO GO.

ואת הסכום הזה נסגור בעזרת החזן הון לשנה (ההפרש עומד על 387 ש"ח בחודש לטובת הבנזין.) - 4644 ש"ח הפרש לטובת הבנזין בשנה.

 

והנה לך הפרש של כמה מאות שקלים בודדים ב36K ק"מ.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

×
×
  • תוכן חדש...