Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6652 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני דווקא כן נהניתי מהמירוץ.

במיוחד לראות את מאקלרן מאבדת נקודות :-P.

 

כל הכבוד למאסה ולחבריה של BMW.

 

לדעתי לא היה חסר אשקן.

חוץ מאולי 5-10 הקפות אחרונות - אבל זה לא נדיר שבסוף הכל כבר ניהיה סטאטי.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

מצטער על העיכוב בכתיבה על הגראן-פרי, הייתי עסוק בניקיון "החצר" בה אני נמצא...

 

מירוץ משעמם , אין מילה אחרת להגדיר את מה שהתרחש אתמול בבחריין.

כולם ציפו שרוברט קוביצה יפתיע במשהו את צמד הפרארי בזינוק, מהעמדה הבכירה, אבל מאסה מיד בזינוק ורייקונן קצת אחריו ולמעשה נגמר כל האקשן במרוץ.

פרארי, ממש כמו בשנה שעברה, הוכיחו שבחריין הוא ממש מסלול בית בשבילם ורק חשוב לזכור שהם התאמנו שם, יחד עם טויטה, בטרום-העונה .

 

לואיס המילטון התקשה לזנק ועד שסוף סוף המכונית הכסופה זזה קדימה הסתבר לו שהוא צריך לעבוד קשה בכדי להחזיר את כל מה שאיבד, ואיבד הרבה, גם את הכנף הקידמית בזמן שכמעט טיפס על אלונסו . מעניין מה הספרדי היה אומר אם המילטון היה מוציא אותו מהמירוץ...

המילטון נלחם כל המירוץ לחזור חזרה אבל שוב כאשר הוא לא מזנק מהשורה הראשונה הוא ממש מתקשה בזה. ואולי הוא לא נהג כל כך גדול כמו שכולם חשבו מלכתחילה ? ימים יגידו .

 

הוכח פעם נוספת כי העדר בקרת האחיזה לא מוסיף ולא גורע בתנאים יבשים רגילים, בטח לא במסלול כל כך רחב עם הרבה מקום לטעויות ותיקון כמו בחריין. נצטרך לחכות לגשם כנראה.

 

קוביצה סיים שלישי. הפוטנציאל קיים גםבנהג וגם ברכב עכשיו נשאר ל-BMW עוד קצת עבודה ונראה כנראה נהג שלהם על המדרגה העליונה, אבל לא חייב שזה יהיה קוביצה. שימו לב להיידפלד !

 

טויוטה במגמת שיפור מתחילת העונה ואפילו טימו גלוק עשה קפיצה קטנה קדימה.

 

עכשיו נעצור את הסיפור של המירוץ ובואו ננסה להבין ולנתח מה היה בתאונה בין קולטארד לבאטון . מה אתם אומרים ?

 

 

דובי

 

אגב- איך זה שאין אף תגובה בפורום על מה שבועז סיפר על אלון דאי ? תתביישו לכם !

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

עכשיו נעצור את הסיפור של המירוץ ובואו ננסה להבין ולנתח מה היה בתאונה בין קולטארד לבאטון . מה אתם אומרים ?

 

קשה להגיד, הניסיון של באטן היה ממש קרוב לאפקס והם לא ממש נכנסו במקביל לפנייה, אז ענישה לאחד מהם לדעתי מיותרת.

 

אבל לדעתי קולטארד היה צריך למנוע את התאונה, למרות שהיה מאוד צפויי שהוא לא יוותר.

פורסם

האם באטון היה צריך להיכנס בכלל ?

מי ששם לב, הוא אכן היה בקו הפנימי אבל עלה גם על החלק הלבן שמצד ימין של האספלט...

אין ספק שבזמן הפנייה ובכניסה אליה הוא כבר היה כחצי רכב בתוך קולטארד.

ומה לגבי קולטארד ? הסקוטי שוב לא מסתכל במראות וחותך פנימה...

 

ואולי זו בעצם תאונת מרוצים רגילה ?

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
האם באטון היה צריך להיכנס בכלל ?

מי ששם לב, הוא אכן היה בקו הפנימי אבל עלה גם על החלק הלבן שמצד ימין של האספלט...

אין ספק שבזמן הפנייה ובכניסה אליה הוא כבר היה כחצי רכב בתוך קולטארד.

ומה לגבי קולטארד ? הסקוטי שוב לא מסתכל במראות וחותך פנימה...

 

ואולי זו בעצם תאונת מרוצים רגילה ?

 

 

דובי

 

אפשר לקרוא לזה תאונת מירוצים רגילה

אבל בתור מנהל של קבוצת מירוצים לא הייתי רוצא נהג שכל מירוץ משתתף באותו סוג של תאונת מירוצים רגילה

בגלל העקשנות שלו וחוסר הזהירות שלו .

פורסם

הזנב של המכונית של באטן ברח לו קצת בבלימה, זה נראה כמו איזון בלמים לא נכון שגרם לתאונה. אם איזון הבלמים היה מושלם באטן כנראה היה מצליח להשלים עקיפה נקייה.

פורסם
הזנב של המכונית של באטן ברח לו קצת בבלימה, זה נראה כמו איזון בלמים לא נכון שגרם לתאונה. אם איזון הבלמים היה מושלם באטן כנראה היה מצליח להשלים עקיפה נקייה.

 

איזון בלמים לא נכון ??

לא נראה לי שזו הייתה הבעיה.

אם איפשהו בעולם יש איזונים נכונים - זה ב- F1.

TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

פורסם
הזנב של המכונית של באטן ברח לו קצת בבלימה, זה נראה כמו איזון בלמים לא נכון שגרם לתאונה. אם איזון הבלמים היה מושלם באטן כנראה היה מצליח להשלים עקיפה נקייה.

אני מניח שאתה טוען לכך שיחס הבלימה בציר האחורי היה גבוה מדיי וגרם לנעילה (שכן כל מצב איזון בלימה אחר לא גורם לתחת לברוח כתוצאה מנעילה, אלא כתוצאה מהעברת משקל קדימה, וזה כבר לא קשור לאיזון יחס הבלימה אלא לבלימה חזקה תחת כוחות צידיים)?

בכל אופן קשה לי להאמין ואף פעם גם לא ראיתי מצב שבו מכונית פורמולה - 1 נועלת את אחד או יותר מהגלגלים האחוריים, גם לא את זה הפנימי, המועד יותר לנעילה.

 

לדעתי איזון הבלמים שם הוא פונקציה של כוח ההצמדה המשתנה ממירוץ למירוץ - כלומר במסלולים בהם נגיע לכוח הצמדה חזק בציר האחורי, נוכל להעמיס יותר עוצמת בלימה לציר זה, וככה לפזר את כוח הבלימה בצורה יעילה יותר, אך שוב, אני בספק גדול אם מהנדסי המירוץ לאורך ימי המבחן יגיעו למצב של כוח בלימה גדול מדיי לציר האחורי שיגרום לו לאחד הגלגלים שם להינעל..

SPL - 143.6DB

"

פורסם

ערן וסיימון, במכוניות פורמולה 1 הנהגים יכולים לכוון את איזון הבלמים מהקוקפיט והם מתאימים את איזון הבלמים לתנאים המשתנים במהלך המירוץ (בעיקר לפי כמות הדלק במיכל). המהנדסים לא קשורים לזה, זו היתה פאשלה של באטן.

פורסם
ערן וסיימון, במכוניות פורמולה 1 הנהגים יכולים לכוון את איזון הבלמים מהקוקפיט והם מתאימים את איזון הבלמים לתנאים המשתנים במהלך המירוץ (בעיקר לפי כמות הדלק במיכל). המהנדסים לא קשורים לזה, זו היתה פאשלה של באטן.

צודק, שכחתי מזה לגמרי.

האמת היא שלא ראיתי את התאונה המדוברת, ככה שדיברתי באופן כללי.

מצד שני, מדובר בכמה יחסים מוגדרים מראש, בין מקסימום אפשרי לאחור (ומינימום יחסי לקדימה) לבין מינימום לאחור ומקסימום קדימה.

אני עדיין חושב, שהתאמת היחסים לפני המירוץ תהיה כזו שגם אם תלך למקסימום האפשרי לאחור, עדיין היחס יהיה כזה שימנע נעילת הגלגלים...

מצד שני, לא ראיתי את התאונה, כך שזה לא וודאי.

סימון.

SPL - 143.6DB

"

פורסם

מישהו יודע למה הרכב של המילטון התקשה לזנק? האם זו הייתה בעייה טכנית או השתהות שלו?

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

פורסם

לגבי המילטון, מה יותר טוב מהתשובה הרישמית שלו -

 

"The anti-stall kicked in. Basically I hadn't hit the switch early enough, and therefore we weren't in the launch map, and then it went straight into anti-stall. Everyone else was then in their launch mode, and I wasn't," he explained.

 

 

 

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
ערן וסיימון, במכוניות פורמולה 1 הנהגים יכולים לכוון את איזון הבלמים מהקוקפיט והם מתאימים את איזון הבלמים לתנאים המשתנים במהלך המירוץ (בעיקר לפי כמות הדלק במיכל). המהנדסים לא קשורים לזה, זו היתה פאשלה של באטן.

 

מישהו יכול להסביר איך זה עובד? לפי תכנון מוקדם? יחסים קבועים (נניח דלק)?

אני מניח שזה מבוקר בצורה ממוחשבת, לא? אז רואים את הנתונים "און-ליין" מחוץ לרכב?

אלון


×
×
  • תוכן חדש...