Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6668 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשנתיים הייתי מעורב בתאונת דרכים. התאונה הייתה לחלוטין באשמת הצד השני (עצרתי ברמזור אדום והרכב השני התנגש בי מאחורה), נהג הרכב הפוגע אף כתב וחתם שהוא זה שפגע בי בעת שעצרתי ברמזור אדום. כמו כן חברת הביטוח של הנהג הפוגע שילמה לי את שווי המחירון של רכבי שנהרס לחלוטין בתאונה (טוטאל לוסט).

לפני כשבוע קיבלתי לידי כתב תביעה שהוגש ע"י אותו נהג פוגע כנגדי וכנגד חברת הביטוח שלו בגין נזקי גוף שנגרמו לו ולנוסעים אחרים שהיו איתו ברכב בעת התאונה. מעבר לכך שאין לי שום ספק שהתאונה לא הייתה באשמתי (ולראייה נתונים כמו האישור שהוא כתב לגבי אשמתו וכמו כן התשלום שביצעה חברת הביטוח שלו), הרי שגם בכתב התביעה עצמו אין שום התייחסות אליי (או לאופן התרחשות התאונה), אלא רק לנזקים השונים שנגרמו לנהג ולנוסעים האחרים כתוצאה מהתאונה והעלויות של הטיפולים שעברו והפסד ימי עבודה.

פניתי לעו"ד של התובע לפני למעלה משבוע ומזכירתה אמרה לי שהגשת כתב התביעה כנגדי הינה טעות "שתתוקן". כמובן שעד רגע זה לא קיבלתי שום אישור על תיקון הטעות (על אף שביקשתי מספר פעמים) ועו"ד מתחמקת מלדבר עימי.

לאור כל זאת, אני מבין שאין לי ברירה, אלא להגיש ישירות לבית המשפט בקשה למחוק אותי כנתבע בהליך המשפטי הזה או להגיש כתב הגנה שיאפשר לי לטעון שהיות והתאונה לא הייתה באשמתי, הרי שגם אין לייחס לי כל אחריות משפטית שגוררת איתה גם פיצויים על כל נזק שאולי נגרם לתובעים כתוצאה מהתאונה.

פניתי לסוכנת הביטוח שלי על מנת לבדוק האם באפשרותי להפעיל את הסעיף בפוליסה שלי (פוליסה סטנדרטית) המדבר על תשלום בגין ייעוץ וטיפול משפטי, אולם נעניתי שהסעיף הזה מתייחס אך ורק למקרים בהם התביעה כנגדי הוגשה ע"י המדינה (משטרה או רשות מנהלית כלשהי).

כרגע המצב הוא שאני חייב להגיש כתב הגנה (או בקשה למחיקת התביעה כנגדי), אולם היות ואיני עו"ד או מקושר לעו"ד, איני בקיא בנהלי הפרוצדורה (איך לנסח דברים? איך מגישים את כתב ההגנה – ישירות לבית המשפט, גם לבית המשפט וגם לצד התובע? וכו'), כך שאין לי ברירה, אלא לפנות לעו"ד שייצג אותי. בכך עליי להפסיד ימי עבודה על התעסקות בנושא ולשלם שכ"ט לעו"ד.

שאלותיי:

- האם אפשר לעשות משהו אחרת? האם היה עליי לעשות משהו אחרת עד כה?

- האם עליי לשאת בהוצאות שכ"ט ואובדן ימי העבודה שלי כי גורם אחר החליט לתבוע אותי במסגרת דיון משפטי עם חברת הביטוח שלו? האם אני יכול לבקש מבית המשפט (גם במסגרת הבקשה למחיקת התביעה נגדי) לחייב את התובע לשלם לי את הוצאותיי? אם כן כיצד יש לעשות זאת?

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי, כדאי להתחיל במכתב רשום שישלח לעו"ד של התובע צרף את פרטי ביטוח החובה שלך (שאמור להגן עליך מפני תביעות כאלה, בלי תלות במידת האשם).

תרשום בקצרה את עיקרי הדברים, תבהיר להם שאם הם לא יסלקו באופן מידי את כתב התביעה כנגדך, אתה תאלץ לקחת יעוץ משפטי ולהגיש תביעה נגדית בעבור ההוצאות וביטול הזמן שהם גורמים לך מתוך רשלנות וחוסר תום לב.

 

ברצוני להבהיר - אינני עו"ד, כך אני הייתי נוהג במקרה כזה.

פורסם

אין לך מה לדבר עם עו"ד של התובע.

אל תשלח מכתבים לעו"ד ואל תפרט מאומה.

דע לך שאינך יכול לדעת מה בדיוק רוצים ממך, ולאן יחתרו בהמשך הדרך.

יש דברים שתאמר או תכתוב ויכולים להתפרש ולהשתמע איך שירצו להציגם בדיון.

תיכשל באיזה כשל לוגי או ניסוחי או תאורי - ישחקו לרעתך וכאשר תרצה לתקן - יגידו שקרן.

 

לך לעו"ד, קבל יעוץ. והיה ואינך צד או ש"טופלים" עליך אשמה לחינם, יש אפשרות לבקש הוצאות משפט.

אם עו"ד הצליח למחוק את התביעה נגדך, כבר היה שווה לך לשלם ולישון בשקט.

 

יש דברים שאתה לא יודע איך הם מתחילים, קל וחומר איך הם נגמרים.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

נראה לי שאמיר צודק , אבל הייתי רוצה להוסיף , שאם למרות העובדה שיש לך את האישור וחברת הביטוח שלו שילמה , הוא תובע , אזי הוא הכין איזשהי מלכודת . כול דיבור מצדך בלי עו"ד יכול לסבך אותך קשות . מומלץ מאוד שתעשה מה שאמיר המליץ ותלך לעו"ד טוב שידבר עם העו"ד שלו

בברכה יהודה

פורסם

הנושא מורכב, וכמו שכתב הגוקר, הנושא מריח לא טוב.

אם יורשה לי, 2 עצות אני יכול להשיא לך:

1. אל תקשיב לעצות פה בפורום כיוון שהנושא יכול לפגוע בכיסך.

2. פנה מייד לעורך דין וקבל הדרכה כיצד לפעול, אל תוציא שום מכתב על דעת עצמך , פעל אך ורק על פי הנחיית עו"ד ותחסוך לעצמך צרות בעתיד.

 

בהצלחה ותחזור לעדכן.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

בוקר טוב.

אני רק לא מבין דבר אחד.

אם הוא תובע על נזקי גוף אז מה בדיוק הקשר אליך? ,זאת בדיוק הסיבה שישנו ביטוח חובה ברכב והוא אמור לתבוע את ביטוח החובה שלו אם הוא אשם או לא ואם הוא פגע או נפגע.

אם הייתי במצבך לא הייתי מוטרד בכלל ולא הייתי מוציא כספים על שום דבר. הבחור שפגע בך כנראה מנסה להוציא כספים מביטוח החובה שלו(דבר נפוץ וסטנדרטי שרוב האנשים היו עושים) ואין לתביעה שום קשר אליך , על מנת להיות שקט יותר,שלח פקס למשרד העו"ד של הבחור ובו הודעה שאין לתביעה שום קשר אליך והבחור כבר הודה שהוא אשם בתאונה וישנם הוכחות לכך,ועל כן אתה דורש שיורידו את שמך מכתב התביעה אחרת תאלץ לפנות להליכים משפטיים כנגד הבחור ומשרד עורכי הדין ובו בקשה לפיצוי כספי על ייעוץ,איבוד זמן עבודה וכל המשתמע מכך ותבקש שיחזירו לך תשובה במייל או פקש סשבו הם הורידו את שמך או שזאת טעות(שיהיה לך מסמך רשום) ותהיה רגוע.

פורסם

תיידע בכתב מיידית את סוכן הביטוח שלך. הוא כבר יידע את חברת הביטוח ובזה הכל יתסיים.

 

נזקי גוף מכוסים ע"י ביטוח החובה של הרכב בו יושבים הנפגעים ואין לך שום קשר כספי לזה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בכתב התביעה אני מופיע כנתבע 1 וחברת הביטוח של הנהג הפוגע מופיעה כנתבעת 2.

התביעה הינה בגין נזקי גוף שנגרמו לו ולנוסעים אחרים שהיו איתו ברכב בעת התאונה (סעיפי התביעה הינן בגין א. הוצאות רפואיות כולל נסיעות, ב. הפסד השתכרות ואובדן כושר השתכרות, ג. עזרה וסיעוד).

 

פעלתי עפ"י עצת סוכנת הביטוח שלי ופניתי למשרד עורכי הדין של התובע על מנת לברר מדוע אני מופיע כנתבע. הפניה נעשתה לפני למעלה משבוע ועוד באותו היום מזכירת עורכת הדין חזרה אלי ואמרה שהם תבעו אותי בטעות ושהם יגישו מסמך מתוקן לבית המשפט על מנת למחוק אותי מכתב התביעה.

מאז אני מתקשר מדי יום ביומו על מנת לבקש שישלחו לי העתק של בקשת המחיקה של שמי כנתבע אך נאמר לי שהם עדיין לא ביצעו זאת ויחזרו אלי מאוחר יותר. לאור זאת שאני מרגיש ש "מסננים" אותי ושמשהו רקוב בהתנהלות הזו אני אלך לעורך דין על מנת שיטפל בתביעה ההזויה הזו בשמי.

 

האם וכיצד אוכל לבקש את תשלום הוצאות שכר טרחת עורך הדין על ידי הצד השני ? והאם מדובר בהוצאות הריאליות ? או בתעריף קבוע מראש שרחוק מלהיות אמיתי ?

בנוסף האם אוכל לבקש תשלום עבור אובדן ימי עבודה ועוגמת הנפש והזמן שנגרמו לי עקב הטיפול בתביעה לא מוצדקת זו ? (בהנחה שאכן שמי ימחק מהתביעה באמצעות כתב ההגנה בלבד) ?

 

תודה רבה על התשובות!

ואני מקווה שלא גרמתי נזק כשפניתי ישירות לעורכת הדין של התובע.

פורסם

אני לא הייתי מוציא כספים לעורך דין ,על מנת לקבל את הכספים הללו חזרה תצתרך כנראה לתבוע בתביעות קטנות וזה יגרום רק ליותר כאב ראש ולא בטוח שתקבל הכל אם תקבל משהו בכלל.

כפי שרשמתי לך קודם כנראה שבאמת נרשמת בטעות כי לנזקי גוף יש את ביטוח החובה של הנהג התובע ואין שום קשר אליך, לכן אני אם הייתי במקומך הייתי ממשיך להיות נודניק למשרד עורכי הדין או אפילו הולך לשם אישית אם זה בטווח הקרוב אליך ומוציא מהם את המסמך המתוקן ובו אישור שאין לתביעה שום קשר אליך.

פורסם

אתה ממשיך לבקש סעד משפטי בפרורום רכב, וזה לא לעניין ויכול בסופו של דבר לפגוע בך.

 

פנה לביטוח שלך ובקש לדבר עם עורך דין מטעמם, יש לך סעיף של סעד משפטי בפוליסה, ונראה שזה הזמן להסתייע בו.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
אתה ממשיך לבקש סעד משפטי בפרורום רכב, וזה לא לעניין ויכול בסופו של דבר לפגוע בך.

 

פנה לביטוח שלך ובקש לדבר עם עורך דין מטעמם, יש לך סעיף של סעד משפטי בפוליסה, ונראה שזה הזמן להסתייע בו.[/quote]

הוא כבר רשם קודם שהוא פנה אליהם והם הסבירו לו שזה לא תופס במצב הזה.

מנסיון אישי ומכח ההגיון אין כאן שום סיבה להילחץ,אתה כמובן יכול להתייעץ עם עורך דין ולקבל ייעוץ מקצועי יותר אבל כנראה שזה יהיה לחינם כי אין כאן שום סיבה ושום הגיון בתביעה אישית לנזקי גוף ממך באופן אישי, הרי גם אם הוא יכול לתבוע אותך (והוא לא-כי במקרה של נזקי גוף תובעים את ביטוח החובה) לך גם יש ביטוח חובה והוא היה צריך לתבוע גם את הביטוח שלך בנוסף אליך ובמקרה של פסיקה לחובתך הביטוח שלך היה משלם והביטוח שלך ייגן על עצמו ועלייך בבית המשפט ולכן לפי דעתי אין שום סיבה להיות בפניקה.

פורסם

א. עורכת הדין שתובעת אותך איננה תמימה. אחרת לא היתה רושמת אותך כתובע מספר 1. בד"כ זה לא "טעות".

ב. סוכנת הביטוח שלך כנראה אינה הטובה ביותר בתחומה, או שהיא דווקא כן תמימה.

ג. כל רגע נוסף שאתה מקשקש כאן ולא פונה לעו"ד יכול לעלות לך ביוקר.

ד. אתה יכול להמר ולהגיש בקשה למחיקה לבד, או להופיע לדיון - אני לא מציע לך לפעול כך. לדעתי שווה לשלם כמה אלפי ש"ח לעו"ד שיעשה זאת במקומך ויתבע את ההחזר (וגם אם תקבל רק חלקי זה עדיף). בסוף עוד לא תגיע לדיון ויתנו נגדך פס"ד בהעדרך.

הבהרה: אני לא מומחה בתחום, אבל בלי עין הרע מכיר מעט ישראלים. אני הייתי פונה מייד לעו"ד בתחום התעבורה/ביטוח.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

להזכירך,

בזימון שקיבלת, קצבו לך זמן להגשת כתב הגנה.

 

בהחלט יתכן שעו"ד מהצד השני מפזר לך ערפל כדי למשוך זמן ושיעבור לך המועד להגשת כתב הגנה.

 

אח"כ אתה צריך לפנות לבימ"ש ולבקש רשות להגיש כתב הגנה לא במועד, לא תמיד נעתרים לבקשה זאת ושוב הקלפים לרעתך.

הרבה יותר קל לשכנע שופט בטיעונים משפטיים מפולפלים למה אתה האשם, בו בזמן שאתה תרמס תחת אי אילו תקדימים וסעיפי חוקים שלא תבין ולא תדע מאיפה הם צמחו ומה משמעותם.

 

נכון שיש את "הפול" שתפקידו לפצות על נזקי גוף, ועו"ד יודעים זאת. אם צירפו אותך יתכן גם שלא רק בגלל טעות עשו זאת אלה במחשבה תחילה.

 

אל תבנה על זה ב-100 אחוז שהוויתור שחתמו לך הוא קלף מנצח. לפעמים אנשים חותמים בתמימות וחושבים שהם אשמים בו בזמן שהם לא אשמים. מי אשם או לא אשם וכמה אשם, זאת נקודה שבתי משפט מחליטים בה.

 

אתה הולך לחסוף קצת כסף שעלול לעלות לך הרבה יותר.

 

אל תשכח שכל מה שכתבת כאן בתיאור המקרה, יתכן והצד השני קורא זאת ומכין שיעורי בית.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

לדעתי האישית (והלא מקצועית, שכן אינני עו"ד), החברים כאן יוצרים פניקה יש מאין.

כל מי שנפגע בתאונת דרכים מכוסה מכח חוק הפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונות דרכים). גם ילד שרץ ופגע במכונית שחונה כחוק ונפצע כתוצאה מכך, יחשב לנפגע תאונת דרכים.

זו הסיבה שיש לך ביטוח חובה לרכב.

כל מי שנסע ברכב שפגע בך, מכוסה בידי הפול. מה שיכול להיות, שלנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה ולכן הוא ורק הוא איננו מכוסה. זו לדעתי הסיבה שהוא תובע אותך ולא את ביטוח החובה שלו.

אני עומד על דעתי שיש לפנות לעו"ד של התובע בדרישה שימציא כתב ביטול התביעה. יש לעדכן את סוכן הביטוח שלך בכך.

רק אם העו"ד לא ישחרר אותך מהתביעה, גש וקח לך עו"ד והגש כתב הגנה.

מהיכרות קרובה עם עו"ד, החבר'ה האלה חכמים פחות ממה שמייחסים להם בשרשור הזה. הרבה פעמים הם טועים ועושים שטויות, בלי שעומדת שום כוונה מתוחכמת מאחרי המעשים שלהם.

 

אני שוב מדגיש, אני כותב לך מה אני הייתי עושה במצב הזה, מה שתעשה בפועל - נתון לשיקול דעתך.

פורסם
לדעתי האישית (והלא מקצועית, שכן אינני עו"ד), החברים כאן יוצרים פניקה יש מאין.

כל מי שנפגע בתאונת דרכים מכוסה מכח חוק הפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונות דרכים). גם ילד שרץ ופגע במכונית שחונה כחוק ונפצע כתוצאה מכך, יחשב לנפגע תאונת דרכים.

זו הסיבה שיש לך ביטוח חובה לרכב.

כל מי שנסע ברכב שפגע בך, מכוסה בידי הפול. מה שיכול להיות, שלנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה ולכן הוא ורק הוא איננו מכוסה. זו לדעתי הסיבה שהוא תובע אותך ולא את ביטוח החובה שלו.

אני עומד על דעתי שיש לפנות לעו"ד של התובע בדרישה שימציא כתב ביטול התביעה. יש לעדכן את סוכן הביטוח שלך בכך.

רק אם העו"ד לא ישחרר אותך מהתביעה, גש וקח לך עו"ד והגש כתב הגנה.

מהיכרות קרובה עם עו"ד, החבר'ה האלה חכמים פחות ממה שמייחסים להם בשרשור הזה. הרבה פעמים הם טועים ועושים שטויות, בלי שעומדת שום כוונה מתוחכמת מאחרי המעשים שלהם.

 

אני שוב מדגיש, אני כותב לך מה אני הייתי עושה במצב הזה, מה שתעשה בפועל - נתון לשיקול דעתך.

באתי לחזק ויצאתי מחוזק:-) ,

למרות שאם לנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה והוא בחר להגיש תביעה לבית משפט אז כנראה ששכל אין לו יותר מדי.


×
×
  • תוכן חדש...