Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6742 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איך תזוזה מהירה מדי יכולה לגרום לקירור טוב פחות?

 

ידוע לי שברכבים שמתאמצים מאוד מומלץ להסיר את הטרמוסטט כיוון שהוא מפריע לזרימה.

 

ההגיון (שלי) אומר שככל שהמים זורמים מהר יותר כך הקרור טוב יותר והבדלי הטמפרטורה בין חלקי המנוע הרדיאטור והצינורות יהיו קטנים יותר.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

לנדב

יש בשאלתך ניגוד מסוים

אתה טוען שככל שזרימת נוזל הקירור מהירה יותר ,תפקוד מערכת הקירור בהולכת החום טובה יותר

 

ומצד שני ,אתה טוען שככל שהזרימה מהירה יותר ,יקטנו הבדלי הטמפ בין חלקי מערכת הקירור לבין חלקי המנוע המקוררים(הבדלי הטמפ הם מה שאנחנו מחפשים)

אנסה להסביר בדוגמה מהבית

למעשה ,אם היינו מחברים את קולטי דוד השמש(זוג קולטים בלבד) ישירות לצנרת באמבטיה (ללא הדוד)טמפ המים היתה מעט יותר חמה בכמה מעלות ,וזאת בגלל הזרימה המהירה

אך הוספת הדוד גורמת לכמות המים להתעכב ולזרום דרך הקולטים אל הדוד וחוזר חלילה ,ועל ידי כך המים סופחים אליהם את החום מאנרגיית השמש ,עד לפתיחת הברז

 

עליך להבין שהמים זקוקים לזמן אשר יגרום להם לספוג את החום מחלקי המנוע לאגור אותו בתוכם ,ולהוליך אותו למצנן

שוב מדובר במקרים קיצוניים במערכת אשר נעשה שימוש במשאבות מים בעלות נתוני זרימה מהירים יותר ,אשר במקרים מסויימים תגרם מערבולת עקב תצורת מבני תעלות קירור בלוק הצילינדרים ובמיוחד ראש המנוע,ותחסם תנועת הנוזל

ישנם הגורסים בעולם מרוצי המסלול ש"אין דבר כזה שעקב תנועה מהירה מדי של נוזל הקירור תגרום להתחממות המנוע"

אך ניתן להגיע למהירויות זרימה שונות על יד שימוש בטבעות במקום הטרמוסטט בקטרים שונים ,כאשר ככל שהקוטר קטן יותר מהירות הזרימה תגדל

שיטה שנייה ,שימוש בחלילי מצנן מסוגים וקטרים שונים

פורסם

אני מבין היטב את מה שאתה אומר, חשבתי על כאשר כתבתי את ההודעה, יש פה קונפליקט!

 

עוד משהו קטן שעלה לי עכשיו בראש!

 

אם מפרקים את התרמוסטט אז המעבר הוא חופשי משמע פחות לחץ, פחות לחץ בד"כ אומר זרימה איטית יותר, לא כן?

 

בנוגע לדוד השמש, המים שם מתחמים לאורך זמן בסרקולציה פנימית בתוך הדוד כי האנרגיה שקולטים הקולטים לא תספיק לעולם לחמם מים בקצב שאנו צורכים אותה במקלחת. אחרי חישוב שעשיתי פעם צריך משהו כמו 6000 וואט לפחות כדי לחמם מים בזמן אמת לטמפ' הרצוייה למקלחת...

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

אכן ביטול טרמוסטט ,ללא החלפתו בטבעת תואמת, ברכבים מסוימים יגרום להתחממות הרכב ,תחת עומס במהירות נמוכה ,(התנאים הקשים ביותר עבור מערכת הקירור)

יגאל

פורסם

לא התייחסת למה שאמרתי

בלי ההתנגדות של התרמוסטט יש פחות לחץ.

פחות לחץ אומר קצב זרימה איטי יותר באותו המעבר...

אולי אני טועה, אבל לפי ההגיון ככה זה, לא כן?

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

אז לא הבנתי!

 

בתחילה אמרת כי הסרת הטרמוסטט תגרום לקצב זרימה מהיר ולכן התחממות!

 

עכשיו הגענו להבנה כי הסרת התרמוסטט תגרום לקצב זרימה איטי יותר...

 

בכל מקרה משאבת המים מסובבת ישירות ע"י המנוע ולכן לדעתי היא תזרים כמות X של נוזל קירור זהה ללא קשר ללחץ...

 

אני מבולבל!

 

סליחה על ההצקה

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

שוב אנו עוסקים כאן בנקודות לפיתוח מערכת קירור ,ולכן אין סימוכין באופן ישיר לתופעות שציינתי

עלי לומר כי תופעת ההתחממות עקב זרימה מהירה מדי היא תופעה קיצונית מאוד ,אשר לה מייחסים חשיבות במסלולים אובליים כאשר המהירות גבוהה והמצערת שלושת רבעי עד פתוחה ,ובמנוע מותקנת משאבת מים בעלת הספק גבוה ,כולל שימוש במצנן בעל חלילים צרים ללא טרמוסטט

 

הטרמוסטט הוא מעין נקודת ביקורת אשר יוצר לחץ של נוזל קירור בראש המנוע לפני יציאתו אל המצנן

לחץ זה יגרום ומילוי כל החללים הגבוהים ביותר של תעלות הקירור בראש המנוע ועל ידי כך פינוי החום יהיה אפקטיבי יותר

 

מהירות הזרימה אכן תעלה ,אך רק בנקודת הטרמוסטט ולא במערכת כולה

 

העקרון הוא איזון ,בין קצב פינוי או ספיחת החום של נוזל הקירור ,למהירות זרימתו

ולא, הסרת הטרמוסטט לחלוטין (ללא החלפתו בטבעת) תגרום להאטה במהירות זרימת נוזל הקירור,ואילו בטרמוסטט ה"מדובר" מבנהו מאפשר זרימה טובה יותר ללא הפרעות של עד 10 % כמדומני ,שוב רוב משתמשי טרמוסטט HYPERTECH בד"כ עובדים בשילוב של משאבת מים בעלת ספיקה גבוהה יותר ,כאשר טרמוסטט זה אינו פוגם בביצועיה של המשאבה

×
×
  • תוכן חדש...