Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8295 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול את דניאל בהקשר לתר'ד הקודם שפתחתי אבל משום מה הוא ננעל.

 

אז ככה- דניאל- לא נראה לי שזה מפל מתח או משהו כזה כי זה לא שהמחוג מרצד אלא יותר

נראה שהוא מתחמם על לחום נורמלי ואז כשהטרמוסטט נפתח הוא נופל לחום נמוך מדי ואז שוב מתחמם לאט לאט.

 

יכול להיות שמדובר בניקוז אויר שלא בוצע (אני בטוח שלא בוצע ניקוז אויר)

איך אפשר לנקז אותו?

 

את האמת חסר מעט מעט נוזל קירור (אחרי שהחלפתי את הטרמוסטט היו לי רק כמה ליטרים של

נוזל קירור ובינתיים לא הוספתי עד לכמות הנדרשת)

 

בתודה מראש..

פורסם

בלי לקרוא את הת'רד הקודם, שלא מצאתי, לא נראה שיש לך בעיית חוסר מים או ניקוז.

 

שתי הבעיות האלה גורמות לעבודה בחום גבוה מדי, ואתה מתאר בעיה של חום נמוך מדי.

 

ייתכן שהבעיה בתרמוסטט או בפתיחת המאווריים. הייתי מהמר על התרמוסטט דווקא.

 

לעצם השאלה - ניקוז אוויר עושים כאשר מפעילים את המנוע עם מכסה רדיאטור פתוח, ומוסיפים מים בהדרגה, תוך כדי פעולת המנוע, עד למקסימום המותר.

כמובן להתחיל כשהמנוע קר, לא לפתוח את הפתח במצב שהוא חם.

 

לא תמיד יש מכסה לרדיאטור, וניקוז דרך מיכל העיבוי לא תמיד יעיל, לכן ישנו פתח ניקוז במערכת הקירור. במקרה כזה עדיף להשאיר את זה למכונאי.

פורסם

במרבית הרדיאטורים לפיזו המחובריםלמנועי XU יש ברז בדופן הרדיאטור.

בעת המילוי פותחים עד שמתחילה נזילה. סוגרים וממלאים עד המדיד.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם
בלי לקרוא את הת'רד הקודם, שלא מצאתי, לא נראה שיש לך בעיית חוסר מים או ניקוז.

 

שתי הבעיות האלה גורמות לעבודה בחום גבוה מדי, ואתה מתאר בעיה של חום נמוך מדי.

 

ייתכן שהבעיה בתרמוסטט או בפתיחת המאווריים. הייתי מהמר על התרמוסטט דווקא.

 

לעצם השאלה - ניקוז אוויר עושים כאשר מפעילים את המנוע עם מכסה רדיאטור פתוח, ומוסיפים מים בהדרגה, תוך כדי פעולת המנוע, עד למקסימום המותר.

כמובן להתחיל כשהמנוע קר, לא לפתוח את הפתח במצב שהוא חם.

 

לא תמיד יש מכסה לרדיאטור, וניקוז דרך מיכל העיבוי לא תמיד יעיל, לכן ישנו פתח ניקוז במערכת הקירור. במקרה כזה עדיף להשאיר את זה למכונאי.

בתר'ד הקודם היה רשום שאכן הייתה לי בעיה בטרמוסטט- הוא הוחלף.

כרגע מה שקורה זה שהמנוע מתחמם מהר (כמו שצריך) אבל אז פתאום יש נפילה בחום

של המנוע ואז שוב התחממות הדרגתית עד לטמפ' עבודה וחוזר חלילה.

לדעתי מדובר בפתיחת הטרמוסטט שמקררת מדיי את המערכת.

שאלתי היא אם זה תקין.

אם הבנתי נכון את התר'ד הקודם אז אמרו לי שבעיית ניקוז אויר יכולה לגרום לבעיה כפי

שתיארתי. - בקיצור- ניקוז עשוי לפתור את הבעיה? (אני אפילו לא בטוח שזה בעיה)

 

בתודה מראש.

פורסם
בלי לקרוא את הת'רד הקודם, שלא מצאתי, לא נראה שיש לך בעיית חוסר מים או ניקוז.

 

שתי הבעיות האלה גורמות לעבודה בחום גבוה מדי, ואתה מתאר בעיה של חום נמוך מדי.

 

ייתכן שהבעיה בתרמוסטט או בפתיחת המאווריים. הייתי מהמר על התרמוסטט דווקא.

 

לעצם השאלה - ניקוז אוויר עושים כאשר מפעילים את המנוע עם מכסה רדיאטור פתוח, ומוסיפים מים בהדרגה, תוך כדי פעולת המנוע, עד למקסימום המותר.

כמובן להתחיל כשהמנוע קר, לא לפתוח את הפתח במצב שהוא חם.

 

לא תמיד יש מכסה לרדיאטור, וניקוז דרך מיכל העיבוי לא תמיד יעיל, לכן ישנו פתח ניקוז במערכת הקירור. במקרה כזה עדיף להשאיר את זה למכונאי.

בתר'ד הקודם היה רשום שאכן הייתה לי בעיה בטרמוסטט- הוא הוחלף.

כרגע מה שקורה זה שהמנוע מתחמם מהר (כמו שצריך) אבל אז פתאום יש נפילה בחום

של המנוע ואז שוב התחממות הדרגתית עד לטמפ' עבודה וחוזר חלילה.

לדעתי מדובר בפתיחת הטרמוסטט שמקררת מדיי את המערכת.

שאלתי היא אם זה תקין.

אם הבנתי נכון את התר'ד הקודם אז אמרו לי שבעיית ניקוז אויר יכולה לגרום לבעיה כפי

שתיארתי. - בקיצור- ניקוז עשוי לפתור את הבעיה? (אני אפילו לא בטוח שזה בעיה)

 

בתודה מראש.

 

הטרמוסטט אמור להיפתח בהדרגתיות ולא בצורה כזו שתגרום לנפילה חזקה בטמפרטורת המים.

לפני שאתה ממשיך הלאה, הכי פשוט וזול הוא לעשות ניקוז אויר כמו שחיים_k ואחרים הסבירו לך - ולראות אם הבעיה נפתרת. לא עזר ? עוברים הלאה לטרמוסטט.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

חשבתי על משהו נוסף שעלול לגרום לתופעה.

 

טרמוסטט לא מקורי, שפותח את מעבר המים מאוחר מידי, טמפ' גבוהה. ואז מאוורר המנוע מיד מתחיל בעבודה.

 

טרמוסוויץ' לא מקורי או לא תקין, שמתחיל להפעיל מאוורר מנוע בטמפ' נמוכה מידי, עו ד לפני שהטרמוסטט ניפתח.

ואז עם פתיחת הטרמוסטט, מים קרים מהרדיאטור מיד נכנסים למנוע, וגורמים לקרור מהיר ומידי של המנוע, עד לסגירת הטרמוסטט כמובן.

 

אבל קודם כל תשלים את חוסר הנוזל קרור, ובדוק שוב לאחר יום.

פורסם
חשבתי על משהו נוסף שעלול לגרום לתופעה.

 

טרמוסטט לא מקורי, שפותח את מעבר המים מאוחר מידי, טמפ' גבוהה. ואז מאוורר המנוע מיד מתחיל בעבודה.

 

טרמוסוויץ' לא מקורי או לא תקין, שמתחיל להפעיל מאוורר מנוע בטמפ' נמוכה מידי, עו ד לפני שהטרמוסטט ניפתח.

ואז עם פתיחת הטרמוסטט, מים קרים מהרדיאטור מיד נכנסים למנוע, וגורמים לקרור מהיר ומידי של המנוע, עד לסגירת הטרמוסטט כמובן.

 

אבל קודם כל תשלים את חוסר הנוזל קרור, ובדוק שוב לאחר יום.

 

ובאותו עניין- באיזה חום מותר להוסיף נוזל קירור למערכת?

אם המנוע יהיה בחום של שמונים תשעים מעלות - מותר יהיה לי להוסיף נוזל קירור (כשהמנוע דלוק כמובן)?

 

בתודה מראש.

פורסם

כשמנוע על 80-90 מעלות מומלץ ביותר לא לפתוח את פתח המילוי...נוזל קירור חם יתפרץ החוצה ואתה עלול לחטוף כוויות רציניות.

 

P.

פורסם
בכל זאת- באיזה חום כן אפשר?

 

כפי שכתבתי קודם - תתחיל את התהליך כאשר המנוע קר, או כמעט קר. תתניע ותתחיל להוסיף. חכה שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה, כלומר שהתרמוסטט יפתח והרדיאטור יכנס לפעולה. תסיים את התהליך כשהמנוע בטמפ' עבודה ולא חסרים מים.

 

אם התחלת כאשר המכסה פתוח, אין הרבה סיכון שישפריץ עליך מים.

 

ושוב, אם אתה לא בטוח במה שאתה עושה, לך לאיש מקצוע. לא שווה לדפוק ראש מנוע, בגלל גישושים באפילה.

פורסם

חיים K - אין לי נוזל קירור בבית.

אני מחר בבוקר אסע לקנות (ומשם אני אמור לנסוע לנסיעה ארוכה)

מה שהתכוונתי לעשות זה להמתין שם עד שמנוע יתקרר לחום X ואז לפתוח את המיכל ולהוסיף

נוזל קירור (אני לא מדבר כרגע על הניקוז אויר- אני רוצה בינתיים רק להוסיף נוזל קירור למידה

שצריך כי כרגע זה לא מלא עד למידה הנכונה)

 

בקיצור- השאלה שלי היא מה החום ה X הזה?

 

בתודה מראש.

 

ושוב- אני כרגע לא מדבר על ניקוז אויר אלא אך ורק על הוספת נוזל קירור למידה שצריך.

 

בתודה מראש..

×
×
  • תוכן חדש...