Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבת שלום!

 

על להאריך את חיי המתנע (סטרטר) , יש ללחוץ את דוושת המצמד בעת התנעת המנוע (גם כאשר ידידת ההילוכים במצב N) .

מנגד , מערכות רבות המסתמכות על תגבור הידראולי עלולות להנזק אם עושים בהן שימוש כאשר המנוע כבוי .

לכן , האם עלול להגרם נזק למצמד כאשר לוחצים עליו בעת שהמנוע כבוי?

 

בתודה מראש ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לי יש מאזדה 121 ידנית ובספר הרכב אף ממליצים על לחיצה על הקלאץ

בעת התנעת המנוע בכדי להקל על ההתנעה

(הרי שהקלאץ' אינו לחוץ אתה מעמיס את תיבת ההילוכים על המנוע..)

אם הקלאץ' עובד על כבל (כמו שאצלי באוטו) אז אין שום בעיה-תלחץ ותתניע

אם הוא מתוגבר הידראולית אז לפי דעתי יש משהו בזה שיכול להיגרם נזק

מה שאני ממליץ:

א. בדוק בספר רכב אם יש לך, אולי כתוב שם.

ב. תניע בינתיים בלי קלאצ', העמסת התיבה לא אמורה להשפיע על המנוע בצורה קיצונית.

פורסם

לדעתי, לחיצה על הקלאצ' בעת הנעה,גורמת ליותר לחץ על הסטרטר מאשר הנעה רגילה במצב N.

ביונדאי אקסנט מודל 96, ניתקלתי באוטו שחייבים ללחוץ קלאצ', כדי להניע.אחרת אין סטרטר.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

כן - כשלוחצים על הקלאצ' בהתנעה אז מנתקים לחלוטין את תיבת ההילוכים מהמנוע.

המשמעות - ניתוק הגל המניע שבתיבת ההילוכים והקטנת העומס שעל הסטרטר כפועל יוצא מכך.

פורסם

נכון, אבל בלחיצה על הקלאצ' נוצר לחץ מהשמש,שלדעתי חזק יותר מסיבוב המהלך הישיר.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

ברשותי פולו שנת 97 וגם אצלי רשום בספר רכב ללחוץ על המצמד לפני ההנעה כדיי שהמתנע יסובב רק את המנוע.

Polo 16V

פורסם

בשני המקרים של דוושת מצמד לחוצה או לא, העומס הנוסף על המתנע הוא לא משמעותי במיוחד למרות שאני חושב שעם דוושה לחוצה העומס הנוסף קטן יותר.

 

לדעתי דוושה לחוצה מונעת אפשרות של התנעה כאשר הגיר משולב, אז העומס על המתנע רב ביותר, כוון שהוא מנסה להזיז את הרכב ויש סכנה בטיחותית שתנועת הרכב הפתאומית תפגע במישהו.

פורסם

ביונדאי אקסנט 96 עליה כתבתי, גם כאשר הידית ב-N אין הנעה ללא לחיצה על הקלאצ'.שאלתי במוסך יונדאי, אמר לי שבדגם הזה הסידור מקורי ובא עם האוטו.

לא חושב שעם דוושה לחוצה. קל יותר לסטרטר לסובב .חבל שהחשיך, מחר אבדוק זאת ע"י צריכת הזרם של הסטרטר בשני המצבים.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

בזמן התנעה עם מצמד מחובר, תיבת ההילוכים מסתובבת, ההילוך הישיר, הגל הנגדי וכל גלגלי השיניים.

לכן דעתי היא כי העומס הנוסף עקב המתנע שמסובב את כל הצירים והגלגלים רב יותר מאשר לסובב גל ארכובה שנשען על הספייסר במנוע.

 

קשה לי להאמין שתמצא הבדל בבדיקת זרם, ואם בא לך לערוך ניסוי אז בצע אותו ע"י סיבוב המנוע מגלגלת המנוע (פולי מנוע) עם ראצ'ט ובוקסה, פעם במצמד משולב ופעם מנותק, אולי תרגיש הבדלים בכוח שאתה מפעיל ידנית.

פורסם

ביכלל טוב להתרגל להניע עם קלאצ' כדי להימנע מלהניע בהילוך מה שעלול לעשות פדיחות מול החבר'ה

 

שנית ברור שזה מקל על ההנעה, והלחץ על השמש לא מעמיס ולו במאומה על המנוע, הוא לוחץ על מיסב ההיתנגדות של מיסב כפונקציה של הלחץ עליו היא זניחה לכל הדעות.

פורסם
בזמן התנעה עם מצמד מחובר, תיבת ההילוכים מסתובבת, ההילוך הישיר, הגל הנגדי וכל גלגלי השיניים.

לכן דעתי היא כי העומס הנוסף עקב המתנע שמסובב את כל הצירים והגלגלים רב יותר מאשר לסובב גל ארכובה שנשען על הספייסר במנוע.

 

קשה לי להאמין שתמצא הבדל בבדיקת זרם, ואם בא לך לערוך ניסוי אז בצע אותו ע"י סיבוב המנוע מגלגלת המנוע (פולי מנוע) עם ראצ'ט ובוקסה, פעם במצמד משולב ופעם מנותק, אולי תרגיש הבדלים בכוח שאתה מפעיל ידנית.

מחר אבדוק בשתי השיטות.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם
מחר אבדוק זאת ע"י צריכת הזרם של הסטרטר בשני המצבים.

בברכה דוד.

 

דוד - כל הכבוד על הנכונות לבדוק ולהשקיע.

 

מה שכן - הייתי ממליץ שתבצע את הבדיקה בהתנעה של מנוע חם. מכיוון שיהיה הבדל גדול בין צריכת הזרם של מנוע קר שהונע ותפס לצריכה הבאה מייד אח"כ.

עם מנוע חם ההבדל יהפך לזניח.

 

אנא עדכן.

פורסם

באלפא רומיאו החדשות נתקלתי שאי-אפשר להניע כאשר לא לוחצים על דוושת הקלאץ,

אולי זה כדי להקל על הסטרטר או אולי זה משהו בטיחותי כדי שהרב לא יתחיל לנסוע עם התיבה בהילוך.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

dorki, תודה העלית עוד אפשרות לבדיקה, אקח אותה בחשבון,ובכלל למה לא לבדוק על חם וגם על קר ?.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך


×
×
  • תוכן חדש...