Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7205 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

באמת זה לא הולך בכיוון הנכון,אבל אני לא רואה בעיה עם זה שאתה מגיב בשירשור.

 

אני לא מומחה לענייני איסלאם ולנצרות,אבל אני מוכן להקדיש מזמני ולחקור את העניין.

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איציק

אמונה זה דבר פרטי, הדת היהודית לדעתי היא נפלאה מבחינה פילוסופית והיא בסיס לשתי הדתות האחרות, עדיין צריך להבין ולקבל שיש כאלו שלמרות שמכירים בה, או יותר נכון בחלקה, בחרו בכיוון שונה ומה לעשות הם הרב, הם לא רואים כמוך שמשהו לא תקין להפך, על פי הדת הנוצרית הברית הישנה היא טיוטא והברית החדשה היא הנוסח המעודכן המוסלמים למשל שמאמינים רק בספר הראשון התורה, חושבים שהברית החדשה היא הטיוטא והקוראן הוא הנוסח הסופי דבר האלוהים!

הדת באשר היא, היא דבר יפה כל זמן שהיא לא מנסה להשתלט ולפגוע לצערי במציאות שלנו זה אחרת

גמר חתימה טובה

אירית

פורסם

אירית,לדעתי הזרם הרפורמי נוצר עקב תהליך התבוללות בגולה.

 

מה לעשות קשה להיות יהודי בארץ שרובה נוצרית ,אז התחילו "לעגל פינות" כדי להתאים את עצמם וכך לדעתי נוצר הזרם הרפורמי.

 

תראי לי ספר חוקים אחד,לא משנה אם זה ספר דת או סתם ספר חוקים של איזו מדינה,שכן מתאים לטבע של האדם,האדם מטבעו רוצה להתפרע,רוצה שלא יהיה חוקים או מסגרת.

 

אי אפשר להגיד בנושא הזה הדת היהודית צודקת אבל לא בנושא ההוא,החוק הזה כן מתאים לי וזה לא,זה לא עובד ככה,או שמקבלים את הדת או ששוללים אותה,מה שהרפורמים עושים זה די מוסר כפול.

פורסם

איציק ממש לא

פשוט הם מתאימים את עצמם לנאורות ואין כוונת פגיעה במסורתיות, בדת היהודית כמו גם בדת הקתולית מעמד האשה הוא בזבל, לא יודעת עד כמה אתה בעניין, ולכן אני משוחדת, זו סוגייה רגישה לטעמי,

איריתA

פורסם

איציק,אני לא מסכים איתך לגבי הטבע של האדם.

אנחנו שונים מחיות ויודעים להבדיל בין טוב ורע. האדם הוא זה שכותב את ספרי החוקים. החוקים משקפים את הנורמה החברתית של אותה התקופה. ספרי החוקים מתעדכנים כל הזמן.

 

לעומת זאת, ספרי הדת נכתבו לפני אלפי שנים (או מאות שנים תלוי איזה דת). רוב מה שכתוב שם לא כל כך רלוונטי לגבי היום. כנראה שאז לא חשבו שנבנה בניינים גבוהים של 10 קומות עם מעלית. נוצר צורך "לעגל פינות" ולהפעיל מעלית שבת. יש עוד הרבה דוגמאות, כל מיני טיימרים ופטנטים אחרים. אז מסתבר שגם היהדות האורתודוכסית מכירה בצורך של לעגל פינות. הרפורמים לקחו את זה עוד צעד קדימה. לפי דעתי דת זה דבר אישי. כל אחד וצורת האמונה הפרטית שלו. גם הכופר הכי גדול מאמין במשהו בסופו של דבר.

 

אסף

פורסם
אתה ממש לא היחיד. אני מכיר אפילו ח'ברה שיוצאים כל שנה לטיול אופנועי שטח של יומיים בנגב ביום כיפור.

 

ושלא תרגיש לא נוח עם זה. לדעתי כל הקונספט של יממת צום שמכפרת על חטאים של שנה שלמה אצל אדם חילוני הוא רעיון מעוות ודוחה.

מי שדתי כל השנה וזה חלק מהפולחן הקבוע שלו - שיילך על זה אם זה מה שעושה לו טוב.

אבל כשאני רואה את כל הזבלים הכי גדולים שאני מכיר הולכים לבית כנסת ביום כיפור עם חולצה לבנה וכיפה של ילד טוב ירושלים, מרתיחה אותי המחשבה שהם אשכרה חושבים שבזכות זה זה בסדר שכל השנה הם מתנהגים בביריונות, ברשעות ובגסות.

 

ואני מנצל במה זו כדי לקרוא לאלוהים של היהודים (אני מעריך שהוא קורא בפורום זה) קריאה נרגשת - אל תתייחס לצום של האנשים עליהם אני מדבר! אני מכיר אותם! כל השנה הם מנייקים בני חארות! קח לגן עדן שלכם רק אנשים טובים. והיות האדם טוב אינה נמדדת ביכולתו לא לאכול יממה אלא בהתנהגות שלו כל השנה. קיצר אחי, שרופ'תם בג'הנום. תודה.

כל שנה אני קורא את דברי החוכמה שלך, אני אומר אישפוז לשלטון !!!

רק להבהיר משהו לכל המתחסדים, אני ממש לא מאלה שיצאו עם לאפה ופרגית לרחובות. כל מה שאני עושה אני עושה באזורים מבודדים או באיזורים עם אנשים שעושים פחות או יותר מה שאני עושה.

אני מכבד את מי ששומר בדיו כמו שאני רוצה שיכבדו אותי שאני לא שומר.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
אני לא אומר לאף אחד שחייבים לצום. נהפוכו, אני לא צם למשל. אני מחזיק בדעתו של אישפוז כשהוא אומר שהתנהגות הולמת כל השנה אינה בכלל עומדת במשוואה עם צום של יום אחד בכדי כביכול לכפר על חטאים כאלה ואחרים.

 

אבל, אני גם לא חושב שצריך להעשות ההפך - טיולי אופנועים, מנגלים, מסיבות חוף והשד יודע מה עוד. אין סיבה לעשות ההפך. זה לא תורם ורק מעורר אנטיגוניזם.

 

יום הכיפורים בשבילי הוא יום של חשבון נפש על השנה החולפת, אני לא חייב לצום בשביל לדעת לעשות את זה עם עצמי. כבדו אחד את השני, גם אם דעותיו\מנהגיו נראים לכם כשל אדם ניאטדראלי.

 

גמר חתימה טובה,

דניאל.

:mm_yeah:

פורסם
הבעיה שלי היא עם אלה שמתנהגים כאילו הקשר בינם לבין יהדות מקרי בהחלט.
אם אני לא שומר שבת, לא צם בכיפור, אוכל חזיר ואוכל בשר עם חלב... זה אומר שהקשר ביני לבין היהדות הוא מקרי בהחלט??

בולשיט.

אני נגד "הדווקא" ו"הנה תראו כולם אני אוכל חזיר בכיפור"... אני באמת חושב שאדם צריך לחיות את חיו לעצמו מבלי לפגוע בסובבים אותו,

אבל אתה ממש מזכיר לי את אותם אנשים שקוראים לאנשים כמוני "גוי" ו"כופר". בדיוק אותם אלה שגורמים לי לגחך.

 

סבא וסבתא שלי ניצולי שואה. המשפחה שלי עברה בדיוק את אותה היסטוריה שעברה(או שלא) גם המשפחה שלך ושל כל הגולשים פה,

את הזיקה שלי ליהדות אני רואה בצורה אחרת. לא בקריאת התנ"ך(שבו איני מאמין) אותו פרשו זקננו החכמים ולא מהמסורת הזאת שנקראת "צום כיפור" כאילו היא (בנוסף לאחרות) זאת שמאחדת את עמנו היהודי.

 

אמיר.

פורסם
איציק ממש לא

פשוט הם מתאימים את עצמם לנאורות

מתאימים את עצמם לנאורות...למה זה לא נשמע כמו מחמאה...צריך להתאים את עצמך ואת הדת לנאורות או הנאורות צריכה להתאים עצמה לדת?היום הם מחפפים על חילול שבת ומחר יחפפו על משהו אחר,הדת היא אחת(כל דת שהיא)וצריך להתאים את עצמך אליה

 

 

את הזיקה שלי ליהדות אני רואה בצורה אחרת. לא בקריאת התנ"ך(שבו איני מאמין) אותו פרשו זקננו החכמים ולא מהמסורת הזאת שנקראת "צום כיפור" כאילו היא (בנוסף לאחרות) זאת שמאחדת את עמנו היהודי.

 

אמיר.

בא ותגיד איך אתה רואה את הזיקה שלך ליהדות?בנרות חנוכה עם מה שהילד מביא מהגן?או בתחפושת פורים??

 

מצטער אבל הייתי כבר חייב להגיב...

פורסם

על זה בדיוק אני מדברת, על אותם אילו שחושבים שיש יהודים נכונים וכאלו שלא

, כ"דת משה וישו",.
סתם הערה קטנה דת ישוע כדת משה, הנצרות החלה רק אחרי מותו, ישוע מת יהודי.

 

אירית

פורסם

שלום לכל המידיינים !

 

לא יודע אם שמתם לב, אבל השנה גם המוסלמים וגם היהודים צמים ביום כיפור, פשוט כי יום כיפור יוצא השנה בחודש הרמדאן.

 

נראה לי שהדת היהודית יחודית בזה שיש אנשים שמתגאים בכך שהם חוטאים.

(יעני בא ננסה את אלוקים ונראה לו מזה...נאכל חזיר על האש בעודנו מתרחצים בכנרת...)

 

כפי שחלקכם מכירים, למרות היותי שומר מצוות (אני לא אוהב את ההגדרה "דתי" כי לדעתי יש הרבה אנשים שאינם שמרי מצוות שמגדירים את עצמם כך) אני מאד סובלני כלפי דעות אחרות ואינני כופה את עצמי או דיעותי על אחרים.

 

לדעתי, כל אחד יכול לעשות לפי צו מצפונו והרגשתו האישית, לפרסם את זה ולהשוויץ בזה שמישהו עושה דברים שאינם עולים בקנה אחד עם הקונצנזוס, במיוחד שמדובר בחג בעל אופי ייחודי אצלנו זה כבר סיפור אחר שהייתי מוכן לוותר עליו. תעשה מה שאתה רוצה אך אל תנופף בזה.

לדעתי מי שהולך לעשות מנגל בכנרת פשוט מפסיד - את זה אפשר לעשות בכל סופ"ש. בכל מקום התפתחו מנהגים שונים לבילוי בחג: יש ערים בהם כולם נפגשיפ בכיכר/ות מרכזי ושם אתה יכול לפגוש את כל האנשים שלא ראית שנים וגרים שלושה רחובות ממך, או לשבת על שכנים/חברים ברגיעה וידיעה שאין לאן לרוץ...לדעתי אלה שמנסים לעשות בחג מה שהם עושים בשבת רגילה פשוט מפסידים.

 

בסך התפתחו בחג הזה הרבה סממנים שאולי אינם דתיים, אך אצל הרבה אנשים מסמלים את החג:

 

חג האופניים ( האמת שזה כבר בסכנה, כי הכבישים כבר לא ריקים כמו פעם )

חג הוידיאו / DVD / eMule - בו אפשר להספיק לראות את כל סרטים שהורדנו ולא הספקנו...

 

אצלי באופן אישי זה חג של צום ותפילה...

 

גמר חתימה טובה,

צום קל ( למי שצם )

צפיה נעימה ( למי שצופה )

רכיבה זהירה ( למי שמדווש )

בלוי נעים ( למי שמבלה...)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אני חושב שלעשות יום אחד בשנה STOP לכל העניינים, ואף לצום, גם טוב , גם בריא, (נכון, משעמם) ולמי שמאמין ברמה כזו או אחרת, על אחת כמה וכמה.

 

בברכת צום קל למי שצם :mm_yeah:

דני זומרשטיין

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

מצטרפת לברכות

צום קל למי שצם, יום כיפור שקט לכולם, מבקשת סליחה אם פגעתי במישהו (צבי בהזדמנות זאת מתנצלת על שהייתי קצרת רוח בתם האסיפה, אבל הייתי חייבת לעוף לפתור בעייה חשובה)

גמר חתימה טובה לכולם

ושנים טובות ונפלאות

אירית


×
×
  • תוכן חדש...