Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7207 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חולקת עליך, הדת היהודית לעומת הדת הנוצרית שחציי שייך לה, תמיד שואלת, התשובה לדעתי היא בעייתית, בדת הנוצרית אתה לא שואל אתה מקבל וזה מובן מאליו.

אירית

פורסם
אני חולקת עליך, הדת היהודית לעומת הדת הנוצרית שחציי שייך לה, תמיד שואלת, התשובה לדעתי היא בעייתית, בדת הנוצרית אתה לא שואל אתה מקבל וזה מובן מאליו.

אירית

אירית, הדת שואלת, האנשים עצמם לא.

פורסם

הכל תלוי איך מסתכלים על יום כיפור.

כל אחד כאן נוהג עפ"י איך שנהגו בבית בו הוא גדל.

 

לקראת הערב מתחילה הדממה. תנועה אחרונה של מכוניות...

אני יושב על בטן מלאה, מתחיל בקריאה של מוסף כיפורים של כל העיתונים.

הערב הגיע. מתלבש בלבן, שם כיפה על הראש ויוצא לעבר בית הכנסת.

שם מתפלל כמה שעות... תפוסה מלאה בבית הכנסת - איזו אווירה!

 

יוצא מהתפילה מחוזק הרבה יותר מאיך שנכנסתי.

מטייל ברחובות, בשכונה, פוגש המון אנשים שזמן רב לא ראיתי...

אווירה כזו קיימת רק ביום כיפור.

 

למחרת, הבטן כבר מתחילה להציק...

אחה"צ הולך לתפילת הנעילה... תקיעה בשופר...

ולבסוף מגיע כוס התה עם העוגה, והארוחה הגדולה... כל המשפחה.

 

איזה כיף. פשוט כיף!

 

 

יום אחד פשוט להתנתק מ"מירוץ העכברים" היום-יומי.

יום אחד סוליקו אחד על אחד עם עצמך. מה עשיתי בשנה שעברה,

כיצד אני משתפר לשנה הבאה...

172

פורסם

ארז,דווקא אנשי הדת היהודית אוהבים מאוד שאלות,פרשנויות ,להיכנס לעומק,כנס פעם לישיבה ותראה כל היום הם יושבים ומחפשים תשובות לשאלות בדת.

 

לעומת זאת ,שים לב שאנשי הדת הנוצרית והמוסלמית רק מצטטים פסוקים מספרם,ולא שואלים שאלות או מפרשים את דתם וכו'.

פורסם

WOW

זה נפלא, אני מכבדת את זה, כל זמן שזו בחירה אישית, אצלי דקה אחרי שהכל נגמר, ליצור קשר עם כל אילו שחשובים לי בחיים ולאחל שנה טובה יותר וחיים טובים יותר וחלקם לא בני דת משה, והם מחכים לזה כל שנה, זה לא בכפייה אלא מתוך אהבה וסובלנות

שנה טובה לכולם

אירית

פורסם
ארז,דווקא אנשי הדת היהודית אוהבים מאוד שאלות,פרשנויות ,להיכנס לעומק,כנס פעם לישיבה ותראה כל היום הם יושבים ומחפשים תשובות לשאלות בדת.

 

לעומת זאת ,שים לב שאנשי הדת הנוצרית והמוסלמית רק מצטטים פסוקים מספרם,ולא שואלים שאלות או מפרשים את דתם וכו'.

לא נראה לי שהבנתם אותי, רוב האנשים ה"פשוטים" מעולם לא שאלו את השאלה "למה".

 

הם פשוט "דתיים" כי ככה אמרו להם בבית.

 

לעומת זאת, אני מכיר מספר (יחסית קטן) של אנשים דתיים שכן פתאם קמו בבוקר ושאלו למה, מיותר לציין שלא קיבלו אותם והם נאלצו לעזוב.

פורסם

רק תענה לי על דבר קטן, אם בן אדם צם סתם בשביל הקטע וכל החג רואה סרטים, משחק במחשב, מסתובב עם חברים ומחכה כבר שזה ייגמר - יש לזה איזו שהיא זיקה עמוקה ליהדות לדעתך?

מישהו מאוד חכם רשם את את דעתי בצורה מאוד ברורה פה בפורום. אני מרשה לעצמי להעתיק את דעתו:

אני יודע טוב מאוד למה צמים. ואם תקרא מה כתבתי עד עכשיו תראה שאני מפרגן למי שצם מתוך כוונה שלמה, עושה את חשבון הנפש שלו, מפיק מזה לקחים לשנה הבאה ויוצא מזוכך מהחוויה.

אני כן חושב שמי שלא אוכל רק בגלל שזה מה שנהוג אבל משחק בפלייסטיישן כל החג , עדיף כבר אם היה יושב ואוכל שרימפס בחלב אימו אבל בכל זאת מנצל יום אחד בשנה לאיזה חשבון נפש קטן עם עצמו.

סתם לא לאכול כי זה מה שכל החברים עושים זה לשחק בקקה. אם זה לא בא ממקום של אמונה, תהיות, שאלות, מחשבות וזיכוך - אז זה לא שווה כלום. צום של 25 שעות אפילו לא מנקה את הגוף פיזית.

עם זה אני מסכים בהחלט ולא זאת הייתה הבעיה שלי. מי שלא רוצה לצום שלא יצום. איש באמונתו יחיה.

הבעיה שלי היא עם אלה שמתנהגים כאילו הקשר בינם לבין יהדות מקרי בהחלט. כאלה שלא מתביישים להתקשר בפלאפון באמצע יום כיפור ברחוב ולשאול את החבר שלידו, בקול רעם, איפה הם הולכים לאכול עכשיו. כאלה שמבחינתם כל העניין הזה של יום כיפור הוא כפייה דתית וכל המדינה מבחינתם יכולה אפילו להיות כרגיל כי להם לא איכפת יהדות או מסורת, מי שרוצה לשמור שישמור לבד.

יש לא מעט שחושבים ככה, ובמצב כזה אנחנו בדיוק כמו יהודים במדינות אחרות.

ובמקרה כזה המצב שלנו לדעתי עצוב, עצוב מאוד.

Back to the original - NC again.

פורסם

תשמע,גם בקהילות הכי קיצוניות אפשר להיכנס לחדרו של הרב ולשאול מה שבא לך.

 

אני לא מאמין שמישהו ישאל שאלות ולא יתייחסו אליו,אם התשובות לא מתאימות זה משהו אחר,אבל לכל שאלה תהיה תשובה.

פורסם
לא נראה לי שהבנתם אותי, רוב האנשים ה"פשוטים" מעולם לא שאלו את השאלה "למה".

 

הם פשוט "דתיים" כי ככה אמרו להם בבית.

 

לעומת זאת, אני מכיר מספר (יחסית קטן) של אנשים דתיים שכן פתאם קמו בבוקר ושאלו למה, מיותר לציין שלא קיבלו אותם והם נאלצו לעזוב.

ליהפך,

מה שיפה בדת זה שלכל דבר יש תשובה.

אם תשאל אותי אני מבטיח לך שאני לא אדע לענות על כלום כמעט, אבל אם אתה בן אדם עם ראש על הכתפיים ואתה באמת רוצה להרחיב את האופקים שלך שב עם איש דת אמיתי (לא כל חובש כיפה\רב הוא איש דת אמיתי!) ושאל אותו את כל השאלות הכי קשותת שלך. או יותר מזה, תן למישהו שבקיא בחומר יותר ממך ועדיין יש לו שאלות לשאול את השאלות הקשות.

הייתי עד לכמה שיחות שכאלה. לא ייאמן, לכל דבר יש להם תשובה הגיונית ומתאימה.

גם אם אתה לא מקבל אותה אתה בהחלט מסכים עם ההיגיון שלה.

Back to the original - NC again.

פורסם
ארז,דווקא אנשי הדת היהודית אוהבים מאוד שאלות,פרשנויות ,להיכנס לעומק,כנס פעם לישיבה ותראה כל היום הם יושבים ומחפשים תשובות לשאלות בדת.

 

לעומת זאת ,שים לב שאנשי הדת הנוצרית והמוסלמית רק מצטטים פסוקים מספרם,ולא שואלים שאלות או מפרשים את דתם וכו'.

איציק

לא שואלים כי הדת משמשת בריחה, הדת משמשת תמיכה, הדת מחבקת לא מחמירה, הדת מאפשרת בחירה חופשית, היא לא מכתיבה אני מדברת בשם הדת הנוצרית הפרוטסטנטית , כי הדת הקתולית והמוסלמית כן מחמירות וכן יש שאלות בדיוק כמו בדת היהודית.

לידיעתך הזרם הקונסרבטיבי והרפורמי בדת היהודית, מאד תומך ומחבק ובשנתיים האחרונות אני עובדת אתם בתחום שלי, ובזכותם אני פתוחה יותר מבינה ומקבלת את המסורת.

אירית

פורסם

לעומת זאת ,שים לב שאנשי הדת הנוצרית והמוסלמית רק מצטטים פסוקים מספרם,ולא שואלים שאלות או מפרשים את דתם וכו'.

אתה עוד עלול להתפלא כי אתה טועה ובגדול . (שים לב שרוב הבעיות עם ה"מוסלימים" היא בפירושים שונים ומשונים לקוראן )אבל לא הנושא עכשיו .

 

ובקשר לכפייה הדתית, יש כפייה דתית מבחינתי לפחות נכפה עליי כל העניין של אסור לנסוע ברכב ובמקרה וכן אז יהיו לך כמה חורים בשמשת הרכב (שזה בעיקר חוליגנים)

מי שרוצה לצום שיצום, מי שרוצה לשמור שבת שישמור שבת, מי שרוצה לשמור יום כיפור אז גם יכול זו בחירה חופשית שלו. אבל יש כפייה של דברים מסויימים שאי אפשר להתעלם מהם .

 

נ.ב. אני חילוני 100% ואין לי שום קשר לדת, אני מאמין בבני אדם אבל התגובה של איציק הציקה לי משהו ולכן הגבתי - למען האמת נמנעתי מלהגיב עד עכשיו .

 

צום קל וגמר חתימה טובה

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

אירית,הנושא של הרפורמים בדת היהודית הוא נושא מאוד רגיש,אבל אני אשמח לדון בו.

 

הרפרומים כביכול מתאימים את הדת היהודית לתקופתינו,אני יודע שהכוונות טובות,אבל לדעתי מה שעושים זה פשוט לא נכון.

 

נישואים מעורבים,נשים עולות לתורה וכו',אני אומר כזה דבר ,או שאתה מקבל את הדת היהודית או שלא,אל תנסה להפוך אותה למשהו שהיא לא כדי להשקיט את המצפון שלך,אם זוג מעורב התאהב (זה קורה ואנחנו בשר ודם לאהבה אין דת) שפשוט יחיו במשותף, אבל לא שינשאו כביכול כ"דת משה וישו",זה פשוט לא תקין.

פורסם
אתה עוד עלול להתפלא כי אתה טועה ובגדול . (שים לב שרוב הבעיות עם ה"מוסלימים" היא בפירושים שונים ומשונים לקוראן )אבל לא הנושא עכשיו .

 

ובקשר לכפייה הדתית, יש כפייה דתית מבחינתי לפחות נכפה עליי כל העניין של אסור לנסוע ברכב ובמקרה וכן אז יהיו לך כמה חורים בשמשת הרכב (שזה בעיקר חוליגנים)

מי שרוצה לצום שיצום, מי שרוצה לשמור שבת שישמור שבת, מי שרוצה לשמור יום כיפור אז גם יכול זו בחירה חופשית שלו. אבל יש כפייה של דברים מסויימים שאי אפשר להתעלם מהם .

 

נ.ב. אני חילוני 100% ואין לי שום קשר לדת, אני מאמין בבני אדם אבל התגובה של איציק הציקה לי משהו ולכן הגבתי - למען האמת נמנעתי מלהגיב עד עכשיו .

 

צום קל וגמר חתימה טובה

חוליגנים לא מייצגים שום דבר בשום נושא,הם לא מהווים דוגמא.

 

מה שהמוסלמים עושים,הם מביאים דוגמאות מהקוראן ואומרים הנה הם עשו את זה שם אנחנו נעשה את זה גם פה במקרה הזה,הדת היהודית לא עושה כך היא אומרת רגע למה הם התכוונו בסיטואציה הספציפית הזו ואז מפרשים.

 

קח את הספרים של הפרשנויות שיש בדת היהודית וקח את הספרים שיש אצל המסולמים והנוצרים,אני מבטיח לך שבדת היהודית קיים הרבה יותר ספרי פרשנות באופן ניכר.

פורסם
חוליגנים לא מייצגים שום דבר בשום נושא,הם לא מהווים דוגמא.

עוד תגיד לי שאתה מעז לנסוע ברכב ביום כיפור

מה שהמוסלמים עושים,הם מביאים דוגמאות מהקוראן ואומרים הנה הם עשו את זה שם אנחנו נעשה את זה גם פה במקרה הזה,הדת היהודית לא עושה כך היא אומרת רגע למה הם התכוונו בסיטואציה הספציפית הזו ואז מפרשים.

אין לי קשר רב לדת היהודית או למוסלמית , אבל שמעתי מספיק "ש'ייח" שכל אחד מפרש דברים בצורה שונה, וההתייחסות היתה לפירוש ואין לי שמץ של מושג כמה ספרי פירוש לכל אחד וכמה הוצאות לאור היו !

קח את הספרים של הפרשנויות שיש בדת היהודית וקח את הספרים שיש אצל המסולמים והנוצרים,אני מבטיח לך שבדת היהודית קיים הרבה יותר ספרי פרשנות באופן ניכר.

אתה יודע הרבה בקש לדת הנוצרית והמוסלמית ? עד כדי כך אתה בטוח ?

בכל מקרה נראה לי שהדיון לא ילך בכיוון הנכון אז בוא נשאיר את זה לפעם אחרת ומישהו שיסלח את החטא שלי שהגבתי פה ;)

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller


×
×
  • תוכן חדש...