Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנשים אני לא מבין את ההצהרות הפומביות הללו,אני גר בעיר מעורבת שבה התושבים המוסלמים והנוצרים מכבדים את מסורת היהודים ולא עושים מנגל ולא נוסעים בכיפור,אך אתם יהודים ומחפשים איך לעשות את המנגל ביום זה.

אם אתם לא רוצים לצום,סבבה,אך למה להדליק מנגל ולנסוע,תאכלו בבית בכיף אך תכבדו את האנשים סבביבכם.

זוהי דעתי,רן .

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לי יוצא כל השנה לדון עם אנשים במצב החברה והמדינה וההסכמה שאנחנו מגיעים אליה היא שכולנו נועדים לאבדון בגלל אנשים שהולכים עם העדר כמו עגלים בלי לחשוב על מה שהם עושים.

ואני מדבר גם על אלו שצמים בלי לדעת למה וגם על אלו שלא צמים בלי לדעת למה.

תגיד אתה רציני?

אני בטוח שאתה לא ילד קטן וצעיר , אפילו בשרשור הזה הזכירו כמה פעמים את הסיבה שבגללה צמים, זה שאתה לא מסכים עם הסיבה הזו ולא מאמין בה זה כבר משהו אחר.

אל תגיד שאתה לא יודע למה צמים.

תאמין לי שאם כל אזרחי המדינה היו מאוחדים כמו עדר, חלק מהסיכסוכים והמלחמות האחרונות שנפלו עלינו לא היו מתרחשות.

רק מלהסתכל עלינו מתווכחים מהצד , ניתן לראות כמה אנחנו מפולגים .

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

אני הולך ביום כיפור יעבוד 17 שעות בשמירה, ולהגיד כל שניה: "ילד עוף מפה!!!! ילד עזוב את זה!!!!

ילד סע מפה עם האופניים!!!!"

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

17 שעות עבודה?

 

אני מקנא בך!

אין כמו לעבוד ביום כיפור , גם המון שעות עבודה וגם שכר יותר גבוה.

 

 

הלאה

 

בקשר ליום כיפור , אני חושב ש-amitt צודק , בלי דת לא תיהיה לנו פה מדינה.

הוכחה: מה שהשאיר אותנו כעם במשך שנים בגלות זה הדת שלנו.

 

אבל ואבל גדול,לדעתי , הדת במדינה הזאת בשנים האחרונות פשוט נהייתה מסחרה.

כל איזה רב זוטר מפרש את הדת איך שהוא רוצה ,אומר לי מה לעשות ומה לא לעשות.

ואפשר לחשוב כאילו הוא אלוהים. וזה ממש מרחיק אותי מהדת

 

ושלא נדבר על יום כיפור עצמו, תמיד בבית כנסת אני רואה את כל הערסים שעושים בלאגנים ורודפים אחרי עם ההונדות והמאזדות שלהם תוך כדי כך שהם מסכנים אותי מאוד.

ופתאום הם משחקים אותה צדיקים כאילו אלוהים סלח להם על חטאיהם הרבים.

 

אז יש לי חדשות בשבילהם ,אולי אלוהים סולח,

אבל אני לא! :evil: :evil:

 

ערס לסל וחסל!

פורסם
תגיד אתה רציני?

אני בטוח שאתה לא ילד קטן וצעיר , אפילו בשרשור הזה הזכירו כמה פעמים את הסיבה שבגללה צמים, זה שאתה לא מסכים עם הסיבה הזו ולא מאמין בה זה כבר משהו אחר.

אל תגיד שאתה לא יודע למה צמים.

תאמין לי שאם כל אזרחי המדינה היו מאוחדים כמו עדר, חלק מהסיכסוכים והמלחמות האחרונות שנפלו עלינו לא היו מתרחשות.

רק מלהסתכל עלינו מתווכחים מהצד , ניתן לראות כמה אנחנו מפולגים .

יש כאן אלמנט חזק של נפילה למלכודת שאני לא בטוח שאתה מודע אליה, בהיסטוריה יש המון מדינות ועמים שהלכו אחרי מנהיגיהם כמו עדר, בד"כ נזכרים בהם בהקשרים שליליים מאוד - גרמניה הנאצית, סין, צפון קוריאה והרשימה עוד ארוכה.

 

אבוי לו לאדם שמפסיק לשאול ולתהות על מהות הדברים שהוא עושה.

 

ואם כבר אנחנו דנים בסיבת הצום אז הנה מילה לאלעד ס -

כדי לבקש סליחה ממישהו על משהו שעשיתי, אני לא צריך לחכות ליום כיפור. מי שעושה את זה הוא אדם שלא יכול לרדת מהעץ הגבוה שהוא טיפס עליו ומשתמש ביום כיפור בתור התירוץ. אם בכל זאת לא ביקשתי ממישהו סליחה על משהו שעשיתי לו, כנראה שאני לא מצאתי לנכון שמגיעה לו התנצלות.

מהדברים הנ"ל משתמע שאתה חושב שלצום ביום כיפור יש איזשהו קשר לחטאים בין אדם לחברו ולא כך הדבר - צום כיפור נועד לכפר על חטאים בין אדם לאלוהיו.

 

מוטי

פורסם

בושה וחרפה. אני נגעל לקרוא את רוב ההודעות פה.

 

במיוחד של הטיפשים שאומרים שמישהו הוא לא שומר שבת, אז איך הוא שומר כיפור...

 

אני חילוני ולא שומר שבת.

אבל אני כן מנסה לשמור מצוות מסוימות. כל אחד ישמור את מה שהוא רואה לנכון. אני למשל שומר את יום כיפור, פסח וכו', לא תראו אותי אוכל חזיר או בשר וחלב ביחד.

 

 

זה שאני צם ביום כיפורים הקרוב, כמו כל ימי הכיפורים לפניו, לא אומר שכל השנה שמרתי מצוות. זה גם לא אומר שניסיתי כל השנה לשמור מצוות, וזה גם לא אומר שמגיע לי שיסלחו לי על כל החטאים הרבים שעשיתי.

אבל תגידו לי אתם משהו אחד,

מדינת ישראל היא מדינת היהודים. המדינה היחידה שהיא בית חם ליהודים, בלי שיש לנו צורך לחשוש מפיגרומים כאלה ואחרים בלי שידאגו לנו. המדינה קמה כמדינה יהודית חילונית - עם זיקה ברורה ליהדות. אומנם אין פה כפיה דתית (לפחות לא מוצהרת), כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל מבחינה חוקית אסור לפתוח עסקים ביום כיפור לדוגמא.

לפי מה שאתם אומרים אין לכם בעיה שכל העסקים יהיו פתוחים וזה יהיה יום רגיל. מי שרוצה שיצום, ומי שלא רוצה שלא יצום.

אם ככה אז בעוד 20 שנה מה יהיה ההבדל ביננו לבין ניו-יורק?

חלק שומרים וחלק לא. אין שום התייחסות לחגים או למצוות או למסורת מבחינה רשמית. אז מה יש לנו כאן? למה כבר לא לעבור לגור בארה"ב?

 

אז שוב פעם אני אומר את זה - אני שומר ולו בגלל המסורת.

ומי שלא שומר - בכיף שלו. אבל מפה ועד להתנהג כאילו אין פה בארץ שום זיקה ליהדות? תוך 20 שנה אנחנו ארצות הברית.

Back to the original - NC again.

פורסם
יש כאן אלמנט חזק של נפילה למלכודת שאני לא בטוח שאתה מודע אליה, בהיסטוריה יש המון מדינות ועמים שהלכו אחרי מנהיגיהם כמו עדר,

אבוי לו לאדם שמפסיק לשאול ולתהות על מהות הדברים שהוא עושה.

 

מוטי

מי דיבר על מנהיגים והליכה אחריהם?

יכול להיות שהשתמשתי בביטוי עדר שלא לצורך.

רק ניסיתי להראות לאישפוז(שהשתמש בביטוי ) , שיכול להיות שכדאי שנהיה מאוחדים כמו עדר, ולו רק בשל ההשוואה לכך שהעדר מאוחד בדעתו.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

ולי כבר יצא לשמוע על יוצאי דופן שבכיפור:אוכלים חזיר, במקלחת ,מתחת לדוש- י ח פ י ם!

 

וברצינות,גם אני חושב שאת הדברים הללו תשמרו לעצמיכם,גם אני לא צדיק שצם ביום כיפור ולא כופר[עד לפני 3 שנים]אבל מנגד אני לא מתפלצף בפומבי על איזה קרחאנה אני והחברה הולכים לעשות לנו בכיפור.

קיצר תהנו לכם בשושו,אבל להוסיף שמן למדורה [כמו הדיון הזה] לא מוביל לשום מקום חוץ מטינה בין חברי הפורום.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

קיצר תהנו לכם בשושו,אבל להוסיף שמן למדורה [כמו הדיון הזה] לא מוביל לשום מקום חוץ מטינה בין חברי הפורום.

אם זה יהיה דיון תרבותי וענייני אז אין פסול בשום דיון לדעתי .



Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

עכשיו זה לא!זה סתם גולש מעבר לגבולות הטעם הטוב והאנשים פה סתם מתחילים לעקוץ אחד את השני.איש באמונתו יחיה ,סובלנות:להבין את ערכי מוסר החיים של השני ,גם אם הם לא מקובלים עלינו.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם
אפילו בשרשור הזה הזכירו כמה פעמים את הסיבה שבגללה צמים, זה שאתה לא מסכים עם הסיבה הזו ולא מאמין בה זה כבר משהו אחר.

אל תגיד שאתה לא יודע למה צמים.

תאמין לי שאם כל אזרחי המדינה היו מאוחדים כמו עדר, חלק מהסיכסוכים והמלחמות האחרונות שנפלו עלינו לא היו מתרחשות.

רק מלהסתכל עלינו מתווכחים מהצד , ניתן לראות כמה אנחנו מפולגים .

אני יודע טוב מאוד למה צמים. ואם תקרא מה כתבתי עד עכשיו תראה שאני מפרגן למי שצם מתוך כוונה שלמה, עושה את חשבון הנפש שלו, מפיק מזה לקחים לשנה הבאה ויוצא מזוכך מהחוויה.

אני כן חושב שמי שלא אוכל רק בגלל שזה מה שנהוג אבל משחק בפלייסטיישן כל החג , עדיף כבר אם היה יושב ואוכל שרימפס בחלב אימו אבל בכל זאת מנצל יום אחד בשנה לאיזה חשבון נפש קטן עם עצמו.

סתם לא לאכול כי זה מה שכל החברים עושים זה לשחק בקקה. אם זה לא בא ממקום של אמונה, תהיות, שאלות, מחשבות וזיכוך - אז זה לא שווה כלום. צום של 25 שעות אפילו לא מנקה את הגוף פיזית.

בושה וחרפה. אני נגעל לקרוא את רוב ההודעות פה.

במיוחד של הטיפשים שאומרים שמישהו הוא לא שומר שבת, אז איך הוא שומר כיפור...

אני חילוני ולא שומר שבת.

אבל אני כן מנסה לשמור מצוות מסוימות. כל אחד ישמור את מה שהוא רואה לנכון. אני למשל שומר את יום כיפור, פסח וכו', לא תראו אותי אוכל חזיר או בשר וחלב ביחד.

זה שאני צם ביום כיפורים הקרוב, כמו כל ימי הכיפורים לפניו, לא אומר שכל השנה שמרתי מצוות. זה גם לא אומר שניסיתי כל השנה לשמור מצוות, וזה גם לא אומר שמגיע לי שיסלחו לי על כל החטאים הרבים שעשיתי.

אבל תגידו לי אתם משהו אחד,

מדינת ישראל היא מדינת היהודים. המדינה היחידה שהיא בית חם ליהודים, בלי שיש לנו צורך לחשוש מפיגרומים כאלה ואחרים בלי שידאגו לנו. המדינה קמה כמדינה יהודית חילונית - עם זיקה ברורה ליהדות. אומנם אין פה כפיה דתית (לפחות לא מוצהרת), כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל מבחינה חוקית אסור לפתוח עסקים ביום כיפור לדוגמא.

לפי מה שאתם אומרים אין לכם בעיה שכל העסקים יהיו פתוחים וזה יהיה יום רגיל. מי שרוצה שיצום, ומי שלא רוצה שלא יצום.

אם ככה אז בעוד 20 שנה מה יהיה ההבדל ביננו לבין ניו-יורק?

חלק שומרים וחלק לא. אין שום התייחסות לחגים או למצוות או למסורת מבחינה רשמית. אז מה יש לנו כאן? למה כבר לא לעבור לגור בארה"ב?

אז שוב פעם אני אומר את זה - אני שומר ולו בגלל המסורת.

ומי שלא שומר - בכיף שלו. אבל מפה ועד להתנהג כאילו אין פה בארץ שום זיקה ליהדות? תוך 20 שנה אנחנו ארצות הברית.

קודם כל - אני מכבד את הבחירה שלך כי היא בחירה מודעת ונובעת מחשיבה. אם זו הדרך שבחרת להפוך לאדם מוסרי ומצפוני יותר אני מאוד מעריך את זה.

אבל אתה עושה פה סלט שלם.

אני בטוח שגם כל אלו שנוסעים לעשות על האש ביום כיפור לא היו מוותרים על היום הזה. גם בשבילם זה יום חוויתי אז אין לך מה לפחד שמישהו ירצה שזה יהפוך ליום ככל הימים. כל אחד חווה את היום הזה בדרכו. אחד בבית הכנסת כל היום מתקרב לאלוהיו והשני בלילה מתחת כיפת השמים עם בטן מלאה שיפודים מסתכל על הכוכבים עם המחשבות שלו. לא כל כך מהר נהפוך למקום הנורא והאיום הקרוי ארה"ב.

רק תענה לי על דבר קטן, אם בן אדם צם סתם בשביל הקטע וכל החג רואה סרטים, משחק במחשב, מסתובב עם חברים ומחכה כבר שזה ייגמר - יש לזה איזו שהיא זיקה עמוקה ליהדות לדעתך?

פורסם
בלי דת לא תיהיה לנו פה מדינה.
רק הערה אחת - כבר יש לנו מדינה

 

ועוד אחת - יש מדינות חוץ מישראל שיש בהן כבוד גדול מאוד ליהודים. אפילו יש לי מדינה מוסלמית שמשמשת דוגמה - אוזבקיסטן. כל אוזבק (הם כולם מוסלמים) יכול לומר לך כמה הוא מכבד את העם היהודי וכמה היהודים עשו למען אוזבקיסטן ועכשיו שרובם עזבו לישראל, הם נורא מצטערים על זה וכשהם מתחילים לשאול על המצב במדינה אפשר לראות נימה של דאגה וחיבה אמיתית.

 

צום כיפור לא קשור לזה. מי שמאמין שזה עוזר - שיצום. מי שלא לא, וחלאס להתקע אחד לשני בגרון עם זה.

 

ובן - יש פה כפיה דתית גלויה.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם

זה שרוב העם בוחר לצום בכיפור או לנוח בשבת זו לא כפיה,זו בחירה.

 

המדינה שלנו ליברלית עם סממנים יהודיים,ככה צריך להיות ,אני לא רואה שום כפיה דתית!

 

מי שלא רוצה לצום שלא יצום,אין בזה כל פסול זו בחירה אישית של כל אחד ואחד.

מצד שני לא לעשות פרובוקציות,אני ממש לא אוהב את הטיפוסים שאוהבים "לעשות רוח",לצעוק לכולם "תראו אותי אני שם זין על היום הזה ועל מי שמכבד אותו".

פורסם
אני כן חושב שמי שלא אוכל רק בגלל שזה מה שנהוג אבל משחק בפלייסטיישן כל החג , עדיף כבר אם היה יושב ואוכל שרימפס בחלב אימו אבל בכל זאת מנצל יום אחד בשנה לאיזה חשבון נפש קטן עם עצמו.
סלח לי, אדון יקר, אבל מי שמך להחליט עבורי מה עדיף לי לעשות ביום כיפור?

ואולי אני מנצל את יום כיפור כדי לבלות זמן איכות עם זוגתי שתחיה תוך ששנינו צמים (אגב, זה מה שקורה במציאות) ובמקביל אני עושה חשבון נפש עם עצמי איך להיות בן זוג טוב יותר ומתחשב יותר שמקדיש לה יותר זמן במקום לקום בשבת בבוקר ולראות ערוץ אגו?

כמו שכתבתי קודם: אם פגעתי במישהו, אני לא מחכה ליום כיפור כדי להתנצל, ומי שכן עושה את זה הוא בעיני אדם שלא יודע לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו, אבל יש את הדת היהודית שמוכנה לספוג את זה, ולו רק שישכון שלום בין הבריות.

אני צם כי זה עושה לי הרגשה טובה. כן, כמו שקראת. מה קרה, אם יש אנשים שאוהבים כשמצליפים בהם או כאלה שממש מכורים לחירור גופם באמצעות עגילים בכל מיני מקומות (שבעיני ובעיניך) מוזרים, לי אסור ליהנות מהצום? אתה יודע, אומרים שצום פעם בכמה זמן הוא אפילו בריא. יודע מה? אפילו אם אין פרומיל של תועלת בריאותית בצום יום כיפור, זה בטוח לא מזיק.

עזוב, הויכוח הזה עקר. אני אצום את הצום שלי, אתה תעשה את שתמצא לנכון לעשות ושנינו נהיה מאושרים.

 

מוטי: באמת שקראתי כמה וכמה פעמים את הדברים שציטטת אותי ולא הבנתי מאיפה הסקת את מה שהסקת. אם זה לא היה ברור עד עכשיו, אומר זאת בצורה הכי ברורה: אין קשר בין צום לבין מחילה על כך שאמרתי ל-X שאמו עוסקת במקצוע העתיק בעולם.

 

נ.ב.: שרימפס מטוגן עם קצת חמאה או לחילופין מגולגל בסושי עם צלופח זה מעדן אמיתי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

כל שנה יוצא לי לדון עם אנשים בנושא הצום, ותמיד כולם מגיעים להסכמה, שמה שקורה בשנים האחרונות ביום כיפור(ולא רק-אכילת חזיר ושאר ירקות), הוא אחת מהסיבות שלא תהיה כאן בעתיד מדינת ישראל.

עמית! קצת התבלבל לך הציונות עם הדת, מדינת ישראל תמיד תהייה כל זמן שיש שמאמינים בציונות , אין לזה שום קשר לדת, להפך, אם יש משהו שיחריב זו הדת כפי שהיא מיושמת אצל לא מעט, לא סובלנית כפייתית וחשוכה, מה שיחריב אותנו היא התפיסה שקיומנו תלוי בדיכוי של האחר.

אנחנו צמחנו והעצמנו על אותו רקע.

הדת הקיצונית הלא סובלנית בכל שלושת הדתות תחריב אותנו את העולם השפוי, אני בת לשתי דתות אולם יש לי זהות אחת, ובמשך כל השנים שסבלתי מחוסר סובלנות של שתי הדתות חיזקה והעצימה אצלי את האמונה היחידה שהיא החילוניות השפויה, שמקבלת ומאפשרת פולחן חופשי כל זמן שהיא לא פוגעת בחופש ובבחירה שלי.

אני באופן אישי אוהבת את יום כיפור את השונות מכל יום אחר, אני בחרתי לצום, לא מן הסיבות הדתיות, אלא כי זה היום היחיד ששונה כל כך מכל יום אחר ולי זה עושה טוב זה היום שאני מתנתקת בדרכי שלי מהכל ואני מתחברת לעצמי.

אבל אני זאת אני וזכותם של אחרים לחשוב ולפעול אחרת, זה לא יפיל מדינה

אם לא יהיה לנו שום דבר במשותף, אנחנו נהיה סתם חבורה של אנשים שרק מחפשים לזיין כל היום ,לעשות כמה שיותר כסף ולחיות טוב.

עמית?! אני לא מוצאת פה סיגוף, מה רע בלז... לעשות כסף ולחיות טוב, נהפוכו

ואת זה אפשר לעשות בכל מדינה בעולם , לא חייבים בישראל.

בישראל ISREAL

×
×
  • תוכן חדש...