Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת RAM AIR ב-VTR


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8396 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1. על סמך התמונות המצבר שלך גדול בהשוואה לשלי...זה גם יכול להסביר חוסר מכסה מצבר אצלך. בכל מקרה, אני מצליח לפרק את כל מע' מסנן אוויר כולל צנרת ואיירבוקס (תיבת התהודה) בקלות...

כמה חדש/ישן המצבר שלך? במקרה הגרוע אפשר להרגן החלפה :)

אם מצבר קטן יותר תוכל להזיז את הקיט ימינה עוד ס"מ ולהוריד אותו פנימה - כך אולי מכסה המנוע לא יפריע יותר.

P.

חשבתי כך, אבל המצבר חדש יחסית ואין סיכוי להחלפה אחרי הגילוח שעשיתי לו :evil: אבל אני לא בונה על זה שהחלפה תעזור כי הוא כבר לא מהוה בעיה כרגע ה-RAM AIR פשוט חסום ע"י הרדיאטור והזזה ימינה או שמאלה לא תעזור.

 

2. צינור אוויר מקרטון ואלומיניום לא מתאים לשימוש. אתה רוצה להחליק כמה שיותר את מעבר האוויר למנוע - והצינור הזה הוא ממש לא חלק :( חוץ מזה, הוא יקרע תוך שבועות לא רבים מתחת לבאנדים :( מה שאתה צריך זה צינור גומי חלק.

P.

כן אני מבין ותארתי לעצמי שזה לא מספיק טוב אני פשוט צריך למצא הזדמנות לקפוץ לת"א או מקום אחר אם יש למישהו המלצה.

 

3. לגבי חומצה על החוטים - תבדוק ב14 עיניים שחיוט לא נפגע עפילו מטיפת חומצה אחת...בדיקת מישוש...חומר הבידוד של חוטי חשמל (סוג של PVC) יכול להתפורר גם בלי שתראה פגיעה ממשית בו :( בהשלכות ברורות...

P.

OK הלחצתה אותי אני אבדוק שוב. :shock:

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם תריץ חיפוש תמצא הסברים ודיונים ארוכים כאן בפורום אבל בקצרה:

מערכת לשיפור זרימת האויר אל סעפת היניקה באמצעות פילטר פתוח היושב בתוך כונס שאוסף אויר קר מאזור הגריל.

פיתוח של פיז'ו ספורט קיים בעיקר בדגמי PSA אבל לא רק.

הדגם הפופולרי והמדובר בפורום מתאים רק לסקסו ו-106 וגם כאן ההתאמה כמו שאתה רואה לא תמיד טריויאלית

פורסם
פיתוח של פיז'ו ספורט קיים בעיקר בדגמי PSA אבל לא רק.

 

פז'ו ספורט היו רוצים מאוד שזה יהיה פיתוח שלהם אבל מה חבל וסוזוקי השתמשו בפטנט כבר בתחילת שנות ה-90...

 

כנראה שפה כל דבר טוב=כל דבר שפז'ו מנגבים איתו את התחת (בלי להלין על הראם-אייר המדובר).

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם

פיגו' ספורט לא ממש מתהדרים בראם אייר כהמצאת המאה זה סה"כ עוד מוצר aftermarket מיני רבים שהם מוכרים בלי שום התרגשות כזאת או אחרת.

 

לגבי סוזוקי וטכונלוגיית הראם אייר

סוזוקי לא הייתה הראשונה לאמץ את טכנולוגיית הראם אייר, הראשונה הייתה קוואסקי.

ופה מדובר בפיתוח כולל ומשולב באווירודינאמיקה ועוד אספקטים רבים, הרבה יותר מורכב וגם הרבה יותר יעיל.

 

אין בכלל מקום להשוואה בין הראם אייר לרכב שפותח לאחר מכן לבין ראם אייר לאופנוע שתוכנן כחלק מהפיתוח של האופנוע ושווק עם האופנוע.

 

הקופצנות שלך מיותרת וגם לא במקום.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

אם הייתי חושב שהיא לא במקום לא הייתי רושם אותה.

 

דבר שני כתבתי את זה בתגובה לדברים של תמיר שטען כי זה פיתוח של פג'ו.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם

אהמ...

סליחה שאני קופץ (מי שלא קופץ אדום!), אבל השם ראם אייר הוא אולי המצאה של אופנועים, אבל מעשית הדבר הזה קיים במכוניות שרירים אמריקאיות כבר מליון שנה ככונס על מכסה המנוע שמחובר ישירות לבית הפילטר.

 

אז נכון שפיז'ו לא המציאו אותו - אבל עדיין מדובר בחברה המובילה בעולם בייצור ופיתוח מכוניות אקזוטיות. למעשה - פיז'ו מעבירה את טכנולוגיית הפורמולה 1 שלה ישירות לרכבים הסדרתיים. רק אניני טעם ומבינים אמיתיים קונים פיז'ו. נגיד אלטע זעכנים מעזה שמחפשים טנדר משומש.

.

פורסם

אני מודה שלא ביצעתי מחקר מעמיק על זכויות היוצרים של השם.

אני יודע שגם אפקט ונטורי אינו תגלית של פיז'ו והוא מיושם למדידת מהירות במטוסים מזה כמה עשורים.

אבל על השילוב בין כונס אויר ליניקה וניצול אפקט ונטורי שמעתי עד לא מזמן רק בהקשר של פיז'ו.

אז סליחה אם דרכתי למישהו על יבלת או ששללתי מחברה כזו או אחרת את זכויות היוצרים שלה על הפטנט (אגב לדעתי אין רישום כזה). אבל עדיין לא השתכנעתי שהמודל הזה בדיוק (ולא עוד כונס אויר ליניקה שקיים באופנוע) היה בשימוש ברכב אחר לפני רכבי הראלי מבית פיז'ו.

פורסם

כמו כל דבר טוב שיש במכוניות זה מגיע ממטוסים רק שעל מטוסים לא מרבים לדבר אבל שם כל התגליות הגדולות

MIKE 306

פורסם
אני מצאתי צינור איכותי 63 מ"מ וחלק להחריד בחלקו הפנימי בחנות ששממוקמת בפסג' ליד "טכנו צינור" עלה לי כ-50 ש"ח 1/2 מטר.

 

 

חנות מאוד מאוד מאוד מומלצת, כל פעם שהייתי , יצאת מרוצה . פשוט אחלה חנות !!

פורסם
אני מצאתי צינור איכותי 63 מ"מ וחלק להחריד בחלקו הפנימי בחנות ששממוקמת בפסג' ליד "טכנו צינור" עלה לי כ-50 ש"ח 1/2 מטר.

 

 

חנות מאוד מאוד מאוד מומלצת, כל פעם שהייתי , יצאת מרוצה . פשוט אחלה חנות !!

אפשר לדעת איפה נמצאת החנות :?:

פורסם

2. צינור אוויר מקרטון ואלומיניום לא מתאים לשימוש. אתה רוצה להחליק כמה שיותר את מעבר האוויר למנוע - והצינור הזה הוא ממש לא חלק :( חוץ מזה, הוא יקרע תוך שבועות לא רבים מתחת לבאנדים :( מה שאתה צריך זה צינור גומי חלק.

P.

 

זה לא בהכרח נכון.

כשהצד הפנימי של צינור הולכת האוויר חלק לגמרי, נוצרת שכבת גבול בזרימת האוויר, וזה פוגע בזרימת האוויר.

חספוס של הדופן הפנימית מונע הווצרות שכבת גבול עבה, וכך משתפרת הזרימה, בניגוד מוחלט לאינטואיציה.

דוגמה מהחיים שתמחיש את האפקט הזה ניתן לראות בכדורי גולף.

בכדורי גולף יש הרבה שקעים קטנים מסביב לכדור.

בניסויי השוואה בין כדור גולף עם שקעים לבין כדור גולף חלק, התברר שמהירות ומרחק המעוף של הכדור עם השקעים הוא הרבה יותר גדול מאשר הכדור החלק!!

 

אינני יודע להעריך אם מידת החספוס של הצינור בתמונה הוא כזה שעוזר או פוגע, אבל בכל אופן, זה לא כל כך ברור מאליו שזה פוגע.

 

ולגבי ה "Ram Air" כמה מילים.

מבחינה פיזיקלית, ראם אייר זו התרחבות של פתח יניקת האוויר שיוצרת האטה בזרימת האוויר (מכיוון שספיקת האוויר נשמרת, והמעבר נעשה רחב יותר). ההאטה בזרימת האוויר גורמת לעליה בלחץ האוויר, וזה אמור לסייע לאוויר להכנס לצילינדרים, כי הלחץ היחסי שלו גבוה יותר (בדיוק כמו האפקט של טורבו, שמעלה את לחץ האוויר שנכנס למנוע).

גם זה קצת נוגד את האינטואיציה של מי שאין לו הכשרה הנדסית, אבל אלה העובדות.

מקום אחד שנעשה שימוש בדבר כזה זה בפודים של הרדיאטור בצדדים של מכוניות פורמולה 1.

האוויר נכנס מפתח צר, ואז המעבר מתרחב. לחץ האוויר עולה, וזה מסייע לאוויר לזרום מהר יותר דרך הרדיאטור. כמו כן, יש מעבר צר יותר מאחורי הרדיאטור, שיוצר לחץ נמוך יותר, ומסייע "לשאוב" את האויר דרך הרדיאטור.

או במילים אחרות, ראם אייר זה בערך ההיפך של וונטורי.

 

עד כאן הכל בסדר, אלא שאני מסתכל בתמונות של מערכת ה Ram Air שרבים מכם התקנתם, ולא רואה שום דבר שמזכיר ראם אייר אמיתי.

 

להערכתי האישית, מדובר סה"כ בשם יפה שנתנו למערכת יניקת אוויר של aftermarket.

לפני שאתם קופצים, אני לא מנסה להגיד שהמערכת הזאת לא משפרת את הביצועים.

אם היא מצליחה להביא יותר אוויר אל הצילינדרים, אז היא תשפר את הביצועים.

אני רק אומר שהמערכת הזאת לא משיגה את מה שהיא משיגה באמצעות אפקט ראם אייר כהגדרתו הפיזיקלית.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two


×
×
  • תוכן חדש...