Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת RAM AIR ב-VTR


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8396 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שאתם קופצים, אני לא מנסה להגיד שהמערכת הזאת לא משפרת את הביצועים.

אם היא מצליחה להביא יותר אוויר אל הצילינדרים, אז היא תשפר את הביצועים.

אני רק אומר שהמערכת הזאת לא משיגה את מה שהיא משיגה באמצעות אפקט ראם אייר כהגדרתו הפיזיקלית.

 

קפצתי.

 

 

סתם, ת'אמת, לא משנה לי איך קוראים לזה (שמת לב לשם שסימוטה נתנו לזה, נכון? זה בערך השם הכי מפוצץ שראיתי לכולה פאקינג פילטר בתוך קופסה ייעודית). העיקר שזה עושה את מה שזה עושה, וזה מה שחשוב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הקיט הזה, ראם איר או לא, פותר 2 בעיות קריטיות בפילטרים "פתוחים".

 

1. בעית המיקום של הפילטר

2. בעיית הבידוד שלו מחום

 

נראה שווה ביותר

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

פורסם

בוא נעזוב לרגע את השם בצד.

ההשוואה למערכון קירור הרדיאטורים ב-F1 לא ממש מקבילה היות ולא כל הפרמטרים בתיכנון מערכת קירור ויניקת אוויר מקבילים.

ממה שאני קראתי עד כה בספרות מקצועית (וקראתי לא מעט) בכל מה שקשור ליניקת אוויר למנוע (לא קירור) יש כמה פרמטרים חשובים - ואני מתיחס למערכת עד המצערת.

 

1. קוטר המצערת

2. טמפ' האוויר

3. מהירות זרימת האוויר

4. back pressure plate - יצירת גל נושא נגדי

 

קוטר המצערת נשאר קבוע. ככלל הקטנת קוטר המצערת יניב תגובת דוושה טובה יותר בגלל מהירות זרימת אוויר גבוהה יותר בסל"ד נמוך-בינוני ופגיעה בכושר הנשימה בסל"ד גבוה.

מצערת גדולה יותר, אומר פגיעה במהירות זרימת האוויר בסל"ד נמוך-בינוני אולם ספיקת אוויר גבוהה יותר בסל"ד גבוה.

קוטר המצערת המתאים הינו פשרה בין שני האילוצים שציינתי.

 

על הורדת טמפ' האוויר ביניקה אני מניח שאין וויכוח.

 

מהירות זרימת מושפעת גם מיצירת גל נושא נגדי ואני אסביר

בשלב היניקה נוצר גל קול (רובינו שמעו אותו) קבוצות מירוצים וסדנאות שיפורים גילו כי מיקום של back pressure plate מול פתחי היניקה בזוויות שונות ובמרחקים שונים מאפשרות לגל אנרגיה הזה לדחוס בחזרה אוויר לפתחי היניקה, בדיקות על דיינו הוכיחו כי ניתן לסחוט כך מהמנוע תוספות של כח לא מבוטלות וכמו כן שינוי עקומת ההספק/מומנט של המנוע.

 

יתכן ותצורת המשפך יוצרת זרימת אוויר מוגברת לכיוון המצערת ע"י ניצול העיקרון של גלי קול חוזרים.

 

מה שבטוח זה שהמערכת עובדת ! במיוחד ב-106 MK2 בה כל פתח הראם אייר חשוף בחזית הרכב, ואני אומר זאת לאחר שברכב שלי נוסו התצורות הבאות:

 

1. מערכת יניקת אוויר מקורית

2. מערכת יניקת אוויר מקורית + פילטר אינבוקס

3. מערכת יניקת אוויר מקורית + ביטול כל הצנרת עד לתיבת האוויר והולכת אוויר קר מחזית הרכב

4. מערכת יניקת אוויר מקורית פילטר אינבוקס ITG + ביטול כל הצנרת עד לתיבת האוויר והולכת אוויר קר מחזית הרכב (קונפיגורציה של פיג'ו ספורט)

5. קיט פילטר פתוח של JR

6. הראם אייר

 

מכולם הראם אייר היה היעיל ביותר ובהפרש ניכר, לא משהו שניתן לפספס.

עוד משהו, לאחר 3 קורסים (פיזיקה 1,2,3) הבנתי עד כמה שום דבר לא פשוט כפי שהוא נראה ואני בכל אופן קטונתי, לכן הכל בגדר השערות מה שחשוב באמת האם העסק עובד השם לא אומר לי כלום.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

שאלה???

 

RAM AIR טוב כיהוא מכניס אוויר קר למנוע.... את זה הבנתי.

אבל את חסרונותיו לא!

את הלכלוך שנכנס אפשר לנקות. אבל מה עושים אם יורד גשם בחוץ (נדיר)???

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

פורסם
RAM AIR טוב כיהוא מכניס אוויר קר למנוע.... את זה הבנתי.

אבל את חסרונותיו לא!

את הלכלוך שנכנס אפשר לנקות. אבל מה עושים אם יורד גשם בחוץ (נדיר)???

אם היית מסתכל טוב, היית רואה שיש בתוך התיבה מסנן אוויר קונוסי,

המוכר בכינויו "פילטר פתוח".

MCS 2008

פורסם

תמיר, אחלה שיפור שמתה לסקסו שלך :)

 

ועכשיו אני ישאל שוב (ובפעם האחרונה כנראה, יש גבול :lol: )

 

התקנה של ראם איר כזה ל106 MK1 ...

מבחינת מיקום ,אני חושב שנוכל למצוא לו מקום (בדוחק :shock: )

השאלה היא מבנה החזית של הMK1 אטום כמעט כולו...

 

למישהו יש עצות איך לפתור ת'בעיה הזאת?

 

 

לירן שרוצה גם ראם אייר

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

עברו כמה ימי הסתגלות לפילטר והתחושה הכללית "רגשות מעורבים"

נכון המנוע נושם נהדר. מורגש בערך מעל 4800

נכון - פירושו של דבר שיש לי יותר מומנט בסלד גבוהה = יותר הספק.

אבל רצועת הכח התקצרה ועלתה גבוהה יותר.

נדרש משחק מתמיד בהילוכים. עם כל האצה הכי קטנה אני חייב להוריד הילוך ו"להודיעה" לכל הנהגים בטווח של 100 מטר שאני מאיץ, כי את הרעש של הפילטר הזה אי אפשר להצניע.

מעבר להסתגלות הנדרשת לסגנון נהיגה חדש עם הרכב. צריכת הדלק בודאי עלתה ואני תוהה מה מידת השיפור הכוללת בביצועים.

 

בכדי לבטא את תחושותי בצורה גרפית נעזרתי בגרף מומנט של המנוע (באדיבות סופרצ'יפס) וקישקשתי סקיצה של מה שאני מרגיש באופן יחסי.

אני חוזר סקיצה המשקפת תחושה ולא מדידה.

הקו האפור העבה מבטא את המדידות של סופרצ'יפ לפני השיפור שלהם.

הקו השחור הדק הוא הקשקוש שלי. ייתכן והפערים בין מה שציירתי למקור מוגזמים אבל שוב הם נועדו לשקף תחושה כללית אז אל תתיחסו להפרש בקגמים (Nm ליתר דייוק) אלא במושגים של יותר ופחות בכל סל"ד נתון.

Torque.jpg

פורסם

מהגרף אפשר לראות שהיות ובסל"ד גבוהה עלה המומנט אז יש עלייה בהספק מקסימלי וגם בנקודה בה הוא מתקבל. (Pow=const x torque x RPM / 1000) (לא זוכר את הקבוע אבל הוא באזור 1.15)

אבל רצועת הכח התקצרה והשטח הכולל מתחת לגרף לא ממש עלה.

כך שאני מרגיש שנפגעה הגמישות של המנוע

פורסם

תמיר, זה בהחלט יכול להיות שנפגעה הגמישות במידה מסוימת. גם אצלי מורגש טיפה פחות מומנט בסל"ד אמצע, אבל השיפור בסל"ד גבוה משמעותי ובעיקר במהירויות גבוהות.

 

יכול מאוד להיות שבמנוע שלך זה מורגש פחות, אבל מה שמפתיע אותי זה שהצליל מפריע לך - אני מאוד מרוצה ממנו!!

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני חושב שצינור הקרטון/אלומיניום תורם לרעש מוגבר. (יוחלף בקרוב)

חוצמזה שהרעש מגניב. אבל לא תמיד אני מעוניין בתשומת הלב שבאה אתו.

אני מתפדח כי זה יוצר לי קונוטציות של ערס מתלהב ששם על האסקורט של אמא דוד אוניברסלי פתוח מתוצרת "עזיז אגזוזים - קלקיליה עילית" :lol:

אבל כמו שאמרתי אני צריך להסתגל לזה שיש לי רכב שונה ממה שהיה עד היום.

שש וחצי שנים :wink: זה לא מעט זמן להתקבע ולהתרגל.

פורסם

היות ויש אנשים בפורום שהסיפור שלי עשוי להוות גורם אצלם בשיקול אם לקנות RAM AIR או לא, אני חש מחוייב לעדכן.

 

אז ככה,

ביום חמישי קניתי צינור גומי 2.5" בפסג' ביצחק שדה (על פי המלצתו של דויד).

עשקו אותי עם 40 ש"ח ל-30 ס"מ. :)

ביום שבת ניגשתי למלאכה וגיליתי בעייה בהתקנה שלא חשבתי שאבזבז עליה זמן.

איך לכל הרוחות מחברים צינור 2.5" אל צינור (ברך) 2.5" אחר, מבלי שהחיבור יהווה הפרעה לזרימה החפשית ותוך שמירה על אטימות המערכת?

אחד בשני, לא אוכל :(

החלטתי ללכת על פתרון שלא אהבתי אבל נראה לי כרע במיעוטו.

חתכתי כ-3 או 4 ס"מ מצינור הקרטון שהיה בהתקנה הראשונה והשתמשתי בו כמגשר פנימי בין הצינורות גומי. על קו התפר שנוצר ביין הצינורות גומי סגרתי בעדינות ובדיוק רב את הבנד המתכונן.

 

ולנסיעת המבחן.

לא יאומן איזה הבדל

הגעתי למסקנה שבשיפורים כמו בנהיגה אתה לא לומד לתת כבוד לנואנסים הקטנים עד שלא התנסיתה בעצמך.

ידעתי שההחלפה תשנה את הצליל אבל הייתי סקפטי לגבי השיפור בביצועים.

אנשים תכניסו טוב טוב לראש. ביניקה (ופליטה) כל מערבולונת הכי קטנה יכולה לז** לכם את כל הביצועים. זו לא רק משהו שיגרום לך להשמע דקדקן ופדנט שנלחם על שלמות. זה ממשי :!:

חלקי מילימטרים יכולים לגנוב לכם קגמים. אז אל תזלזלו בפסיקים ואל תעגלו פינות במטרה לחסוך עבודה או כסף.

 

שלא תבינו לא נכון אני עדיין מרגיש שהמומנט סביב ה-3000 נפגע מעט, אבל לפחות יש תמורה בעד האגרה.

 

במהלך ההתקנה בחנתי שוב את ההתקנה והגעתי למסקנה שבעיית מכסה המנוע אכן נובעת מגודלו של המצבר. (אכלתי אותה) אנסה לחשוב על פתרון.

חשבתי על פתרון לבעיית מסלול היניקה ב-VTR/VTS אני לא רוצה לבלבל בשכל יותר מידי, אז אחרי שאני אפתור, אם בכלל אצליח, אז אעדכן.

ודויד אני תוהה איך אתה חיברתה את הצינורות ומה אתה ממליץ לי לעשות?

פורסם

בקיט של ה-106 הצינור כרום שמגיע כולל את הכיפוף לכיוון המצערת ולכן נשאר רק לקשר ביניהם באמצעות צינור גומי 63 מ"מ.

 

בקיט של הסקסו הצינור כרום לא כולל את הכיפוף, במקום יש צינור גומי עם ברך של 90 מעלות, הפיתרון לדעתי הוא לייצר צינור חדש שכולל את הכיפוף עד לכיוון המצערת ולקשר באמצעות צינור גומי קצר ככל האפשר.

 

"כל כיפוף" באיזור התעשיה בסגולה מתמחים כך.

 

download.php?id=4093

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

זה באמת משהו שרציתי לשאול - למה בקיט של ה-106 זה מגיע שונה מזה של הסקסו, אם בתוך מכסה המנוע ה-VTS וה-GTI כמעט וזהות? מה ההבדל כשהצינור המתכתי מעוקל וצינור הגומי ישר, ולהפך?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ייחודיות, מון שרי, ייחודיות.

 

למה פיז'ו יכלו להוציא 306 יפה וסיטרואן הביאו את הצפרדעון ZX?

למה פיז'ו עיצבו סמל כוחני ויפה של אריה שואג וסיטרואן דחפו את הסמל של רב-נגד בטיטו?

ככה גם מתחת למכסה מנוע.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".


×
×
  • תוכן חדש...