Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורטינה שנות ה 80 (איך, כמה, למה)


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 6638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נמחק, ראה כלל את 11 של קארספורום לחריכת אספלט אני לא מצפה מאוטו אמריקאי עם מנוע 1.6, אבל להנות אני מאמין אפשר

אני קונה רכב ואני רוצה להאמין שלטווח הארוך, אני מודע שאני אקנה אחת בזול ורק הפחחות וצבע תעלה כבר יותר או כמו שהרכב עולה ככה שאני לא קונה רכב וחושב מה יקרה כשארצה למכור

אני מעוניין לקנות רכב כזה להשקעה לאורך שנים, ולשפר לאורך שנים

אם ובעתיד היותר רחוק יהיה לי כסף גם לרכב יותר טוב אני אעדיף 2 רכבים, אחד לנשמה והשני סתם :)

כמו כן מעוניין לשפר אך התקציב הראשוני יאפשר שיפוץ בינוני אני מאמין (אולי טוב) + שיפור של מיתלים

שיפורי מנוע בעזרת ה' והכל יצא יבואו בעתיד היותר רחוק

 

תמיד טוב כשיש מטרה מלפנים, מעביר את הזמן בציפיה!

 

כל רכב אני צריך שיהיה לו פוטנציאל כלשהו, רכב ללא פוטנציאל הוא חסר משמעות בשבילי, תמיד דברים נמאסים וצריך להשתפר :)

עם זאת להשתפר אצלי זה לא למכור את הקיים, להוסיף כמה אלפים ולקנות אחד אחר אלה יותר בכיוון של להשתפר עם מה שיש

 

עמית (מקווה לא הפחדתי פה אף אחד עם השטויות שלי)

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע של היסטוריה ;)

הקורטינה והטאונוס, התחילו כרכבים שונים לחלוטין.

הקורטינה בריטית והטאונוס גרמנית.

קורטינה - על שם מחוז/ההרים באיטליה (אח"כ גילו שזה גם ווילון בספרדית)

טאונוס - על שם רכס הרים בגרמניה.

(בהתחלה, בכלל לכל הפורד הגרמניות קראו טאונוס אבל מאוחר יותר פוצלו לגרנדה, טרנזיט וטאונוס, אבל זה סיפור אחר.)

הטאונוס של שנת 70-75 (שנקראת TC1) כבר חולקת כ-90% יחד עם הדור ה-3 של הקורטינה.

הבדלים:

לקורטינה יש גל מעל לגלגל האחורי ולטאונוס אין.

הוינקרים של הטאונוס מאורכים ושל הקורטינה קצרים

הפנסים האחוריים שונים לגמרי

האף של הטאונוס צר וחד, של הקורטינה רחב וישר.

לדגם זה של הטאונוס היה גם מנוע V בנפח 2300 שלא היה לקורטינה.

בשנת 74 עברו הטאונוס והקורטינה מתיחת פנים ושונה עיצוב הדשבורד.

בנוסף, דגמי ה-GT וה-GXL איבדו בשנה זו את פנסי הערפל ונשארו עם 2 פנסים במקום 4 :(

 

בשנת 75 יצא הדור ה2 של הטאונוס שהו ה-TC2 שהוא בדיוק אותו האוטו כמו קורטינה דור 4.

בשנת 77 נכנס מנוע ה-2300 גם לקורטינה.

בשנת 80 עברו הטאונוס והקורטינה (שהן כבר אותו אוטו בדיוק) מתיחת פנים ונקראו טאונוס TC3 ו-קורטינה MK5.

שנת 82 היתה השנה האחרונה ובה הופסק היצור, כדי להתכונן למחליפה (בקול תרועה) => הסיירה.

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק. גם לארגנטינה, דרא"פ, אוסטרליה, ואני חושב שגם לטאיוואן או הונגקונג.

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, בילדותי היו לאבי שתי קורטינות.

 

הראשונה שנת 72, XL עם לוח שעונים ישן (שלושה שעונים עגולים ומאורכים).

 

השניה, שנת 78, L - שירתה את אבי, אחי ואח"כ אותי - עשתה לנו הרב בעיות בבק-אקס"

 

השבוע ראיתי בחניון של בי"ח וולפסון, קורטינה חומה שנת 74, במצב מצויין (חיצוני כמו MK3, לוח שעונים כמו MK4).

כרמל טוכמן

 

NSU CLUB ISRAEL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו שיפורים - הסתובבה תקופה מסויימת קורטינה MK5 אדומה "רגילה" לחלוטין, רק שכשפותחים את המכסה המנוע - רואים ווואאאחחאד טורבו בפנים!:twisted: הייתה שייכת למוסכניק המוכר מאד כאן בין אנשי הפורדים, ולפי השמועות (לצערי) פורקה, ע"מ "לתרום" את המנוע שלה לרכב אחר! ראתי לאחרונה כמה כאלה מסתובבות בכביש עדיין.

 

לגבי המחיר - אין לה. בסביבות 1000 ש"ח פלוס מינוס, להערכתי, אלא אם מדובר במשהו באמת במצב מדהים (ועדיין, לא יותר מכמה אלפים בודדים). האוטו נחמד, אם כי מבחינתי - אין כמו MK3, אבל הכל עניין של טעם. נוסע לא רע גם עם האוטומט (לפחות, MK3 שנהגתי), ואני לא חושב, שהאוטומט פחות אמין מה"רגיל", לפחות לא בהרבה. כמובן, יותר "עצלן". ספורטיבי האוטו בטח לא, בתצורתו "המקורית", אבל כאמור - בסיס כמעט אין-סופי לשיפורים, כמו כל הפורדים הישנים. בסכומים האלה, אם אתה אוהב את האוטו, ומוצא אחד - אני לא הייתי חושב יותר מדי.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מבחינתי אין כמו הMK3

 

 

 

אפרופו שיפורים - הסתובבה תקופה מסויימת קורטינה MK5 אדומה "רגילה" לחלוטין, רק שכשפותחים את המכסה המנוע - רואים ווואאאחחאד טורבו בפנים!:twisted: הייתה שייכת למוסכניק המוכר מאד כאן בין אנשי הפורדים, ולפי השמועות (לצערי) פורקה, ע"מ "לתרום" את המנוע שלה לרכב אחר! ראתי לאחרונה כמה כאלה מסתובבות בכביש עדיין.

 

לגבי המחיר - אין לה. בסביבות 1000 ש"ח פלוס מינוס, להערכתי, אלא אם מדובר במשהו באמת במצב מדהים (ועדיין, לא יותר מכמה אלפים בודדים). האוטו נחמד, אם כי מבחינתי - אין כמו MK3, אבל הכל עניין של טעם. נוסע לא רע גם עם האוטומט (לפחות, MK3 שנהגתי), ואני לא חושב, שהאוטומט פחות אמין מה"רגיל", לפחות לא בהרבה. כמובן, יותר "עצלן". ספורטיבי האוטו בטח לא, בתצורתו "המקורית", אבל כאמור - בסיס כמעט אין-סופי לשיפורים, כמו כל הפורדים הישנים. בסכומים האלה, אם אתה אוהב את האוטו, ומוצא אחד - אני לא הייתי חושב יותר מדי.

כרמל טוכמן

 

NSU CLUB ISRAEL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש קטן והופה, אתר שפעם הביאו פה:

 

http://www.cortina80.co.uk/classicfordmay2001.htm

 

התחלתי לקרוא את הכתבה :)

בנתיים אהבתי! וגם את איך שהאוטו נראה בכתבה!

 

האתר בכללי משהו מדהים! עברתי כבר על הרבה מאוד חומר משם!

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע של היסטוריה ;)

הקורטינה והטאונוס, התחילו כרכבים שונים לחלוטין.

הקורטינה בריטית והטאונוס גרמנית.

קורטינה - על שם מחוז/ההרים באיטליה (אח"כ גילו שזה גם ווילון בספרדית)

טאונוס - על שם רכס הרים בגרמניה.

תיקון קל:

קורטינה זה לא רכס הרים אלא עיירת נופש בהרי הדולומיטים שבצפון איטליה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה "בונה" על הקורטינה כמכונת נהיגה,בשל ההנעה האחורית שלה-שכח מזה.

סה"כ הקורטינה היתה מישפחתית גדולה ופשוטה,בעלת ביצועים בינוניים,היתנהגות כביש מחרידה,נוחות נסיעה די מבחילה,מרווח פנימי לא מזהיר וצריכת דלק גבוהה.

מבחינה מכנית,הקורטינה MK5 זהה לקורטינה MK3(מהדגמים בעלי מנוע הפינטו),שהוצגה בשנת 71',ונחשבה לסבירה בזמנה,בתחילת שנות ה 80' זה כבר לא הספיק.

הסיירה שהחליפה אותה היוותה שיפור אדיר,והציעה היתנהגות כביש ונוחות נסיעה בליגה אחרת לגמרי מהקורטינה.

בכלל,כל דגם שפורד החליפה תמיד היווה שיפור אדיר מקודמו-האסקורט 81'(אריקה)לעומת הברנדה,הטרנזיט של 86' לעומת קודמו,הסקורפיו לעומת הגרנדה ואפילו הפוקוס לעומת האסקורט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כבר נצטרף להשבתת השימחה הכללית - הנעה אחורית כשלעצמה אינה מרמזת על הנאה מנהיגה או מיכולות דינמיות כלשהן - שהרי גם לאוטובוס של דן וגם למשאית זבל יש הנאה אחורית !!

 

באם מחפשים רכב לשיפור או להנאה מנהיגה, דווקא הקורטינה מארק 1 או 2 היא הרכב המתאים - התנהגותה ויכולותיה הדינמיות טובות לאין ערוך משל המארק 3-5 . מעבר לכך מר קולין צפמן לא בכדי ייצר מהם את הלוטוס קורטינה המפורסמת .

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...