Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7428 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עוד משהו קטן באותו העניין; לרוב המכוניות המשפחתיות כבר מאמצע שנות ה-90 היו דיסקים בקוטר של 250 מ"מ ומעלה. במשפחתיות הקומפקטיות וגם הגדולות (אקורד, 626, לגאסי וכד') היה 260 מ"מ ומעלה - וזה ברכבים בלי שום יומרה ספורטיבית... כל זאת כדי לאפשר בלמים טובים לאורך זמן במסגרת חבילת האילוצים הקיימת (משקל הרכב, ייעודו וכד').

 

כיום גם למשפחתיות בעלות מנוע צנום (1.6 ל') יש צלחות גדולות יחסית שמספקות תחושת בלימה מצויינת. ברוב המכוניות הספורטיביות תמצאו כבר דיסקים בקוטר 280 מ"מ לפחות (רנו, סובארו וכד').

ה"שיפור", לאורך זמן, שהתפתח בתחום זה בכל המכוניות בא להתמודד עם התוספת במשקל שפוקדת כל מכונית מודרנית (למרות שימוש בחומרים קלים) וכמובן לאפשר תחושת בלימה טובה - שהינה חשובה לבטחון הנהג וגם מספקת בלמים טובים לאורך זמן (במקרים כמו ירידות תלולות ושימוש ממושך בבלמים מכל סיבה שהיא).

 

------------------------------------------------------------

 

לקחת וולקן עם דיסקים של 247 מ"מ ולשדרג אותה לדיסקים של 266 מ"מ, לדעתי האישית, לא מהווה "שיפור" שצריך למצות אותו בחיי היום היום תוך כדי נסיעה ספורטיבית. שידרוג כזה בא לתת לנהג, בראש ובראשונה, תחושת בטחון טובה יותר בבלמים שלו - ובנוסף לזה - תחושת בלימה טובה יותר, עמידות לאורך זמן בבלימות ממושכות וכד'.

לא צריך למצוא "סיבות" בשביל ברקסים עם תחושה טובה יותר ועמידות לאורך זמן, השאלה היא האם אתה בתור נהג מסוגל לעבור את המחסום הפסיכולוגי שבין תחושה לבין יכולת... אם כן ואתה לא ממצא את הרכב מבחינה ספורטיבית בנסיעות מאומצות ובלימות תכופות - אתה לא צריך את השדרוג הזה. אם לא - לך על זה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אל תקפוץ למסקנות.

 

לא ענית על אף אחת מהשאלות בנשאלו בתחילת השרשור.

שמר ידידי,

 

לגבי השאלות שהועלו אז כן, כל נתון שהיה בשליטתי ושנועד לצמצם את סטיית הבדיקה - בוצע. שים לב, שלא התיימרתי לטעון שלא היה הבדל. טענתי שההפרשים היו דומים. (אגב, סט הצמיגים הכי עלוב נמצא על האוטו שלי).

בכל מקרה, לא ניכר הפרש משמעותי לכאן או לכאן בבדיקה - וזה מה שחשוב לדיון. יחד עם זאת, לאור התגובה המלומדת של איציק שהשכיל להסביר גם את הפן "הפסיכולוגי" וגם את הפן הטכני, גם בדיקה רשלנית מצידי לא הייתה משנה דבר. בסך הכל הוכחתי בפועל את מה שניתן להסבר תיאורטי (והוסבר) ע"י אחרים. אם ראוי לעשות דיון לכן, ראוי לדעתי לרכז אותו במישור התיאורטי (בו לצערי אני יכול לתרום מעט).

zx וולקן

פורסם

כמו שאמרתי בPSI, ההבדל היחידי מלבד פייד, זה עצירה וקיצור מרחק הבלימה מהמהירויות הגבוהות.

מרחק הבלימה יתקצר משמעותית.

 

מניסיון עם מערכת בלימה אורגינלית של וולקן, עם דיסקים+רפידות חדשות ומקוריות, אחרי הרצה, הרכב אינו עוצר באופן יעיל ממהירות 100 קמ"ש לעצירה מלאה. (אין לי ABS)

 

רוצה לקצר מרחק בלימה בבמהירויות שפויות?

שים צמיגים ברמה גבוהה, והרחב אותם.

זה השיפור הכי יעיל שיש.

 

אביחי

פורסם

מרחק הבלימה תלוי כמעט כולו בחיכוך המקסימלי שבין הצמיג והקרקע, כלומר על אותו אספלט עם אותם צמיגים אתה תראה מרחק בלימה זהה.

 

מערכת ABS לא איכותית יכולה להאריך את מרחק הבלימה בכמה מטרים. אבל לכל הרכבים אותה ABS.

מערכת בלימה ש"נושכת" מיידית וחזק תקצר את מרחק הבלימה (כמו במכונית חדשות המצוידות ב "BA" break asist"). הסיבה היא שמתחילת הלחיצה על הבלם לוקח למערכת בלימים רגילה כמה עשיריות שניה עד שהיא מעבירה כוח בלימה מקסימלי לדיסקים. בעשיריות שניה אלו הרכב עובר מרחק גדול מכיוון שמהירותו עדיין הכי גבוהה. קיצור הזמן משלוש עשיריות לעשירית אחת יתן שיפור של כמה מטרים מ100 קמ"ש.

לגבי בלימה על סף נעילה היא כנראה מייצרת הכי הרבה חיכוך והאטה, אבל זה רק במעט יותר מאשר נעילה מלאה (בכבישים יבשים). החיסרון בבלימה כזו שאי אפשר לבעוט בדוושה (כדי לא לנעול בטעות), ולכן הנהג נדרש להרבה יותר מכמה עשיריות שניה עד שהוא חש ומגיע לנקודה של על סף נעילה. בעשיריות שניה אלו הרכב עובר הרבה מרחק ולכן אני בספק שבלימה כזו תצא עדיפה במצב חירום.

פורסם

"אאוץ"

 

קרא שוב, היטב היטב, את ההודעה הראשונה שלי ואת ההודעות של איציק. אני לא חושב שהשוואה עם וולקן ללא ABS רלוונטית כאן. לכן, לדעתי, כל מסקנה שתסיק מנסיונך, אינה רלוונטית, אלא אם כן כמובן יש לך ידע תיאורטי מעמיק מעבר לכך. בנוסף, אני מזכיר שהדיון כאן הוא על מרחק הבלימה בלבד (בבלימה יחידה לצורך העניין, שם אין רלוונטיות לפייד)

 

"נהג רגוע"

 

כתבת "אבל לכל הרכבים אותה ABS" ? למה הכוונה? שלרכבים בבדיקה יש אותה מערכת? נכון. זה רק מייעל את תוצאות הבדיקה. בעצמך כתבת שמערכת ABS לא יעילה מאריכה את מרחק הבלימה. קרא את דבריו של איציק ותבין שהיא הגורם הדומננטי לכך שבוולקן עם ABS שדרוג לברלינגו לא נותן יתרון בדמות קיצור של מרחק בלימה.

zx וולקן

פורסם
אשמח לקבל נתונים קצת יותר רציניים.

 

מהירויות בלימה , תאריך טיפול אחרון , הרכב הבלמים , מרחקי בלימה מדוייקים , מספר פעמים בהם בוצע הניסוי , האם אותו נהג ביצע את הבלימות , האם באותו מקום ובאותו תאריך.

 

אז ניתן להגיב.

 

אם זמנך בידיך - אני מוכן לנדב את האוטו שלי לבדיקה. אמנם הוא רק AURA , אבל בלמי ברלינגו ורפידות LUCAS (ציר אחורי בלמי דיסק , אם משנה. אין לי ABS).

מהירות - בממוצע סביב ה 80 קמ"ש.

טיפול אחרון - לפני קרוב לשנתיים אצלי, מספר שבועות וכמה מאות אם לא יותר קילומטרים במשודרגות.

מרחקי בלימה מדוייקים - אין לי.

מספר פעמים בהם בוצע הניסוי - כשש בראשון, פחות מזה בשני.

האם אותו נהג ביצע את הבלימות - גם.

אותו מקום ותאריך - בוודאי.

 

ושוב. גם אם הבדיקה בוצעה ברשלנות יחסית, ההבדלים במרחקים היו כל כך מזעריים שיש לי הרגשה שלא לומר אמונה עיוורת, שגם אם הניסוי היום מבוצע ע"י טיף נידל ובפיקוח מכון ויצמן - לא היינו מקבלים כאן תוצאות שונות בתכלית

zx וולקן

פורסם
"מתן"

 

יש לי ניסיון לא מבוטל עם וולקן שיש בה ABS.

ומה שאמרתי תקף גם כלפי רכב שיש בו ABS.

 

אביחי

אביחי, שמח לשמוע על נסיונך. האם ביצעת בדיקות זהות לאלו שאני ביצעתי? אם כן, מתי, איפה ואיך הן בדיוק נערכו?

 

תודה.

zx וולקן

פורסם
מהירות - בממוצע סביב ה 80 קמ"ש.

טיפול אחרון - לפני קרוב לשנתיים אצלי, מספר שבועות וכמה מאות אם לא יותר קילומטרים במשודרגות.

מרחקי בלימה מדוייקים - אין לי.

מספר פעמים בהם בוצע הניסוי - כשש בראשון, פחות מזה בשני.

האם אותו נהג ביצע את הבלימות - גם.

אותו מקום ותאריך - בוודאי.

 

ושוב. גם אם הבדיקה בוצעה ברשלנות יחסית, ההבדלים במרחקים היו כל כך מזעריים שיש לי הרגשה שלא לומר אמונה עיוורת, שגם אם הניסוי היום מבוצע ע"י טיף נידל ובפיקוח מכון ויצמן - לא היינו מקבלים כאן תוצאות שונות בתכלית

:shock: לא רואה מוסך , מה ? לא הייתי קונה ממך מכונית משומשת...:?

 

מצטער ,אבל קשה להתייחס לניסוי שלך ברצינות. הכל על בערך.

הניסוי היחיד שיכול לענות ברצינות - אותו רכב , אותו נהג ,אותו יום ,אותו מקום , לפני ואחרי הח' בלמים.

אם לא זה - לפחות הקפדה על שאר הדברים (למרות הבדלי צמיגים ,בולמים , נהגים וכו') ומדידה מדוייקת.

 

בנוסף - כמו שנאמר - השיפור לא נועד להיות בבלימת חירום חד פעמית , אלא לאורך זמן.

אתה מוזמן איתי לניסוי אחר.

מדידת מרחקים כמו שעשית , סיבוב בזק בנס הרים,אשתאול,ערד/סדום,בית אורן - כל כביש תובעני שתבחר - ואז חזרה מיידית על הניסוי.

אני חושב שתהיה מופתע ודי מבוהל מהתוצאות.

פורסם

ולכן שמר הויכוח בינינו תם, וחלק מהמיתוס נשבר סופית. לא טענתי בשום מקום כי למערכת המקורית יתרון בסיבוב בנס הרים. סביר להניח שהיא תימצא שם במערומיה. טענתי שאין לשדרוג יתרון בבלימת חירום חד פעמית במהירות חוקית. ואכן אין כזה כמו שהניסוי הוכיח וכמו שאיציק הטיב להסביר. ואגב, ב "טיפול" התכוונתי שבשנתיים האחרונות מאז רועננה כל מערכת הבלמים שלי באופן מלא ובהם נסעתי כ 30,000 ק"מ, לא בוצעו החלפות נוספות בה.

zx וולקן

פורסם

שנתיים? WTF?!

אני מחליף אצלי רפידות כל חצי שנה (מקוריות-לוקאס) וצלחות כל 10 חודש-שנה.

זה גם תלוי מאוד באופי הנהיגה.

 

למתן- לא עשיתי בדיקות בתנאי מעבדה, אפילו לא קרוב לכך.

אין ספק שהרכב שלי, ללא ABS, בולם הרבה יותר טוב מבלי, אבל זה בהחלט לא הנקודה.

 

עוד לפני שניגשתי לשפר ברקסים, שיפרתי את הקשר הישיר של הבלימה לכביש-צמיגים.

מבלי להיכנס לפרטים, שמתי 205 מ"מ רוחב, על צמיג רך ומשובח.

הרכב בולם הרבה הרבה יותר טוב, ואין שום שמץ של ספק שמרחק הבלימה התקצר.

לא מדובר בתחושה, כי הברקסים נשארו סטנדרטים!

 

לאחר מכן, הסתקרנתי איך וולקן זהה תתמודד עם ABS.

גם אצלה מרחק הבלימה התקצר משמעותית, ועובדה אחת פשוטה נורא תוכיח:

הABS כמעט לא נכנס לפעולה, וכשהוא נכנס, הוא פעל הרבה יותר חלש מאשר עם צמיגים פחות משובחים.

(ניתקנו ABS, התוצאות לא היו שונות כ"כ משאר אצלי, לטובתי[רפידות וצלחות במצב חדש], אך אין ספק שבלי ABS הרכב בלם הרבה יותר טוב)

 

וזה 60 שניות של התייחסות לשאלה ששאלת אותי כרגע.

 

אביחי

פורסם

אביחי,

 

 

לא הבנתי מדבריך האם בדקת שתי וולקנים זהות לחלוטין במפרט שלהן (כלומר צמיגים זהים ומערכת ABS בשתיהן) אחת מול השנייה באותו זמן בדיוק, או לא. (כאשר, כמובן, לאחת יש מערכת ברלינגו ולשנייה יש מערכת מקורית)

zx וולקן

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7428 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...