Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איציק - המצב הזה לא תיאורטי בכלל.

 

תנסה לסוע בוולקן נסיעה עם בלימות דחופות - אני מבטיח לך - אתה תדהם מכמה מהר המערכת מפסיקה להגיע למצב של נעילה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
איציק - המצב הזה לא תיאורטי בכלל.

 

תנסה לסוע בוולקן נסיעה עם בלימות דחופות - אני מבטיח לך - אתה תדהם מכמה מהר המערכת מפסיקה להגיע למצב של נעילה.

 

ליביו

ליביו, תקרא שוב את השירשור.

 

ציינתי שיתרונות המערכת הגדולה יותר הם בתחושה טובה יותר ועמידות לאורך זמן (דעיכה מאוחרת). במצב שגרה, כאשר המערכת לא עוברת סדרות בלימות דחופות ו/או רצופות, המערכת תתפקד כמו שצריך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אתה בטוח שהתכוונת לזה ?

אין פה עשר רפידות שונות, בסה"כ כמה הרצות על stock ושיפור.

חוץ מזה מידת המדעיות של "המחקר" הזה לא שונה בהרבה מזאת של פותח השרשור.

אני מהמר שהוא בעיקר למד לבלום במשך הכמה ימים האלה.

כל-כך הרבה משתנים שלא טופלו שזה פשוט מיותר להתייחס לזה בכלל (הוא ניסה לבלום בלי נעילה על הגבול מה שרק מדגיש את זה שהוא פשוט השתפר בבלימה (ומסיבה לא ברורה הוא ציין כשיפור את העובדה שהוא יכל ללחוץ חזק יותר על הבלמים בלי להגיע לנעילה...וכמובן, איזה יופי לעשות מחקר עם עשרות טסטים של בלימה 100-0 ולהתעלם לגמרי מהצמיגים...)).

 

וביחס לכל השרשור, לא הבנתי למה כולם רבים עם כולם בזמן שבגדול כולם מסכימים וכבר מבינים את העניין אבל מתעקשים למשוך לאיזו מסקנה איזוטרית משלהם.

 

 

ניר

פורסם

הרבה דברים יש לי להגיד על הניסוי ה"לא מדויק" אבל נגיד רק אחד.

קח וולקן רגילה (יש לי), תבלום בלימה בודדת, מ-180-170 לאפס, על גבול הנעילה (לא לנעול גלגלים).

קח את אותה וולקן עם ברלינגו, תבלום בפחות מרחק.

 

תגידו שזה מהר ולא חוקי. נכון.

אבל בשביל דברים כאלה משפרים בלימה. לא בשביל ילד שקפץ לכביש ב-20 קמ"ש.

שם לא יהיה הבדל, הבדל של 20 אחוז בבלימה (שזה המון) שווה ערך לחצי מטר.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם
הרבה דברים יש לי להגיד על הניסוי ה"לא מדויק" אבל נגיד רק אחד.

קח וולקן רגילה (יש לי), תבלום בלימה בודדת, מ-180-170 לאפס, על גבול הנעילה (לא לנעול גלגלים).

קח את אותה וולקן עם ברלינגו, תבלום בפחות מרחק.

 

תגידו שזה מהר ולא חוקי. נכון.

אבל בשביל דברים כאלה משפרים בלימה. לא בשביל ילד שקפץ לכביש ב-20 קמ"ש.

שם לא יהיה הבדל, הבדל של 20 אחוז בבלימה (שזה המון) שווה ערך לחצי מטר.

אהלן רוי,

 

האם הבדיקה שאני ערכתי וזו שאתה מציע לעשות זהות?

 

האם המסקנות שאתה מסיק מהבדיקה שלך סותרות משהו ממה שאני או איציק טענו בשרשור?

 

האם טענתי שבדיקה כמו שלך רלוונטית פחות להסקת מסקנות בדבר כדאיות השדרוג?

 

האם ניתן לנעול גלגלים בוולקן רגילה ב 90 קמ"ש?

 

האם לכל מי שיש וולקן ומשדרג את מערכת הבלימה, יש גם מיומנות לבלום על סף נעילה מ 150 ל 0 ברכב עם ABS מדור מיושן?

 

האם ילדים פורצים לכביש שנוסעים בו יותר מ 20 קמ"ש?

 

אודה לתשובות ענייניות לכל אחת ואחת מהשאלות.

zx וולקן

פורסם

לגבי הלינק:

The other noticeable improvement was the ability to hit the brake pedal harder at the start of the stop without causing lockup.

כמו שאמרתי ה"נשיכה" הראשונית משפיעה הכי הרבה עקב כך שהרכב נע עדיין בשיא מהירותו בהתחלה.

כלומר רפידות מסוג שונה עם מאפיינים שונים לגמרי של תחושה , חיכוך וטמפ' יצרו הבדל ברור במרחק הבלימה כאשר אין ABS ומי שמבקר את סף הנעילה הוא הנהג, תחושותיו, ומהירות תגובת הרפידות לשינויים עדינים בלחץ שמבצע הנהג.

 

כמו כן יש באמת סיכוי שהנהג גם השתפר בבלימה, אבל גם עם הרפידות הראשונות הוא עשה מספיק ניסויים והרגיש מתי הוא נועל יותר מדי ומתי פחות מדי כך ש לסיכום : 152 פיט לעומת 184 פיט אם משווים את העצירה הכי טובה של כל סוג רפידות.

 

לפחות הוא השתמש במד G כדי לקבל תוצאות מדויקות מבחינת מהירות הרכב ומרחק העצירה.

לפי מה שהבנתי שתי הרפידות היו על אותם צמיגים.

פורסם

השקעתי:

אהלן רוי,

 

האם הבדיקה שאני ערכתי וזו שאתה מציע לעשות זהות?

לא הן לא זהות, דבר אשר לא מבטל את הרלוונטיות של המבחן (לגבי הטיעון שלך, כמובן)

האם המסקנות שאתה מסיק מהבדיקה שלך סותרות משהו ממה שאני או איציק טענו בשרשור?

כן. אני טוען שבסוג בלימה כזה, ברלינגו על וולקן יבלום טוב יותר.

האם טענתי שבדיקה כמו שלך רלוונטית פחות להסקת מסקנות בדבר כדאיות השדרוג?

לא שמתי לב לזה.

האם ניתן לנעול גלגלים בוולקן רגילה ב 90 קמ"ש?

אפשר לנעול גלגלים בכל אוטו, גם ב-200 קמ"ש, יש לך ביצים בשביל זה?

האם לכל מי שיש וולקן ומשדרג את מערכת הבלימה, יש גם מיומנות לבלום על סף נעילה מ 150 ל 0 ברכב עם ABS מדור מיושן?

השאלה היא לא אם הנהג מיומן או לא, אלא על אבסולוטיות הבלימה. גם נהג דביל על פרארי אנזו, יאיץ פחות טוב מפיאסטה, מה זה אומר על האנזו? כלום.

האם ילדים פורצים לכביש שנוסעים בו יותר מ 20 קמ"ש?

כן. אבל שוב פעם, הבדיקה היתה כללית, ברלינגו מול מקורי. הברלינגו עדיף (גם אם לפעמים בערכים קטנים מאוד)

אודה לתשובות ענייניות לכל אחת ואחת מהשאלות.

עניתי.

בנוסף. מה הם שיקולי השידרוג של כל אחד? לא ממש רלוונטי.

השאלה היא אבסולוטית/אובייקטיבית.

האם בולם יותר טוב. נקודה.

התשובה:

כן, למרות שבמצבים מסוימים היתרון לא משמעותי כ"כ.

 

זאת היתה המסקנה המקורית שלך:

השורה התחתונה: שדרוג מערכת הבלימה בוולקן עם ABS לא מקצר את מרחק הבלימה.

 

עזוב את כל הסיפורים שעלו אח"כ לגבי תחושה/אחוזי יעילות/סוגי בלימות וכו'.

ברקסים של פול טריילר יכולים להרגיש גועל נפש, אבל עדיין לבלום יותר טוב מכל דבר אחר.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

אהלן רוי

 

אני שמח לדעת שגם לדעתך, במצבים מסוימים, היתרון לא משמעותי. מאחר שהבדיקה שלי בדקה מצב מסוים אחד, ראוי באמת שאדייק ואציין כי באותו מצב מסוים אחד - אין הבדל משמעותי (כמו שנטען בהודעה הראשונה).

 

האם מצב שבו נהג ממוצע בולם בחוזקה בלימה יחידה במהירות ממוצעת הוא מצב נדיר? - לא נראה לי ולכן חשיבות הדיון. (כמובן, שכאשר אהפך לטיף נידל, והוולקן תשמש אותי אך ורק לימי מסלול באשתאול ונס הרים -שכידוע נערכים על בסיס יומי, אודה כי המצב שתואר הוא נדיר מאוד)

zx וולקן

פורסם

מתן, יש בעיה במה שאתה אומר.

שום שיפור/שינוי באוטו, לא ת-מ-י-ד יעיל.

השאלה למה אתה עושה את השיפור הנ"ל?

 

אתה לא יכול להגיד שהשידרוג לברלינגו לא יעיל, כי במצבים מסוימים הוא לא עוזר.

SO?

במצבים יומיומיים, הברקסים יתפקדו אותו הדבר כמו מקורי (פחות או יותר) ובמצבי קיצון, הם יהיו יעילים יותר.

זה משמעות השידרוג.

אל תשכח שבד"כ מטרת השידרוג היא למי שמשתמש בזה. אמא שלי (בעלת הוולקן) לא תחליף ברקסים, כי זה לא יעיל לה.

 

הטיעון האחרון שלך לא מחזיק מים, מצטער.

זה כמו להגיד שהתקנת טורבו היא לא יעילה, כי רוב היום אנחנו בפקק.

נכון, אבל הטורבו לא בא לענות על הפקק, הוא בא לענות על המצבים בו נדרש יותר כוח מהמנוע.

כנ"ל גם הברקסים.

 

נ.ב.

לא צריך להיות טיף נידל בשביל לבלום על המגבלות, צריך קצת הדרכה והרבה תרגול.

אתה תתפלא כמה שזה הופך להיות קל ואינטואיטיבי לאחר כמה זמן.

ואז תרצה ברלינגו...

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם
מתן, יש בעיה במה שאתה אומר.

שום שיפור/שינוי באוטו, לא ת-מ-י-ד יעיל.

השאלה למה אתה עושה את השיפור הנ"ל?

 

אתה לא יכול להגיד שהשידרוג לברלינגו לא יעיל, כי במצבים מסוימים הוא לא עוזר.

SO?

במצבים יומיומיים, הברקסים יתפקדו אותו הדבר כמו מקורי (פחות או יותר) ובמצבי קיצון, הם יהיו יעילים יותר.

זה משמעות השידרוג.

אל תשכח שבד"כ מטרת השידרוג היא למי שמשתמש בזה. אמא שלי (בעלת הוולקן) לא תחליף ברקסים, כי זה לא יעיל לה.

 

הטיעון האחרון שלך לא מחזיק מים, מצטער.

זה כמו להגיד שהתקנת טורבו היא לא יעילה, כי רוב היום אנחנו בפקק.

נכון, אבל הטורבו לא בא לענות על הפקק, הוא בא לענות על המצבים בו נדרש יותר כוח מהמנוע.

כנ"ל גם הברקסים.

 

נ.ב.

לא צריך להיות טיף נידל בשביל לבלום על המגבלות, צריך קצת הדרכה והרבה תרגול.

אתה תתפלא כמה שזה הופך להיות קל ואינטואיטיבי לאחר כמה זמן.

ואז תרצה ברלינגו...

כל מה שאמרת - נכון. ולכן הדיון בינינו הוא רק בשאלה האם "שווה" לשדרג את המערכת עבור אותם מצבי קיצון. יכול מאוד להיות שכן, ובכל מקרה זה עניין אישי של המשדרג שתלוי באופי הנהיגה שלו ובמצבו הכספי.

בכל מקרה, וזו הייתה מטרת השרשור, הגענו למסקנה כי במצבים "הרגילים" לשדרוג יש משמעות זניחה. המשפט הזה שהיה ברור לך מתמיד, לא היה ברור לי (עד שביצעתי את הבדיקה) ולחלק לא מבוטל (כך אני מאמין) ממי שביצע את השידרוג \ קרא התרשמויות של משדרגים.

 

לגבי נידל, ברור שלא צריך להיות כמוהו כדי לדעת לבלום נכון, אבל בכל זאת מדובר במיומנות, שאני בספק אם לכל נהג שביצע את השדרוג יש אותה. מיומנות שבלעדיה, השדרוג הופך לבעל יתרונות פחותים יותר.

zx וולקן

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...