שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
כאן אפשר לקבל הצעות וייעוץ לגבי כל דבר שבסופו הרכב שלכם יסע מהר יותר, יאחוז טוב יותר או יבלום חזק יותר. זיכרו! שיפורים בישראל הם תחום אפור, שלא לומר שחור. קחו את זה בחשבון. ונהגו בבגרות ואחריות.
כללי פורום שיפורים - חובה לקרוא
ברוכים הבאים לפורום שיפורים. כדי לשמור על פורום נעים ומכבד, להלן כללי הפורום:
1. אין לפרסם מוצרים למכירה כאן בפורום אלא בפורום המסחרי (אם אתם ספונסר פורום מורשה) או בפורומי המכירה (אם אתם חברי פורום מהמניין).
2. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י "חברי פורום" חדשים, ימחקו.
3. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י גולשים וותיקים, ימחקו בתוספת ענישה.
4. לו לאחר המלצה על מקום מסוים יהיו עודף תגובות כגון: "כן, הם הכי מגניבים/הכי שולטים!!!/הכי מקצועיים/אחלה בורקסים" הן תמחקנה בתוספת ענישה.
5. תופעות של משתמשים שמגיבים רק בכדי להשמיץ מתחרים ו/או לפרגן יחסמו.
6. כתיבה נאותה מחויבת גם מהספונסרים.
7. לא. אין אופציה לשנות אף אחד מששת הסעיפים הקודמים.
המטרה כאן היתה לבנות פורום מקצועי, רלוונטי, אמין ובין היתר עם דעות מכל הכיוונים. זה לא מה שקורה.
אחלה יום לכולכן.
תודה, מנהלי הפורום.
9,654 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 28 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
שלום לכולם! ברשותי סאאב 9000 2.0 טורבו עם 185 כוחות סוס..... אני רוצה לתת עוד כוח לאוטו. יש לי תקציב של 5 K, איך אני יכול לתת כמה שיותר כוח ולשפר את הטורבו וכ'ו בתקציב הנ"ל? תודה ניב
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
- 0 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מאמר שמצאתי בפורום max-tuning... ארוך, באנגלית, אבל די ממצה. לא מוסיף הרבה על המאמר של מוטי אבל מסביר קצת יותר למה הדברים קורים. שיפורי צמיגים, חישוקים, בולמי זעזועים, לחץ אוויר, מוטות מייצבים, קשיחויות קפיץ, קאמבר, קאסטר, התכנסות, הנמכות, הרחבות, מרכז גלגול וכו' Making it Stick : http://192.115.8.73/technical/Makingitstick.doc
הודעה אחרונה מאת נהג רגוע, -
- 0 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
רוצה לשים צ'יפ ברכב שלי איביזה טורבו 02 דיברתי עם פרילינג קיבלתי פחות או יותר תמונות מצב ... הוא טוען שיש צ'יפ מנוטרל ברכב (לא מוסיף כלום) ושהמחשב נעול ....מבחינתו אין בעייה הוא מתקין מחדש ויהיה בסדר.... עכשיו ככה רציתי לשמוע מומלץ מבעלי איביזות שיש עליהם צ'יפ איזה כדאי ??? טווח מחירים?? ועד כמה מרגישים תהבדל... תודה מראש....
הודעה אחרונה מאת כ"ס, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 22 תגובות
- 4 אלף צפיות
השאלה שלי היא איך אני יכול להעביר את הצלחות בלימה הקדמיות לצלחות עם איורור 1 איזה צלחות (של איזה אוטו ) 2 איזה קליפר 3 האם צריך עוד שינוים ( החלפת נאבות וכו )
הודעה אחרונה מאת אאוץ, -
-
-
- אחראי פורום
- 34 תגובות
- 10.9 אלף צפיות
שלום לכולם... יש לי שאלה שדיי מטרידה אותי בזמן האחרון לגביי שיפורים ברכב.. למה אנשים שמים מגדשי טורבו,משנים מכלולים,מוסיפים למערכת פורק לחץ וכו'... אם בעצם הצ'יפ עושה את כל העבודה ומוסיף לך כ"ס באותה מידה.. נגיד אתה שם 2 ציפים שכל אחד 47 כ"ס.. זה לא יהיה עדיף על לחזק את המנוע-לשנות אותו-לחזק מכלולים-להוסיף מגדש יחד עם פורק וכל החלקים המגדילים את כוח הסוס.. אני לא מבין את זה.. תודה. רותם.
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
אני מעוניין לרכוש הונדה סיויק האצ'בק (93-94 מנוע 1600) חיפשתי עליה פה מידע בפורום וראיתי שהיא לא ממש "ספורטיוית" כמו הצרפתיות מה אני יכול לשפר באוטו הזה (בעיקר שלדה) כדי שיתן התנהגות ספורטיוית? שיתן אחיזה וידע להכנס להיגוי יתר שצריך? אמרו לי שאפשר להחליף בולמים ליותר קשיחים וזה נראה לי מה שאני יעשה (קוני הכי טוב לא?) הנמכה אנטי-רול באר יעזור פה לא? מה עוד אפשר לעשות? תודה רבה
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
-
- 8 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
אז אמנם זה לא פרויקט שיתחיל מיד - אבל אני בהחלט תוהה לעצמי מהן האפשרויות בשדורג מנוע שכזה, אם בכלל. השאיפה היא עלות סבירה יחסית, לטובת הוספת תחושת כח וזריזות. יש מה לעשות? או שפשוט ברכב הבא עוד X שנים, להתמקד במנוע בעל טורבו?
הודעה אחרונה מאת RS, -
-
- אחראי פורום
- 42 תגובות
- 11.7 אלף צפיות
קודם כל אני חייב לציין שאין בכוונתי לשפר שום דבר כרגע,אני שואל רק מתוך עניין. אז לא להתנפל עלי . הייתי רוצה לדעת איך ניתן לשפר בצורה ניכרת מנוע אוטמוספרי ולהשאירו אוטמוספרי. והכוונה היא לא לפילטר פתוח למשל. אני שואל אם יש שיפורים שבאמת יתנו תוספת סוסים נאותה למנוע. אולי שילוב של כמה מהם יביא לתוצאה הזו? או שאולי בלי מגדש אין אפשרות לקבל תוספת של כמה עשרות סוסים? בקיצור,אם יש לכם ידע בנושא אשמח אם תחלקו אותו עם אלו שאין להם .
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם . אהבתי מאוד את השעונים שמחברים ברכב וסיקרן אותי איזה שעונים מחברים ברכבים אטמוספריים?
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
אני הבעלים הגאה של פיג'ו 306 בת 10 שנים, מה-Plain vanilla kind - כלומר XR. המנוע הוא מנוע TU3JP - כלומר בנזין, 1.4 ליטר, 75 כ"ס. האוטו במצב שמור מאוד (75000 ק"מ, טיפולים בזמן, נקי, שלם, וכו' - אוטו של אהבה =]). יש על הרכב בולי זעזועים קדמיים מונרו SensaTrac שהותקנו כשהקודמים מתו מוקדם יותר השנה, אבל מלבד הכל עוד מהמפעל. אני יודע שזה כנראה די חסר תקווה, אבל אני אשמח לשמוע את דעתכם לגבי שיפור הרכב בכל הנוגע להתנהגות כביש ותאוצה (12.9 שניות ל-100 קמ"ש זה לא כל כך מרגש). אני פחות נהג של "קו ישר" ויותר נהנה מהסיבובים (כמו כל נהג פיג'ו). הרכב הוא בעל שווי של 28 אלף ש"ח, וכבר אמרו לי שבכסף שאני אצטרך להשקיע בשביל להוציא ממנו אילו שהם ביצועים, עדיף לי כבר למכור …
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום לכולם. רציתי לדעת אם מישהו כבר התנסה או יכול להמליץ על שיפורים לרובר 600 טורבו. תודה!
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
רעיון נחמד איך לחזק טיפה את המנוע השתעממתי בעבודה בסופש (אבטחת מתקן) והחלטתי להפריד את הפלנצ" בין האגזוז לדוד עלידי פתיחתו והוספת 2 שייבות פנימה עלידי כך הגזים בורחים משם וכמעט לא נכנסים לדוד מה שמתקבל זה רעש נורא נחמד ועגול (ספורטיבי כזה) וגם האוטו טיפה יותר חזק (וכן מרגישים הבדל ולא פסיכולוגית בגלל הרעש) השאלה שלי האם יכול להיגרם נזק כלשהו מה"שיפור" הזה וגם האם זה מזהם יותר? וטסט כבר עברתי ככה שלזה אל תתיחסו.
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
שלום לכולם, כבעל יאריס ספורט 2005 הייתי רוצה להתייעץ איתכם לגבי נושא אחד שמטריד אותי בה, תת היגוי ואחיזה כללית. כשאני נכנס לסיבוב עם היאריס, פשוט בלתי אפשרי לשמור על המהירות או להגביר אותה כי האוטו פשוט מאבד אחיזה ונוצרת תחושה של נסיעה על שמן. האופציה היחידה לשמור על האחיזה היא לעזוב את הגז בכניסה לסיבוב ולחזור אליו ביציאה ממנו מה שגורם לאיבוד כל ה"מומנט" של הנהיגה. הדבר בולט במיוחד בסיבובים חדים ובכיכרות. אני בטוח שבעלי היאריס נתקלו בתופעה, והשאלה שלי האם יש פיתרון? האם הצמיגים שטויוטה מספקת עם היאריס ספורט גרועים או שצורת הנהיגה שלי לא נכונה? בכל המבחנים שקראתי באינטרנט דווקא משבחים את האחיזה והניהוג. תודה מראש לכל מי שיוכל לפתור לי את התעלומה…
הודעה אחרונה מאת אאוץ, -
-
- 4 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
לרכב הנ"ל 143 כ"ס. 1. האם ניתן לשפר את הביצועים, להעלות הכח ואת המומנט של המנוע, בשינוי המחשב וללא הוספת צ'יפ? 2. אם כן, מה יהיה ההבדל? 3. האם הדבר לא יפגע באחריות (לא פותחים את המנוע, הכל בעידכון המחשב)? 4. האם צריכת הדלק תשתנה לטובה? לרעה? תודה מראש, תומר
הודעה אחרונה מאת fish, -
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היום התקנתי פילטר אוויר פתוח של חברת AKA MOTOR SPORTS ב 106 שלי עכשיו אני ממש חדש ב"עולם השיפורים" אני אמור לשמוע מין זרימת אוויר כזה כמו רוח ??? יש לי אגזוז רגיל ... ואני רק שומע את הפילטר חזק שאני מעביר הילוכים בטורים נמוכים כמו 3000-4000 תור
הודעה אחרונה מאת SHAYELISA, -
- 6 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום. לחבר שלי יש סופה עם פילטר אוויר פתוח של K&N היינו יום שישי בשטח הג'יפ התלכלך ואיתו גם הפילטר... עכשיו באנו לנקות אותו והצלחנו להוריד 95% מהבוץ שהיה עליו.. בכל מקרה הגענו למסקנה שהפילטר כבר ישן ועכשיו גם מלוכלך אז זאת הזדמנות לקנות חדש.. אז אם יש לכם הצעות לחברות מסוימות ומוקומות לקנייה אשמח לשמוע..אם אפשר גם לפרט מחירים יהיה עוד יותר טוב.. תודה מראש לעונים...
הודעה אחרונה מאת Pontiac, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 18 תגובות
- 5.7 אלף צפיות
העם הדבר הזה חוקי או לא? הצ'יפים למנוע שמעלים כוח סוס
הודעה אחרונה מאת fizban, -
-
- 2 תגובות
- 2 אלף צפיות
מה אתם ממליצים לי לעשות כדי לשפר את האחיזה בסיוויק (4 דלתות) 97' בולמים / קפיצים / הנמכה / הגדלת, הקטנת ג'אנט / להוריד חתח /??? אשמח לשמוע תגובות אשמח לשמוע תגובה גם מסיוויק נוס
הודעה אחרונה מאת RACEPAK, -
שיפורים לאופל
מאת YOSI K-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
שלום.. יש לי אופל קורסה קופה ידני מנוע 1.4 שנת 94 הייתי רוצה לשפר אותה מכנית שתהיה יותר חזקה.. מה אתם מציעים ומה המחירים פחות או יותר? תודה מראש יוסי
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 21.9 אלף צפיות
שלום לכולם. רציתי לשאול שאלה שמרחפת לי בראש בימים האחרונים. בבעלותי רובר 620SI. מנוע 2000 סמ"ק של הונדה אקורד. אני יודע שקיימת רובר 620TI. מנוע 2000 סמ"ק טורבו. (אין לי מושג אם המנוע של הונדה). האם אפשרי להוסיף טורבו למנוע 2000 סמ"ק של הונדה אקורד? מה הפרוצדורה? יתרונות? חסרנות? (כמו צריכת דלק גבוהה מאד?) אני ישמח לקבל קצת מידע על התהליך אם הוא בכלל אפשרי והכי חשוב... האם הוא משתלם. תודה רבה לכל העונים. יום טוב.
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 143 תגובות
- 18.8 אלף צפיות
על הפרק היום - רוח האנטי שיפורים המעצבנת. בואו נתחיל בהבנה שלנו אחד את השני - שמי מוטי ואני אוהב מכוניות מגיל אפס. אני מת על שיפורי מנוע, מיתלים ואווירודינמיקה. אני אוהב את צליל היניקה של פילטר פתוח. אני אוהב להקשיב לגרגור האגזוז הפתוח שהופך לנהמה בעלייה של הסל"ד. אני מת על מכוניות שמייצרות בק-פיירים אדירים שנשמעים כמו רעם. אני מוכן לנסות תיאוריות ואיבזור אווירודינמי ולא משנה כמה מוזר זה נראה. אני הכי אוהב שזה עובד ואז זה ממש מדאיג לי את הביצה איך זה נראה... אני פתוח לניסויים של רכבים לא שיגרתיים, לפעמים התוצאות של הניסוי לא שיגרתיות. מה שמעצבן אותי וגרם לי לפתוח את השרשור הזה הוא כמות האנשים שכל פעם מדהימים אותי מחדש עם רוח האנטי שלהם כשהם מדב…
הודעה אחרונה מאת ברווז, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
דבר ראשון, כל מי שמתכוון לקטול.. אני מבקש, צא! תקרא תדיון *** תדיון = את הדיון *** של מוטי ותחזור.. אז ככה יש לי שברולט (נו טוב.. דייהו) אופטרה שנת 2005 מנוע 1800 16V עם 125 כוח סוס אם אני יתקין פילטר פתוח זה יוסיף משהו למנוע? יעשה אותו טיפה יותר מהיר? יתן טיפונת רעש? או שחבל על הכסף? תגובות רציניות בבקשה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 3 אלף צפיות
שלום חברים. כולנו מכירים ויודעים את תרומתו (השולית) של פילטר אוויר פתוח לביצועים, ע"י הורדת ההתנגדות ליניקת אוויר ומכאן יכולת המנוע לנשום יותר אוויר דרך הפילטר הפתוח. ע"פ ההגיון (שלי) מנוע טורבו, הדוחס את האוויר למנוע, אמור לקבל תרומה פחותה מפילטר פתוח, זאת עקב כך שהטורבו דוחס אוויר למנוע, והמנוע לא מבצע יניקה חופשית כמו במנוע אטמוספרי רגיל... כמו כן, בעיון באתר K&N, הם מציינים שיפורי ביצועים בחלק מהקיטים, שמתי לב שתמיד אלו מנועים אטמוספריים ולא מנועי טורבו, כך שהחשד שלי שאכן התרומה נמוכה יותר מקבל חיזוק.\ בקיצור, סוף סוף יש לי רכב טורבו (לאון) ואני שוקל להתקין פילטר K&N REPLACEMENT יענו פילטר פתוח בתוך הבית המקורי, אני פשוט לא סובל את כל ההתקנ…
הודעה אחרונה מאת 4Runner, -
-
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 6.2 אלף צפיות
אחרי 2 לילות גשומים במיוחד וקור אימים מה שקרה זה כשהתנעתי את הרכב המנוע חירחר לי כמו סוס גוסס , ופלט המון אדים לבנים מהאגזוז, עוד כמה שניות של ניסיונות נואשים לחיים , גימגום אחרון ודממה ,ומיאן להידלק יותר,מה שקרה למעשה זה שהפילטר פתוח שיושב אצלי נמוך ספג כמויות מים שעברו משם למזרקים והרטיבו אותם , אחרי פירוק ייבוש והחזרה הרכב שב לקדמותו , ליתר ביטחון גם הוספתי k44 (ראיתי יותר מידי פיח על המזרקים) הנה עוד סיבה למה לא כדאי לשים ברכב פילטר אוויר פתוח מקסימום inbox חג סופגניות שמח
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
-
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
הייתי מעוניין לשמוע מחברי הפורום 1. באוטו תקין, מה אמור להיות ההבדל באחוזים בתוצאות בדיקת ההספק (כ"ס) בגלגל לבין המנוע? 2. למה בכלל קיים ההבדל? (טכנית) 3. ואם ההבדל הוא גדול מהסטנדרט, מה עלולות להיות הבעיות שהגדילו אותו? הבהרה: אני מדבר על רכב רגיל ללא "שיפורים" למיניהם. בתודה מראש
הודעה אחרונה מאת kd2, -
אחרי שההאיביאס התחיל לפעול וכמעט לא עצרתי ונכנסתי לצומת באדום.. אני מרגיש קצת לא בטוח איתם ואם אני כבר מתכוון לשפר את הרכב חשבתי אולי גם להשקיע קצת בברקסים אני פשוט ממש לא מכיר כלום אם למישהו יש עצות והערכה כמה בערך צריך לעלות לי או לפחות להחליף 2 קדמיים.. ואני לא מדבר על בולם קרמי .. משהו קצת יותר צנוע תודה!
הודעה אחרונה מאת obarshad, -
- 4 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אני חשבתי לקנות אגזוז לחץ אבל אני יודע שאם אני קונה אני צריך לשים גם פילטר פתוח והבנתי שלא חייב להחליף סעפות אבל עדיף.. מישהו יודע מה המחיר בערך לכזה דבר? האוטו שלי לא הזרקה לצערי אבל יש לי קרבורטור נוסף השאלה שתמיד מטרידה אותי שאני חושב להתקין אותו זה אם זה דופק את המנוע מבחינת הבלאי שלו או שזה עושה לו נזק? אשמח אם תעזרו לי ... תודה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
- 3 עוקבים
- 37 תגובות
- 14.3 אלף צפיות
שלום! אני מעוניין לבנות מוט מייצב בכוחות עצמי לרכב מסוג מצובישי סופר לנסר,האם ישנם דגשים מיוחדים לצורה שהוא חייב להיות בנוי? או שניתן פשוט לקחת את המידות והצורה ממוט מייצב קיים שנקנה ולהעתיק אותה? ומאיזה חומר מומלץ לבנות אותו,כלומר פרופיל חלול או שמוט מלא? והאם ביכלל יש דגשים מיוחדים שאני אמור לדעת אותם? בבקשה תיתיחסו ברצינות כי אני רציני לגבי זה כי אני במקצועי מסגר ויש לי את כל האמצעים לבניית מוט מייצב. תודה לכל העונים!
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
- 1 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מצטרף לתרד' בשאלה לגבי אחיזה. אני צריך להחליף צמיגים ברכבי, חשבתי שאם אני כבר עושה זאת, אולי כדי לשנות מידות לצמיגים. יש לי כרגע: 165/70R13. לפי מה שנסיתי לדלות, לא ניתן להגדיל מידת קוטר אצלי ברכב ואני לא יכול לשנות מעבר ל13, וממה שהבנתי עוד, המידת רוחב המקסימלית ב13 היא 185. השאלה היא עד כמה שינוי בין 165 ל185 יהיה משמעותי עד כדי שזה יהיה כדאי לי לשים כרגע כמעט 3000 ש"ח על סט גאנטים + 4 צמיגים, או שפשוט עדיף שאני ישאיר את זה כך, וישקיע במשהו אחר לשיפור האחיזה.( ואם לא, אז במה כן להשקיע?) בכל מקרה , מבקש גם הצעה לצמיגים 165/70R13 סבירים לא ברמת תחרות אבל גם לא זבל סיני. וכמוכן חוות דעת על הצמיגים של קלוור. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת kompy, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
ערב טוב לכל ידידיי!! יש לי רכב מסוג פיאט אונו שנת 91 מנוע 1400 s70 ,ואני מעוניין להוסיף פילטר אויר פתוח שייתן לי צליל יניקה נחמד.....היכן אתם ממליצים לי להתקין (מקום) ומה המחיר +- צריך להיות..?(אני מבקש לא לעביר ביקורת שלילית בגלל שזה פיאט ופה ושם...) אשמח אם מישהו ימליץ לי על מקום טוב ואמין! תודה מראש! טל
הודעה אחרונה מאת tisan4us, -
-
מי מחובר 46 משתמשים רשומים, 5 אנונימיים, 282 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- malcishua
- RedLabel
- razi_pazi
- M H
- דוב המערות
- gadik6
- davemustaine87
- גולדן191
- garicho
- אלעדית
- natco
- Arik.G
- ראובי
- ברכאת24
- SlowRide
- dav9
- ELI001
- falou
- om2
- ניקו פ.
- ofralon
- beresford
- stum
- RK
- SurfHigh
- EliC25
- Shay Shd Dave
- ניצן א
- tan tan
- Accent Coupe
- Johnathan
- discoTD5
- אלפרד חיות
- ronenu
- נולד לליסינג
- Camaro 92
- מיץ פטל
- itaimoto
- yohai71
- IsraCar
- Igalz
- kalmangar
- nir eli
- samg
- אהרן ג
- flytomars
