Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגדש טורבו וכל הדברים מסביב\צ'יפ...?[שאלה]..


שימו לב! השרשור הזה בן 6606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אפשר, אבל עם לא מעט שינויים.

בטורבו יחס הדחיסה נמוך יותר, ולכן חלל הבעירה (במצב סגור) גדול יותר. זה אומר החלפת בוכנות ו/או ראשי מנוע.

תידרש החלפת חיישנים (לפחות את ה-MAP SENSOR? שקורא לחץ אויר בסעפת היניקה, שהוא תמיד שלילי באטמוספרי: המנוע יונק את האויר, ומשתנה בטורבו: משלילי כאשר המגדש עדיין לא עובד, לחיובי במצב גדישה).

ייתכן גם שינוי בניהול המנוע.

ובגדול, יתכן שהרכיבים בתוך המנוע האטמוספרי אינם מספיק חזקים כדי להעביר את העומסים המוגברים כאשר הוא מוגדש.

גם החלפה של המנוע למנוע טורבו באותו נפח, למרות שההתאמה המכנית קלה (כמו בסובארו) תדרוש הרבה שינויים (אלה שהזכרתי חוץ מהמנוע).

ויש מכסה מנוע.

ויש מערכת פליטה.

ויש מערכת יניקת אויר (הפילטר ממוקם במקומות שונים).

והוספת שסתום פורק.

ועוד כהנה וכהנה.

בקיצור, פשוט יותר לקנות רכב עם טורבו בתוכו, חוץ ממקרים מיוחדים (כמו פורסטר טורבו שקיים בארץ רק בגירסה אוטומטית, ואתה רוצה ידני...).

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחוזים בודדים כנראה.

אי אפשר לשפר את המומנט בצורה משמעותית (מעבר לכמה אחוזים) אם לא גודשים (ומדובר על אותו נפח מנוע).

כמו שכבר כתבתי (אולי בשרשור אחר, מסתובבים כאן שניים באותו עניין):

פורסטר אטמוספרי ישן: 125 כ"ס ו-19 קג"מ.

פורסטר אטמוספרי חדש: כ-160 כ"ס ו-19 קג"מ.

פורסטר טורבו (ישן, החדש 2.5 ליטר): 177כ"ס וכ-25 קג"מ.

אימפרזה GT (מנוע 2 ליטר): 211 כ"ס וכ-30 קג"מ.

כל מיני שיפורים אטמוספריים שעשיתי ברכב שלי עזרו בעיקר בטורים גבוהים.

הטורבו: צריך לנסוע כדי להבין...

לא מדויק במיוחד, פורסטר הוא דוגמא פרטית אחת של רכב אחד שאני אפילו לא לגמרי בטוח שאתה יודע במדויק מהם השינויים שנעשו במנוע שלו בין שני הדגמים.

 

רוצה השוואה אמיתית לאן אפשר להגיע עם שיפורים אטמוספריים על אותו המנוע?

קח גרף של דינמומטר על רכב שבוצעו בו שיפורים אטמוספריים, לפני ואחרי, ושים אותם על אותו הדף... במקרה הכינותי מראש דף לדוגמא של פורד פוקוס ST לפני ואחרי תהליך שיפורים אטמוספרי מסיבי -

 

לפני - 137 כ"ס ו-18.25 קג"מ

אחרי - 199 כ"ס ו-20.32 קג"מ

לכאורה ההבדל לא גדול במיוחד אבל אם אתה באמת מסתכל על הגרף, אתה רואה שהמספרים של המקסימום שהושג ממש לא מספרים את הסיפור כולו, כי לדוגמא באיזור של 6000 סל"ד המנוע הלא-משופר מייצר בערך 15.76 קג"מ בעוד שהמנוע המשופר מייצר 19.35 קג"מ (ועוד במגמת עליה!) שמהווים קפיצה של למעלה מעשרים אחוזים (לא עשיתי את החישוב), מה שלפי הקריטריונים שלי בהחלט עונה על ההגדרה של "שיפור משמעותי".

 

מוטי

FocusDyno.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי לא חוכמה להשוות בטורים כאלו גבוהים. בסופו של דבר ידוע לכולם שניתן להשיג שיפורים גדולים בהספק גם באטמוספרי. יכולת גם להשוות מה קורה ב 6500 סל"ד, שם יש 13.7 קג"מ מול 19.9 קג"מ.

אני דווקא מסתכל בגרף ההספק ורואה שהשתי המכוניות די צמודות בכל האזור שבין 1000 ל 5000 סל"ד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג רגוע ,

קורה

מדי פעם

שבמכוניות ספורטיביות מושכים מעל ה5000 סל"ד.

 

אבל אל תגלה לאף אחד.

אולי לכן השיא הספק שלהם יותר גבוהה מהסל"ד הזה והרצועת כח בהחלט באזור.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...