Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוונסיס 2006 - אפיון תקלת מזגן - מבקש עזרת מומחים


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 4377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

תיאור התקלה:

-----------

 

הרכב מצויין כבר בכותרת - התקלה - פעולת מדחס המזגן מפילה את סיבובי המנוע, מדליקה נורית ABS ופעם אחת אף גרמה לדימום המנוע בעמידה בפארקינג.

 

היסטוריה, רקע, מידע מקדים:

----------------------

 

לרכב יש אלטרנטור 120 אמפר מקורי.

מותקנת ברכב מערכת סטריאו שהמגברים שלה מפיקים הספק גדול מאוד - יכול להגיע עד 1.5KW RMS בהספק שיא. למרות שממש לא נראה לי שאני אפילו מתקרב לדגדג שליש מצריכת הספק שכזו.

מצבר 62 אמפר שעה של ורטה.

 

המגבר הראשי ברכב לעיתים היה מכבה את עצמו להגנת מתח בזמן הדלקת המערכת - לאחרונה גיליתי שזה קורה אך ורק כאשר המזגן פועל והרכב בעמידה - סיבובי סרק.

 

המזגן בסיבובי סרק לפעמים מביא את המנוע לרעידות קלות - אבל זה זריז ועובר מיד.

 

זה קורה דווקא כשהמנוע חם - כשהמנוע קר, הטורים מועלים ע"י מחשב הרכב ולכן התופעה לעולם לא מתרחשת עם מנוע קר אלא דווקא במצב עבודה מלא בעמידה במקום.

 

אתמול עזרתי למישהו להתניע עם כבלים ואני חושד שזה יכול להיות קשור יחד עם זאת, התנהגות התקלה לא מצביעה על מצבר מרוקן או אלטרנטור חלש.

 

מה בעצם קורה כאשר התקלה מתרחשת:

-------------------------------

 

אורות לוח המחוונים מתעמעמים לרגע, נורית ABS נדלקת לרגע קט ונכבית, לפעמים המערכת סטריאו כושלת ומכבה את עצמה גם כן (המערכת ברכב הזה מבוססת מחשב ביתי מוסב למתח של רכב).

 

אפיון התקלה:

----------

 

המצבר נראה שמחזיק טעינה, אין בעיה של אורות דרך, המערכת פועלת תקין עם אפס תקלות כאשר המזגן כבוי.

 

התקלה מתרחשת רק כאשר המזגן נכנס לפעולה.

 

בנסיון לבדוק אם זה עומס קירור של המזגן - העליתי את הטמפרטורה ברכב מ19 מעלות ל21.5 מעלות והתופעה דווקא קוראת יותר במקום פחות.

 

המזגן מקרר נהדר.

 

בזמן שהמזגן עובד - אני יכול להגביר את המערכת כמה שאני רוצה - אין בעיה וזה מחזיק יציב.

 

התקלה קוראת אך ורק כאשר מדחס המזגן משנה את מצב העבודה שלו או את עומס העבודה שלו ללא תלות במערכת, אורות או כל מערכת אחרת ברכב גם לא תלוי בלימה (נורית ABS נדלקת אז בדקתי כמובן גם בלימה חזקה).

 

המסקנות שלי נכון לעכשיו:

-------------------

 

כנראה שזה לא מצבר או אלטרנטור כי - המערכת פועלת יציב בכל ווליום ולאורך זמן והאורות דולקים קבוע ואין נפילה בעוצמת התאורה שלהם.

 

התופעה לא קוראת כל הזמן במהלך הנסיעה אלא רק כעבור זמן מסויים שבו המזגן עבד וזה קורה יותר כאשר המדחס נכנס ויוצא מפעולה הרבה פעמים אז דווקא נראה שלהקפיא את הרכב - אין בעיה, יש בעיה עם לווסת טמפרטורות נעימות יותר.

 

פעולות נכון לעכשיו:

--------------

 

קבעתי בדיקה וטיפול לרכב ביום שישי הבא.

 

נורית תקלת מנוע לא נדלקה אמנם אבל אני בכל זאת מתכוון להתחבר עם סורק OBDII לראות אם נרשמו תקלות כלשהן ליתר בטחון - אם כן, זה לפחות יתן לי לדעת יותר על התקלה או לפחות על התסמין שיוביל אותי לגורם (פתרתי ככה בעיה באטם אגזוז שבכלל הדליקה לי תקלת חיישני חמצן).

 

שאלות למומחי הפורום:

-----------------

 

האם אתם חושדים במדחס מזגן?

האם אתם חושדים בכלשהו ווסת או לוח פיקוד שקשור למדחס המזגן?

האם אתם חודשים בלוח פיוזים? (למרות שאני לא מבין איך פיוז, מדומם מנוע).

האם אתם חושדים באלטרנטור?

האם אתם חושדים בווסת טורים?

 

כמובן - האם אתם חושדים במשהו אחר?

 

שוב, התקלה קוראת ללא תלות במערכת סטריאו בין אם היא עובדת או לא.

 

אשמח לדעותיכם היות וההתנהגות לא מצביעה על בעיית טעינה לבינתיים - אם כן, זה היה מצב הרבה יותר עקבי ויציב, בטח ובטח שכל נסיון של הפעלת המערכת היה אמור ליפול בכשלון חרוץ.

 

תודה,

 

אדי

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו בעיית יצוב סיבובי מנוע בעת עומס.

 

כלומר אתה מפעיל מזגן, ומשום מה, המצערת לא מרימה מספיק/ ואו מספיק מהר את סיבובי המנוע.

 

יכול להיות שמדובר בבית מצערת מלוכלך או מדחס מזגן שמשום מה מיצר יותר עומס מהרגיל.

 

כנראה שנורית ה ABS נדלקת כתוצאה ממתח טעינה נמוך מידי כתוצאה מנפילה של סיבובי המנוע מתחת לטווח המינימום.

 

לדעתי המצערת/מנוע צעדים ו/או מדחס מזגן הם הכיוון שלך.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול מאוד להיות גם מצערת באמת כי אני רואה שלאחרונה הרכב אוכל קצת יותר דלק מהרגיל.



 

בתדלוק הקרוב אני אשים תוסף זה בטוח.

 

מעבר לכך אני חוזר לחשוד גם במצבר ואני אסביר למה - ארצה חוות דעת על כך.

 

אתמול עזרתי למישהו להתניע עם כבלים והרכב שלו לא הצליח להתניע אחרי 3 נסיונות - יתכן וזה פרק לי את המצבר תוך כדי עבודת המנוע.

 

עכשיו חזרת מהחניון כאשר מילאתי קצת מים לתוך המצבר - שמתי לב שיש קצת קורוזיה בהדקים - לא היה עד עתה.

 

בנוסף לכך מדדתי עם FLUKE:

 

רכב כבוי מ7:50 בבוקר עד 13:15 בצהריים - מתח במצבר 12.495

 

מתניע את הרכב ומדליק אורות דרך - מתח יציב 14V (אלטרנטור עובד)

מדליק מזגן -> מתח נופל ל13.8V

מכבה מזגן -> מתח עולה ל14V

 

מדומם מנוע - מתח על 12.728 ונופל ב 001. כל שניה - 12.727 אחרי שניה 12.726

 

האם לדעתכם זה סממן למצבר שעומד לסיים את מחזור חייו?

 

המצבר הוא שנפ 62 אמפר שעה מינואר 2010 כלומר שנתיים וחצי.

 

אז - בתדלוק הקרוב אני הולך לשים תוסף כצעד ראשון.

ביום שישי הבא הרכב יעבור טיפול ויבדק נושא הטורים, רצועות, מדחס.

 

האם לדעתכם אני גם צריך להחליף מצבר בהקדם האפשרי?

 

כמובן - אני גם אנקה הערב את הקורוזיה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתח תמיד יפול לאחר טעינה ויתיצב לאחר מכן.

 

נראה שהמצבר במצב סביר אבל הדרך היחידה לוודא היא בעזרת מכשיר שבודק אותו תחת עומס.

 

הטעינה גם כן נראת תקינה.

 

מאחר והבעייה מופיע בכניסת מדחס שזה בעצם אחד העומסים הכי גבוהים שיש בסרק, אני הייתי עוזב כרגע את המצבר ומתיחס למדחס, בית מצערת, ואולי אלטרנטור (בתור אחרון בתור).

 

בכל מקרה ברגע שהרכב מונע, כל אספקת החשמל של הרכב אמורה להגיע מהאלטרנטור כשהמצבר בנתיים נטען ומשמש כסוג של מייצב מתח.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי קצת מחקר כאן בתוך הפורום ונראה שהסטטסיטיקה של מצברי שנפ להתפגר מתחילה באמת באזור ה20 חודשים.



 

המצבר שלי כבר ב30 חודשים.

 

התופעה התחילה באופן מאוד ברור לאחר שעזרתי לרכב אחר להתניע (ולא הצליח שלוש פעמים אז כנראה שזה שאב המון זרם מהמצבר)

 

נכון למצב הנוכחי - אני לא לוקח סיכונים, בייחוד בהתחשב בעובדה שברכב הזה יש מערכת ששוויה נמדד על מספר לא קטן של עשיריות - מצטער, הגיע הזמן להחליף מצבר.

 

בנוסף לכך אני נמצא לא רחוק מתדלוק ובאמת בעוד יומיים תהיה נסיעה ארוכה - אז אני הולך לשים תוסף.

 

כאשר הרכב יגיע שבוע הבא למורשה טויוטה - כל נושא המדחס, טורים, רצועות - יבדק.

 

גלעד,

 

תודה על העזרה - אפרופו הדוג דה בורדו הזה מדהים!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעד מה.

 

ויכול להיות שזה גם מצבר שעושה צרות. קשה לדעת ככה באוויר.

 

תחזור לעדכן :-P

 

וכן הכלב היה נשמה טובה ולצערי נפטר מסרטן. כבר כמה שנים שאני מנציח אותו פה בפורום ואת האמת קצת קשה לי להפרד מהתמונה הזאת.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תיפרד מהאריה השואג הזה

:-) (חבל שהוא כבר איננו, אני בטוח שיש דוג דה בורדו שמחפשים לו בעלים)

 

בכל מקרה הסאגה נראה והגיעה אל סיומה.

 

הגעתי לאוטו דיפו - בבדיקת עומס והתנעה התגלה ש:

 

הטעינה טובה מאוד.

 

המצבר מת בהתנעה! במקום לספק באזור ה350 אמפר הוא סיפק רק 48 :|:?:shock:

 

בקיצור - מצבר גמור לחלוטין.

 

הוחלף המצבר והופס - התנעה של פנטר וטורים יציבים.

 

מה שיותר מדהים מזה זה שבכמה ימים האחרונים המערכת נשמעה לי קצת דרדל'ה - משעממת משהו וממש לא מזמן עשיתי בדלתות בידוד אקוסטי נוסף שממש הדגיש את הסאונד כמו חדר -> חשבתי שהאזניים שלי פשוט התרגלו או משהו.

 

היום אחרי שהחלפתי את המצבר - הסאונד חזר לקדמותו, יש לי שם מגבר מאוד מיוחד שיודע לעבוד בשני הספקים שונים (באודיו לרכב הוא הראשון מסוגו) כנראה שהוא ירד למסילות הנמוכות שלו והמערכת נשמעה - שטוחה יותר.

 

עכשיו חזרתי למה שציפיתי לקבל ממנה.

 

בנוסף לכך קניתי תוסף דלק (גולד) והייתי בדיוק על חצי מיכל אז הרכב פונק בתוסף ותדלוק.

 

החלטתי לא לבטל את ההחלטה להקדים את הטיפול ברכב (כל 15KKM ויש לי עוד 3KKM לטיפול הקרוב) וכבר לדאוג לכך שהכל יהיה מיושר.

 

המצבר שנרכש הוא מצבר VOLTA אדום - 62 אמפר שעה, העלות שלו 840 אבל במצב שהייתי פשוט לא היה טעם להתחיל לחפש איפה יהיה זול יותר לרכוש אותו - עדיף להוציא עוד כמה שקלים מלסכן אלטרנטור ומחשב רכב, חוץ מזה, כנראה ועוד יום והייתי נתקע בחניה.

 

:wink:

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העידכון!

 

אמרתי לך שרק בדיקה בעומס תגלה לך את האמת :-) ואני שמח לשמוע שמצאת פיתרון.

 

היה לנו גם את אמא של הכלב (טיטאן היה שמו) וגם היא נפתרה ממחלה קשה. זה לא היה סיפור קל הכלבים האלה.

 

בכל מקרה כשאני בא לארץ אני חושב שאני צריך לשמוע את המערכת שלך.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף!



 

אתה יותר ממוזמן - אני רציני!

 

אני חבר כבר שמונה שנים כאן בפורום אודיו ולפני זה הייתי שנים רבות בפורום אודיו אחר.

 

אתה יכול לראות את היקף העבודה הבלתי שפוי שנעשה על הרכב הזה כאן:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2777917&postcount=239

 

תריץ קדימה ואחורה בכדי לראות מה נעשה במהלך הפרוייקט ברכב הזה.

 

תכנון מערכת וכווני סאונד שלי כולל הרכבת המחשב מאפס (עם הרבה עזרה מחברי פורום אודיו וגם עם המון ידע שלי).

התקנה ע"י סדנאת ECA

 

בעבר היו גם מפגשים בחסות הפורום היו זה משהו יותר עצמאי שאני לא כל כך לוקח בו חלק לבינתיים (זה מתנהל בפלטפורמה שאני לא חבר בה מטעמים אישיים שלא קשורים לאנשים או לתחום).

 

בקיצור - תהנה, אם תרצה לשאול שאלות שקשורות על המערכת - בפרטיות או בפורום אודיו מכאן והלאה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...