Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

FedEx - זהירות !


vwmaster
שימו לב! השרשור הזה בן 4823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראשית- גילוי נאות, אני עובדת FedEX (אך לא בעלת מניות) ודשתי בנושא זה עם לא מעט לקוחות.

בואו נעשה סדר בעניינים. ראשית, הסיבה שמשלוחים בדואר מגיעים לא פעם (בזמנם החופשי כמובן אם בכלל) ללא עלויות שחרור היא פשוטה מאוד- המדינה מחייבת, מתוקף חוק, חברות בלדרות להעביר כל משלוח ומשלוח הליך מכסי. דואר ישראל, בהיותו חברה פרטית בבעלות המדינה- קיבל פטור מעניין זה ואין הוא חייב בדיווח למכס.

אין הדבר אומר שמשלוחים המגיעים בדואר אינם יכולים להעצר ע"י המכס. אז כמובן, אתה נתון לברוקרטיה נוראית, להגיע למכס ולבלות שם שעות אם לא ימים במילוי והגשת ניירת, תשלומי מסים ואגרות (שלא לדבר שאם אתה משחרר בעצמך משלוח שהגיע בדואר אווירי, חנייה יומית בממ"ן בשדה התעופה עולה בערך 80 ש"ח ליום).

תוכל לבחור לחסוך לעצמך את הטיול ולשכור את שירותיו של עמיל מכס מאחת מחברות העמילות העוסקות בדבר- אם אתה חושב שתשלם פחות על דמי עמילות מכס מאשר לחברת בלדרות, אתה טועה.

 

דמי הובלה אינם כוללים לעולם את עלות השחרור בארץ- הסיבה לכך היא פשוטה. שאתה שולח משלוח אתה לא יכול לדעת לעולם ב-100 אחוז כיצד ישוחרר. יתכן, אם ערכו נמוך מ-1000 דולר, שיעבור הליך מהיר (ואז תשלם עלויות נמוכות יותר, ובמשלוחים מתחת ל-50 דולר ו3 ק"ג, במידה והמכס לא יעכב, יתכן ולא היית משלם אגורה) יסווג בצורה נכונה או לא נכונה, ידרש להציג ולחתום על ניירת או לא ואז ישוחרר דווקא בשחרור פרטני שיקר יותר (אגב, גם בהליך קולקטיבי מהיר יש עלויות של אגרות מדינה ודמי אחסון הנגבים מטעם ממ"ן שמספקת שירותי אחסון עבור המכס, הם פשוט פחותים ומלכתחילה מדובר באגרות שאינן גבוהות במיוחד (מלבד אחסון שתלוי במשקל וזמן שחרור המשלוח- יכול להיות שקלים בודדים ויכול להיות מאות).

בנוסף, בכל מדינה ומדינה חוקי המכס שונים ולא ניתן לשכלל זאת במחיר ההובלה. לשולח תמיד יש אופציה לסגור מחיר מול הנמען כולל כל העלויות ולסמן על גבי שטר המטען שהוא נושא גם בעלויות השחרור. לא נעשית כאן אף הטעיה כלפי השולח שכן שטר המטען מפריד בין עלות ההובלה לעלות מסים ואגרות ונותן לשולח לעשות אבחנה ולהחליט מי ישלם מה, עפ"י הסכמותיו מול השולח ושיקוליו שלו.

 

אגב, ירון נחום, לפי מה שכתב פותח השרשור מדובר כבר בהליך פרטני, שכן לא עוצרים משלוח בהליך קולקטיבי להצהרות למכס (משלוח שמעוכב ע"י המכס משוחרר בהליך פרטני, אלא אם מדובר בעיכוב של שק משלוחים שם) וגם הסכום הוא עבור הליך פרטני שכן דמי טיפול להליך מהיר הם 89 ש"ח לפני מע"מ.

 

להבא, קח בחשבון והכר את המדינה שאתה חי בה. אם היית עושה מחקר מקדים טרם הבאת המשלוח לארץ שכולל בסה"כ בדיקה מול הספק באיזו חברה שולח, ובהתאמה בדיקה מול אותה חברה מה לרוב עלויות השחרור הצפויות לשחרור אותו מוצר, לא היית כל כך מופתע או כועס.

 

אתה מוזמן להחזיר את המשלוח לחו"ל ולבקש מהספק לשלוח לך שוב בדואר- קח בחשבון שהשולח שלך יספוג עלויות הובלה הלוך ושוב וכנראה גם עלות לשחרור המשלוח מהמכס לארץ (גם שטעוני משלוחים המכס צריך לאשר), המשלוח יתעכב גם בהמתנה לאישור המכס לשטעונו והחזרתו לחו"ל.

אם אחרי כל ההוצאות השולח יסכים, על אף שכבר ממש לא משתלם לו כלכלית, לספוג את כל מה שהיה עד עתה ולשלוח לך שוב בדואר- מה תעשה אם המשלוח שלך יפול לבדיקת מכס אקראית ותדרש לשלם עלויות לא נמוכות ולעבור טרטור גדול יותר?

בסופו של דבר 209 ש"ח הם לא בשמיים (עמילות מכס בפדקס מגיעה לעתים גם ל-339 ש"ח לפני מע"מ) יחסית לטרטור שנחסך ממך ואני בטוחה שאם ממש תתעקש ותסביר שלא ידעת על העלות הצפויה, יתכן ותקבל הנחה בדמי הטיפול, אני יכולה לומר לך שאתה לא הראשון. אני מציעה שתנסה להגיע לעמק השווה בנוגע לעמלת השחרור עם נציג היבוא המטפל בתיק, תוך הבנה שהוא בכל זאת עושה עבודה לא פשוטה כדי שהמשלוח שלך יגיע עד אליך בצורה המהירה והיעילה ביותר, תספוג את העלות הנותרת ותלמד להבא לא להקטין ראש ולנקוט בשיטת "סמוך" ותמיד לשאול שאלות מבעוד מועד.

"חבר, אתה נוחר"

ביני אוטוביאנקי A112 ג'וניור 84'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראשית- גילוי נאות, אני עובדת FedEX (אך לא בעלת מניות) ודשתי בנושא זה עם לא מעט לקוחות.

בואו נעשה סדר בעניינים. ראשית, הסיבה שמשלוחים בדואר מגיעים לא פעם (בזמנם החופשי כמובן אם בכלל) ללא עלויות שחרור היא פשוטה מאוד- המדינה מחייבת, מתוקף חוק, חברות בלדרות להעביר כל משלוח ומשלוח הליך מכסי. דואר ישראל, בהיותו חברה פרטית בבעלות המדינה- קיבל פטור מעניין זה ואין הוא חייב בדיווח למכס.

אין הדבר אומר שמשלוחים המגיעים בדואר אינם יכולים להעצר ע"י המכס. אז כמובן, אתה נתון לברוקרטיה נוראית, להגיע למכס ולבלות שם שעות אם לא ימים במילוי והגשת ניירת, תשלומי מסים ואגרות (שלא לדבר שאם אתה משחרר בעצמך משלוח שהגיע בדואר אווירי, חנייה יומית בממ"ן בשדה התעופה עולה בערך 80 ש"ח ליום).

תוכל לבחור לחסוך לעצמך את הטיול ולשכור את שירותיו של עמיל מכס מאחת מחברות העמילות העוסקות בדבר- אם אתה חושב שתשלם פחות על דמי עמילות מכס מאשר לחברת בלדרות, אתה טועה.

 

דמי הובלה אינם כוללים לעולם את עלות השחרור בארץ- הסיבה לכך היא פשוטה. שאתה שולח משלוח אתה לא יכול לדעת לעולם ב-100 אחוז כיצד ישוחרר. יתכן, אם ערכו נמוך מ-1000 דולר, שיעבור הליך מהיר (ואז תשלם עלויות נמוכות יותר, ובמשלוחים מתחת ל-50 דולר ו3 ק"ג, במידה והמכס לא יעכב, יתכן ולא היית משלם אגורה) יסווג בצורה נכונה או לא נכונה, ידרש להציג ולחתום על ניירת או לא ואז ישוחרר דווקא בשחרור פרטני שיקר יותר (אגב, גם בהליך קולקטיבי מהיר יש עלויות של אגרות מדינה ודמי אחסון הנגבים מטעם ממ"ן שמספקת שירותי אחסון עבור המכס, הם פשוט פחותים ומלכתחילה מדובר באגרות שאינן גבוהות במיוחד (מלבד אחסון שתלוי במשקל וזמן שחרור המשלוח- יכול להיות שקלים בודדים ויכול להיות מאות).

בנוסף, בכל מדינה ומדינה חוקי המכס שונים ולא ניתן לשכלל זאת במחיר ההובלה. לשולח תמיד יש אופציה לסגור מחיר מול הנמען כולל כל העלויות ולסמן על גבי שטר המטען שהוא נושא גם בעלויות השחרור. לא נעשית כאן אף הטעיה כלפי השולח שכן שטר המטען מפריד בין עלות ההובלה לעלות מסים ואגרות ונותן לשולח לעשות אבחנה ולהחליט מי ישלם מה, עפ"י הסכמותיו מול השולח ושיקוליו שלו.

 

אגב, ירון נחום, לפי מה שכתב פותח השרשור מדובר כבר בהליך פרטני, שכן לא עוצרים משלוח בהליך קולקטיבי להצהרות למכס (משלוח שמעוכב ע"י המכס משוחרר בהליך פרטני, אלא אם מדובר בעיכוב של שק משלוחים שם) וגם הסכום הוא עבור הליך פרטני שכן דמי טיפול להליך מהיר הם 89 ש"ח לפני מע"מ.

 

להבא, קח בחשבון והכר את המדינה שאתה חי בה. אם היית עושה מחקר מקדים טרם הבאת המשלוח לארץ שכולל בסה"כ בדיקה מול הספק באיזו חברה שולח, ובהתאמה בדיקה מול אותה חברה מה לרוב עלויות השחרור הצפויות לשחרור אותו מוצר, לא היית כל כך מופתע או כועס.

 

אתה מוזמן להחזיר את המשלוח לחו"ל ולבקש מהספק לשלוח לך שוב בדואר- קח בחשבון שהשולח שלך יספוג עלויות הובלה הלוך ושוב וכנראה גם עלות לשחרור המשלוח מהמכס לארץ (גם שטעוני משלוחים המכס צריך לאשר), המשלוח יתעכב גם בהמתנה לאישור המכס לשטעונו והחזרתו לחו"ל.

אם אחרי כל ההוצאות השולח יסכים, על אף שכבר ממש לא משתלם לו כלכלית, לספוג את כל מה שהיה עד עתה ולשלוח לך שוב בדואר- מה תעשה אם המשלוח שלך יפול לבדיקת מכס אקראית ותדרש לשלם עלויות לא נמוכות ולעבור טרטור גדול יותר?

בסופו של דבר 209 ש"ח הם לא בשמיים (עמילות מכס בפדקס מגיעה לעתים גם ל-339 ש"ח לפני מע"מ) יחסית לטרטור שנחסך ממך ואני בטוחה שאם ממש תתעקש ותסביר שלא ידעת על העלות הצפויה, יתכן ותקבל הנחה בדמי הטיפול, אני יכולה לומר לך שאתה לא הראשון. אני מציעה שתנסה להגיע לעמק השווה בנוגע לעמלת השחרור עם נציג היבוא המטפל בתיק, תוך הבנה שהוא בכל זאת עושה עבודה לא פשוטה כדי שהמשלוח שלך יגיע עד אליך בצורה המהירה והיעילה ביותר, תספוג את העלות הנותרת ותלמד להבא לא להקטין ראש ולנקוט בשיטת "סמוך" ותמיד לשאול שאלות מבעוד מועד.

 

אני מכיר ויודע טוב מאוד איך חברות השילוח עובדות, אני מזמין חלפים לרכבים שלי כבר מעל ל-12 שנה!

 

אני תמיד מבקש לשלוח אך ורק בדואר רגיל ואמשיך לעשות כך.

 

כולי תקווה כי כל מי שמזמין חלפים יעשה כמוני ולא יתן יד לגזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבינה שיש לך נסיון ביבוא, אבל כפי שכתבת, בדואר- כלומר, בחברה שלא נותנת דין וחשבון למכס.

ביבוא בחברת בלדרות, כפי הנראה, אין לך ניסיון. אני שמחה שמצאת חברה שמאפשרת לך לעבוד בצורה הנוחה לך ביותר ואתה מרוצה משירותיה ואני מאחלת לך שהאידיליה לעולם לא תופר. מאידך, יש לקוחות שנכוו דווקא ע"י הדואר ומשיקולי מהירות, שירות ושקט נפשי מעדיפים חברות בלדרות ואף מוכנים לשלם בהתאם.

כל אחד, נסיונו ושיקוליו וכל אדם רשאי לפעול לפיהם.

"חבר, אתה נוחר"

ביני אוטוביאנקי A112 ג'וניור 84'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נכוותי ממשלוח בFEDEX , וגם מחברות עלומות שם אחרות - בסוף בדואר תמיד הדברים הגיעו מהר וללא תשלומים שונים ומשונים, אגב FEDEX- בעידן האינטרנט והפקס התבקשתי להעביר להם את המסמכים למשרד התחבורה למשרד בשדה התעופה בן גוריון,זה היה נראה להם הגיוני ביותר שאסע מחיפה ללוד רק בשביל זה,אחרי שהתרעמתי קיבלתי "פתרון" לסוע לסניף החיפאי שלהם בצ'קפוסט והם יעבירו את זה לללוד, מה שנקרא וואלה יופי!:xנציגת השרות גם דאגה לעדכן אותי שקיבלתי הנחה במקום 339 ש"ח שילמתי רק 209 ש"ח ( כנראה שזה מדיניות חברה ללקוחות זועמים)

 

בקיצור מאז אני מקפיד לא להשתמש בשירותם .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעידן האינטרנט והפקס התבקשתי להעביר להם את המסמכים למשרד התחבורה למשרד בשדה התעופה בן גוריון

 

בעידן האינטרנט והפקס המכס עדיין מבקש ניירת מסויימת להגיש אך ורק מקורית. מה שכן, היה מקום לבדוק אפשרות לאיסוף הניירת ע"י בלדר ממקום המצאך והעברתו למח' היבוא בנתב"ג. אמנם לא אין נוהל כזה באופן פורמלי אבל בפועל משתמשים בה, ללא עלות נוספת, לא פעם כאשר הלקוח מעלה קושי להעביר את הניירת בעצמו. אני לא יודעת מדוע במקרה שלך לא נשקלה אפשרות זו, אבל בדיעבד זה כבר פחות עקרוני.

"חבר, אתה נוחר"

ביני אוטוביאנקי A112 ג'וניור 84'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מאיפה אנשים שואבים את הסטיגמות הללו.

 

בשילוח בינלאומי, החברה הכי גרועה לעבוד איתה, זה דואר ישראל..

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נעשה סדר בעניינים. ראשית, הסיבה שמשלוחים בדואר מגיעים לא פעם (בזמנם החופשי כמובן אם בכלל) ללא עלויות שחרור היא פשוטה מאוד- המדינה מחייבת, מתוקף חוק, חברות בלדרות להעביר כל משלוח ומשלוח הליך מכסי. דואר ישראל, בהיותו חברה פרטית בבעלות המדינה- קיבל פטור מעניין זה ואין הוא חייב בדיווח למכס.

אין הדבר אומר שמשלוחים המגיעים בדואר אינם יכולים להעצר ע"י המכס. אז כמובן, אתה נתון לברוקרטיה נוראית, להגיע למכס ולבלות שם שעות אם לא ימים במילוי והגשת ניירת, תשלומי מסים ואגרות (שלא לדבר שאם אתה משחרר בעצמך משלוח שהגיע בדואר אווירי, חנייה יומית בממ"ן בשדה התעופה עולה בערך 80 ש"ח ליום).

תוכל לבחור לחסוך לעצמך את הטיול ולשכור את שירותיו של עמיל מכס מאחת מחברות העמילות העוסקות בדבר- אם אתה חושב שתשלם פחות על דמי עמילות מכס מאשר לחברת בלדרות, אתה טועה.

 

דמי הובלה אינם כוללים לעולם את עלות השחרור בארץ- הסיבה לכך היא פשוטה. שאתה שולח משלוח אתה לא יכול לדעת לעולם ב-100 אחוז כיצד ישוחרר. יתכן, אם ערכו נמוך מ-1000 דולר, שיעבור הליך מהיר (ואז תשלם עלויות נמוכות יותר, ובמשלוחים מתחת ל-50 דולר ו3 ק"ג, במידה והמכס לא יעכב, יתכן ולא היית משלם אגורה) יסווג בצורה נכונה או לא נכונה, ידרש להציג ולחתום על ניירת או לא ואז ישוחרר דווקא בשחרור פרטני שיקר יותר (אגב, גם בהליך קולקטיבי מהיר יש עלויות של אגרות מדינה ודמי אחסון הנגבים מטעם ממ"ן שמספקת שירותי אחסון עבור המכס, הם פשוט פחותים ומלכתחילה מדובר באגרות שאינן גבוהות במיוחד (מלבד אחסון שתלוי במשקל וזמן שחרור המשלוח- יכול להיות שקלים בודדים ויכול להיות מאות).

בנוסף, בכל מדינה ומדינה חוקי המכס שונים ולא ניתן לשכלל זאת במחיר ההובלה. לשולח תמיד יש אופציה לסגור מחיר מול הנמען כולל כל העלויות ולסמן על גבי שטר המטען שהוא נושא גם בעלויות השחרור. לא נעשית כאן אף הטעיה כלפי השולח שכן שטר המטען מפריד בין עלות ההובלה לעלות מסים ואגרות ונותן לשולח לעשות אבחנה ולהחליט מי ישלם מה, עפ"י הסכמותיו מול השולח ושיקוליו שלו.

 

אגב, ירון נחום, לפי מה שכתב פותח השרשור מדובר כבר בהליך פרטני, שכן לא עוצרים משלוח בהליך קולקטיבי להצהרות למכס (משלוח שמעוכב ע"י המכס משוחרר בהליך פרטני, אלא אם מדובר בעיכוב של שק משלוחים שם) וגם הסכום הוא עבור הליך פרטני שכן דמי טיפול להליך מהיר הם 89 ש"ח לפני מע"מ.

 

להבא, קח בחשבון והכר את המדינה שאתה חי בה. אם היית עושה מחקר מקדים טרם הבאת המשלוח לארץ שכולל בסה"כ בדיקה מול הספק באיזו חברה שולח, ובהתאמה בדיקה מול אותה חברה מה לרוב עלויות השחרור הצפויות לשחרור אותו מוצר, לא היית כל כך מופתע או כועס.

 

אתה מוזמן להחזיר את המשלוח לחו"ל ולבקש מהספק לשלוח לך שוב בדואר- קח בחשבון שהשולח שלך יספוג עלויות הובלה הלוך ושוב וכנראה גם עלות לשחרור המשלוח מהמכס לארץ (גם שטעוני משלוחים המכס צריך לאשר), המשלוח יתעכב גם בהמתנה לאישור המכס לשטעונו והחזרתו לחו"ל.

אם אחרי כל ההוצאות השולח יסכים, על אף שכבר ממש לא משתלם לו כלכלית, לספוג את כל מה שהיה עד עתה ולשלוח לך שוב בדואר- מה תעשה אם המשלוח שלך יפול לבדיקת מכס אקראית ותדרש לשלם עלויות לא נמוכות ולעבור טרטור גדול יותר?

בסופו של דבר 209 ש"ח הם לא בשמיים (עמילות מכס בפדקס מגיעה לעתים גם ל-339 ש"ח לפני מע"מ) יחסית לטרטור שנחסך ממך ואני בטוחה שאם ממש תתעקש ותסביר שלא ידעת על העלות הצפויה, יתכן ותקבל הנחה בדמי הטיפול, אני יכולה לומר לך שאתה לא הראשון. אני מציעה שתנסה להגיע לעמק השווה בנוגע לעמלת השחרור עם נציג היבוא המטפל בתיק, תוך הבנה שהוא בכל זאת עושה עבודה לא פשוטה כדי שהמשלוח שלך יגיע עד אליך בצורה המהירה והיעילה ביותר, תספוג את העלות הנותרת ותלמד להבא לא להקטין ראש ולנקוט בשיטת "סמוך" ותמיד לשאול שאלות מבעוד מועד.

 

 

תסלחי לי שטוטית אבל כל התגובה שלך היא סוג של תירוץ שלדעתי הוא כמו פרוטקשן,

הסבר:

למה לך לבזבז כמה שעות בתור למה לך לבזבז כסף לחניה ולמה ולמה ועוד פעם למה, בוא תשלם לי ותראה איך החיים הופכים לורודים, כל זאת במטרה לנצל את חולשת הלקוח ולייאש אותו על מנת לגרוף כמה גרושים נוספים.

עכשיו אני ישאל שאלה, אם הספק בא לחברת פדקס ואומר לה הנה זה המוצר אני רוצה לשלוח לחברה בישראל וחברת פדקס נוקבת במחיר למה שיתווסף לזה עוד מחיר..? (אני לא מתכוון למכס) הרי חברת פדקס כבר נתנה מחיר למשלוח, למה שאותו ספק שרוצה להתפרנס ורוצה לתת שירות טוב ללקוחות שלו צריך לקבל משלוח בחזרה כי פתאום מפעילים לחצים על הלקוח שלו בהוצאות מיותרות שלא נכללו כאשר הוא בא לחברת פדקס לבצע משלוח

כל העניין הזה הוא פשוט לגרום ללקוחות חברת השילוח לשלם עוד כמה גרושים מהסיבה שלאנשים אין כוח לסחבת לטרטורים והכי חשוב שהאנשים רוצים לקבל את החבילה שלהם כמה שיותר מהר

והנה גם לי יש גילוי נאות,

בדיוק לפני שבוע קרה לי אותו מקרה רק שאני מאוד רציתי את החבילה ונכנעתי לחברת השילוח שהרוויחה עלי כ200 ש"ח :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אין ניסיום עם פדיקס

אבל הזמנתי משלוח מדלת לדלת עם חברת TNT אמרו תוך 5 ימי עסקים זה אצלך

המשלוח נאסף ב 25-3-11 זה היה 60 קילו בשתי חבילות

החבילה הראשונה הגיע השניה נפלה לביקות פרטנית בלונדון

בסדר.

ביום א . הגיעה החבילה השניה לארץ ואז דרשו אישור משרד תחבורה וכול התררררם

שלחתי רשיון סוחר מורשה במוצרי תעבורה רשיון יבואן מורשה

הכנתי מראש ושלחתי

(הטעות היתה שאמרתי שזה למטרות אישיות)

מכס ישראל ה&***&^%$ לקחו את החבילה לביקורת ובדיקת כל פריט ופריט

וזה לא שוחרר נכון להיום ב 18-00

לאומת זאת שלחתי את חברת DHL לאסוף לי מנוע בגרמניה גם בשרות דלת לדלת

במשקל 70 קילו הצהרתי שזה גרוטאות ברזל שילמתי מכס 230 שח 5 ימים המנוע היה אצלי

מוסר השכל

הכול ענין של מזל ::)

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה "עבודת ניירת" אתה מדבר בכלל??? יצא לך להזמין פעם חלק לרכב? תשלח בדואר רגיל ותראה איך זה מגיע לסניף הדואר הקרוב לביתך.

בגלל גישה כזאת ישנן חברות בארץ שמבצעות סחיטה תחת חסות החוק של אזרחים תמימים. אם כולם היו מחזירים את המשלוח אז ישר היו מבטלים או מורידים את העמלות שלהם.

הפקידה בפדקס ציינה במפורש כי זה תשלום עבור עמלת סוכן. אתה יכול לשלם את זה, אצלי הם יראו חצץ!

 

אתה חיי בסרט...

כנראה שלא יצא לך "הצורך" להמציא אישור ממשרד התחבורה על מנת לשחרר את הטובין, שצטרך לעשות זאת, תשלח את הניירת למשרד התחבורה בדואר, או שתפסיד יום עבודה ותסע לשם בתקווה לקבל אישור יבוא.

דרך הדואר אתה תקווה שישלחו לך את האישור חזרה אחרי שבועיים(במקרה הטוב).

לכל השאר אני לא אתיחס אבל אתה לא הייחידי שמזמין חלקים מחו"ל, סתם שתדע, כן?!

 

אז יש עבודת ניירת ויש התרוצציות, יש כאלה שיעדיפו לשלם, וזה כבר השיקול של כל אחד ואחד.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה "עבודת ניירת" אתה מדבר בכלל??? יצא לך להזמין פעם חלק לרכב? תשלח בדואר רגיל ותראה איך זה מגיע לסניף הדואר הקרוב לביתך.

בגלל גישה כזאת ישנן חברות בארץ שמבצעות סחיטה תחת חסות החוק של אזרחים תמימים. אם כולם היו מחזירים את המשלוח אז ישר היו מבטלים או מורידים את העמלות שלהם.

הפקידה בפדקס ציינה במפורש כי זה תשלום עבור עמלת סוכן. אתה יכול לשלם את זה, אצלי הם יראו חצץ!

 

VMmaster, אני יכול להבטיח לך שכן הזמנתי חלקים בעבר, מזמין בהווה ואזמין גם בעתיד. אם תריץ חיפוש תחת המונח "הזמנת חלקים באיביי" תראה לפחות 5 שירשורים ויותר שבהם הסברתי בפרטי פרטים איך לקבל אישור יבוא ממשרד התחבורה וזאת בעקבות אין ספור מסכות טירטורים שעברתי. אז ניסיון בהזמנת חלקים בלי עין הרע יש לי. חס וחלילה אני לא בא להתנשא כאן או משהו אלא רק להבהיר שאני גם מזמין חלקים כך שיש לי מושג במה העניין ואני יודע על מה אני מדבר.

 

דבר שני, אילו החבילה הייתה נשלחת אלייך בדואר רגיל היית מחכה בין 14 ל 30 יום ולא היית צריך לשלם אגורה שחוקה עמלת שיחרור החבילה מהמכס. שלא תבין אותי לא נכון. אני לא אומר שהיית נמנע מתשלום מכס ומע"מ אלא שהיית נמנע מתשלום עבור עמלת שיחרור חבילה. לעומת זאת, היית צריך לשחרר את החבילה בעצמך. מה זאת אומרת? זאת אומרת שמלבד להשיג את אישור משרד התחבורה היית גם צריך לפקסס ניירת למכס על מנת שיורה לדואר לשחרר את החבילה ואז היא הייתה מגיעה לסניף הקרוב אלייך. במקרים יותר גרועים, המכס מבקש שתגיע עצמאית לשחרר את החבילה ואז אתה מפסיד גם שעות עבודה, גם דלק על הנסיעה וגם עצבים על כל הטירטור הזה. לעומת זאת, כאשר אתה מקבל משלוח עם חברת שילוח ברגע שאתה מוסר להם אישור משרד תחבורה הם שוברים את הראש עם המכס בעצמם. יש אנשים ששוה להם לשלם סכום מסוים ושחברת השילוח תשבור את הראש ובסופו של דבר הפריט יגיע לך עד הדלת.

אם אני אספר לך כמה פעמים הייתי צריך לגשת למכס בעצמי בכדי לשחרר חבילה וכמה ימי שעות עבודה, דלק על הנסיעה ועצבים אז אולי היה שווה לשלם 209 שקל והחבילה מגיעה לך עד הדלת.

 

דבר שלישי, למה המוכר שלח לך את זה דרך FEDEX אקספרס ולא דרך הדואר הרגיל?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה וסתם מטעה אחרים.

 

אין דבר כזה לקבל היום חבילה מהדואר מבלי לשלם עמלה.

 

כיום הדואר גובה עמלות לפי ערך החבילה.

 

1.חבילות פטורות ממסים שערכם עד 50 דולר, דואר ישראל גובה דמי טיפול של 34.80 ש"ח.

2. חבילות שערכם מעל 50 דולר וחייבות במיסים בשחרור מהיר- דמי טיפול של כ60 ש"ח.

 

עוד לא דיברנו על EMS ועוד לא דיברנו על חבילות מעוכבנות.

 

אם מישהו חושב שדרך הדואר הוא לא ישלם שקל, הוא חי בסרט ופשוט לא יודע על מה הוא מדבר.

הנה הקישור לאתר דואר ופירוט כל העמלות על המשלוחים שלהם:

http://www.israelpost.co.il/postshirut.nsf/misparid/238?OpenDocument

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה וסתם מטעה אחרים.

 

אין דבר כזה לקבל היום חבילה מהדואר מבלי לשלם עמלה.

 

כיום הדואר גובה עמלות לפי ערך החבילה.

 

1.חבילות פטורות ממסים שערכם עד 50 דולר, דואר ישראל גובה דמי טיפול של 34.80 ש"ח.

2. חבילות שערכם מעל 50 דולר וחייבות במיסים בשחרור מהיר- דמי טיפול של כ60 ש"ח.

 

עוד לא דיברנו על EMS ועוד לא דיברנו על חבילות מעוכבנות.

 

אם מישהו חושב שדרך הדואר הוא לא ישלם שקל, הוא חי בסרט ופשוט לא יודע על מה הוא מדבר.

הנה הקישור לאתר דואר ופירוט כל העמלות על המשלוחים שלהם:

http://www.israelpost.co.il/postshirut.nsf/misparid/238?OpenDocument

 

במבחן המציאות אתה טועה,כל חבילה שלא נעצרה במכס שקיבלתי עד היום לא שילמתי עליה אגורה , נכון שרוב החבילות לא עברו את ה-100 פאונד. כנראה הסיבה לשוני בין כל "חוויות השילוח" שאנחנו רואים פה נובעת מהעובדה שאנחנו חיים ברפובליקת בננות בכל מה שקשור לשרות האזרח, תבוא 3 פעמים לאסוף חבילה ותקבל 3 טיפולים שונים,כנראה הכל בסוף קשור במזל,אני מסכים עם נציגת FEDEX שבחברה בה היא עובדת אתה אמור לדעת תמיד מה תשלם-אבל העובדה היא שתמיד תשלם.

ולכן אין פה באמת כללים וכל אחד מסגל לעצמו טקטיקה,כי במלחמה כמו במלחמה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, מאחר וכפי שציינתי, אינני מקבלת אחוזים מרווחי החברה אני עומדת מאחורי דבריי שנובעים מנסיוני מול לקוחות החברה, אלו המרוצים יותר ואלו המרוצים פחות.

נכון, ישנם לקוחות שמעדיפים להתרוצץ ולהתעסק עם הבירוקרטיה של המכס כדי לא לשלם (רובם בתיאוריה ובדיעבד, בפועל חוץ מלדבר על זה, הם לא ממש נגשים לאתגר) ויש לקוחות שלאחר שכבר החלו לשחרר את המשלוח בעצמם, פנו אליי כאשר הייתי נציגת שירות ואמרו- אין לי כח למכס הזה, קחו את זה ממני ותביאו לי את זה כשתסיימו.

בהליך שחרור פרטני, אתה לא חייב לשלם אגורה שחוקה לפדקס על השחרור, אתה יכול להצהיר בפני נציג היבוא שאתה מעוניין לשחררו בעצמ, אתה יכול לקחת את הניירת ממח' היבוא, לגשת למכס ולשחרר את המשלוח בעצמך ואז לאסוף את המשלוח מממ"ן לאחר אישור המכס, או להחזיר את הניירת לחברת השילוח על מנת שזו תספק לך את הובלת המשלוח לכתובת מגוריך.

פדקס, וכן חברות שילוח אחרות, לא נותנות "מחיר פיקס". השולח מקבל הצעת מחיר שהיא עבור "הובלה והיטלי דלק" בלבד- לעתים, אם מבקש, גם ביטוח כבודה.

לא זאת בלבד שלא נאמר ללקוח שהמחיר כולל מיסוי ושחרור- יש הפרדה ברורה ע"ג שטר המטען כדי שלא יהיו טעויות. בנוסף, דמי עמילות הידועים בעולם כולו כ BROKER FEE הם דבר מקובל ותמיד מופיעים כחלק מחשבונית המיסים ולא מחשבונית ההובלה- לא המציאו פה את הגלגל. בדמי הטיפול אינך משלם בגין הובלת המשלוח, אלא על שירותי עמיל מכס- שהם דבר נפרד ושונה לחלוטין ובמידה ואתה משחרר בהליך פרטני אתה רשאי גם להעביר את השחרור לידי עמיל אחר. אף עמיל לא ישחרר לך בחינם, אלא אם אתה העמיל של עצמך.

אין הגיון שפדקס תגבה בחו"ל מראש עבור עמילות מכס מאחר וראשית, מדובר בשירות מקומי שעלותו וכלליו שונים בכל מדינה ומדינה ובנוסף, כפי שציינתי- אין דרך לדעת מראש את העלות הצפויה.

האם היית חושב שזה נכון להוסיף עלות של 100 דולר לכל המשלוחים בגין הובלה על מנת לכסות את האפשרות שייעצר להליך פורמלי ממושך שעלות העמילות בו יכולה להגיע לכמעט 400 ש"ח בקירוב? או שמא נוסיף למחיר ההובלה 25 דולר בהנחה שיעבור הליך מהיר ולשחרר משלוחים בהליך פורמלי בעלות שמשוללת הגיון בהתחשב בסוג העבודה? ומה אם לקחת מהלקוח תוספת בגין שירותי עמילות מראש שיתכן והמשלוח שלו בכלל יעבור ללא שום עלות? זה יהיה תקין?

או אולי שלא יגבה כלום עבור עמילות המכס וכל העבודה תעשה מתוך פילנתרופיה ? האם לדעתך מישהו חייב לך משהו בחינם? ללא שום עלות?

בחשבוניות יש שקיפות מלאה- לא דוחפים לך את עמילות המכס למחיר ההובלה ואם בחשבונית ההובלה תופיע שורת עמילות כבר מראש, ללא ידיעה מוקדמת לאיזה הליך יעבור וכיצד יסווג, לא יורמו גבות?

התשלום לפדקס הוא בגין הובלה- בגין שירות מהיר, מעקב צמוד ויעילות. אם לא תהיה עמילות מכס המופעלת בארץ, אלא השחרור ייעשה ע"י הלקוח או עמיל מכס פרטי מטעמו, נאבד את כל היתרון כחברת בלדרות- השירות יהיה איטי, הניירת תעבור מיד ליד ליד ואולי גם תלך לאיבוד, וממילא הלקוח לא יחסוך כלום ונהיה עוד דואר ישראל (אני אומרת זו על פדקס, אך הדבר נכון לגבי כל חברות הבלדרות הפועלות בארץ).

 

בקשר לזה שהמשלוחים בדואר עוברים ללא עלות- חכמה גדולה, המדינה מרוויחה כסף מהדואר כי זו חברה פרטית בבעלותה, ברור שתתן לה פטור מדיווחים למכס, היתה כתבה על כך ממש לא מזמן שיתחילו לחייב אותם בדיווח למכס כי אחרת זה מקשה על שוק תחרותי בתחום ומדובר באפליה לטובת דואר ישראל. הוחלט שמאחר וחברות פרטיות שאינן בבעלות המדינה מחוייבות לעמוד בכללי משחק מסויימים, אין סיבה שחברה פרטית שבבעלות המדינה לא תהיה מחויבת באותם החוקים בדיוק. אני לא יודעת אם בפועל החלו כבר לאכוף את הנושא בדואר- לא יודעת כמה רחוק ההחלטה הזו הגיעה בכלל.

"חבר, אתה נוחר"

ביני אוטוביאנקי A112 ג'וניור 84'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל העובדה היא שתמיד תשלם.

 

לא מדוייק, משלוחים עם ערך נמוך מ-50 דולר או משקל של 3 ק"ג, אלא אם המכס עצר לבדיקה אקראית (ברוב המקרים לא קורה) אתה לא משלם שום תוספת. זהו הנוהל פחות או יותר בכל חברות הבלדרות, על אף שכל המשלוחים ללא יוצא מן הכלל עוברים הליך מכס, אפילו אם קולקטיבי בגין שק משלוחים שלם.

"חבר, אתה נוחר"

ביני אוטוביאנקי A112 ג'וניור 84'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...