Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7508 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם,

 

מאז ומתמיד אני דוגל בשימוש בנוזל קירור איכותי, ומאמין שהדבר שומר על מכלולי המנוע בדרך הטובה ביותר.

 

לתומי גם חשבתי והמלצתי תמיד, שכשקונים מכונית ישנה - דבר ראשון להחליף את מה שהיה במע' הקירור, לנוזל קירור טוב, רצוי אפילו של יצרן הרכב ו/או שמומלץ על ידו.

 

להפתעתי, טוען מכונאי מנוסה, שאם מנוע שעשוי מאלומיניום, כולו או חלקו, עבד תקופה ארוכה עם מים בלבד, החלפת המים לנוזל קירור טוב תגרום לנזקים שלא היו קורים, לפחות לא באותה "זריזות" אם היו ממשיכים להשתמש במים!

 

האם למישהו יש נסיון עם מצב כזה?

 

ואם אנחנו כבר בסביבה - (חלק מ)מנועי שנות השמונים והתשעים של פיז'ו ידועים כבעייתיים מבחינת הקורוזיה שנוצרת בבלוק עצמו, עד כדי חורים של ממש. מישהו יודע, אם החורים האלה נוצרים גם אם משתמשים לאורך כל חיי המנוע בנוזל קירור, נגיד אפילו, מקורי של פיג'ו?

 

תודה,

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

אני מגביל את עצמי לנסיון אישי שלי בלבד.

 

מדובר על 2 צרפתיות עתיקות אך כאלו שזכו ליחס מעולה מהבעלים הראשונים.

 

1. BX 1600 TRS שנת 88.מתה בתאונה לפני שלוש שנים.(מה זה מתה? מישהו נכנס בדלת.טוטל לוס)

יד שלישית שעשתה 180K.טופלה אך ורק בנוזל קירור יעודי.

כשנקנה המנוע הוא נפתח לצורך שיפוץ אך נסגר עקב מצבו.נעשה רק ישור ראש(על הדרך) והחלפת גומיות שסתומים.

 

2. BX 1900 GTI שנת 92. חיה ונושמת. יד שלישית.210K ק"מ.

טיפול כנ"ל.

עברה אוברול לפני כשנה עקב מחיר מציאה (מוסכניק חבר טוב מאד-עלות חלקים בלבד)

המנוע נפתח והבלוק היה במצב מצויין.

עד היום בהחלפת נוזל קירור (פעמיים בשנה.)אין ולו פירור של חלודה.

 

לעניות דעתי

טיפול בנוזל יעודי הוא עיקר העיקרים אך גם בעיות חשמל (כמו הארקה למשל) יכולות לפגוע.

יש מצב שגם שמן שלא הוחלף בזמן יכול להרוס.

פורסם

לרכב שטופל במי ברז כבר רב הסיכויים שיהיה נזק אבל אתה לא תגדיל את אם תעשה את הטיפול הנכון להוצאת המיים והחלפת בנוזל קירור יעודי.

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

היה כאן דיון שלם על החלפת מי ברז לנוזל קירור והנזק שהוא גורם. לא מצאתי כרגע ,אבל אם זה חשוב -אפשר לחפשו.

 

לטעמי אין שום סיבה בעולם להישאר עם מי ברז - גם אם חלק מהמשקעים עלולים להתמוסס עם המעבר לנוזל קירור.

 

לגבי סדקים בבלוק וכו' במנועי פז'ו - מחלה קשה ונפוצה בארץ - שאל את טל שביט.:roll:

 

נוזל קירור מקורי -

ברמה העקרונית מנועים שלא טעמו טעם מי ברז - בריאים יותר לאורך זמן . המנוע הנוכחי שלי נראה כמעט כמו חדש (נפתח לא מזמן , לצערי) בפנים - כנראה עקב שימוש די עקבי בנוזל קירור (לא היה אצלי מיומו הראשון ,אבל נראה סביר.

מנועים שלגמו מי ברז או כל פיגול אחר שנמכר בארץ ללא "אבא ואמא" מוכחים - נוטים לפתח קורוזיה אימתנית - עד כדי פקיעת הבלוק בשלב כלשהו.

 

גם אם הוא לא מונע לחלוטין קורוזיה (הוסבר כאן בעבר ,קורה לעיתים במנועים בהם ההארקה אינה תקינה ,ועקב כך נוצר מטען חשמלי בבלוק שגורם לנוזל לתקוף את האלומיניום) אין לי שום ספק שהוא מצמצם את התופעה בצורה דרסטית , בטח לא למימדי מגיפה כמו בארץ הקודש (יצא לי בעוונותיי לראות מנועים שהגיעו מייבוא . שמיים וארץ. חוץ ממעט סימנים , המנוע נקי לגמרי מקורוזיה).

פורסם

קודם כל תודה לכל המגיבים, בסך הכל חיזקתם אותי, אני חושב כמוכם.

 

אבל אתה ספציפית הזכרת לי את הפיג'ו 104 שהיתה לי, שבגלל פריצת אטם ראש, הומלץ לי להחליף מנוע (כולם אמרו ששיפוץ ראש ב 104 לא יוצא טוב או משהו), וכמוך חשבתי שמנוע מאירופה שנסע על נוזל קירור טוב יהיה "נקי" מבעיות בתחום.

הרכבתי ברכב מנוע כזה, שאכן בדקתי את הנקיון הפנימי של הצנרת שלו...

ודווקא בו היה הסדק הידוע בבלוק, והוא היה מאבד נוזל קירור...

 

דב

 

היה כאן דיון שלם על החלפת מי ברז לנוזל קירור והנזק שהוא גורם. לא מצאתי כרגע ,אבל אם זה חשוב -אפשר לחפשו.

 

לטעמי אין שום סיבה בעולם להישאר עם מי ברז - גם אם חלק מהמשקעים עלולים להתמוסס עם המעבר לנוזל קירור.

 

לגבי סדקים בבלוק וכו' במנועי פז'ו - מחלה קשה ונפוצה בארץ - שאל את טל שביט.:roll:

 

נוזל קירור מקורי -

ברמה העקרונית מנועים שלא טעמו טעם מי ברז - בריאים יותר לאורך זמן . המנוע הנוכחי שלי נראה כמעט כמו חדש (נפתח לא מזמן , לצערי) בפנים - כנראה עקב שימוש די עקבי בנוזל קירור (לא היה אצלי מיומו הראשון ,אבל נראה סביר.

מנועים שלגמו מי ברז או כל פיגול אחר שנמכר בארץ ללא "אבא ואמא" מוכחים - נוטים לפתח קורוזיה אימתנית - עד כדי פקיעת הבלוק בשלב כלשהו.

 

גם אם הוא לא מונע לחלוטין קורוזיה (הוסבר כאן בעבר ,קורה לעיתים במנועים בהם ההארקה אינה תקינה ,ועקב כך נוצר מטען חשמלי בבלוק שגורם לנוזל לתקוף את האלומיניום) אין לי שום ספק שהוא מצמצם את התופעה בצורה דרסטית , בטח לא למימדי מגיפה כמו בארץ הקודש (יצא לי בעוונותיי לראות מנועים שהגיעו מייבוא . שמיים וארץ. חוץ ממעט סימנים , המנוע נקי לגמרי מקורוזיה).

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

×
×
  • תוכן חדש...