Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7485 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

הרכב המדובר הוא רנו קנגו משנת 2000, עם 265,000 ק"מ, מטופלת כהלכה במוסך "החוש השישי".

 

כאשר יורדים בירידה תלולה בהילוך נמוך ללא גז, מרגישים רעידות אשר ממש מקפיצות את הרכב - הרעידות עולות ביחס ישיר למהירות הרכב בירידה. ברגע שלוחצים על הגז (או מכניסים קלאץ'), הרכב מפסיק לרעוד.

 

במוסך לא ידעו לפתור את התקלה, ולטענתם, מחשב הרכב לא מצביע על שום תקלה.

 

שבוע טוב לכולם ותודה מראש לעונים,

צבי הלוי

פורסם

יש לבדוק תושבות מנוע ותושבות תיבת הילוכים, יתכן ויש תושבת קרועה ולכן עוברת ויברציה אל מרכב הרכב

ביחוד כשאתה בירידה ומבצע בלימת מנוע שבה סל"ד מנוע הנו גבוה.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

תודה על התשובות.

 

יש לבדוק תושבות מנוע ותושבות תיבת הילוכים, יתכן ויש תושבת קרועה ולכן עוברת ויברציה אל מרכב הרכב

ביחוד כשאתה בירידה ומבצע בלימת מנוע שבה סל"ד מנוע הנו גבוה.

בברכה - רפי לין :smile:

אני לא חושב שזה קשור בקשר ישיר לסל"ד, מכיוון שהרעידות נעלמות בלחיצות על דוושת התאוצה (לכאורה, אנחנו מעלים סל"ד). הרעידות מתרחשות אך ורק בבלימות מנוע ארוכות.

הרכב רועד גם כשהוא עומד ברמזור או סתם עצירה בסיבובי סרק?
בעבר הרכב רעד גם בעמידה בסל"ד סרק, אולם מאז שהעלו מעט את הטורים, הרעידות הפסיקו.

פורסם

התופעה מוכרת לי כבעל קנגו לשעבר.

מדובר בתושבת מנוע אשר הלכה לעולמה, הרעש והתיאור הכללי מתאים בדיוק.

פורסם

מדובר בתושבת מנוע אשר הלכה לעולמה, הרעש והתיאור הכללי מתאים בדיוק.

תודה על התגובה.

סתם לידע כללי - אם מדובר בתושבת מנוע, מדוע נעלמות הרעידות בלחיצה על דוושת הגז? למה התופעם מתרחשת רק בבלימת מנוע?

 

צבי

פורסם

כאשר אתה לוחץ על הגז והמנוע מניע את הרכב (בניגוד לכוח המשיכה) המנוע נוטה להסתובב בכיוון מסויים. (כל המנוע ביחס לרכב, לא הכיוון של גלגל התנופה בתוך המנוע).

 

כאשר אתה משתמש בבלימת מנוע, כלומר הגלגלים מסובבים את המנוע, המנוע מסתובב מעט לכיוון ההפוך.

 

יכול להיות שתושבת אחת קרועה, ואז אתה שומע דפיקות ומרגיש רעידות רק בכיוון אחד, ולא כשמהנוע דוחף לכיוון השני (בו התושבת עדיין תקינה).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

הסיבה שהרעידות לא מורגשות בסל"ד גבוה מסרק היא שהמנוע מייצר הרבה פחות רעידות בסלד גבוה יותר מסרק (1000 סל"ד פלוס), ולכן מרגישים פחות את הרעידות בתוך הרכב.

 

בכמה העלו לך את סל"ד הסרק? האם זה נעשה כדי "להעלים" את הרעידה או מסיבה אחרת? מה היה הסל"ד לפני ההעלאה (אני יודע שקשה לדעת - בקנגו אין מד סל"ד...).

 

בכל אופן, עם החלפת התושבת הסוררת, אתה תרגיש שהרכב מווברץ פחות גם בטורים גהוהים!

 

ד"א מה שאתה מתאר זו תופעה רווחת בקנגו - מנסיוני כאיש חימוש בצה"ל.

פורסם

צר לי, ההסברים לגבי השוני עם סל"ד ובלי, אינם נכונים או לא ברורים.

 

ברור כי יש לZH11 בעיה ברכבו, אולי אפילו תושבת או תושבות מנוע, אולי דווקא קצות מסרק הגה.

הסיבה לשוני בין נסיעה בירידה בלי להאיץ ואם האצה, נובעת פשוט מסיבה זו: כאשר הרכב בירידה ללא תאוצה , משקלו "נשען" על המנוע וכל מערכת ההינע. כאשר מאיצים, מערכת ההינע "משתחררת" מהלחץ של משקל הרכב ועוברת למצב בו הגלגלים מושכים את הרכב וכך מבטלים את החופש אותו גורם החלק הפגום. יש שינוי גם בזוית פתיחה של הגלגלים הקידמיים,.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

פורסם
ואני שואל ומתפלא כיצד זה מוסך בודק במחשב הרכב כאשר מתלוננים על רעידות בירידות וכו'...
המצאה חדשה, בטח יוציאו פטנט..

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

פורסם
ואני שואל ומתפלא כיצד זה מוסך בודק במחשב הרכב כאשר מתלוננים על רעידות בירידות וכו'...

סתם שאלה על המוסך? חיבור הרכב למחשב ונסיוו איתור התקלה על כסף?

החיבור למחשב לדעתי היה לצורך בדקיה יציבות הרכב בסל"ד סרק ובסל"ד עבודה רגיל.

פורסם
צר לי, ההסברים לגבי השוני עם סל"ד ובלי, אינם נכונים או לא ברורים.

 

ברור כי יש לZH11 בעיה ברכבו, אולי אפילו תושבת או תושבות מנוע, אולי דווקא קצות מסרק הגה.

הסיבה לשוני בין נסיעה בירידה בלי להאיץ ואם האצה, נובעת פשוט מסיבה זו: כאשר הרכב בירידה ללא תאוצה , משקלו "נשען" על המנוע וכל מערכת ההינע. כאשר מאיצים, מערכת ההינע "משתחררת" מהלחץ של משקל הרכב ועוברת למצב בו הגלגלים מושכים את הרכב וכך מבטלים את החופש אותו גורם החלק הפגום. יש שינוי גם בזוית פתיחה של הגלגלים הקידמיים,.

אכן,יש צדק בדבריך, בהאצה המנוע אכן "משנה תנוחה" והרעידות לא מורגשות בשל כך, אבל, הבחור התלונן על כך שהבעייה הייתה קיימת גם בסל"ד סרק - עד שהעלו את סל"ד הסרק.

 

בפעם שמישהו מבאי הפורום יושב ברכב עם תושבת מנוע קרועה, נסו את הדבר הבא: העלו בעדינות את הסל"ד לקצת מעל 1000 סל"ד. מה שתרגישו מיידית זה שהרכב פתאום רועד הרבה פחות בעמידה - גם כאשר המנוע אינו זז ממקומו (אמרתי ללחוץ על הגז בעדינות!)

פורסם
אכן,יש צדק בדבריך, בהאצה המנוע אכן "משנה תנוחה" והרעידות לא מורגשות בשל כך, אבל, הבחור התלונן על כך שהבעייה הייתה קיימת גם בסל"ד סרק - עד שהעלו את סל"ד הסרק.

 

אכן, נעלם מעיני, מצדיק את תאורית תושבות מנוע, בסל"ד נמוך מדי אכן יש לצפות כי המנוע ירקוד מעט על המשחק של התושבת הפגומה.

תודה על ההארה.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

פורסם

קודם כל, כפי שהציעו לך קודמי - בדוק את התשובות מנוע, בוקסות שלהם, כנל גיר , ובעיקר- תוריד את הטורים חזרה למקומם, היצרן שם אותם ככה בגלל סיבה מסוימת, הדבר מתבטא במספר חסרנות (מניסיון)

 

רעש של טרקטור בכל מקום

 

צריכת דלק גבוהה יותר

 

טורים גבוהים יותר בבוקר , ישר עם התנעת מנוע

 

אל תנסה להעלים את הבעיה, אצלי במוסך עשו לי את אותו הדבר, כל שבוע היו מרימים ב 200 סלד, עד שהגעתי במצב של IDLE ל 1400 , וזה דיזל וזה לא נעים. תוריד אותם ל 850-900 וגש למוסך ע"מ לפתור את התקלה.

×
×
  • תוכן חדש...