Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יואל פרלמן מסביר לנו למה אנחנו שוב משלמים יותר...


1NIV1
שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוועדה רצינו פתרון שעובד, פתרון שיתחיל לעובד מוקדם כל שאפשר.
שים יד על הלב (ממש, פיסית), ותגיד לי : 120 מצלמות מהירות בכבישים 1,2,5,65,70,90 (ייתכן ופיספסתי איזשהו כביש איכותי, בכל מקרה הנ"ל הם הם בתוכנית שיינין להצבת מצלמות מהירות) הם פתרון שעובד?

אם ענית כן (ואני מתפלל מעומק הלב שענית בציניות) - האם התכוונת ב"עובד" לסחיטת כספים ומס נוסף?

אם ענית לא - מה אתה עושה שם? (יש דברים טובים בועדה, אבל כולם יודעים שישאר ממנה ה-9% והמצלמות)

אם אתה חושב שלמצלמות המהירות דווקא בכבישים החד ודו-סיפרתיים יש תרומה נדירה כ"כ למלחמה בתאונות בדרכים, אז מן הסתם חצית את הגבול ואתה חלק מהם.. אלה שבעצם מביאים עוד רעיון שלא עובד (לא ניכנס להוכחות שאתה מכיר יותר טוב מכולנו)

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואל שלום, אני חייב להגיד שאני ממש לא מסכים עם דברייך.

מדינת ישראל תמיד ידעה לחלוב כספים מאזרחיה הפראיירים. תמיד, וגם תמיד ידעה לאבד את הכספים ההלו בדרך זו או אחרת, לבזבז אותם על שטויות, ולא לתת לאזרחיה כלום.

תגיד לי יואל ידידי, אתה באמת חושב שזה שאתה משלם ארנונה מופקעת באמת אומר שאתה מקבל תמורה כלשהי לכספך? שאתה משלם בעבור משהו ולא בעבור שטויות ושחיתויות?

אתה באמת חושב שמס הכנסה שאתה משלם הולך למטרה מוצדקת?

כי אני לא. מס הכנסה קורעים לי את הצורה, ולכל שאר המדינה. ואנחנו לא רואים בזה דבר שתורם לאיכות חיינו. אז כן, תברחו ותגידו "צבא וביטחון". בסדר. שזה יהיה התירוץ שלכם.

מסקנות וועדת שיינין שערורייתיות!

מתי כבר יבינו הקודקודים שם למעלה, שהרבה מאוד מהבעיות במדינה הזאת נובעות מההחלטות המחורבנות שלהם?

זה אמנם לא שחור על גבי לבן - אבל זאת דעתי:

למה כל המיסוי שקיים במדינה הזאת(טוב שלא קיים גם מס גולגולת), לא הולך לתשתיות? תשתיות החשמל שלנו מחורבנות, תשתיות המים, ביוב. הכל מיושן ומחורבן. אני בכלל לא מדבר על כבישים. למה לעזאזל כשאני נוסע על כביש מהיר אני צריך להרגיש כאילו אני באמצע ראלי פאריז-דקאר? כולם מעגלים פינות שאסור לעגל. בחיאת רבאק, עם כל המיליונים שאתם גונבים, אפילו כביש אתם לא מסוגלים לסלול בצורה חכמה ובעלת רמה כלשהי?

למה לעזאל צריכים תמיד לעשוק אותנו? אזרחים מרוצים זה אזרחים פרודקטיבים.

הכל פועל יוצא של מצבו הכלכלי והנפשי של האזרח הקטן.אם, ורק אם, דברים היו פרופורציוניים במדינה הזאת - הכל היה נראה אחרת. מכוניות מיושנות על הכבישים, מצב טכני לקוי, תשתיות כבישים לקויות. הכל באשמת הממשלה, ואני לא חי בבועה, אבל הכל פועל יוצא של החלטות הממשלה. מיסוי כבד ומצב כלכלי גרוע הם הגורמים למצב הנ"ל, וזה מתבטא(בין היתר) בתאונות דרכים.

להגיד נמאס אני לא אגיד. אף אחד לא יגיד, כי כולנו פראיירים, אבל קשה להתמודד עם המציאות.

מדינת ישראל בדרך למשבר כלכלי רציני(רגל אחת כבר בפנים). כל תכלית המדינה הזאת היא לעשוק לעשוק ועוד קצת לעשוק, וזה כואב לנו בכיס ובלב. כי לי אישית כואב לשלם על דברים שאני לא רואה שיוצא מהם משהו שמועיל לי ומוסיף לאיכות החיים שלי. ולצערי מסקנות וועדת שיינין משתייכת לאחד מהתשלומים העיוורים הללו.

הרבה מילים השתרבבו לי כאן, יש הרבה בלגאן בהודעה הזאת. יש לי עוד המון המון דברים להגיד, פשוט כרגע אין לי כוח לרשום אותם.

למה?

כי מחר אני שוב הולך לעבודה, להכניס קצת כסף למדינה המחורבנת הזאת, שעושקת לי את הנשמה.

פשוט אבסורד.

דרך אגב: מי לעזאזל החליט שבשעות נוספות של 150 אחוז מס הכנסה לוקחים 50 אחוז מתוספת השכבר של השעות הנוספות - בפועל נשאר 125 אחוז?

עוד עושק מתוצרת המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל.

אבסורד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להמלצות הוועדה שלושה חלקים, השניים הראשונים עקרוניים: א. שר אחראי ורשות בעלת יכולת. ב. השקעה אדירה בבטיחות התשתית בישראל, כדבר החשוב ביותר. בנוסף, יש לכך משמעות הצהרתית: העיקר הוא בתשתית, לא בנהג (שגם "זוכה" בראשית הדוח).

והכי חשוב: יש יעדים - המתקדמים ביותר שיש - ואלו יהיו מבחן למי שצריך לתת דין וחשבון.

החלק השלישי מורכב מקרוב לעשרה תתי-פרקים הדנים בכל אחד מהתחומים בעסק. לא לכל מרכיב בכל תת-פרק כזה הסכמתי. זה נכון גם לגבי חברי הוועדה בתחומים כאלו ואחרים. מצלמות מהירות הן דבר אווילי ברוב המקומות שם הן אמורות להיות (כולל המקום שצילם אותי בלילה) אבל המלצה זאת (הקיימת מזה שנים במשרד לביטחון פנים ולא מיושמת) היא חלק אחד, מתת-פרק אחד. בסופו של דבר, חשובים הדברים העיקריים, העקרונות והדברים המשפיעים באמת על שינוי בסדר היום הבטיחותי בישראל.

אם הוחלט, למשל, שהתשתית, שבכלל לא הייתה בהקשר הבטיחות בישראל היא-היא הדבר החשוב ביותר, והוחלט על השקעה של 3 מיליארד ש"ח רק בשדרוג הבטיחות של התשתית זה עסק אדיר (ויש עוד כמה). מי שחבר בוועדה, צריך לחיות עם סעיפים שאינו מסכים להם - כל עוד הדברים החשובים, המובילים מקובלים עליו (בוודאי אם היה מאלו שתבע אותם).

לגבי מה שהמדינה עשתה. נכון, היא לא עשתה דבר בתחום (והיא מפשלת גם בתחומים אחרים). הבעיה היא שלבטיחות בדרכים (בניגוד לביטחון, חינוך, בריאות) לא היה אפילו מעמד של משהו שצריך להתחשב בו, בוודאי כוח שלטוני שתבע מהממשלה תקציב כבד לנושא. בניגוד לתחומים האחרים, נושא זה מתחיל למעשה, מאפס. זה מה שקורה, כאן, זאת הדרך היחידה לשנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבישים נורמאלים אף פעם לא יהיהו בארץ!

למה?

כי בניגוד לארצות אחרות, בהן רוב הכבישים המהירים הם כבישי אגרה בישראל יש רק אחד כזה.

אולי תסביר?

כשמישהו בונה כביש אגרה הוא הריי מרוויח עליו, זאתי הפרנסה שלו, לכן הוא רוצה מינימום תקלות בכביש, לכן הוא משקיע בחומרים טובים, באנשי מקצוע, ובונה את הכביש כשי שיחזיק שנים רבות.

אהה, הבנתי ואיך זה בישראל?

 

בישראל, השר או האחראי מסדר לקבלן ( שבכל המקרים חבר שלו או קרוב משפחה), איזשהו מכרז על כביש, הקבלן שוכר סתם אנשים, לוקח חומרים הכי זולים ( הרי פיקוח על זה לא קיים), ובונה כביש שאחרי כמה חודשים יתחיל להסדק.

 

כן אבל בכל זאת אפשר לתקן את הכביש לא?

 

אפשרי נכון, וכאשר צריך לתקן קטע כביש מה הקבלן עושה, כדי לחסוך במוצרים הוא פשוט שם שכבה חדשה על איפה שהסדק או הבור היו.

בגלל זה הכבישים שלנו נראים ככה.

 

אז כלומר בישראל אף פעם לא יהיו כבישים נורמאלים?

 

ךא, לא בעשור הזה ולא בעשור שאחריו, למה, כי אנחנו המדינה הכי מושחטת בעולם, הכי קמצנית, והכי חשוב למדינה שלא אכפת מהאזרחים שלה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלרמן - מה שאתה אומר הוא ברור. התוכנית ברובה טובה, וזה הרבה יותר טוב ממה שיש (או אין) עד כה.

אבל לא תוכלו לשווק תוכנית טובה המלוות במיסים חדשים, המשך אכיפה מקולקלת וכו'. כי הישראלי שבע מהבטחות מסוג : תשלם עכשיו, תקבל אח"כ. המציאות מוכיחה שוב ושוב שזה לא עובד. אין שום סיבה (באמת שאין) שהפעם זה יעבוד.

זה לא עניין של לתת צ'אנס, כי את הצ'אנס הועדה מקבלת כך או כך. התוצאות (שזה הכי חשוב) לא מעניינות אותי לצורך הדיון. מעניין אותי הדרך, המעשים. האם לשים איש אידיאולוגי כמו פלרמן בועדת שיינין יגרום לדברים שאנו רוצים כ"כ (תשתית, חינוך והדרכה, שינוי סידרי אכיפה) או שהוא יבלע במציאות הטופחת על פנינו מדי יום (מיסים נוספים לאוצר, דוחות מהירות לא ענייניים, הטלת האשם בגורם האנושי.

 

אולי מוגזם לומר "התאכזבתי", יותר נכון לומר "לא מאמין... אבל העתיד יגלה".

 

את האחריות להצלחת התוכנית, ותרשה לי, אני (כאזרח) מטיל על כותבי התוכנית. אתה, שר התחבורה, הרשויות, ושיינין (מה לעזאזל לכלכלן ולתעבורה???)

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואל.

 

 

אני דווקא בעד התוכנית אבל שותף לתלונות על המימון.

 

השאלה שלי היא כזו:

 

לפי מה שקראתי בעבר, לחברות הביטוח יהיה כלכלי להשקיע כסף במניעת תאונות הדרכים. הרי הם משלמים סכומי עתק על כל הפצועים והנזקים בנפש שנגרמים. תוכנית יעילה כזו יכולה להוריד את הוצאותיהם בעשרות אחוזים. האם אין דרך להטיל את האחריות הכספית עליהם בדרך מסויימת (כן אני יודע שיש סיכוי גדול שהם יעבירו את הנטל עלינו בכל מקרה).

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש קראתי הכול כי זה רק מרגיז אותי כל פעם מחדש , אבל אני רוצה להגיד את שלי , למרות שאולי אמרו את זה.

 

הנהג הישראלי מוציא מהכיס שלו מיליארדי דולרים בכל שנה רק בשביל ה"פרווילגיה" שהמדינה נותנת לו והיא לסוע בכבישי א"י. הוא עושה את זה על ידי תשלום של כ 120 % מס כשהוא קונה רכב חדש , הוא עושה את זה שחברת הליסינג קונה בשבילו רכב, הוא עושה את זה בכל פעם שהוא ממלא דלק וכל פעם שתופסים אותו נוהג במהירות מופרזת ועוד.

 

חלק קטן מאוד מהכסף הזה , מגיע בחזרה כהשקעה ב"נהג" הישראלי. אם זה בדמות "תשתיות" טובות יותר , ניידות משטרה רבות יותר , מצלמות רבות יותר ועוד אי אלו אמצעים שהמדינה מישתמשת בהם יום יום כדי להכניס את ידה עמוק יותר לכיס הנהג הישראלי.

איפה הולכים שאר הכספים ? בניית גדר ? התנחלויות ? בחירות מוקדמות ? 24 שרים ? 940 סגני שרים ? שרים ללא תיק ? שרים ללא תפקיד ? תשלומי סעד שונים ומשונים ? לשכות לראשי ממשלה לשעבר ? לשכות לנשות ראשי ממשלה לשעבר ? לשכות לפילגשי ראשי ממשלה לשעבר ?

כמה אחוז מהכסף הנוסף שנשלם יגיע באופן מלא למטרתו ? 10 % ? זה מספיק ? צריך למנות עוד כמה מקורבים אז הנה, יש תקציב לא ?

 

מר יואל פרלמן , דימוי האישה המוכה היה מוצלח ביותר , אם אתה רוצה להמשיך להאמין שהנוזל הרטוב הזה שיורד עליך הוא גשם, אשריך .

אם ישבת עם כל הפרופסרים שלך והגעת למסקנה שהנהגים שוב צריכים לשלם, כנראה שאתה לא מייצג אותנו ואת הדעות שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אגיד , מר פרלמן כנראה מנסה לשכנע את עצמו בצדקת מסקנות הוועדה אף על פי שלדעתי הוא מודע היטב לזה שאין פה כל בשורה לנהגים.

 

הוועדה היתה צריכה להציב יעדים ברורים למלחמה בתאונות הדרכים אשר יכללו מעבר להשקעה בתשתיות (מבורך כשלעצמו..) , גם את נושא לימוד הנהיגה , השתלמות בנהיגה בתקופות קבועות וברורות, וכן, עונשים מנדטורים לעבריני תנועה מועדים.

 

אני לא רואה בשורה גדולה במסקנות הוועדה , אלא מבחינת המיסוי בלבד, שזה הדבר הראשון אשר אושר בממשלה ובכנסת...

 

הוועדה בחרה את המוצא הקל בהטילה את עלות המלחמה בתאונת הדרכים על ציבור הנהגים.

120% מס על הרכב חדש זה לא מספיק..

50% מס על דלק, לא נורא , ניתן להמשיך ולהכביד את הנטל..

מיסים על חלקי חילוף לרכב, נמשיך להכות את הנהגים...

עליה בגניבות הרכב, לא נורא המדינה שמה קצוץ , האזרח ישלם פרמיה מוגדלת..

 

אבל כסף לנתיב אגרה חדש בדרך לנתב"ג, לזה יש למדינה כסף... אירוני נכון מר פרלמן..

 

אני ציפיתי לראות את הורדת המכסים על חלקי חילוף לרכב, על מנת לאפשר למר ישראלי לתחזק את רכבו בצורה בטוחה, וכפועל יוצא הורדת גניבות הרכב...

ציפיתי לראות תוכנית מסודרת להעלאת רמת הוראת הנהיגה בארץ...

ציפיתי לראות תוכנית עבודה להפיכת משטרת התנועה לגוף יעיל לאכיפת חוק התנועה, ולא לרשות מס נוספת בארץ..

 

המדינה חולבת מאיתנו ציבור הנהגים כספים רבים , שבראיה נכונה ומפוכחת היה צריך לשמש בחלקו למלחמה בתאונות הדרכים .

אך במקום זאת , במקום לבוא ולתת סדר עדיפות חדש למלחמה בתאונות הדרכים במסגרת התקציב הקיים , נבחר המוצא הקל - מיסים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...