Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אוטוסאן הטורקית, סוסיתא למיניה ודורותיה (זה השלב בו הקהל סוקל אותי באבנים....כן, כן, אין נביא בעירו - והאמת כואבת..)

מילא אוטוסאן (שיתוף-פעולה נוסף עם רליאנט הבריטית), אבל נפריד את דגמי הסוסיתא מהדגמים התורכיים. ליתר-בטחון (ובטחונך... :wink:)

 

לגבי הסוסיתא... :x

למישהו בפורום יש (במקרה) את כתובתו המדוייקת של הבחור הנחמד, העונה לשם אסף בקר?

אשמח לבקרו... :wink:

 

הסוסיתא הייתה, בסך-הכל, רכב אמין...

טוב נו, אז יש את הראשונות שהיו עשויות מעץ והתפרקו לאחר כמה מאות קילומטרים...

אה נכון, ויש את הסיפור של עובד מפעל אוטוקרס לשעבר שדיברתי איתו, ולטענתו, בעודו נוסע עם "קובייה", מזדחלים להם הגוז'ונים מהפינים והגלגל הימני-קדמי ממריא לו לתוך הסימקה 1000 התמימה שחונה בצד הכביש, והוא נותר לנוע בשלושה גלגלים...

לא ביג-דיל.

אה, יש גם את העובדות בשטח - ההיגוי "המושלם"...

וכמובן, יש את תיאוריית הגמלים...

וגם יש את... טוב, אני עוצר עצמי מלהמשיך. אין טעם. עגלה!!

 

:twisted: חולה~הגה :twisted:

בעלים גאה (עד כמה שאפשר, אחרי הכל...) של "קובייה" לתפארת מדינת-ישראל.

(מישהו בתחום הזה צריך לשפץ את ה"עבודה השחורה", לא? :roll:)

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שלום.

אני לא יודע מאיפה אתה שואב את הידע שלך אבל תשמע לעצת ידיד תיזרוק את המשאבה

שלך מהר כי היא לא טובה...

 

 

בברכה בני ל.

אם מישהוא מעונין לדעת מה היה מחורבן בכול אוטו ואוטו שישאל!

קודם כל, אין צורך להעליב. . .

 

קראתי את הסיפור על הדופין באיזה מגזין רכב בריטי, שכבר אין לי אותו. חיפשתי באינטרנט. לא מצאתי את הסיפור הספציפי הזה, אבל אין ספק שבאירופה ובארה"ב בעיקר זוכרים את הדופין בגלל החלודה. קוראים לה "המכונית הנמסה המופלאה". אתר אחר העניק לה מקום תשיעי בתחרות המכונית הגרועה של המילניום.

 

לגבי הנסיון האישי שלך, אין לי ספק שאתה צודק. רק אל תשכח שאנחנו חיים באקלים חם שבו חלודה זה לא בעיה חמורה. מדובר בעיקר במקומות אחרים עם מזג אויר אחר.

דניאל באום

פורד פיאסטה 1100 1987

www.type34.info

פורסם

סיטרואן BX ו-GSA

אוסטין מטרו

פורד פינטו

לנצ'יה בטא

NSU RO80

אולדסמוביל קטלס סופרים דיזל

פיאט 132

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

פורסם

תנסו להפריד בין "המכוניות הגרועות בהיסטוריה" לבין "המכוניות שיש להן סטיגמה של הגרועות בהיסטוריה". כי אתם נסחפים לסוג השני, ונסחפים בגדול.

 

אין לי מידע מוצק לגבי כל המכוניות עליהן דיברתם, מלבד סיפורי אגדות.

אבל על הלנצ'יה בטא יש לי מידע מוצק, גם מנסיוני האישי וגם מאיסוף אינטנסיבי של מידע על הרכב, כולל ספרים.

השם הרע של הלנצ'יה בטא כרכב מחליד יצא בגלל הסדרה הראשונה שיוצאה לאנגליה. האיטלקים, ברוב חכמתם, השתמשו בפלדה רוסית ממוחזרת ללא מיגוני חלודה, והמכוניות התחילו להחליד כבר אחרי מספר חודשים באקלים הבריטי הרטוב ובכבישים מרוססי המלח.

התופעה טופלה די מהר, באמצעות מיגונים, ובהמשך שימוש בפלדה איכותית קצת יותר. אבל השם הרע כבר נדבק, עיתונות הרכב הבריטית העוקצנית לא שכחה ולא סלחה, וכל הסיפור הרס לחלוטין את השם של לנצ'יה בבריטניה בפרט ובעולם בכלל.

 

אני יכול להעיד על הלנצ'יה בטא שלי, שאמנם בחמש השנים בהן אני מחזיק אותה הופיעו כמה נקודות חלודה, אבל ממש ממש ממש לא יותר ממה שהייתם מצפים מכל רכב בגילה (חוץ מסוסיתא) - אולי אפילו פחות. אותי זה הפתיע לטובה. כמה נקודות במסגרת שמשה ועל מכסה תא המטען (שנראה לי שאותו שכחו למגן) ברכב מהשנתון הזה שחמישה חורפים עבר בלי לראות כיסוי או סככה נראה לי סביר. ברנו אקספרס 94 של אבא שלי יש יותר חלודה.

פורסם
ברנו אקספרס 94 של אבא שלי יש יותר חלודה.

התכנון הדפוק הזה של רנו, גורם לכך שפס המיגון גורם להצטברות מים... מכאן הדרך לחלודה קצרה מאוד.

 

norm_8A57EDCF44D8419190D6FB762F13AF64.JPG

 

 

גילוי נאות: הכותב הינו נוהג על רנו אקספרס, ולפעמים תוכלו לראותה במפגשישי :biggrin2:

הגה כוח זו המצאה גאונית! :bigcry:

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

פורסם

אני הייתי שם את הקורבייר (החל מ 1960), אותו נסיון של שברולט לייצר מכונית עם מנוע אחורי מקורר אויר. זכתה לביקורת קטלנית של ראלף ניידר על הבטיחות שלה (וזה עוד בקנ"מ של שנות הששים).

 

ולגבי הסוסיתא: היא לא היתה מכונית גרועה. אחרי שהתגברו על בעיות הילדות, יצא מוצר אמין מאד שלא החליד כמובן ושרד הרבה זמן.

לאורך השנים היו כמה נפילות (למשל סוסיתא 12/50 עם מנוע טריומף בשנת 1968 - 1969) אבל הקוביה (עד 1966), סוסיתא 12 (1965 - 1967) הכרמל דוכס 13/60, והרום 1300 (1977 - 1979) היו רכבים בהחלט לא רעים.

אז צאו מהסטיגמות.

אה כן, יונקים לא אוכלים פלסטיק. לידיעת מומחי הזואולוגיה כאן.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
סיטרואן BX ו-GSA

אוסטין מטרו

פורד פינטו

לנצ'יה בטא

NSU RO80

אולדסמוביל קטלס סופרים דיזל

פיאט 132

כמה ישראלי....,לא כל רכב שלא הצליח הישראל (ובמיוחד בשנות ה 70 האפלות מהבחינה המוטורית בישראל) הוא "הגרוע בהיסטוריה".

 

הסיטרואן GSA היתה מכונית מעולה ואמינה מתקדמת ונוחה וכל מילה מיותרת.

האוסטין מטרו היתה מיני מרווחת,חזקה וחסכונית,האמינות לא היתה בשמיים אבל לא משהו שהופך אותה לגרועה בכל הזמנים יש לראותה דווקא כיורשת ראויה למדי למיני מיינור האגדתית..

הלנצי'ה בטא היא אחת הטובות בכל הזמנים, מי שלא נהג או נסע בה לא ידע זאת לעולם,מגרעה אחת היתה לה והיא החלודה.

הפיאט 132 היתה רכב מעולה,חזק,מרווח ואמין (כן כן ) אלא שמכונאי ארץ הקודש שהיו מורגלים במנועי אסקורט וקדט של שנות ה 70 לא ידעו לטפל במנוע מתקדם יותר ולכן יצא "שם רע" למנועי פיאט/לנציה בעלי גל זיזים כפול ורצועת גומי למרות שלטעמי ולטעם מביני דבר מדובר במנועים היותר טובים לתקופתם שהותקנו במכוניות עממיות.

הסיטרואן BX רחוקה מאד מתואר המכונית הגרועה בהיסטוריה והציעה אבזור,נוחות,ביצועים ואחיזה יוצאי דופן במחיר שווה לכל נפש. זה שאחרי 15 שנות שימוש מאסיבי הן הזדקנו אינו הופך אותן לגרועות כל כך.

 

ל RO 80 לא מגיע התואר המפוקפק שכן מדובר בניסיון אמיץ ונועז שלא הצליח... בזכות ניסיונות אמיצים התקדמה תעשיית הרכב ויש לעודדם אבל נכון שהמנוע שלה לא היה "בשל" דיו לשימוש יומיומי וארוך טווח שנדרש מרכב שכזה.

 

הפינטו והאולדסמוביל, הן יכולות להיכנס לרשימת המועמדות ובענינן אין לי הרבה דברים טובים לומר..

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

דניאל באום ובני ל שלו נעליכם מעל רגליכם והרכינו ראשכם בטרם מעלים אתם על דל שפתיכם את השם אלפא סוד. מישהו מכם נהג ברכב הזה?, לומר על רכב שהקדים את זמנו, היה דגל לכל יצרני הקומפקטיות והיה דגל לכל יצרן מכוניות שייצר מכונית לנהג שהוא הגרוע בהסטוריה??!!

 

נכון הייתה בעיית חלודה. זה עדיין רחוק מלהפוך רכב שהיה אבן דרך לרכב הגרוע בהסטוריה!

 

מצטער אם התגובה מעט בוטה אבל לא יכולתי להבליג.

ראובן

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

פורסם

לא לכעוס על בני - זה אני עשיתי לו את הטראומה :smile:

 

בוא נספור מה חרא באלפאסוד ומה טוב :

 

חרא -

1. משאבת מים שמאוד קשה להוציא

2. בלמים קדמיים בפנים שקשה לתחזק, מתחממים, נרטבים, מתלכלכים בשמן וכו'.

3. אמברקס מחורבן שעובד הבלמים הקדמיים ומאוד קשה לתחזוק.

4. מכלול אורות/איתות/ווישרים שבגלל שאין ריליים מתקלקל ולא ניתן כמעט לתיקון.

5. חלודה.

6. מתנדנדת בעצירות קדימה ואחורה.

7. סינכרונים מתבלים בגיר מהר.

8. בקרבורטורים כפולים - כיוון מסובך.

 

טוב -

1. התנהגות והגה מהטובים ביותר בהנעה קדמית עד עצם היום הזה. קמבר שלילי מקדימה ואפס מאחורה.

2. מרווח פנימי מעולה גם לסטנדרטים של היום, בממדים חיצוניים צנועים.

3. מנוע אמין ועמיד, חזק ביחס לנפח, עם קדח גדול ומהלך קטן שעולה בקלילות בסל"ד.

4. מנוע וגיר קלים לפירוק מהרכב.

5. תחזוקה עצמית קלה מאוד בטיפולים.

6. כל מכלולהחימום והמפוח נמצא בתא המנוע ונגיש בקלות להחלפה ותחזוק, עובד על אוויר ולא עם רדיאטורצ'יק.

7. קיר אש כפול מבודד רכיבים חשמליים ממכניים.

8. מרכז כובד נמוך.

9. פטנט חכם לכיוון שסתומים בקלות.

10. בלמי דיסק גם מאחורה וגיר 5 הילוכים בשנות השבעים במכונית קומפקטית זולה.

11. מקדם גרר נמוך מאד לאותן שנים.

12. בין הראשונות עם מיכל דלק מתחת למושב האחורי - חוסך מקום ויותר בטיחותי.

11. הגה מתכוונן.

 

עכשיו תגידו אתם חרא או לא.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
3. אמברקס מחורבן שעובד הבלמים הקדמיים ומאוד קשה לתחזוק.

זה נכון שכאן לא האקדמיה ללשון לועזית, אבל אמברקס??

פורסם

מין הסתם רובכם יודעים אבל אם לא הכי גרועה, אז אני לא חושב שמישהו מכיר הרבה יותר גרוע מהגרסה של דציה לרנו 12. לא כמו מכוניות אחרות שהוזכרו פה, לדציה לא היו שום יתרונות פרט למחיר הזול. כנראה לא מספיק זול. מכוערת איטית מחלידה לא אמינה מכאנית איכות הרכבה גרועה



להבדיל, נהגתי על גרסה טורכית לרנו 12 (לא זור שם היצרן) כ 10 ימים בקפריסין, בחום לוהט, בעליות תלולות עד לגובה כ 1000 מטר וללא שום בעיות

 

פורסם

 

נכון הייתה בעיית חלודה. זה עדיין רחוק מלהפוך רכב שהיה אבן דרך לרכב הגרוע בהסטוריה!

 

ראובן

א) לא טענתי שהאלפא-סוד הוא הרכב הגרוע בהסטוריה. (את זה טען בני ל :twisted:) תקרא שוב את מה שכתבתי. הכבוד הזה הלך לאוסטין פרינסס. לא ראיתי שמישהו לא הסכים איתי, למרות שהיו כאלה שהציעו את האוסטין אלגרו, וכאלה שהציעו את האוסטין מונטגו. יש פה איזה מוטיב חוזר, לא?

 

ב) זאת לא היתה סתם "בעית חלודה". הם החלידו לפני שהם ירדו מהאוניה. נראה לי שהנאת הנהיגה קצת נפגמת אם אי אפשר לפתוח את הבגאז' בגלל שהצירים תפוסים. נכון תיקנו את הבעיה בגרסאות המאוחרות יותר (גם בלנצ'יה בטא), אבל רושם ראשוני רע יכול להרוס את המוניטין של אוטו לנצח. אולי הייתי צריך לפתוח שרשור נפרד על מכוניות טובות עם פגם אחד קטלני.

 

עוד דוגמה זה ההילמן אימפ. טוענים היום שזו מכונית מאוד מהנה לנהיגה, אבל בעיות אמינות הרסו לו את המוניטין ואת המכירות. בסופו של דבר זה גרם סופה של חברת הילמן.

דניאל באום

פורד פיאסטה 1100 1987

www.type34.info


×
×
  • תוכן חדש...