Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לגבי לחץ אוויר בצמיגים קר\חם


g
שימו לב! השרשור הזה בן 6815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי נסיעה כשעה (בבוקר) , בדקתי לחץ אוויר בצמיגים:

קדמיים- 37

מאחורה – 32



מענן אם יש יחם בין נפיחות צמיגים קר\חם





דוגמה:



לחץ נידרש 33\29 (קדימה\אחורה) נניח שלא בדקתי לפני הנסיעה



בדיקה אחרי נסייע כשעה- 37\32





חיפשתי בפורום הנושה – לא מצתי





תודה





שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האשרה בלבד...

יכול להיות ש:

קדמי: 37(חם) חלקי 33(קר) נותן יחס של 1.12

אחורי: 32(חם) חלקי 29 (קר) =יחס של 1.10

 

אפילו קיבלנו יחס כמעט שווה בין הגלגלים קדמיים לאחוריים.

אני צודק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי נסיעה כשעה (בבוקר) , בדקתי לחץ אוויר בצמיגים:

 

 

קדמיים- 37

מאחורה – 32

 

מענן אם יש יחם בין נפיחות צמיגים קר\חם

 



 

דוגמה:

 

לחץ נידרש 33\29 (קדימה\אחורה) נניח שלא בדקתי לפני הנסיעה

 

בדיקה אחרי נסייע כשעה- 37\32

 



 

חיפשתי בפורום הנושה – לא מצתי

 



 

תודה

 

 

מה אתה רוצה ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

השערתי היא שההפרשים בלחצים בצמיגים אחרי נסיעה ולפני נסיעה היא שמדובר בהתפשטות תרמית (צמיג מתחמם בנסיעה...), מכיוון שבספר הרכב מצויין שיש לבדוק לחץ אויר בצמיגים אך ורק שהם קרים, וכניראה זאת בכדי שאם תבדוק כשהם יהיו חמים והלחץ יהיה גבוהה לכאורה אז במזג אויר קר הלחץ יירד ויהיה חסר אויר, ויהיו בעיות אחיזה והתנהגות ברכב.

 

איתמר ג'ורג'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רוצה ?

 

איציק

אני רוצה לדעת, כשה אני בודק לחץ בצמיגים חמים-



אני ב"עודף" או ב"חוסר" לחץ אוויר.



איציק, אני בטוח שאתה מבין אותי



תודה



גרשון

שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לדעת, כשה אני בודק לחץ בצמיגים חמים-



 

 

 

 

אני ב"עודף" או ב"חוסר" לחץ אוויר.

 

איציק, אני בטוח שאתה מבין אותי

 

תודה

 

גרשון

 

אויר, כמו עוד הרבה דברים אחרים, מתרחב בחום.

 

טבעי שתראה יותר לחץ אויר בצמיג כאשר הוא חם.

 

כאשר היצרן אומר לך למלא, לצורך הדוגמא, 32 PSI - הוא מתכוון למדידה בזמן שהצמיג קר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרשון,

 

אני בטוח שאיציק הבין ולא הבין אותך בדיוק כמו רוב האנשים פה.

מה בדיוק אתה רוצה להשיג ?

נוסחה כדי לבדוק לחץ אוויר כשהצמיג חם ? אין כזה דבר.

 

אתה צריך לבדוק לחץ אוויר על צמיג קר לפני נסיעה או מקסימום, אם אין ברירה, נסיעה מאוד קצרה ורגועה עד לתחנת דלק בשביל מדידה (וגם אז כבר יהיה קצת עיוות).

תוך כדי נסיעה הצמיג מתחמם והלחץ עולה (תכונה בסיסית של התפשטות בחום -> לחץ גבוה יותר).

בכמה בדיוק הוא עולה ? אי-אפשר לתת לך מספר לזה (זה תלוי ביותר מדי דברים).

מה שכן, סביר מאוד שהוא יעלה יותר בצמיגים הקדמיים מאשר באחוריים בגלל העומס הגדול יותר שנופל עליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון אם אחרי נסיעה ארוכה אתה מודד לחץ ויש בדיוק לפי ההמלצה לצמיג קר- סימן שחסר לך טיפה אוויר.

אמור להיות טיפה יותר אחרי שהצמיג התחמם והאוויר שבתוכו רוצה בכוח להתרחב.

בכמה יעלה הלחץ כתוצאה מהתחממות? לדעתי בין אחוזים בודדים, לבין 20% אחרי נסיעה מהירה, ארוכה ועל אספלט לוהט. פשוט תמדוד לחץ לפני ואחרי נסיעה ארוכה ותראה לבד. (תבדוק באותו מכשיר מילוי כי יש הבדלים קטנים בין התחנות)

מכיוון שאי אפשר לתת מספר מדויק של אחוזים, אז כדי לדעת בוודאות שאתה תקין- תאלץ למדוד כשהצמיג קר.

אני מניח שאם מילאת אוויר בחורף ביום קר, (לפני הנסיעה) והכל תקין - אותה כמות אוויר שיש בצמיג תגרום לעליית הלחץ מעצמו- בקיץ (שוב, לפני הנסיעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6815 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...