Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

הפציינטית היום קיה ריו דור 4 מודל 2019. 

 

כמו בכל קיה ריו ופיקנטו אחרי מספר שנים הגומיה בלחצן פתיחת תא מטען נקרעת, הלחצן מתחיל לרקוד ומפסיק לעבוד אחרי זמן מה. 

 

הזמנתי לחצן כזה.

111.thumb.jpg.5da6f5b44bfc3ae0fbabec6daf2ee926.jpg

 

החלפת הלחצן מאוד פשוטה, מבחינתי כל אחד שיודע להחזיק מברג ביד יכול לבצע את זה בקלות.

הלחצן הזה בעיקרון מתאים לדגם ללא מצלמת רוורס, אז נדרשת התאמה קלה בשביל להתקין אותו בדגם עם מצלמת רוורס, אותה אני אפשרט בהמשך. 

 

כלים נדרשים:

ראצ'ט ובוקסה 10.

מברג פילפס.

מברג שטוח קטן.

מחט או סיכת בטחון או משהו דומה. גם כלי להצואת כרטיסי SIM מתאים. 

 

מצב התחלתי.

גומיית הלחצן קרועה והלחצן רוקד.

1.thumb.jpg.79b458b837cb84e944133a4dbdd492d1.jpg

 

פתיחת שני ברגי פיליפס שנמתאים בתוך הידיות הפנימיות של המכסה. 

2.thumb.jpg.bf1ceeba914e43a455e5593a30c2a98c.jpg

 

פירוק הריפוד הפנימי של המכסה, יוצא במשיכה עם מעט כוח.

אפשר להיעזר במברג שטוח בשלב התחלתי. 

3.thumb.jpg.06efcae5bad6f640db415f82dba66bd2.jpg

 

הריפוד הפנמי בחוץ.

4.thumb.jpg.b6ae463ba6cfa4001a9fe713f0dca269.jpg

 

מבט כללי לצידו הפנימי של המכסה.

5.thumb.jpg.8eeb99c95034d99ced95f2f27f24fc14.jpg

 

פתיחת 3 אומים שמחזיקים את הידית עם בוקסה 10, מסומנים בירוק.

6.thumb.jpg.cc089a510ece0ea0fb3e211952c7bfac.jpg

 

7.thumb.jpg.b51228943cbc1b6ac393dce46f40b322.jpg

 

ניתוק הקונקטור של צמת החשמל לידית. ניתוק על ידי לחיצה על קליפס נעילה.

9.thumb.jpg.b2878c25c3fd4f4ecd87457d27c43a71.jpg

 

10.thumb.jpg.75af7d1a335a82d2893acca15c8a5c7c.jpg

 

לאחר מכן אפשר להוציא את הידית,  אבל לפני כן רצוי לדחוף החוצה את גומיית האטימה של הצמה.

11.thumb.jpg.93b700557f81d32f40b66f9d00fb3001.jpg

 

הידית בחוץ.

12.thumb.jpg.eb13808bb56359907c288e21dafde456.jpg

 

הידית מצידה הפנימי.

13.thumb.jpg.8ff2e63c685914cb3bb2bd5916040e23.jpg

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

פורסם

כפי שניתן לראות בתמונות, הידית הזו כוללת את מצלמת הרוורס. המצלמה והלחתן משתמשים באותה צמת חשמל שמתחברת עם אותו קונקטור.

בצמה יש 8 מוליכים. 2 של הלחצן ו 6 של המצלמה. 

הלחצן החדש שהגיע, הוא עם אותו קונקטור בדיוק אבל בצמה שלו יש רק שני מוליכים, יתר המקומות בקונקטור לא בשימוש.

אפשר לחבר את הלחצן הזה כמו שהוא והוא יעבוד אבל מצלמת הרוורס לא תעבוד.

פה רואים בצד שמאל את הלחצן החדש עם צמת שני מוליכים ומימין את הצמה המקורית עם 8 מוליכים.

 14.thumb.jpg.d0d1bcfe5485c2289f23c3c2f220130a.jpg

 

פתרתי את זה על ידי השחלת המוליכים של הלחצן החדש בצמה המקורית והחלפת פינים בקונקטור.

 

פירוק התושבת של הלחצן מהידית, שני ברגים.

16.thumb.jpg.83fc2fe865dc89dbab93b10927c7ff7f.jpg

 

פירוק מצלמת הרוורס.

15.thumb.jpg.53fed2a86781efffd93ea4c4543c9697.jpg

 

מצלמת הרוורס בחוץ.

17.thumb.jpg.6ab6afe8f2ee4606cfb1d2ed44a6ad29.jpg

 

ניתוק הקונקטור של הצמה המשותפת ממצלמת הרוורס.

18.thumb.jpg.521746e4de96f289768cc3236819c6e5.jpg

 

לחצן פתיחה עם הצמה המשותפת מפורק מהידית מימין.

19.thumb.jpg.7813e389591d250818f587b27e0abd45.jpg

 

פירוק הלחצן מהתושבת שלו.

20.thumb.jpg.fed35a24ddc8050d4a5b0320343458cb.jpg

 

לחצן ישן עם הצמה בנפרד מהתושבת.

21.thumb.jpg.7402555ecdc99ea9c53a826bac44c6f2.jpg

 

זה קונקטור של הלחצן החדש, ניתן לראות שיש רק שני מוליכים בצמה שלו.

22.thumb.jpg.9f11ea583c207cf86625742ff9390a9f.jpg

 

הקונקטור במבט מלמעלה.

23.thumb.jpg.8c99ea991f2527569492a78b260c14d3.jpg

 

בשביל לשלוף את הפינים מהקונקטור, מפרקים תחילה את הפלסטיק הכתום עם מברג שטוח קטן.

24.thumb.jpg.2fde36eaf3207052e382da9e2e1800d3.jpg

 

הפלסטיק הכתום בדרך החוצה.

25.thumb.jpg.5183df347390fbd0a76691a6cc6d72ac.jpg

 

הפלסטיק הכתום בחוץ, רואים את שני הפינים.

26.thumb.jpg.0244511cc58550d41b1c34e3055a255c.jpg

 

הפינים נעולים למקום עם לשונית קטנה, את הלשונית הזו מרחירים על יד הכנסת מחט ואז אפשר לשלוף את הפינים על יד משיכה בחוט.

27.thumb.jpg.6efa676459640e8f0ee0b7eb4e22d5d4.jpg

 

משיכה של חוט אדום עם הפין מהקונקטור.

28.thumb.jpg.14e3e10b141d2e695ff4338102786d97.jpg

 

29.thumb.jpg.23ee68e59a0bbe55678a8c927f9c8e09.jpg

 

את הקנקטור הזה עם הפלסטיק הכתום אפשר לשים בצד, אין בו צורך יותר.

30.thumb.jpg.142fb06305787ac3e698077c70d4659f.jpg

 

הקונקטור המקרי עם הצמה בעלת 8 מוליכים.

31.thumb.jpg.004f1432456a6378cb12b0d09a5132c7.jpg

 

באותו אופן שלפתי ממנו את שני הפינים של לחצן הפתיחה, בתמונה פה הם בפינה הימנית העליונה, האדום והשחור.

32.thumb.jpg.dbf7e3e416eb37af55d44b0cd7074a60.jpg

 

ואז שלפתי את המוליכים של הלחצן הישן מהצמה לגמרי.

33.thumb.jpg.a5f59f42cb9e1d1ce00d81fbf47d0866.jpg

 

שלפתי גם את המוליכים של הלחצן החדש מהצמה שלו.

34.thumb.jpg.bf71276662a68ab61731a019fc5c9fce.jpg

 

והשלחתי אותם בצמה המקורית ביחד עם המוליכים של המצלמה.

35.thumb.jpg.43476514eeda94015a2bc2b17abe7dd9.jpg

 

ואז מיקמתי את הפינים בקונקטור וודאתי שננעלו.

36.thumb.jpg.ab860b8710838c1e7f1cbdf09f284edc.jpg

 

הרכבתי הכל חזרה. לא לשכוח להחזיר את גומיית האטימה של הצמה למקום. התברר שהמוליכים של הלחצן החדש קצרים יותר משל המקורי והצמה הייתה מתוחה מידי.

אז פירקתי את הקליפס הזה.

37.thumb.jpg.ad18eddfafa996693715ddcd99541916.jpg

 

וקשרתי עם אזיקונים במקורם אחר, כך שהצמה לא תהיה מתוחה.

38.thumb.jpg.a509186c374fdd92b56d38f261164e61.jpg

 

ידית מורכבת עם הלחצן החדש. 

39.thumb.jpg.84291466738c4b4fa17227bdcd2e16bc.jpg

 

 

  • אהבתי 7

 

 

פורסם

יפה מאוד

בעבר חיפשתי חלק תחתון למנעול תא מטען של פאביה ספייס 2008, הלכתי לפירוקיה ושם לי של אאודי.. אבל אצלי הלחצן היה תקין ורק התופסן החשמלי התחתון היה תקול..

בכל אופן הלחצנים של אליאקספרס אמינים? מעניין! 

משתדל לעזור

פורסם
לפני 7 שעות, PASHUT כתב:

בכל אופן הלחצנים של אליאקספרס אמינים?

זה מתג לחיצה פשוט מורכב במארז ייצוק בשביל להיות מוגן מים כי המקום הזה נרטב. כאלה מתגים גם הכי פשוטים מחזיקים עשרות אלפי קליקים. ביישום הזה הוא בשימוש אולי 3-4 פעמים ביום  שזה מעט מאוד יחסית למה שמתגים כאלה עובדים בדרך ככל.

שמתי כזה גם בריו 2014, עבד בסדר כשנתיים - שלוש עד שהאוטו נמכר.

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם
בתאריך 28.3.2026 בשעה 23:36, FROGIE כתב:

תודה רבה!

החלפת מריו 17 ל19?

הוא התכוון שהמדריך זה לריו משנת 2017 והלאה. ספציפית שלו משנת 2019.

 

מדריך מעולה בוקי! 

פורסם
לפני 49 דקות, פריג'י כתב:

הוא התכוון שהמדריך זה לריו משנת 2017 והלאה.

מקודם הייתה לנו במשפחה ריו 2014 דור 3 שכתבתי עליה בפורום כמה פעמים, מכרתי אותה לפני 3 שנים.

 

אז הוא שאל לגבי זה.

המדריך אכן לריו דור 4 שהשיווק שלה התחיל ב 2017 והרכב  הספציפי שמופיע כאן 2019.

 

בדור 3 אגב הכל זהה רק בלי התעסקות עם העברת החוטים לצמת המצלמה, אין מצלמת רוורס בדור 3. 

 

 

פורסם
בתאריך 29.3.2026 בשעה 11:12, Buki כתב:

זה מתג לחיצה פשוט מורכב במארז ייצוק בשביל להיות מוגן מים כי המקום הזה נרטב. כאלה מתגים גם הכי פשוטים מחזיקים עשרות אלפי קליקים.

אם כי יש שאלה של איכות אטימה בין החלק לגוף המכונית, ואולי של עמידות הפלסטיק החיצוני במזג אוויר או בלחיצות (הרי אפילו המקורי נשבר אחרי כמה שנים).

פורסם
לפני 27 דקות, elera כתב:

הרי אפילו המקורי נשבר אחרי כמה שנים

המקורי לא נשבר. 

הוא עדיין עבד, רק הגומיה שלו נקרעה ונפלה לגמרי והוא כמובן הפסיק להיות אטום. סביר להניח שהיה מספיק לעבוד אחרי כמה זמן בגלל חדירת לחות. 

 

 

חזותית ומבחינת ההרגשה ביד, החלק החליפי נראה זהה למקורי. יותר מזה? לא יודע לאמור. 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...