Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המספרים של אוטומקס נחשפים:


פוסטים מומלצים

פורסם

דו"ח המבקר

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה

רווחים עודפים של מיליארדים, מבקר מדינה שמצביע על ליקויים אבל אף אחד לא מתעניין, רפורמה שהיא מחדל - יבואני הרכב הפכו לקונגלומרטים על חשבונכם ; וגם כמה צריך לעלות רכב? 

רן קידר | 23/10/2025 09:29

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20022786

  • אהבתי 1
:fadein:
  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, Daniel.K כתב:

דו"ח המבקר

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה

רווחים עודפים של מיליארדים, מבקר מדינה שמצביע על ליקויים אבל אף אחד לא מתעניין, רפורמה שהיא מחדל - יבואני הרכב הפכו לקונגלומרטים על חשבונכם ; וגם כמה צריך לעלות רכב? 

רן קידר | 23/10/2025 09:29

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20022786

 

אני נוטה להסכים עם הפסקה האחרונה. כל השאר זה די גיבוב מליצות שליליות, שלא כ"כ מתאים לכתבה כלכלית, שאמורה להביא עובדות.

 

בכל מקרה, מי שמצפה להוזלה של רכב חדש בשיעור של יותר מ-15% לצרכן, חולמת (אבל גם זה יפה).

בגלל זה חבל שלא מתמקדים בשוק האחזקה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 שעות, ניקו פ. כתב:

הרווחים לא בשמיים. 

 

 

לפני שעתיים, Daniel.K כתב:

, הרווחיות חריגה

רווחים עודפים של מיליארדים,

תחליטו: רווחים קטנים או בשמיים?

לפני 3 שעות, ניקו פ. כתב:

הסוציאלים הכלכלי שהושרש כאן הרבה שנים בזכות ממשלות "ימין". לכן כשבאים להאשים מישהו בריכוזיות השוק - הכתובת מספר 1,2 ו-3 היא המדינה שלנו שבמו ידיה יצרה שוק כזה. 

מה שנקרא don't hate the playa hate the game.

1. תתחיל ללמוד את ההיסטוריה של המדינה, תבין מאין זה מגיע.

2. תציע תחליף להכנסות המדינה ממיסוי על רכב ומה שסביבו.

3. אל תעליב את הסוציאליזם. המדיניות שעליה אתה מדבר היא במילה פשוטה - שחיתות.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 22.10.2025 בשעה 16:03, יובל .מ. כתב:

צריך להבין איך סין עובדת. המדינה מממנת חלק גדול מההוצאות של המפעלים, המפעלים עצמם מתבססים על גניבת זכויות יוצרים, וכל זה אומר שאם מוכרים לך רכב סיני ב-150 אלף שקל מישהו פה עדיין עושה עלייך רווח.

לצורך העניין, קח גופי תאורה. 

אתה רואה פרסום לגוף תאורה ב-700-800-900 שקל ואומר "וואי איזה יקר, בעלי אקספרס זה 42 שקל רק כולל משלוח", בלי להבין שה"יצרן" בעלי אקספרס פשוט גנב עיצוב, השתמש בחומרים חרא וקיבל סיבסוד מסין. 

זה אותו דבר עם הרכבים וכל דבר שהם עושים, אז אין לי התרגשות מרכב סיני ב-150 אלף. זה לא שמישהו פה מחלק כסף מתנה.

מכיר מעט את התעשייה הסינית של היום. רק אציין בזהירות שאתה מדבר על עבר די רחוק. ואם להתייחס בקצרה לאנאלוגיית גופי התאורה שלך, גופי התאורה "היקרים" שנמכרים פה מיוצרים ברובם המכריע באותה סין. ולמעט גופי תאורה ייחודיים שמיוצרים בעבודת יד ונמכרים באלפי שקלים, אין הבדל בין גוף תאורה שאתה קונה ברשת לזה שאתה קונה כאן בחנות, למעט המחיר כמובן. וזה בסדר גמור לא להתרגש, אבל יש לא מעט מכוניות סיניות היום שאין להן סיבה להתבייש מול יוקרה אירופאית כפולת ומשולשת מחיר. את הדיפאל האמור לא מכיר כאמור, התייחסתי לעיצוב ולמפרט ולעובדה שמדובר בחברת ענק סינית מאוד ותיקה בתחום שמייצרת למשל את המזדה 6 החשמלית החדשה עבור היפנים במסגרת מיזם משותף.

פורסם
לפני 6 שעות, sperial כתב:

 

תחליטו: רווחים קטנים או בשמיים?

אני אדייק שיהיה פשוט להבין. 

רווח גלמי של 10 אחוזים ממכירת מכונית, זה לא הרבה. 

מרוויחים אבסולוטית הרבה כי מוכרים הרבה וכי יש אפיקי רווח אחרים. 

אבל באחוזים, 10 אחוזים לא להיט ובוודאי שלא חזירות. 

 

1. תתחיל ללמוד את ההיסטוריה של המדינה, תבין מאין זה מגיע.

תודה. נרשמתי חזרה לכיתה ט'. 

 

2. תציע תחליף להכנסות המדינה ממיסוי על רכב ומה שסביבו.

1. לא תפקידי. 

2. יש המון אפשרויות. 

3. למה חייב תחליף? אולי דווקא עדיף להפחית את המיסוי, לסגור משרדי ממשלה גרועים (רובם המוחלט) ובכך להמעיט את התערבות המדינה בכל נדבך קטן בחיינו? 

 

3. אל תעליב את הסוציאליזם. המדיניות שעליה אתה מדבר היא במילה פשוטה - שחיתות.

היינו הך

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

2. לפי ג׳מיני ההכנסות ממיסוי על רכב מהוות כ-12% מהכנסות המדינה (50 מיליארד ש״ח) - מעבר ליכולת לצמצם הוצאות. אבל אם אתה מכריז סיסמאות בבקשה תגבה אותן.

 

3. שטויות. בדוק מה קורה בצפון אירופה. וריאציות שונות של מדינת הרווחה שנהוג לקרוא להן ׳סוציאליזם״, שממש לא מלוות בשחיתות. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

3. שטויות. בדוק מה קורה בצפון אירופה. וריאציות שונות של מדינת הרווחה שנהוג לקרוא להן ׳סוציאליזם״, שממש לא מלוות בשחיתות. 

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

אבל אם אתה מכריז סיסמאות בבקשה תגבה אותן.

מה שנקרא, ענית לעצמך. 

אבל אני רגיל שאתה מתעלם מנתונים. זו לא פעם ראשונה. שים לב שאם היית ממשיך לקרוא את ג'ימני היית מגלה שההכנסות ממס הקנייה של רכב חדש, שעל זה הדיון, (כולל מע"מ) היו 14 מיליארד. כל השאר זה מסביב שלא קשור ישירות לרכב חדש. 

שנית, אף אחד לא אמר לוותר על המיסוי לחלוטין. אם יש מטרה להוזיל מחירי רכב משום מה, אפשר גם לצמצמם מסים. אבל שוב, לחשוב שני צעדים קדימה - לא מעניין אותך. העיקר זה לפלוט שטויות על המקדלת. 

שלישית, גם 50 מיליארד, אפשר למצוא מאיפה להביא אם צריך. אני אתן לך דוגמה:, תשאל את הג'ימני שלמדת להפעיל, כמה המדינה מפסידה על כסף שחור למשל (ואז אפשר פשוט לבטל מזומן). אתה תגלה שזה הרבה יותר מ50 מיליארד בשנה. 

אבל שוב, בפעם השלישית, למה לחשוב שני צעדים קדימה כשאפשר לפלוט רפש על המקלדת. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

הבעיה שהיא שאם יורידו את המיסוי, לא בטוח שהחיסכון יתגלגל לצרכן.

יבואן ישראלי מקבל מחיר טוב יותר ממקבילו בעולם, בגלל שמביאים בחשבון את המיסוי הגבוה בישראל. אם יורידו את המיסוי, יכול להיות שהיצרן פשוט יעלה מחיר בהתאמה (מלאה או חלקית)...

 

נדמה לי, ואין לי הוכחה או ביסוס רציני לזה, שענף הרווח סובל מיעילות נמוכה של ניהול הוצאות, ומכאן הרווחיות הלא-מי-יודע-כמה. זה ענף שנהנה מהעדר איום של תחרות על מחיר (בגלל סיבות אובייקטיביות) ובעיקר, מביקוש קשיח. השורה התחתונה תמיד חיובית, וזה מביא לאדישות מסויימת. 

נכון שטסלה זה מותג חזק, וזה משחק תפקיד מהותי ביכולת שלהן להכנס לשוק, אבל זה סמן שמראה (לפחות עם רכב חשמלי) שאפשר למכור מכוניות בארגון הרבה יותר רזה, מבחינת עלויות.

 

בכל מקרה, לא הייתי בונה על הרגולטור לשנות את מבנה השוק. המדינה מכניסה מזה יותר מדי מכדי שתסכן את ההכנסות.

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

נדמה לי, ואין לי הוכחה או ביסוס רציני לזה, שענף הרווח סובל מיעילות נמוכה של ניהול הוצאות, ומכאן הרווחיות הלא-מי-יודע-כמה. זה ענף שנהנה מהעדר איום של תחרות על מחיר (בגלל סיבות אובייקטיביות) ובעיקר, מביקוש קשיח. השורה התחתונה תמיד חיובית, וזה מביא לאדישות מסויימת. 

נכון שטסלה זה מותג חזק, וזה משחק תפקיד מהותי ביכולת שלהן להכנס לשוק, אבל זה סמן שמראה (לפחות עם רכב חשמלי) שאפשר למכור מכוניות בארגון הרבה יותר רזה, מבחינת עלויות.

במקרה של טסלה היצרן הוא המשווק אז אין לו בעיה להחזיק ארגון רזנ שיפצה על עלות מוצר יותר גבוהה.

לגבי ההנחה של חוסר יעילות בגלל חוסר תחרות יכול להיות שזה נכון אבל אפשר גם להעלות השערה שבגלל שאם ההוצאות יקטנו מחיר המוצר בארץ המקור יעלה אז עדיף להשקיע באולמות מפוארים וחווית קניה כי זה הדבר היחיד שניתן להתחרות בו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בתאריך 23.10.2025 בשעה 11:02, Daniel.K כתב:

דו"ח המבקר

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה

רווחים עודפים של מיליארדים, מבקר מדינה שמצביע על ליקויים אבל אף אחד לא מתעניין, רפורמה שהיא מחדל - יבואני הרכב הפכו לקונגלומרטים על חשבונכם ; וגם כמה צריך לעלות רכב? 

רן קידר | 23/10/2025 09:29

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20022786

 

כתבה מביכה, כתובה בלשון ילדותית, שמאכילה את הקורא ב"תראה את הרעים האלה מרוויחים כסף" עם משחק מחירים שכמו שמישהו הזכיר פה, משולה ללחשב למוכר הפלאפל עלויות. נשגב מבינתי איך מגזין שאמור להיות כלכלי אישר כזה דבר לפרסום.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

הבעיה שהיא שאם יורידו את המיסוי, לא בטוח שהחיסכון יתגלגל לצרכן.

יבואן ישראלי מקבל מחיר טוב יותר ממקבילו בעולם, בגלל שמביאים בחשבון את המיסוי הגבוה בישראל. אם יורידו את המיסוי, יכול להיות שהיצרן פשוט יעלה מחיר בהתאמה (מלאה או חלקית)...

 

נדמה לי, ואין לי הוכחה או ביסוס רציני לזה, שענף הרווח סובל מיעילות נמוכה של ניהול הוצאות, ומכאן הרווחיות הלא-מי-יודע-כמה. זה ענף שנהנה מהעדר איום של תחרות על מחיר (בגלל סיבות אובייקטיביות) ובעיקר, מביקוש קשיח. השורה התחתונה תמיד חיובית, וזה מביא לאדישות מסויימת. 

נכון שטסלה זה מותג חזק, וזה משחק תפקיד מהותי ביכולת שלהן להכנס לשוק, אבל זה סמן שמראה (לפחות עם רכב חשמלי) שאפשר למכור מכוניות בארגון הרבה יותר רזה, מבחינת עלויות.

 

בכל מקרה, לא הייתי בונה על הרגולטור לשנות את מבנה השוק. המדינה מכניסה מזה יותר מדי מכדי שתסכן את ההכנסות.

 

 

יבואן, כל יבואן , מקבל מהיצרן מה שקרוי transfer price , שזה אחד משניים - או שזה הנחה ממחירון מסויים ( אני ביקשתי וקיבלתי ממחירי domestic ולא ממחירי export) ואז מתמחר את המחיר לצרכן בארץ. במסגרת המו״מ על המחיר יבואן הגון, חושף ליצרן במדויק את מבנה המיסוי והמחירים בהם נסחר רכב דומה/מתחרה , בארץ. 

בעבר מחירון הייצוא של יצרנים היה גבוה מהמחירון מקומי והמרווח ליבואן (הנחה ממחירון עבור מחיר העברה) היה גדל בהפרש בין מחירי היצוא למקומיים. זה עם התפתחות האינטרנט והמסחר העולמי צרכני העולם נחשפו לפערי המחיר, ואז הפך התמחור למה שאנחנו מכירים היום. 

שימו לב לצורת חישובי העלויות/מיסוי והרווח . שזה משחק של מספרים ״מלמעלה ומלמטה״  המס בכניסה לארץ מחושב (מחיר העברה מהיצרן +הובלה)* אחוזי המס = עלות בסיסית של היבואן

 

הרווח המתוכנן מחושב  מחיר הרכב לצרכן/ עלות בסיסית ליבואן. וכן המשחק הוא לכיוון טווח המחיר הנסבל/תחרותי בשוק . 

הרכב הנקי של היבואן כבר תלוי במבנה ההוצאות שלו. 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

יש כל מיני שיטות תמחור.

יש יצרנים (כולל ישראלים) שמחיר המוצר שלהם אחיד בכל מקום וההנחה לסוחר משתנה.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 9 שעות, falou כתב:

 

יבואן ישראלי מקבל מחיר טוב יותר ממקבילו בעולם, בגלל שמביאים בחשבון את המיסוי הגבוה בישראל. 

 

 

 

איך אומרים "בלי תמונה אין אמונה". או במילים אחרות, תוכיח.

 

בסוף, יש כנסים בינלאומיים, השקות, ועוד שלל מקומות בהם דילרים מרחבי הגלובוס נפגשים ומדברים. 

ואני חוזר ואומר, תוכיח. 

כי מה שאתה אומר זה שטויות. 

 

ויודע מה, גם אם זה לא שטויות וזה באמת קרה אמל מותגים מסוימים, אני עדיין דורש לראות הוכחה. 

 

יש לך כזו? 

 

פורסם
לפני כשעה, dj_dani כתב:

 

איך אומרים "בלי תמונה אין אמונה". או במילים אחרות, תוכיח.

 

בסוף, יש כנסים בינלאומיים, השקות, ועוד שלל מקומות בהם דילרים מרחבי הגלובוס נפגשים ומדברים. 

ואני חוזר ואומר, תוכיח. 

כי מה שאתה אומר זה שטויות. ו

 

ברשותך, אני מניח שאתה לא עוסק במסחר/יבוא מסחרי בשום תחום. כי האמירה שלך ״שטויות״ מעידה על כך.

הסכמים בין יצרן ליבואן/מפיץ הם חסויים ואינם חשופים לשום גורם חיצוני פרט לשני הצדדים. גם בכנסים ומפגשי מפיצים (בעוונותי, השתתפתי בעשרות כאלו על פני שנותי במכירות) לא עולה נושא המחיר שבו קונה מפיץ מסויים בהשוואה למפיץ אחר. ואם מפיצים מוסרים אחד לשני מחיר זה או טיפשות או נסיון לדלות מידע על מנת לשפר מיצוב מול היצרן כשברור הוא שהמידע המוצג לבן השיח אינו נכון , אם לשמור על תקינות פוליטית. 

אם תנסה לקבל למשל מחיר/הנחה גדולה יותר ממה שמציע לך היצרן, סביר להניח שיענו לך שאפשר אם תגדיל מאוד את ההזמנות שלך מהיצרן ותתחייב לכמויות רבעוניות/ רב שנתיות משמעותיות. ועל מנת לוודא שתעמוד בהסכם תידרש לקנות מלאי הולם ולשלם בעדו גם אם לא מכרת יחידה בודדת אחת ממנו. במילים אחרות -תתאמץ למכור יותר תקבל מחיר טוב יותר.

 

אבל על מי אנחנו עובדים כאן? היבואנים מציגים ומבטיחים גבעות (הרים ממש קשה) ובסופו של דבר לא מצליחים לעמוד בהבטחה. אם אתה לא מאמין תסתכל סביב על כמויות הרכבים שעוברים גיול בו בזמן שמלאי היבואן נותר גדול ובדרך יש עוד משלוחים כנגד הזמנות שהתחייבו להן.

יש יבואנים שלא מכרו סיפורים ליצרנים ומנהלים מלאי יחסית קטן ומזמינים ״גב אל גב״ מכוניות תוך שהם דוחפים מלאי ״שכבר על האוניה״ . אבל גם הם לא ממש חסינים ונותרים עם מלאי לא מכור.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...