Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המספרים של אוטומקס נחשפים:


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 25 דקות, zaf כתב:

 

הסכמים בין יצרן ליבואן/מפיץ הם חסויים ואינם חשופים לשום גורם חיצוני פרט לשני הצדדים. גם בכנסים ומפגשי מפיצים (בעוונותי, השתתפתי בעשרות כאלו על פני שנותי במכירות) לא עולה נושא המחיר שבו קונה מפיץ מסויים בהשוואה למפיץ אחר. ואם מפיצים מוסרים אחד לשני מחיר זה או טיפשות או נסיון לדלות מידע על מנת לשפר מיצוב מול היצרן כשברור הוא שהמידע המוצג לבן השיח אינו נכון , אם לשמור על תקינות פוליטית.

 

 

אוקיי.

אז הנושא אתה אומר- "חסוי". 

 

אז מאיפה לfalou המידע ש- "יבואן ישראלי מקבל מחיר טוב יותר ממקבילו בעולם, בגלל שמביאים בחשבון את המיסוי הגבוה בישראל."

 

אם אף דילר אחר לא מספר לו בכמה הוא קונה.

והיצרן לא חושף לך בכמה הוא מוכר לאחרים.

אז איך נקבעת פה עובדה שכזו? 

 

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 4 דקות, dj_dani כתב:

אף דילר אחר לא מספר לו בכמה הוא קונה.

והיצרן לא חושף לך בכמה הוא מוכר לאחרים.

אז איך נקבעת פה עובדה שכזו? 

יש אנשים שעובדים בתחום 😉 ומחזיקים למשל בחוזי הפצה גם בארץ וגם באירופה 😊

תקרא קצת, זה מידע זמין ברשת .

 

God, I love this forum. 🤪

 

הנה ציטוט מהכתבה בשבילך :

, קבוצת פרוקאר אוטומוביל נחשבת לאחת המפיצות הגדולות של קונצרן ב.מ.וו באירופה, עם לא פחות מ-21 סוכנויות מכירה ומרכזי שירות בגרמניה, והאגודה למחקר צרכנות במדינה אף העניקה לה ב-2022 את פרס "משווק הרכב המצטיין". פרוקאר היא חלק מ-MAG אוטומוטיב גרופ - חברה בבעלות משפחת מנור הישראלית שממוקמת בלוקסמבורג. בישראל, זיכיון ההפצה של ב.מ.וו נמצא בידי דלק מוטורס, ואילו משפחת מנור מחזיקה בדוד לובינסקי, המייבאת שורה ארוכה של מותגים: פיג'ו, סיטרואן, MG ואחרים. בשנת 2013 הפכה החברה גם למפיצה של טויוטה בשבע סוכנויות בצרפת, אך הזיכיון נמכר ב-2016

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

מעבר לזה יצרן נותן מחירים גם לפי התחרות בשוק היעד.

 

כשייתגתי יצרן אמריקאי גדול עם מוצר משלים לקו המוצרים שלי והיו לי בעיות של עלויות קיבלתי המחות גדולות יותר למוצרים הבעייתיים כדי שאוכל להתחרות. 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, zaf כתב:

יש אנשים שעובדים בתחום 😉 ומחזיקים למשל בחוזי הפצה גם בארץ וגם באירופה 😊

תקרא קצת, זה מידע זמין ברשת .

 

God, I love this forum. 🤪

 

הנה ציטוט מהכתבה בשבילך :

, קבוצת פרוקאר אוטומוביל נחשבת לאחת המפיצות הגדולות של קונצרן ב.מ.וו באירופה, עם לא פחות מ-21 סוכנויות מכירה ומרכזי שירות בגרמניה, והאגודה למחקר צרכנות במדינה אף העניקה לה ב-2022 את פרס "משווק הרכב המצטיין". פרוקאר היא חלק מ-MAG אוטומוטיב גרופ - חברה בבעלות משפחת מנור הישראלית שממוקמת בלוקסמבורג. בישראל, זיכיון ההפצה של ב.מ.וו נמצא בידי דלק מוטורס, ואילו משפחת מנור מחזיקה בדוד לובינסקי, המייבאת שורה ארוכה של מותגים: פיג'ו, סיטרואן, MG ואחרים. בשנת 2013 הפכה החברה גם למפיצה של טויוטה בשבע סוכנויות בצרפת, אך הזיכיון נמכר ב-2016

זה לא עונה לי על השאלה 

פורסם

כתבה מעניינת בנושא:

https://cars.walla.co.il/item/3789320

ציטוט

"הייבוא המקביל נפגע ממקרים של ייבוא רכבים שהיו במקור רכבי השכרה, בלי שהרוכשים ידעו. היו מקרים של דיווח על מחירי רכישה נמוכים מדי לרשויות המס כדי להפחית את המס על האוטו. רשות המסים התחילה ללחוץ ופתחה בחקירות, וגם היבואנים התעוררו והפכו יותר אגרסיביים. גם מחירון לוי יצחק תרם לזה, כשריסק את מחירי דגמי היוקרה המשומשים. היו גם הפחתות מוצדקות, אבל עכשיו המחירון מחמיר מדי ביחס לשוק".

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 14 שעות, dj_dani כתב:

איך אומרים "בלי תמונה אין אמונה". או במילים אחרות, תוכיח

 

https://www.ynet.co.il/articles/0%2C7340%2CL-4033461%2C00.html?utm_source=chatgpt.com

לפני 14 שעות, dj_dani כתב:

מה שאתה אומר זה שטויות

 

נו. יצאת פיתה, לא?! 

 

אני גם השתתפתי פעם בקבוצת פוקוס של אחד היבואנים הגדולים לייבוא דגם מסויים, והם הסבירו את העבודה מול היצרן, בכל הקשור לתמחור. הוא נעשה במשותף וממנו נגזר מחיר המכירה (ומכאן גם העלות של היבואן) 

 

נ. ב. גם לפי נתוני אוטומקס מהכתבה, זה לא רלוונטי בהכרח לסיניות החדשות. שם יכול להיות שמחיר הקנייה נמוך. זה גם מתכתב עם העלייה ברווחי היבואניות בשנים האחרונות, אבל כאן אני משער, לא יודע. 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בינתיים הכתבות משכנעות אותי אישית הרבה יותר מאילו שאומרים הכתב רדוד, המבקר נטוי, אני יודע כי אני עוסק בתחום, אני יודע לקרוא דוחות ואתה לא וכולי.

גם אני הייתי בקבוצת מיקוד של יבואן לפני כמה שנים, האם זה משליך על כל היבואנים? על כל היצרנים והמותגים שהיבואן עובד איתם? על כלל  השוק הישראלי? לא ניראה לי.

אבל תמשיכו.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 דקות, blackpolo כתב:

בינתיים הכתבות משכנעות אותי אישית הרבה יותר מאילו שאומרים הכתב רדוד, המבקר נטוי, אני יודע כי אני עוסק בתחום, אני יודע לקרוא דוחות ואתה לא וכולי.

גם אני הייתי בקבוצת מיקוד של יבואן לפני כמה שנים, האם זה משליך על כל היבואנים? על כל היצרנים והמותגים שהיבואן עובד איתם? על כלל  השוק הישראלי? לא ניראה לי.

אבל תמשיכו.

 

לא 'נראה לי'... כי זה לא עובד על רגש המרמור שאתה מטפח? 

 

אם לא כל היבואנים היו מקבלים מחירים טובים, היו כאלה שלא מסוגלים להתחרות. 

בגלל זה גם יש דגמים מסוימים שלא תמצא בארץ, כי אי אפשר לקבל עליהם מחיר תחרותי. 

 

אבל זה בסדר, יש כאן שמעדיפים רומן רומנטי על ספרות מקצועית, כשהם מקבלים החלטות. רק צריך לזכור שלא כל הדעות שוות. יש עובדות ויש רגשות ויש מי שמבין ויש הדיוטות. 

לבחור להיות הדיוט מרצון נראה לי לא מועיל, אבל אם זה עושה לך טוב להיות ממורמר... בהצלחה

 

בינתיים, גם לפי שברירי דוח המבקר האחרון, לא צפויה הנחה של יותר מ-15% ממחירי מכוניות קיימות, גם אם כלה צעדים להגבלת כוח היבואנים בשוק (שאף אחד לא סגור מהם) יצליחו (להוציא סיניות חשמליות. שם אין לי מושג מה קורה) 

 

נ. ב. אם מביאים בחשבון את שוק האפס ק"מ, שכבר מגלם את ההנחה הזו (אבל עם ירידת שווי לצרכן, נכון), אז בכלל לא צפויה מהפכה 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אולי אתה צודק. מדובר בנושא שדורש הבנה בכלכלה וכו', ויכול להיות שהדיון פשוט עובר מכל לראש של אנשים שאין להם את הידע הבסיסי להבין על מה מדובר. 

 

בכל מקרה, אוצר המדינה הוא המרוויח העיקרי מהמצב הקיים, והסיכוי שיפרקו את היבואנים הקיימים, אפסי. 

זה יסכן הכנסות למדינה, ואף אחד לא ייקח על זה אחריות. 

 

פירוק חברות הסלולר, בהשוואה, היה קל מאוד ליישום, תפעולית וטכנולוגית. מרגע שזה פורסם, אי אפשר היה לעצור את המומנטום, כי גם האקלים הציבורי והפוליטי פנה נגד מה שהיו אז 'הטייקונים', בעלי החברות. האופן בו הם קידמו עצמם ציבורית הוכיח את עצמו כחרב פיפיות, והם היו בעצם נמרים של נייר, ממונפים עד התקרה ותלויים לחלוטין בזה שכל החברות שלהן תעמודנה ביעדים ומעבר לזה. 

 

לעשות את זה למשפחות המבוססות של בעלי היבואנים, שיושבות על נכסים מבוססים... 

בהצלחה עם זה... 

 

 

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 4 שעות, falou כתב:

 

https://www.ynet.co.il/articles/0%2C7340%2CL-4033461%2C00.html?utm_source=chatgpt.com

 

נו. יצאת פיתה, לא?! 

 

אני גם השתתפתי פעם בקבוצת פוקוס של אחד היבואנים הגדולים לייבוא דגם מסויים, והם הסבירו את העבודה מול היצרן, בכל הקשור לתמחור. הוא נעשה במשותף וממנו נגזר מחיר המכירה (ומכאן גם העלות של היבואן) 

 

נ. ב. גם לפי נתוני אוטומקס מהכתבה, זה לא רלוונטי בהכרח לסיניות החדשות. שם יכול להיות שמחיר הקנייה נמוך. זה גם מתכתב עם העלייה ברווחי היבואניות בשנים האחרונות, אבל כאן אני משער, לא יודע. 

 

 

פיתה על הגז! 

 

מה שנקרא לא מאמין למראה עיניי 

פורסם
לפני 22 שעות, dj_dani כתב:

מה שנקרא לא מאמין למראה עיניי 

 

פעם, מזמן מזמן בפורום, גם הגעתי למחיר של שברולט קרוז מתוך הדוחות של היבואן. לא זוכר את הפרטים... אבל זה לא משהו שאפשר להגיע אליו תמיד (היה להם איזו ביאור ספיציצי וזה גם תלוי לאן הם משייכים את תשלומי ההעברה של תשלום המיסים עבור הרכב).

 

בכל מקרה, אם ניקח מחירי רכבים משפחתיים מ-2001 עד היום, המחיר ירד באיזה 15% ריאלית, כי גם השחיתות של שווי השימוש התעדכנה וגם הורידו מס. אז נגיד שיצליחו להוריד בעוד 15%, ועוד לא ברור בכלל עם איזו רפורמה יעשו את זה, אין מה לצפות ליותר. הרכבים יקרים בעיקר בגלל המס, פחות בגלל חוסר יעילות של השוק.

 

4 שחקנים שמחזיקים 60% מהשוק, לכשעצמו, לא מצביע על בעיה. 

אם כל השחקנים, כולל הקטנים, מצליחים להגיע לאותה רווחיות תפעולית (ובטח גולמית), זה דווקא מעיד על העדר תחרות, כי היית מצפה שהגדולים ייהנו מיתרון לגודל. אם גם הקטנים חיים בשלווה, זה סימן די טוב שהם לא באמת מתחרים על מחיר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

והנה הצד השני של המטבע 

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20022865

 

מה דעתכם על זה?

רווחיות מוערכת של 10%

 

ועל זה? 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001522929

טריידים הפסדיים.

 

כלומר מחלקה אחת מסבסדת את השנייה 

 

כבר לא כזה ורוד. 

לא שחור... אבל לא הכל קשת בענן

עריכה אחרונה על ידי dj_dani
  • מעניין 1
פורסם

בכלל לא, הנה הראיון עם מי שהיו בעלי אוטודיל. 

https://cars.walla.co.il/item/3789320

 

ציטוט:

אתם לא היחידים שויתרתם על ייבוא מקביל, שרחוק משיאו. מה קרה?
דותן: "הייבוא המקביל נפגע ממקרים של ייבוא רכבים שהיו במקור רכבי השכרה, בלי שהרוכשים ידעו. היו מקרים של דיווח על מחירי רכישה נמוכים מדי לרשויות המס כדי להפחית את המס על האוטו. רשות המסים התחילה ללחוץ ופתחה בחקירות, וגם היבואנים התעוררו והפכו יותר אגרסיביים. גם מחירון לוי יצחק תרם לזה, כשריסק את מחירי דגמי היוקרה המשומשים. היו גם הפחתות מוצדקות, אבל עכשיו המחירון מחמיר מדי ביחס לשוק".

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 27 דקות, dj_dani כתב:

והנה הצד השני של המטבע 

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20022865

 

מה דעתכם על זה?

רווחיות מוערכת של 10%

ויש גם את זה 

ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...