Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המספרים של אוטומקס נחשפים:


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

את המס קניה בדרך כלל משלם הלקוח אחרי שעשה הזמנה כדי לשחרר את הרכב מהבונד, לא היבואן משלם אותו

 

לא מדוייק.

 

במקרה שהרכב בבונדד, מס הקנייה מועבר למדינה ע"י היבואן אחרי השלמת עסקת הרכישה.

אם הקונה קנה ב-36 תשלומים, למשל, היבואן עדיין מעביר את מלא שווי המס ברגע השחרור. זה עליו. 

 

מבחינת רישומי רווח והפסד - זה היינו הך.

מבחינה תזרימית, לא.

 

כל הסיפור של הבונדד נועד להקל על התזרים של היבואנים, ונותן להם גרייס של שנה להחזיק רכב במלאי, בלי שצריך לשלם עליו מס.

לאחר שעברה שנה, והרכב צריך להרשם, היבואן הופך בעצמו לקונה (או שמוצא חברת ליסינג שתקנה), מוציא את הרכב מהבונדד ומשלם את המס. 

 

לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

מס קניה שלקוח משלם לא יכול להחשב כ"הכנסה" ע"י המוכר

 

זו הוצאה, ברור.

זו הוצאה שהיא חלק מעלות הרכב, כמשלמים אותה כשהוא "נכנס לארץ", ללא תלות מי הצרכן (היבואן עצמו, חברת ליסינג, פרטי) - ומשולמת ע"י היבואן.

אם יש לו עסקת מכירה כנגד זה, טוב לו.

אם לא... פחות.

 

לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

ככה שאחוז רווח גולמי פה לפחות 50%.

 

כמו שהסברתי, זה לא כ"כ פשוט, זה תלוי ביכולת של היבואן למכור את הרכב בתוך פחות משנה. אבל זרמתי...

50% זה הרבה או מעט?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

תגדיר מה זה הרבה ומה זה מעט?

לפי זה שיבואני רכב הגדולים בין חברות העשירות במשק, למרות שהן עוסקות בתחום "טריוויאלי" כמו מסחר, זה טוב מאוד להם.

לחברות אחרות העוסקות במסחר אין רווחים כאלה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני 32 דקות, falou כתב:

מצאתי משהו?!

 

רק לקחת בדיוק את התקופה ששוק הרכב התנהל מהותית שונה, בגלל המדינה וכלליה.

לזה אתה קורא "משהו"?

אה. רגע. 

אז למה לא הגדרת את תקופת הזמנים בתוך השאלה שלך? ביקשת דוגמא, קיבלת דוגמא. 

בו, תגדיר יותר טוב את השנים שלגביהן אתה מבקש דוגמא, נניח בתוך העשור האחרון בלבד. 

לפני 32 דקות, falou כתב:

אתה יכול לכתוב, "הבנתי. צודק. דוגמא לא טובה", במקום לנסות להציג את הטיעון שלי כמתחכם.

זו הייתה דוגמא שענתה על השאלה כפי שנכתבה. אם רצית לדעת דברים אחרים היית צריך להגדיר אותם יותר טוב.

להלן השאלה המקורית:

לפני שעה, falou כתב:

אתם יודעים לתת דוגמא מוצלחת לדגם שהוא תחבורה בסיסית שהפך להיט מכירות בישראל, עבור אלו שרק רוצים להגיע מ-א' ל-ב'?

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תחבורה בסיסית..אני לא הולך כל כך רחוק בזמן. 

 

מוכן לנהוג על ידני בלי מסך גדול. 

 

היתה לי סיאט איביזה 2018 ידנית. נרכשה חדשה מהיבואן ב 77000. היום אין מה לדבר על מחירים כאלה. 

 

אוטו יעיל וחסכוני לתחבורה בסיסית. היצרן מייצר עדיין את הרכבים האלו, עם גירים ידניים.. (סקודה פאביה ליתר דיוק עדיין ניתן להשיג בחו"ל גם ידני) אבל משום מה היבואן לא מביא כאלה לארץ. לדעתי  המחיר הגבוה שהוא יכול לדרוש ולקבל מהקונים.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)
לפני 56 דקות, falou כתב:

אם יש לו עסקת מכירה כנגד זה, טוב לו.

אם לא... פחות.

אני מניח שבתור מוכר מנוסה היבואן עושה מה שטוב לו, לא מה ... שפחות. אבל לך תדע מה המניעים של אנשים.

יכולים להיות גם מקרים של מוכר מזוכיסט, אוהב לשלם מס מראש ולדגור על הסחורה, לשלם ריבית נוספת כאשר לא צפויה לו מכירה בקרוב.

לא שמנהל כזה תחזיק הרבה זמן בשוק.

או שהוא צפה שמס יעלה ויוכל למכור יותר יקר, אבל המס לא עלה או עלה לא מספיק - ס"כ ספקולציה שלא הצליחה, גם קורה.

או שביקוש לסחורה שלו התרסק "פתאום", כמו שקרה עם רכב חשמלי ב 2025.

אני ס"כ דיברתי על מה שקורה בזמנים הרגילים ועל מדד רווחיות של העסק.

סכום מס קניה עצמו(בניגוד לתשלומי ריבית עליו, אם יש כאלה) שיבואן מעביר מלקוח למדינה לא רלוונטי לחישוב אחוז הרווחיות של העסק, כמו גם חלק ממע"ם שעסק מתקזז עליו.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני 57 דקות, EvGriga כתב:

את המס קניה בדרך כלל משלם הלקוח אחרי שעשה הזמנה כדי לשחרר את הרכב מהבונד, לא היבואן משלם אותו (אלה אם זה יותר משתלם לו בנקודת זמן מסויימת כאשר צפויה עליית מס בקרוב, ז"א תשלום מס מראש ע"י היבואן תמיד מגדיל את הרווח שלו, לא מקטין אותו). מס קניה שלקוח משלם לא יכול להחשב כ"הכנסה" ע"י המוכר. המוכר, בפועל, מתפקד פה בתור גובה מס של המדינה.

ככה שאחוז רווח גולמי פה 50%.

אני מדבר על המהות, אבל, אני מניח, החשבונאות היצירתית מאפשרת לחשב את כל המסים שלקוח משלם בתור הכנסות של המוכר. פעלולים חשבוניים לא ממש מעניינים אותי.

אני מתייחס ל כמה רווח גולמי מתקבל על כל שקל שמושקע בעלויות ישירות ובשיווק.

זה מדד רווחיות יותר נכון, לדעתי.

אם אתה מוריד את מס הקנייה (שם זה לא לחלוטין מדוייק) אז תוריד אותו גם ממחיר המכירה.

והחישוב הנכון לרווחיות זה לא רווח גולמי אלא תפעולי ואותו אתה בודק ביחס להון המושקע שזה לא רק המחזור אלא על כמה כסף אתה יושב בעסק ומה האלטרנטיבות לכסף. סתם לצורך הדיון, אם יבואן מחזיק נדל"ן בשווי 100 מיליון שקלים לצורך הפעילות שלו אז אם הוא לא יישב בנדל"ן הזה הוא יכול להשכיר אותו ולקבל כ 7 מיליון לשנה, הוא יכול להחזיק בו עסק אחר או למכור ולהשקיע את הכסף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, Night Driver כתב:

אם אתה מוריד את מס הקנייה (שם זה לא לחלוטין מדוייק) אז תוריד אותו גם ממחיר המכירה.

זה מה שעשיתי. דוגמה: עלות 100 ש"ח, רווח 100 ש"ח, מס 100 ש"ח. 

רווח(100) \ הכנסה ללא מס(200) = 50% רווחיות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני שעה, EvGriga כתב:

תגדיר מה זה הרבה ומה זה מעט?

 

אתה אמרת שזו הוכחה לרווחי יתר. יענו, זה הרבה. אני לא בטוח אם זה הרבה או מעט 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

אני מניח שבתור מוכר מנוסה היבואן עושה מה שטוב לו, לא מה ... שפחות

 

 

לא מדויק. אם הם בשוק לא תחרותי, כמו שאתה טוען, אז הם יכולים להתנהל באופן לא יעיל, כמו חברות הסלולרי לפני ירידת המחירים, ולספוג עלויות לא מחויבות המציאות, מתוך הרגל. 

 

כלומר, הם יכולים להרוויח יותר, אבל בגלל שאין אילוץ, לא טורחים. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

זה קורה הרבה העניין הזה שעסקים יכולים להרוויח יותר אבל לא טורחים?

 

ואם כן, מה זה אומר לך על הרווחיות שלהם?

רווח גולמי, תפעולי, נקי, לא משנה איזה.

עריכה אחרונה על ידי stx
  • מצחיק 1
פורסם
לפני שעה, ברווז כתב:

אה. רגע. 

אז למה לא הגדרת את תקופת הזמנים בתוך השאלה שלך?

 

 

 

כי אני לא עובד אצלך.

כמו שכתבתי, אתה יכול פשוט לכתוב "הבנתי. תודה" 

לפני 4 דקות, stx כתב:

זה קורה הרבה העניין הזה שעסקים יכולים להרוויח יותר אבל לא טורחים?

 

בטח.

 

אתה רואה את זה כל הזמן, כשהזמנים קשים רצים לקצץ במה שיכולים.

טבע אנושי.

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 17 דקות, falou כתב:

אם הם בשוק לא תחרותי, כמו שאתה טוען, אז הם יכולים להתנהל באופן לא יעיל, כמו חברות הסלולרי לפני ירידת המחירים, ולספוג עלויות לא מחויבות המציאות, מתוך הרגל. 

אנחנו מדברים על נקודת הזמן הזו - אלו לא זמנים קשים לחברות הסלולר.

אתה אומר פה שם התנהלו בצורה לא יעילה כי הם לא טרחו להרוויח יותר, משמע הרווח שלהם היה מספיק גבוה.

 

אנחנו מסכימים על זה?

פורסם
לפני 13 דקות, stx כתב:

זה קורה הרבה העניין הזה שעסקים יכולים להרוויח יותר אבל לא טורחים?

 

ואם כן, מה זה אומר לך על הרווחיות שלהם?

רווח גולמי, תפעולי, נקי, לא משנה איזה.

אתה יכול להצמיד לעובד רכב שעולה לך 4000 שקל לחודש ואתה יכול להצמיד אחד שעולה 4200. ככה אתה מרויח פחות ממה שאתה יכול.

כנ"ל עם תקציב קפה. אפשר נספקסו ואפשר נס של עלית. 

אפשר להמשיך בלי סוף.

 

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 1 דקה, stx כתב:

אנחנו מדברים על נקודת הזמן הזו - אלו לא זמנים קשים לחברות הסלולר.

אתה אומר פה שם התנהלו בצורה לא יעילה כי הם לא טרחו להרוויח יותר, משמע הרווח שלהם היה מספיק גבוה.

 

אנחנו מסכימים על זה?

 

מספיק גבוה ל-מי?

 

קח לדוגמא את סמלת. 

שייכת לאיש עסקים רב נכסים. בפורטפוליו שלו היא זניחה.

נתן לבן שלו לנהל אותה.

נורא מעניין אותו למקסם שם רווחים?

לא בטוח. 

 

 

אני חושב, ואין לי איזה בסיס עובדתי מוצק לעניין רק רושם מפעם שחקרתי את זה קצת, שהשוק באמת לא מאוד תחרותי, ויבואני הרכב מתנהלים בחוסר יעילות תמידי. 

הם נהנים מביקוש קשיח (עיקר העניין) והעדר תחרות ממשית על מחיר (נעזוב כרגע למה), גם על מכירת רכב חדש וגם על טיפולים. 

עכשיו אולי נוצרה להם בעיה של עודפי מלאי, אבל נראה מה זה יעשה.

בתקופות של חוסר במלאי (קורונה), הם דווקא העלו רווחיות (ירידה בהיצע אצל כולם גרר עליית מחירים).

 

גם הצרכן הישראלי, כמו שכתבתי, מאוד לא רציונאלי. המוצר יקר והוא קונה, שלא לצורך אמיתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 5 שעות, falou כתב:

אבל אני רוצה לשאול שאלה.

האם מוכנים לוותר על התחייבות היבואן ל-7 שנים של חלפים תמורת הוזלה משמעותית בעלויות החלפים לרכב?

כי בשוק "חופשי" זו בעיה של הצרכן והוא צריך ללמוד בעצמו מה איכות התמיכה של המוכר ברכב שהוא קונה.

אתה לא סותר את הדרישה שלך להפריד בין יבוא הרכב ליבוא החלקים ולשירות?

 

בסופו של דבר קשירת הפעילויות האלה על ידי הרגולטור נועדה להגן על הצרכן. מי ירצה לזרוק לפח רכב בן 5 כי לא יהיה מי שייבא משאבת מים? 

 

אבל אולי יש לך מודל אחר שיבטיח את השירות לאורך שנים.

 

אגב, כל מי שמתלונן על ייצוג בלעדי - שאלתם את היצרנים האם הם מסכימים למודל אחר? זה לא תלוי בישראל. זה תלוי בטויוטה/פולקסוואגן/טסלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 25 דקות, sperial כתב:

אתה לא סותר את הדרישה שלך להפריד בין יבוא הרכב ליבוא החלקים ולשירות?

 

 

אני רק שאלה. 

 

לפני 25 דקות, sperial כתב:

בסופו של דבר קשירת הפעילויות האלה על ידי הרגולטור נועדה להגן על הצרכן. מי ירצה לזרוק לפח רכב בן 5 כי לא יהיה מי שייבא משאבת מים? 

 

 

ונשאלת השאלה, למה שלא יירצו למכור לך משאבת מים?

או

למה שהמוסך שלך לא ישיג לך אחת לפי הצורך? באמת צריך מלאי חלקים זמין בארץ עצמה?

לרגולציה יש עלות ולעלות יש מחיר.

 

בכל מקרה, כן, אני חושב שצריך להפריד בין היבואן לשירות, אבל במקביל צריך לשחרר אותו מהמחוייבות לתת את השירות זה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...