Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המספרים של אוטומקס נחשפים:


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 שעות, stx כתב:

בּוּל.

 

ועכשיו שאתה יודע ששילמת 900 אחוז אקסטרא (דמיין טון של רפי רשף): 

איך זה גורם לך להרגיש?

 

 

זה לא בדיוק ככה...

 

חברות הסלולר היו צריכות בהתחלה להשקיע הון בתשתיות פיסיות ופריסה של אנטנות. 

בנוסף, כל מרכזי השירות נסגרו והתמיכה עברה לאינטרנט. זה לא משהו שיכולת לעשות, נגיד, 10 שנים קודם.

זאת אומרת, כשהפסיקו את החגיגה, חברות הסלולר בעצמן היו לא יעילות בניהול המשאבים שלהן, אבל זה מה שקורה שהרווח גבוה. אין תמריץ להשתפר.

 

מה שקרה בסלולר זה שהטכנולוגיה השתנתה, השוק השתנה, מבנה העלויות השתנה וכו', והיו צריכים לעשות התאמות ברגלוציה. ועשו.

דרך אגב, התשלום בישראל על סלולר הוא הכי נמוך שאני מכיר בעולם המערבי...

 

עכשיו, אני לא אומר שחברות הסלולר לא חגגו שנים עם רווחים גבוהים שנשענו על תמחור שהתקבע מזמנים שמבנה העלויות היה אחר, אבל זו בטח לא דוגמא טובה לשוק הרכב.

צריך לזכור, העלות השולית בסלולר היא כמעט אפס. כלומר, כל לקוח נוסף לא עולה לי כמעט כסף.

 

אבל אני רוצה לשאול שאלה.

האם מוכנים לוותר על התחייבות היבואן ל-7 שנים של חלפים תמורת הוזלה משמעותית בעלויות החלפים לרכב?

כי בשוק "חופשי" זו בעיה של הצרכן והוא צריך ללמוד בעצמו מה איכות התמיכה של המוכר ברכב שהוא קונה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למה אתה הולך לסלולר?
תסתכל על הקווים הנייחים. מחשבון של קרוב ל 4000 שקל (עסקי עם 6 קוים) היום אני משלם פחות מעשירית כולל התשלום על המרכזיה.

ופה זו לא פתיחה לתחרות אלא נטו טכנולוגיה שהשתנתה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

צודק

אבל בו נראה את שוק הרכב.

 

מהנתונים של אוטומקס היותר מעניין, לדעתי, הוא העלות הנמוכה של הרכב הסיני, ושולי הרווח הגולמי עליו.

זו אינדיקציה (לא וודאית, בוודאי) שהעובדה שמחיר הסיניות יישר קו עם מחירי המתחרים אומר שהעובדה שיש טכנולוגיה חדשה ויצרנים חדשים, שמוכרים רכבים יותר בזול, לא ירדה אל הצרכן כהוזלה.

 

חלק מזה נובע מכך שבעצם רכישת חשמלית הלקוח כבר רואה אצלו הוזלה בעלויות (בטח אם הוא מקבל רכב חברה, ואז גם אין לו את הסיכון של רכישת רכב חדש מיצרן לא מוכר). אין דלק, אין טיפולים, תפיסה של אין תקלות...

בנוסף, יש הנחת מס, שתמיד משחקת בהיצע והביקוש של שוק הרכב. 

 

מה ייקרה כשהרכבים החשמליים יפסיקו להנות מהטבת המס (או שזו תקטן), התחרות תעלה ויהיה פיתוי לשחקנים להוריד מחיר ולהתחרות?

נחייה ונראה. 

 

דרך אגב, לכל אלו שקוראים לרכב "מוצר בסיסי", אתם יודעים לתת דוגמא מוצלחת לדגם שהוא תחבורה בסיסית שהפך להיט מכירות בישראל, עבור אלו שרק רוצים להגיע מ-א' ל-ב'?

האם מישהו מוכן, עבור היכולת הבסיסית להתנייד עם רכב, לוותר על מסך מולטימדיה? לנהוג בידני?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הבסיסי האחרון היה סובארו DL לדעתי, וגם הוא לא היה מאד חריג בנוף באותם ימים. וזה היה לפני כמעט 40 שנה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

הבסיסי היה אלטו ידנית אבל בוא נלך למשהו עם כמה אופציות.

כמה ספארק ידנית נמכרו לעומת אוטומטיות מאובזרות (לקוחות פרטיים)?
כמה פיקנטו ידניות בסיסיות נמכרו לעומת אוטומטיות?

ו @falou כל מוצר נמכר במחיר המקסימלי שהצרכן מוכן לשלם עליו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 11 דקות, Night Driver כתב:

ו @falou כל מוצר נמכר במחיר המקסימלי שהצרכן מוכן לשלם עליו.

 

ברור.

 

סיפור.

 

לפני כמה זמן יוצרת ידידה קשר, רוצה לקנות וולבו EX30 כי יש "הנחה שווה" דרך חבר.

הסינוור הוא מההנחה, כמובן. לא עוזר שמסביר "שהנחה" לא אומר כלום, משווים לאלטרנטיבה כדי לבדוק ערך, ושאין פה הנחה, יש ירידה לשווי השוק של רכב שתומחר יקר מדי.

 

כולה דלוקה על האוטו. כמובן שמספרת סיפורים למה צריך את הגירסה היותר מאובזרת.

זה עדיין פאקינג 184 אלף ש"ח, לרווקה, עם משכורת מכובדת, אבל... 184 אלף ש"ח.

אבל מחשבת חיסכון בטיפולים וחיסכון בדלק, לקזז מעלות הביטוח

עדיין.

184 אלף ש"ח

 

מה יש לה היום?

איביזה בת 4 עם ... 28 אלף ק"מ (כן, הייתה גם קורונה וזה)

אבל "תיכף תתחיל לעשות בעיות"

 

שורה תחתונה: אמרתי לה שתישאר עם האוטו שלה ותבזבז את הכסף על חופשות.

 

ככה אנשים קונים מכוניות בארץ. לא צריכה בסיסית ולא נעליים.

 

 

  • אהבתי 2
  • מבאס 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 28 דקות, falou כתב:

דרך אגב, לכל אלו שקוראים לרכב "מוצר בסיסי", אתם יודעים לתת דוגמא מוצלחת לדגם שהוא תחבורה בסיסית שהפך להיט מכירות בישראל, עבור אלו שרק רוצים להגיע מ-א' ל-ב'?

והוא היה זול משמעותית מרכב מאובזר? 

כי כשאני צריך רכב ובפער של 400 ש"ח בחודש אני מקבל רכב מאובזר, אין היגיון שאני יחזיק רכב עגלה. 

 

כשיהיה רכב בסיסי במחיר בסיסי הוא ימכור הרבה יותר מגרסה ערומה ב-15K פחות מהדגם המאובזר.

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם
לפני 7 דקות, לב טוב כתב:

והוא היה זול משמעותית מרכב מאובזר? 

כי כשאני צריך רכב ובפער של 400 ש"ח בחודש אני מקבל רכב מאובזר, אין היגיון שאני יחזיק רכב עגלה. 

 

כשיהיה רכב בסיסי במחיר בסיסי הוא ימכור הרבה יותר מגרסה ערומה ב-15K פחות מהדגם המאובזר.

 

סיטרואן קקטוס בסיסית עלתה בערך חצי מקורולה. מספיק פער? 

כמה מכרו? 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 34 דקות, falou כתב:

דרך אגב, לכל אלו שקוראים לרכב "מוצר בסיסי", אתם יודעים לתת דוגמא מוצלחת לדגם שהוא תחבורה בסיסית שהפך להיט מכירות בישראל, עבור אלו שרק רוצים להגיע מ-א' ל-ב'?

האם מישהו מוכן, עבור היכולת הבסיסית להתנייד עם רכב, לוותר על מסך מולטימדיה? לנהוג בידני?

הבסיס בארץ הוא לא כל כך בסיסי. לא משתלם לאף אחד להביא לפה דגמים שהם באמת בסיסיים. 

עולות לי 2 דוגמאות לראש, רכבים שהיו מאד פופולריים סביב אמצע שנות 2000 עד תחילת 2010- הראשון זה מאזדה 3 שהייתה בכל חור אפשרי והשני זה לאנסר. לי אישית היו את שניהם. 

אין שם שום דבר מיוחד. הכל בסיסי ביותר. במיוחד במאזדה- אפילו תאורה מעל ראש הנהג לא הייתה.

ומשום מה כולם רצו אחת כזו. 

הדבר הטוב היחיד שמצאתי במאזדה הזו היה העיצוב שלה. 

 

הלאנסר, עד היום אני רואה כמויות גדולות ממנו מסתובבות על הכביש- הרבה הרבה יותר מדגמי מאזדה 3 מאותם שנתונים. 

 

ממתין לפאלו שיפסול לי את הדוגמאות על - טוב, נראה לי שהוא ימצא כבר משהו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 15 דקות, ברווז כתב:

רכבים שהיו מאד פופולריים סביב אמצע שנות 2000 עד תחילת 2010

 

אנחנו מדברים על תקופת החגיגה של שווי שימוש אפסי לרכב חברה. עיוות שוק (שלא לאמר שחיתות) יוצא דופן (שלא לאמר שערורייתי).

כל מה שאומרים היום, על סבסוד צולב בין חברות הרכב לליסינג, היה אז לגמרי נכון, ובענק.

אבל דברים השתנו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 34 דקות, לב טוב כתב:

והוא היה זול משמעותית מרכב מאובזר? 

כי כשאני צריך רכב ובפער של 400 ש"ח בחודש אני מקבל רכב מאובזר, אין היגיון שאני יחזיק רכב עגלה. 

 

כשיהיה רכב בסיסי במחיר בסיסי הוא ימכור הרבה יותר מגרסה ערומה ב-15K פחות מהדגם המאובזר.

היה. אחי קנה ב 2016 את הספארק הבסיסית בפחות מ 50,000 (יותר קרוב ל 40,000 מאשר ל 50,000) כשאני קניצי לאשתי את המאובזר ב 72,000. פער מספק עבור אותו הרכב בדיוק בהבדלי גיר ואבזור?

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בכל שירשור אותם טיעונים של שני הצדדים חוזרים ושני הצדדים חושבים שהטיעונים שלהם משכנעים מישהוא מהצד השני מזכיר משהוא לא? אם הרגולטור או כחלון במקרה הזה לא היה מחייב את חברות הסלולר להוריד מחירים כניראה זה לא היה קורה עד היום, זה לא שאחת מחברות הסלולר היתה יוצאת במבצע להוריד xx שקלים ולגנוב מליוני לקוחות מהאחרות,למה כי יש מספיק שלל לכולם או כל סיבה אחרת שאתם יכולים לחשוב.... כנ"ל בשמיים הפתוחים בתחום הטיסות ואל תבלבלו לי שזה תחומים שונים לגמרי מוצר אחר כי זה נכון אבל מה שמשותף שדפקו אותנו בכולם.

לגבי טיעון הקקטוס, אני בן אדם הרפתקן יחסית ומנסה לשמור על ראש פתוח,אבל לעולם לא הייתי קונה שילוב של סיטרואן (חדשה) ולובינסקי בארץ. משיקולים שונים של ירידת ערך,רמת מוסכים וסיפורי זוועה ממקור ראשון. תארו לכם 250,000 לקוחות קורולה שלא יודעים לבדוק שמן אפילו נאבקים ביבואן על פרשת הפיור טק?  טוב שלא.

אבל שהיתה אלטרנטיבה אמיתי וראויה לתחרות כמו אלטו ב52990 (קשה להגיד ראויה ואלטו באותו משפט אבל כן) זה תפס וחזק. או איביזה ידנית במחיר טוב גם נמכרה יפה. 

 

פורסם
לפני 39 דקות, ברווז כתב:

ממתין לפאלו שיפסול לי את הדוגמאות על - טוב, נראה לי שהוא ימצא כבר משהו.

 

לפני 22 דקות, falou כתב:

אנחנו מדברים על תקופת החגיגה של שווי שימוש אפסי לרכב חברה. עיוות שוק (שלא לאמר שחיתות) יוצא דופן (שלא לאמר שערורייתי).

הנה. מצא משהו. 

איזו דוגמא תוכל להניח את דעתך?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 13 דקות, blackpolo כתב:

הרגולטור או כחלון במקרה הזה לא היה מחייב את חברות הסלולר להוריד מחירים כניראה זה לא היה קורה עד היום

 

הרגולטור לא הכריח להוריד מחירים.

 

אבל ברור שהתלונות על כשל שוק צריך לגלגל לפתח הרגולטור ולא לפתחם של העסקים. זה הרגולטור שקובע את הכללים.

 

לפני 13 דקות, blackpolo כתב:

לגבי טיעון הקקטוס, אני בן אדם הרפתקן יחסית ומנסה לשמור על ראש פתוח,אבל לעולם לא הייתי קונה שילוב של סיטרואן (חדשה) ולובינסקי בארץ. משיקולים שונים של ירידת ערך,רמת מוסכים וסיפורי זוועה ממקור ראשון. תארו לכם 250,000 לקוחות קורולה שלא יודעים לבדוק שמן אפילו נאבקים ביבואן על פרשת הפיור טק?  טוב שלא.

 

אני התייחסתי לגרסה הלא מוגדשת, וכאשר בחרו לא ידעו להגיד אם יש בעיה. בוא, גם אם צריך להחליף מנוע, הרכב עלה חצי מקורולה.

ועדיין הרב קונה קורולה.

 

טענתי היא, לא קונים רכבים בארץ כאילו זה מוצר בסיסי. את זה קונים קוני רכב משומש. קוני רכב חדש קונים פינוקים במחיר מחיר. מכוניות זולות, דלות אבזור, לא נמכרו טוב בארץ, והדוגמא שלי של רוכשת הוולבו היא קלאסית.

 

לפני 7 דקות, ברווז כתב:

הנה. מצא משהו. 

 

מצאתי משהו?!

 

רק לקחת בדיוק את התקופה ששוק הרכב התנהל מהותית שונה, בגלל המדינה וכלליה.

לזה אתה קורא "משהו"?

אתה יודע מה היה היצע הרכבים אז, לצרכן הפרטי?

זוכר איך כולם התכנסו לרכב שעולה 120 אלף בדיוק, אבל מכרו אותו רק לליסינג, והדגמים לפרטיים עלו הרבה יותר?

לך הייתה ליסינג לשעבר, כל תלונה שיכלו לטעון אז לגבי קרטליזציה של שוק הרכב - הייתה הנכונה ביותר. 

 

שוק הרכב עד 2010 ומ-2010, שונה מהותית. 

 

אתה יכול לכתוב, "הבנתי. צודק. דוגמא לא טובה", במקום לנסות להציג את הטיעון שלי כמתחכם.

 

גבי רכבים בסיסיים שלא נמכרו, קיבלת שתי דוגמאות.

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, falou כתב:

עדיין יצאה לך רווחיות גולמית של שלושים אחוז. זה הרבה או מעט?

את המס קניה בדרך כלל משלם הלקוח אחרי שעשה הזמנה כדי לשחרר את הרכב מהבונד, לא היבואן משלם אותו (אלה אם זה יותר משתלם לו בנקודת זמן מסויימת כאשר צפויה עליית מס בקרוב, ז"א תשלום מס מראש ע"י היבואן תמיד מגדיל את הרווח שלו, לא מקטין אותו). מס קניה שלקוח משלם לא יכול להחשב כ"הכנסה" ע"י המוכר. המוכר, בפועל, מתפקד פה בתור גובה מס של המדינה.

ככה שאחוז רווח גולמי פה 50%.

אני מדבר על המהות, אבל, אני מניח, החשבונאות היצירתית מאפשרת לחשב את כל המסים שלקוח משלם בתור הכנסות של המוכר. פעלולים חשבוניים לא ממש מעניינים אותי.

אני מתייחס ל כמה רווח גולמי מתקבל על כל שקל שמושקע בעלויות ישירות ובשיווק.

זה מדד רווחיות יותר נכון, לדעתי.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...